abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 19:08:54 #101
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_27489747
TVP

Hey StephanP...Je hebt't vast wel gehoord van Europa? Hoe staan de Amerikanen daar tegenover en wat zou je zelf stemmen? Ja of nee?
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_27500155
En heb je nog nieuwe foto's voor ons?
pi_27500956
Ik heb met veel genoegen dit en dat andere topic waar je naar verwijst gelezen. Ik vind het zeer interessant want ik ben (één van de velen) die na mijn studie ook die kant op wil komen. Succes met alles kerel !!
  woensdag 1 juni 2005 @ 04:53:43 #104
46960 StefanP
polemicist
pi_27533049
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:08 schreef SilentChaos het volgende:
TVP

Hey StephanP...Je hebt't vast wel gehoord van Europa? Hoe staan de Amerikanen daar tegenover en wat zou je zelf stemmen? Ja of nee?
Eerlijk gezegd weet niemand het, denk ik. Het nieuws is hier erg (bijzonder erg) op de VS gericht, en ik denk dat geen enkele van mijn collega's ook maar weet dat Nederland gaat stemmen en Frankrijk net gestemd heeft.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 1 juni 2005 @ 05:24:10 #105
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_27533073
En toch vraag ik me af hoe serieus je een dergelijk betoog moet nemen op het moment dat het verschil qua weer, neerslag en temperatuur als serieus argument wordt aangedragen.
Afgezien daarvan zie ik je een hoop 'lokale' vooroordelen over amerikanen bevestigen, waartussen toch ook redenen zitten die mij tegen zouden houden.
Anders geformuleerd: ik ben niet overtuigd
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  woensdag 1 juni 2005 @ 05:32:42 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27533082
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 04:53 schreef StefanP het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd weet niemand het, denk ik. Het nieuws is hier erg (bijzonder erg) op de VS gericht, en ik denk dat geen enkele van mijn collega's ook maar weet dat Nederland gaat stemmen en Frankrijk net gestemd heeft.
't Is toch wel degelijk ruimschoots aan bod gekomen op de bekende nieuwszenders.

Er is hier inderdaad meer lokaal/nationaal nieuws maar ook zeker meer dan voldoende berichtgeving van buiten de VS.

Hangt dus een beetje vanaf wat je kijkt/leest.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_27580744
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 05:24 schreef HighLander het volgende:
En toch vraag ik me af hoe serieus je een dergelijk betoog moet nemen op het moment dat het verschil qua weer, neerslag en temperatuur als serieus argument wordt aangedragen.
Afgezien daarvan zie ik je een hoop 'lokale' vooroordelen over amerikanen bevestigen, waartussen toch ook redenen zitten die mij tegen zouden houden.
Anders geformuleerd: ik ben niet overtuigd
het punt is dat Amerika vooral gericht is op uiterlijk vertoon. Uiterlijk vertoon boven alles. Dus in eerste instantie raak je als Nederlander overrompeld door de grote gebouwen, de vele ruimte en de grote auto's. Pas op de langere termijn ga je inzien dat de rest veel beter in Nederland geregeld is. Met name op het vlak van veiligheid, sociale voorzieningen en onderwijs. Daarnaast zijn Nederlanders ook veel meer betrokken met de wereld om zich heen, wat ook wel veroorzaakt zal worden door het feit dat we een klein landje zijn.

Anyway, het is niet voor niets dat de meeste emigranten uiteindelijk weer terugkeren naar Nederland. Want de buitenkant van alles vergaat als eerste.
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:08:38 #108
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27585613
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:08 schreef halion het volgende:

[..]

Anyway, het is niet voor niets dat de meeste emigranten uiteindelijk weer terugkeren naar Nederland. Want de buitenkant van alles vergaat als eerste.
Waar haal jij dat vandaan, zijn daar betrouwbare cijfers van dan?

Er staat mij iets van bij dat dat 10 a 15 procent is, voor Canada nog veel lager zelfs, maar zeker weten doe ik het niet. Vandaar mijn vraag.

Wel weet ik dat er sinds 2003 (in dat jaar alleen al 113.000) meer Nederlanders zijn vertrokken dan dat er mensen zijn binnengekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door popolon op 02-06-2005 19:16:41 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_27585901
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:08 schreef halion het volgende:

[..]

het punt is dat Amerika vooral gericht is op uiterlijk vertoon. Uiterlijk vertoon boven alles. Dus in eerste instantie raak je als Nederlander overrompeld door de grote gebouwen, de vele ruimte en de grote auto's. Pas op de langere termijn ga je inzien dat de rest veel beter in Nederland geregeld is. Met name op het vlak van veiligheid, sociale voorzieningen en onderwijs. Daarnaast zijn Nederlanders ook veel meer betrokken met de wereld om zich heen, wat ook wel veroorzaakt zal worden door het feit dat we een klein landje zijn.

Wat een onzin .
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_27587691
muah, volgens mij heeft hij voor een deel wel gelijk, maar ik denk dat het laatste stuk onzin is.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 03:05:02 #111
46960 StefanP
polemicist
pi_27596658
Gisteren 4000 dollar gekregen als bonus voor goed presteren. En vandaag weer een loonstrookje, dat krijg je 2-wekelijks waardoor het bijna continu feest is. Lekker relaxt voor de PC zitten naast het balkon waar de zon onder gaat, met alle ramen open zodat de 30-graden warme wind zachtjes door de kamer blaast. Gewoon weten dat het morgen weer goed weer is zonder het weerbericht te hoeven kijken. I love the USA
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 3 juni 2005 @ 03:11:08 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27596677
Nice, al is 30 graden in m'n huis echt te warm.

Wat voor werk doe je precies, iets met telefoons, zover kom ik nog.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 04:57:44 #113
46960 StefanP
polemicist
pi_27596934
Moeilijk uit te leggen zoals waarschijnlijk met veel technische beroepen, maar ik installeer/test/integreer IN services in telecomnetwerken... services als prepaid, ringback tones (komt er over een tijdje aan in Nederland, wordt binnenkort al in de VS in gebruik genomen), voice-VPN en nog veel meer. Projecten van rond een jaar elk, veel protocolwerk zoals ISUP, INAP, ANSI en kennis nodig van telecomnetwerken (MSC, HLR, VLR, SSF, SCF, enz.). Mensen staan er niet bij stil hoe complex dat wel niet kan zijn, als ze gewoon de telefoon oppakken en bellen. Ik zeg altijd maar gewoon dat ik iets met telefoons doe als men vraagt wat ik doe, dat scheelt een boel uitleg wat toch niet gesnapt wordt.

Maar ik begrijp dat je ook in de VS woont, wat doe jij hier als ik vragen mag? Studie? Getrouwd? Werk?
-Mark Steyn
  vrijdag 3 juni 2005 @ 05:02:59 #114
779 WaStEd
Hellaluha
pi_27596944
Jammer van de speedlimit trouwens met die Supra... wel strak
too much is not enough....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 05:26:53 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27597006
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 04:57 schreef StefanP het volgende:

Maar ik begrijp dat je ook in de VS woont, wat doe jij hier als ik vragen mag? Studie? Getrouwd? Werk?
Ik hou 't kort: Sinds 4 april geemigreerd (K1 visum), 30 april getrouwd (we kenden elkaar al jaren dus dat werd wel eens tijd, whehe), werkvergunning zal in Juni of Juli wel komen. Greencard aangevraagd maar zoals je weet, dat duurt wel even

Er is genoeg werk (systeembeheer, netwerk, dat soort) dus ik maak me geen zorgen. Doe nu vrijwillegerswerk op College bij de IT afdeling, staat toch netjes op je CV

Al met al, ik heb 't goed naar m'n zin, veel softballen, basketballen, al mis ik soms familie en vrienden wel.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 05:28:16 #116
779 WaStEd
Hellaluha
pi_27597009
hoe ken je je vrouw dan ?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 05:35:26 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27597032
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 05:28 schreef WaStEd het volgende:
hoe ken je je vrouw dan ?
Die woonde eerst in Nederland (ze is Canadese/Amerikaanse, haar ouders zijn Nederlandse), daar heb ik haar leren kennen. Best handig, we hebben onze 'geheimtaal' hier, we spreken nog geregeld Nederlands met elkaar.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:23:55 #118
112371 halion
Iqztrepp
pi_27604317
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:21 schreef innepin het volgende:

[..]

Wat een onzin .
Ik ben Indra. Innepin. Innie. Roep iets in die geest, en ik wil nog wel eens luisteren. Ik ben 19 jaar. Ik ben lief. Meestal. Ik ben tweedejaars studente bij University College Utrecht (een vrije, internationale, Engelstalige bacheloropleiding, gebaseerd op het Amerikaanse model. Je kiest een Major en een Minor en volgt vervolgens een hele zooi semi-willekeurige vakken. Wat word je daar dan mee? Niks. Wat kan je daar dan mee? Ligt er aan welke kant je op gaat: science majors willen nog wel ergens terechtkomen. In mijn geval: niks. Ik ben namelijk Humanities major, oftewel Letteren, en volg vakken in nutteloze dingen als religie, literatuur, drama, creatief schrijven enzo.)

creatief is je reactie in ieder geval niet.
pi_27615141
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:23 schreef halion het volgende:

[..]

