jij snapt hetquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:53 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Net zoals Urk en dat soort gehuchten
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:57 schreef steve2003 het volgende:
[..]
jij snapt het
en @Jonathon
je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn als ik me niet vergis, dus niet al een halfjaar geldig, maar NOG!!!
Dan valt het nog mee.quote:
dan valt het nog mee?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan valt het nog mee.
Geld maak je niet in het Nederlands btw.
Ja, je hebt van die gasten die na 3 weken VS meteen met een overdreven Engels accent praten en Engelse zinconstructies gebruikenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:48 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
dan valt het nog mee?
Bedankt voor de correctie. Nederlands is trouwens nooit mijn eerste taal geweest.
Ik ben via een multinational hier (en hoop nooit meer terug te hoeven). Greencard aanvraag is al in gang gezet maar duurt zeker 4 jaar tegenwoordig, tegen 2 jaar voor 9-11. Een greencard 'kopen' is niet mogelijk, je kunt wel gratis jaarlijks meedoen met de diversity lottery. Je kun wél een visum 'kopen' door werkgelegenheid in de VS te scheppen, dus door een bedrijf te openen. Je moet echter wel X man personeel in dienst nemen. Voor details en verdere vragen van dit soort verwijs ik je naar www.allesamerika.com op het forumgedeelte. Veel expertise en er zijn zelfs immigratie lawyers ter plekke.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:43 schreef Poncho het volgende:
StefanP,
Vraagje. Ik heb geen zin om het alle 2 de topics door te lezen op dit moment dus vraag ik het even op de man af.
Jij bent via een multinational naar Amerika geschopt of heb je een greencard aangevraagd?
Mijn grote droom is om nog te verhuizen naar Amerika dus ik zoek verhalen van mensen die de grote stap hebben durven nemen.
Hoe kom je aan een greencard en hoeveel startkapitaal moet je hebben?
Goetjes,
Poncho
Vier jaarquote:Op woensdag 6 juli 2005 04:55 schreef StefanP het volgende:
Greencard aanvraag is al in gang gezet maar duurt zeker 4 jaar tegenwoordig, tegen 2 jaar voor 9-11. Een greencard 'kopen' is niet mogelijk, je kunt wel gratis jaarlijks meedoen met de diversity lottery.
Je mag dus wel immigratie intent hebben, heb je de procedure al gestart?quote:
Dat klinkt heel makkelijk zo.quote:Op woensdag 6 juli 2005 07:08 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
doe mee met de green card loterij of wordt verliefd op een Amerikaans meisje en trouw haar.
Is het wat die vrouwen daar?quote:Op woensdag 6 juli 2005 07:08 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
doe mee met de green card loterij of wordt verliefd op een Amerikaans meisje en trouw haar.
Je moet de goede er tussenuit pikken, maar da's eigenlijk overal zo.quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is het wat die vrouwen daar?
Ik hoor daar de meest afgrijselijke verhalen over
Top gozer!quote:Op woensdag 6 juli 2005 04:55 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ben via een multinational hier (en hoop nooit meer terug te hoeven). Greencard aanvraag is al in gang gezet maar duurt zeker 4 jaar tegenwoordig, tegen 2 jaar voor 9-11. Een greencard 'kopen' is niet mogelijk, je kunt wel gratis jaarlijks meedoen met de diversity lottery. Je kun wél een visum 'kopen' door werkgelegenheid in de VS te scheppen, dus door een bedrijf te openen. Je moet echter wel X man personeel in dienst nemen. Voor details en verdere vragen van dit soort verwijs ik je naar www.allesamerika.com op het forumgedeelte. Veel expertise en er zijn zelfs immigratie lawyers ter plekke.
Leuk trouwens uit een artikel van prof. Hofstede, Maastricht University:
Stereotype Amerikaan: Ambitieus en leeft om te werken, Macho en heeft bewondering voor prestaties (2nd = first loser), Rijdt in een grote auto, liefst in SUV (stad) of Pickup (platteland), Trots op zijn land, Weet weinig van de rest van de wereld, Gaat in het weekend jagen, Religieus, Heeft meer moeite (homo)seksualiteit dan met het voeren van een oorlog.
Stereotype Nederlander: Werkt om te leven en wil veel vakantie, Prestatie is minder belangrijk (als je maar je best doet), Heeft sympathie voor minder bedeelden (verzorgingsstaat), Is een slappeling en streeft naar consensus voordat een beslissing genomen wordt, Is niet trots op zijn land, Rijdt in een zuinige auto of fietst, Tolereert coffeeshops, Voert geen oorlog maar stuurt een vredesmacht.
Amerika
wat een onzin StefanP.quote:Op woensdag 6 juli 2005 04:55 schreef StefanP het volgende:
[..]
Leuk trouwens uit een artikel van prof. Hofstede, Maastricht University:
Stereotype Amerikaan: Ambitieus en leeft om te werken, Macho en heeft bewondering voor prestaties (2nd = first loser), Rijdt in een grote auto, liefst in SUV (stad) of Pickup (platteland), Trots op zijn land, Weet weinig van de rest van de wereld, Gaat in het weekend jagen, Religieus, Heeft meer moeite (homo)seksualiteit dan met het voeren van een oorlog.
Stereotype Nederlander: Werkt om te leven en wil veel vakantie, Prestatie is minder belangrijk (als je maar je best doet), Heeft sympathie voor minder bedeelden (verzorgingsstaat), Is een slappeling en streeft naar consensus voordat een beslissing genomen wordt, Is niet trots op zijn land, Rijdt in een zuinige auto of fietst, Tolereert coffeeshops, Voert geen oorlog maar stuurt een vredesmacht.
Amerika
Natuurlijk is het gegeneraliseerd, maar in de essentie klopt het wel qua cultuur verschil. Je gaat me toch niet vertellen dat prestatie in NL gewaardeerd wordt? (discussie over topsalarissen, ondernemersklimaat)quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:17 schreef halion het volgende:
[..]
wat een onzin StefanP.
Je hebt net in twee alinea's 280 miljoen amerikanen en 16 miljoen nederlanders gegeneraliseerd.
Wat generaliseren betreft ben je daar wel op je plaats! Of generaliseer ik nu zelf ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |