abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28527808
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:53 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Net zoals Urk en dat soort gehuchten
jij snapt het

en @Jonathon

je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn als ik me niet vergis, dus niet al een halfjaar geldig, maar NOG!!!
pi_28528043
Oke gelukkig.. anders moest ik m'n afspraak verzetten ik had namelijk nog geen paspoort gehaald... ik vond het al zo vreemd en paspoort van 6maanden en nieuwer die niet geaccepteerd worden.

Bedankt StefanP!
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:57 schreef steve2003 het volgende:

[..]

jij snapt het

en @Jonathon

je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn als ik me niet vergis, dus niet al een halfjaar geldig, maar NOG!!!
pi_28529100
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:03 schreef Jonathon het volgende:

Bedankt StefanP!
graag gedaan

dinsdag 5 juli 2005 @ 22:34:48 #204
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28529435
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 19:29 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

[..]

14 jaren.
Dan valt het nog mee.

Geld maak je niet in het Nederlands btw.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:43:45 #205
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_28529853
StefanP,

Vraagje. Ik heb geen zin om het alle 2 de topics door te lezen op dit moment dus vraag ik het even op de man af.
Jij bent via een multinational naar Amerika geschopt of heb je een greencard aangevraagd?
Mijn grote droom is om nog te verhuizen naar Amerika dus ik zoek verhalen van mensen die de grote stap hebben durven nemen.
Hoe kom je aan een greencard en hoeveel startkapitaal moet je hebben?

Goetjes,
Poncho
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_28530081
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan valt het nog mee.

Geld maak je niet in het Nederlands btw.
dan valt het nog mee?

Bedankt voor de correctie. Nederlands is trouwens nooit mijn eerste taal geweest.
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:57:31 #207
53267 TC03
pi_28530519
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:48 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

[..]

dan valt het nog mee?

Bedankt voor de correctie. Nederlands is trouwens nooit mijn eerste taal geweest.
Ja, je hebt van die gasten die na 3 weken VS meteen met een overdreven Engels accent praten en Engelse zinconstructies gebruiken .

Maar als je er al 14 jaar woont valt het wel mee.
pi_28530829
In de 14 jaren dat ik hier gewoond heb, heb ik amper NL gesproken, mijn familie hier spreekt Spaans en Engels; en toen ik NL verliet, had ik geen contact meer met vrienden van toen, dus is mijn Nederlands verbasterd. Wanneer ik het spreek, kan ik het goed spreken hoor, ik heb wel Amerikaanse constructies, en vertaal soms direct van het Engels (maar ik geloof zelf dat 8 van de 10 keer correct Nederlands spreek/schrijf (at least, I hope I do). Op deze forums, probeer ik zo veel mogelijk NL's te gebruiken, maar soms zal ik Engels gebruiken, omdat ik mij daarin het beste kan uitdrukken en omdat ik de NL equivalent(?) niet weet of dat het punt dat ik probeer te maken, verloren zal gaan in de directe Nederlandse vertaling.
Censorship sucks!!!
American dude
  woensdag 6 juli 2005 @ 04:55:05 #209
46960 StefanP
polemicist
pi_28538386
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:43 schreef Poncho het volgende:
StefanP,

Vraagje. Ik heb geen zin om het alle 2 de topics door te lezen op dit moment dus vraag ik het even op de man af.
Jij bent via een multinational naar Amerika geschopt of heb je een greencard aangevraagd?
Mijn grote droom is om nog te verhuizen naar Amerika dus ik zoek verhalen van mensen die de grote stap hebben durven nemen.
Hoe kom je aan een greencard en hoeveel startkapitaal moet je hebben?

Goetjes,
Poncho
Ik ben via een multinational hier (en hoop nooit meer terug te hoeven). Greencard aanvraag is al in gang gezet maar duurt zeker 4 jaar tegenwoordig, tegen 2 jaar voor 9-11. Een greencard 'kopen' is niet mogelijk, je kunt wel gratis jaarlijks meedoen met de diversity lottery. Je kun wél een visum 'kopen' door werkgelegenheid in de VS te scheppen, dus door een bedrijf te openen. Je moet echter wel X man personeel in dienst nemen. Voor details en verdere vragen van dit soort verwijs ik je naar www.allesamerika.com op het forumgedeelte. Veel expertise en er zijn zelfs immigratie lawyers ter plekke.

Leuk trouwens uit een artikel van prof. Hofstede, Maastricht University:

Stereotype Amerikaan: Ambitieus en leeft om te werken, Macho en heeft bewondering voor prestaties (2nd = first loser), Rijdt in een grote auto, liefst in SUV (stad) of Pickup (platteland), Trots op zijn land, Weet weinig van de rest van de wereld, Gaat in het weekend jagen, Religieus, Heeft meer moeite (homo)seksualiteit dan met het voeren van een oorlog.

Stereotype Nederlander: Werkt om te leven en wil veel vakantie, Prestatie is minder belangrijk (als je maar je best doet), Heeft sympathie voor minder bedeelden (verzorgingsstaat), Is een slappeling en streeft naar consensus voordat een beslissing genomen wordt, Is niet trots op zijn land, Rijdt in een zuinige auto of fietst, Tolereert coffeeshops, Voert geen oorlog maar stuurt een vredesmacht.

Amerika
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 6 juli 2005 @ 05:00:13 #210
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_28538395
Je hebt groot gelijk hoor

Mijn beste vriendje trekt nu van LA naar Diego naar Vegas naar Frisco

Ik betwijfel of ie ooit terug komt

Nog een vrouw zoekt boer versie daar? Ik meld me aan!
  woensdag 6 juli 2005 @ 05:16:02 #211
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28538423
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 04:55 schreef StefanP het volgende:

Greencard aanvraag is al in gang gezet maar duurt zeker 4 jaar tegenwoordig, tegen 2 jaar voor 9-11. Een greencard 'kopen' is niet mogelijk, je kunt wel gratis jaarlijks meedoen met de diversity lottery.
Vier jaar

Is dat zo'n groot verschil als dat je met een Amerikaanse getrouwd bent? Wist ik niet, die van mij hoop ik dit jaar nog te krijgen.

Of een vrouw aan de haak slaan, dan gaat de procedure wat sneller
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_28538474
De processing of a greencard application op basis van een H-visum verschilt van district tot district. Als je trouwt met een Amerikaan (niet met een green card ouder dus) dan heb je de green card meestal binnen een jaar.
Censorship sucks!!!
American dude
  woensdag 6 juli 2005 @ 06:44:00 #213
46960 StefanP
polemicist
pi_28538593
Ik heb een L-visum
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28538606
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 06:44 schreef StefanP het volgende:
Ik heb een L-visum
Je mag dus wel immigratie intent hebben, heb je de procedure al gestart?
Censorship sucks!!!
American dude
  woensdag 6 juli 2005 @ 07:06:02 #215
46960 StefanP
polemicist
pi_28538644
Ja Helaas duurde het zeker 4 jaar volgens de immigration lawyer, tenzij het bedrijf me als 'manager' weet neer te zetten. Nu geef ik op technisch en plannings vlak leiding aan een groep engineers maar onder manager verstaat de INS alleen afdelingsmanager, projectmanager e.d. en dat ben ik dus niet. Jammer, want ik zie het grote voordeel van een manager niet tov een goede engineer. De greencard procedure voor managers is aanzienlijk korter werd me verteld.
-Mark Steyn
pi_28538653
doe mee met de green card loterij of wordt verliefd op een Amerikaans meisje en trouw haar.
Censorship sucks!!!
American dude
  woensdag 6 juli 2005 @ 16:26:03 #217
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28554298
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 07:08 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
doe mee met de green card loterij of wordt verliefd op een Amerikaans meisje en trouw haar.
Dat klinkt heel makkelijk zo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 6 juli 2005 @ 16:38:57 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28554757
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 07:08 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Is het wat die vrouwen daar?
Ik hoor daar de meest afgrijselijke verhalen over
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 6 juli 2005 @ 16:46:47 #219
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28555059
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Is het wat die vrouwen daar?
Ik hoor daar de meest afgrijselijke verhalen over
Je moet de goede er tussenuit pikken, maar da's eigenlijk overal zo.
pi_28556764
je plaatjes doen het niet frits
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:04:33 #221
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_28557870
quote:

[..]

Ik ben via een multinational hier (en hoop nooit meer terug te hoeven). Greencard aanvraag is al in gang gezet maar duurt zeker 4 jaar tegenwoordig, tegen 2 jaar voor 9-11. Een greencard 'kopen' is niet mogelijk, je kunt wel gratis jaarlijks meedoen met de diversity lottery. Je kun wél een visum 'kopen' door werkgelegenheid in de VS te scheppen, dus door een bedrijf te openen. Je moet echter wel X man personeel in dienst nemen. Voor details en verdere vragen van dit soort verwijs ik je naar www.allesamerika.com op het forumgedeelte. Veel expertise en er zijn zelfs immigratie lawyers ter plekke.

Stereotype Amerikaan: Ambitieus en leeft om te werken, Macho en heeft bewondering voor prestaties (2nd = first loser), Rijdt in een grote auto, liefst in SUV (stad) of Pickup (platteland), Trots op zijn land, Weet weinig van de rest van de wereld, Gaat in het weekend jagen, Religieus, Heeft meer moeite (homo)seksualiteit dan met het voeren van een oorlog.

Stereotype Nederlander: Werkt om te leven en wil veel vakantie, Prestatie is minder belangrijk (als je maar je best doet), Heeft sympathie voor minder bedeelden (verzorgingsstaat), Is een slappeling en streeft naar consensus voordat een beslissing genomen wordt, Is niet trots op zijn land, Rijdt in een zuinige auto of fietst, Tolereert coffeeshops, Voert geen oorlog maar stuurt een vredesmacht.

Amerika
Top gozer!
Dankjewel
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
  woensdag 6 juli 2005 @ 18:41:55 #222
91856 Stretto
..........
pi_28558967
Leuk om wat meer over StefanP's verblijf in Amerika te lezen
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_28579075
quote:

[..]

Amerika
wat een onzin StefanP.
Je hebt net in twee alinea's 280 miljoen amerikanen en 16 miljoen nederlanders gegeneraliseerd.
Wat generaliseren betreft ben je daar wel op je plaats! Of generaliseer ik nu zelf ook?
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:26:04 #224
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28579263
Hoe zit het (misschien een gekke vraag) met vakbonden? Bijvoorbeeld een metaalunie achtig iets?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:29:53 #225
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28579353
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:17 schreef halion het volgende:

[..]

wat een onzin StefanP.
Je hebt net in twee alinea's 280 miljoen amerikanen en 16 miljoen nederlanders gegeneraliseerd.
Wat generaliseren betreft ben je daar wel op je plaats! Of generaliseer ik nu zelf ook?
Natuurlijk is het gegeneraliseerd, maar in de essentie klopt het wel qua cultuur verschil. Je gaat me toch niet vertellen dat prestatie in NL gewaardeerd wordt? (discussie over topsalarissen, ondernemersklimaat)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:34:56 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28579471
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:29 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Natuurlijk is het gegeneraliseerd, maar in de essentie klopt het wel qua cultuur verschil. Je gaat me toch niet vertellen dat prestatie in NL gewaardeerd wordt? (discussie over topsalarissen, ondernemersklimaat)
Zal ik eens zeggen hoe ze er in Californie over denken? Daar zeggen ze dat de cultuurverschillen tussen de verchillende landen in Europa ongeveer gelijk zijn aan de cultuurverschillen tussen de verschillende staten in de USA. Een New Yorker zou nog net niet iemand uit Missisippi de hersens inslaan, of andersom. Waar ik op doel is dus dat als je alle nederlanders over 1 kam scheert, dat je dat niet kan vergelijken met de USA, maar hooguit met 3 staten. Als je USA over 1 kam scheert, moet je dat ook met Europa doen, en dat valt niet te doen. Dat kan gewoon niet, daar is Europa te mooi voor
Maar over cultuurverschillen kun je het beste een topic maken, dit topic ging over Stefan en zijn coole baan in de USofA.

Oh, en kom nu niet met 3 staten als Texas, CA en NY
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_28579512
quote:

[..]

Ga maar eens voor Accenture, KPMG, Deloitte of HP werken en vraag jezelf dan nog eens af of prestaties hier niet gewaardeerd worden. Dat is 60+ uur bikkelen hoor, net zoals in de US.
Bovendien ken ik Amerikanen die als editor werken en in het onderwijs, en die draaien niet meer dan 30 uur per week.

Ik blijf er ook bij dat je de VS met de EU moet vergelijken en niet met een 'staatje' als NL.
Erg achterhaald. In Engeland en Griekenland werken de mensen nog veel meer uren dan in de US overigens. Ben de bron kwijt, maar zag onlangs een overzicht mbt gemiddeld aantal gewerkte uren per werknemer per land en Amerika stond op nummer 6 ofzo.

Misschien was er vroeger een verschil tussen NL en de VS kwa werk-ethiek, maar dat is achterhaald. Dus ik vind StefanP's opmerkingen kortzichtig en niet meer van deze tijd.
pi_28579660
quote:

[..]

En weet je hoe dat komt? Door al die paarse rotzooi uit het verleden. Zolang partijen als PVDA, D66 en GL aan de macht zijn heb je idd last van dat soort anti-werk instellingen. Maar dat is in Amerika ook anders als de Democraten aan de macht zijn. Vergeet niet dat de US alweer een aantal jaar wordt geregeerd door de grootste kapitalisten op deze aardkloot. Als Al Gore aan de macht was gekomen zou er ook veel meer naar de zwakkeren worden omgekeken. En dan zou StefanP inzien dat het best OK is om mensen niet te laten verzuipen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:51:34 #229
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28579817
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:36 schreef halion het volgende:

[..]

Ga maar eens voor Accenture, KPMG, Deloitte of HP werken en vraag jezelf dan nog eens af of prestaties hier niet gewaardeerd worden. Dat is 60+ uur bikkelen hoor, net zoals in de US.
Bovendien ken ik Amerikanen die als editor werken en in het onderwijs, en die draaien niet meer dan 30 uur per week.
US firm in Nederland. Intern wordt, ook bij Nederlandse bedrijven, prestatie gewaardeerd, maar we hadden het over maatschappijbreed.
quote:
Ik blijf er ook bij dat je de VS met de EU moet vergelijken en niet met een 'staatje' als NL.
Erg achterhaald. In Engeland en Griekenland werken de mensen nog veel meer uren dan in de US overigens. Ben de bron kwijt, maar zag onlangs een overzicht mbt gemiddeld aantal gewerkte uren per werknemer per land en Amerika stond op nummer 6 ofzo.
Mee eens. En die bron zou ik graag zien, zeker de positie van Nederland
quote:
Misschien was er vroeger een verschil tussen NL en de VS kwa werk-ethiek, maar dat is achterhaald. Dus ik vind StefanP's opmerkingen kortzichtig en niet meer van deze tijd.
Als ik om me heen kijk en wat maatschappelijke discussies volg, zie ik dat er wat verbetering in zit in NL (US ken ik veel te weinig om een oordeel te kunnen vellen), maar we zijn er nog lang niet.
Thucydides
  donderdag 7 juli 2005 @ 09:53:07 #230
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28579861
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:43 schreef halion het volgende:

[..]

En weet je hoe dat komt? Door al die paarse rotzooi uit het verleden. Zolang partijen als PVDA, D66 en GL aan de macht zijn heb je idd last van dat soort anti-werk instellingen.
oorzaak - gevolg.

Men is links, en stemt links en dus een linkse regering. Paars (wat trouwens mét VVD was) is geen oorzaak, maar een symptoom. De 'anti werk' instelling is er, en dat wordt via de stembus geuit.
Thucydides
pi_28579903
StefanP, wanneer ga je eens een bezoekje brengen aan een van de achterstandswijken in de omgeving van Dallas? Ik lees graag je ervaringen.

[ Bericht 93% gewijzigd door halion op 07-07-2005 10:02:57 ]
pi_28580194
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]
De 'anti werk' instelling is er, en dat wordt via de stembus geuit.
aan ons de taak om dat te veranderen.
zowieso door meer uren te draaien.
pi_28580889
Halion, waarom denk je dat StefanP van gedachten zou veranderen als hij een bezoekje ging brengen aan een van de achterstandswijken in de omgeving van Dallas? Breng jij een wekelijk bezoekje aan de Bijlmermeer om jezelf reeel te houden in NL/Europa?

StefanP maakte niet de generalizatie over Nederlanders en Amerikanen (die ik overig niet vond kloppen), het was een NLse Professor van de Universiteit van Maastricht.

Ik ken ook zat editors in NY, LA en SF die meer dan 60 uur per week werken voor hun magazine of publicaties, naast dat ze voor een magazine of voor de NY Times schrijven, zijn ze ook bezig met hun eigen boek, etc., en ken veel leraren die langere uren dan 30 uur per week werken. Hier in California hebben we school het hele jaar rond, er zijn leraren die voor 9 maanden op een school werken en dan de 3 maanden die ze als vakantie zouden kunnen nemen ook werken op een andere school. So your point is mute.

Het lijkt net alsof je een resentment hebt tegen Amerika en het vanuit alle hoeken wilt aanvallen (achterstandswijken, de hoeveelheid uren Europeanen werken tegenover Amerikanen (wel in Amerikaanse bedrijven trouwens!!), blablabla). Wat is je bewijs trouwens dat Engelsen en Grieken meer uren werken dan Amerikanen? ik denk dat dit verschilt per industrie. Er zijn zat Britten die mij vertellen dat zij veel harder moeten werken in de VS dan wanneer zij in London woonden (financial industry/Wall Street).

Ik ben het erwel mee eens dat wanneer de Democraten aan de macht zijn; het land meer hart heeft voor mensen die het niet goed doen. Wij zitten nu echt opgezeteld met de meest schandalige, harteloze, liegende administrations since Reagan.

De VS heeft problemen, ik als Amerikaan, zal dit niet ontkennen. Maar Europa is zeker niet vies van problemen. http://www.time.com/time/(...)/homeless/story.html
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28581019
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 10:37 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Halion, waarom denk je dat StefanP van gedachten zou veranderen als hij een bezoekje ging brengen aan een van de achterstandswijken in de omgeving van Dallas? Breng jij een wekelijk bezoekje aan de Bijlmermeer om jezelf reeel te houden in NL/Europa?

StefanP maakte niet de generalizatie over Nederlanders en Amerikanen (die ik overig niet vond kloppen), het was een NLse Professor van de Universiteit van Maastricht.

Ik ken ook zat editors in NY, LA en SF die meer dan 60 uur per week werken voor hun magazine of publicaties, naast dat ze voor een magazine of voor de NY Times schrijven, zijn ze ook bezig met hun eigen boek, etc., en ken veel leraren die langere uren dan 30 uur per week werken. Hier in California hebben we school het hele jaar rond, er zijn leraren die voor 9 maanden op een school werken en dan de 3 maanden die ze als vakantie zouden kunnen nemen ook werken op een andere school. So your point is mute.

Het lijkt net alsof je een resentment hebt tegen Amerika en het vanuit alle hoeken wilt aanvallen (achterstandswijken, de hoeveelheid uren Europeanen werken tegenover Amerikanen (wel in Amerikaanse bedrijven trouwens!!), blablabla). Wat is je bewijs trouwens dat Engelsen en Grieken meer uren werken dan Amerikanen? ik denk dat dit verschilt per industrie. Er zijn zat Britten die mij vertellen dat zij veel harder moeten werken in de VS dan wanneer zij in London woonden (financial industry/Wall Street).

Ik ben het erwel mee eens dat wanneer de Democraten aan de macht zijn; het land meer hart heeft voor mensen die het niet goed doen. Wij zitten nu echt opgezeteld met de meest schandalige, harteloze, liegende administrations since Reagan.

De VS heeft problemen, ik als Amerikaan, zal dit niet ontkennen. Maar Europa is zeker niet vies van problemen. http://www.time.com/time/(...)/homeless/story.html
CalifornianNewYorker: thanks voor je reply mate!
In het kort: ik heb geen hekel aan de States, sterker nog: I Love America!
Ik ben er nu 2x geweest (NY, Miami, Tampa Bay, Orlando) en ik hoop nog veel meer te kunnen zien van dit prachtige land. Daarnaast ervaar ik Amerikanen als zeer vriendelijk.

Waar ik iets tegen heb: de slappe argumenten van StefanP en de manier waarop hij de States de hemel in praat. Een beetje zoals de moeder van Natalee Holloway haar dochter de hemel in prijst.

That's all.
pi_28581898
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:53 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Net zoals Urk en dat soort gehuchten
pi_28593692

[ Bericht 100% gewijzigd door Jose1986 op 07-07-2005 17:22:34 ]
pi_28594837
open anders ff een topic om de verschillen in werk ethiek enzo te discussieren, dit gaat over stephanP zijn ervaringen, wat ik boeiender vindt als de rest van het offtopic gelul hier!

[ Bericht 3% gewijzigd door steve2003 op 09-07-2005 14:52:56 ]
pi_28675501
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 09:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

oorzaak - gevolg.

Men is links, en stemt links en dus een linkse regering. Paars (wat trouwens mét VVD was) is geen oorzaak, maar een symptoom. De 'anti werk' instelling is er, en dat wordt via de stembus geuit.
Klopt.

Daarnaast heeft Europa gewoon flinke problemen, zeker in de toekomst. De verzorgingsstaat is in de toekomst niet meer betaalbaar en de oprukkende Islamisering is ook een groot probleem in Europa. Dat speelt in de VS allemaal veel minder.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 11 juli 2005 @ 09:49:47 #239
112371 halion
Iqztrepp
pi_28699890
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Klopt.

Daarnaast heeft Europa gewoon flinke problemen, zeker in de toekomst. De verzorgingsstaat is in de toekomst niet meer betaalbaar en de oprukkende Islamisering is ook een groot probleem in Europa. Dat speelt in de VS allemaal veel minder.
Zet daar tegenover het gigantische begrotingstekort en de staatsschuld van de USA.
Game tied.
  maandag 11 juli 2005 @ 10:04:29 #240
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28700136
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:49 schreef halion het volgende:

Zet daar tegenover het gigantische begrotingstekort en de staatsschuld van de USA.
Game tied.
Nou nee, in de EU heeft men dergelijke problemen ook in landen als bv Griekenland en Italie alwaar er integenstelling tot in de VS men geen echt significante economische groei kan verwachten de komende dertig jaar.

Vergelijk de VS met een modale dertiger met een hele hoge hypotheek en de EU met een Vutter die naast een hoge hypotheek ook nog wat geld aan Frisia schuldig is.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 12 juli 2005 @ 00:07:26 #241
53267 TC03
pi_28723886
Tijd voor foto's StefanP.
pi_28805899
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 00:07 schreef TC03 het volgende:
Tijd voor foto's StefanP.
pi_28807502
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 16:51 schreef Jose1986 het volgende:

[..]

daar sl.uit ik me bij aan stefan

ik ga over ene maand terug naar Amerika, bij het gastgezin op bezoek waar ik twee jaar geleden een jaar hebt gewoont

dat jullie het ff weten he
pi_28817748
Ga jij ook foto's voor ons maken Steve?
pi_28819109
haha, ik ga maar voor 2 weekjes hoor en is ene beetje flau in stefanP zijn topic, dan begin ik wel een topic StephanL (mijn echte naam) ofzo
pi_28857962
Lijkt me een goed idee Steve!
pi_28858946
dan doen we dat toch gewoon jose
pi_28859611
Kan bijna niet wachten...

btw. Misschien is het beter om weer ontopic te gaan.
pi_28859696
idd, maar stefanP post niks mee rlijkt het

StefanP, post eens wat foto's ofzo
pi_28859703
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:51 schreef Jose1986 het volgende:
Kan bijna niet wachten...

btw. Misschien is het beter om weer ontopic te gaan.
en wat is het onderwerp? wij zijn jaloers op Stefan..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')