Ik ben Indra. Innepin. Innie. Roep iets in die geest, en ik wil nog wel eens luisteren. Ik ben 19 jaar. Ik ben lief. Meestal. Ik ben tweedejaars studente bij University College Utrecht (een vrije, internationale, Engelstalige bacheloropleiding, gebaseerd op het Amerikaanse model. Je kiest een Major en een Minor en volgt vervolgens een hele zooi semi-willekeurige vakken. Wat word je daar dan mee? Niks. Wat kan je daar dan mee? Ligt er aan welke kant je op gaat: science majors willen nog wel ergens terechtkomen. In mijn geval: niks. Ik ben namelijk Humanities major, oftewel Letteren, en volg vakken in nutteloze dingen als religie, literatuur, drama, creatief schrijven enzo.)

creatief is je reactie in ieder geval niet.
Wat heeft mijn fotoboek hier mee te maken? Of creativiteit? Ik had geen zin om er verder op in te gaan. Ik vond het onzin, omdat ik op het moment in Amerika zit en het gewoonweg niet met je observaties eens ben.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:55:36 #120
779 WaStEd
Hellaluha
pi_27615932
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 18:26 schreef innepin het volgende:

[..]

Wat heeft mijn fotoboek hier mee te maken? Of creativiteit? Ik had geen zin om er verder op in te gaan. Ik vond het onzin, omdat ik op het moment in Amerika zit en het gewoonweg niet met je observaties eens ben.
Daarvoor woon je er niet lang genoeg, en dat zegt hij ook duidelijk in zijn reply.
In je foto boek staat dat je creatief kan schrijven, nou door een opmerking te maken als "wat een onzin" zonder iets te beargumenteren, is idd niet erg creatief.
pi_27619211
Aparte topic.
Op vrijdag 3 juni 2005 18:55 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Daarvoor woon je er niet lang genoeg, en dat zegt hij ook duidelijk in zijn reply.
In je foto boek staat dat je creatief kan schrijven, nou door een opmerking te maken als "wat een onzin" zonder iets te beargumenteren, is idd niet erg creatief.
in mijn fotoboek staat dat ik les heb gevolgd in creatief schrijven, daarme duidend op verhaaltjes en gedichten. Dat heeft geen ene moer te maken met dit topic en ik vraag me dan ook af wat de motivatie was van hem om zoiets te zeggen. Mijn reactie was ook niet bedoeld als creatief. Ik ben het niet met hem eens, dat mag, en dat was mijn mening. Dat ik geen zin had om er op dat moment agumenten bij te geven, heeft niets te maken met creativiteit.

Maar goed, bij deze dan mijn argumentatie: Ik woon er inderdaad nog niet al te lang, slechts sinds januari. Al met al is dat toch een stuk meer dan de gemiddelde vakantieganger, en ik heb dan ook heus wel wat apartheden van de Amerikaanse cultuur ontdekt. De 'alles moet groot' mentaliteit is inderdaad aanwezig, daar geef ik halion gelijk in. Maar ik ben het er niet mee eens dat dat betekent dat alles in Nederland eigenlijk beter is. Het is alleen anders. De bureaucratie laat veel te wensen over, maar dat vind ik net zo goed van Nederland.
De sfeer in Nederland vind ik momenteel verschrikkelijk. "Betrokken" zegt halion, ik vind het gewoon niet fijn; discriminatie en extremisme van verschillende kanten. Daar heb ik hier nog helemaal geen last van gehad. Ik zie ook niet waarom Amerikanen niet betrokken zouden zijn met hun eigen land.

En ik vraag me verder af waar halion het nogal krachtige "de meeste emigranten keren weer terug" vandaan haalt.

halions bericht is nogal zwart wit, vind ik. Als je niet van Amerika houdt, dan emigreer je niet. Als je een andere instelling hebt, doe je dat misschien wel. Simpel zat. De Amerikaanse cultuur is iets waar je aan moet wennen, of van moet houden, en ik kan me heus wel voorstellen dat er mensen zijn, wie dat niet aanspreekt. Maar er zijn er ook zat die het hier wel naar hun zin hebben en rustig de rest van hun leven hier zouden kunnen doorbrengen. Vraag het een willekeurige emigrant.

Ik hoop dat dit voldoende is, en dat we nou weer een beetje on topic kunnen gaan praten. Want ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie; meningsverschillen zullen er toch wel zijn.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:59:17 #123
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27621386
Een wijze meid zei in Californie eens tegen mij:
De staten van de USA lijken mij, zoals ik van reisverhalen hoor, zo divers als de landen van Europa.
En ik denk dat ze daarmee behoorlijk de spijker op de kop slaat.
Zie het verschil maar met grieken, italianen, portugezen, spanjaarden, engelsen, duitsers, nederlanders, etc.

Zo heb je dat daar ook met NYC, CA, Texas, Florida, Alaska, heel die handel.
Alles is gewoon onwijs divers.
En het scheelt gigantisch of je nu in NYC zit, of CA. Dat is gewoon zo
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 5 juni 2005 @ 01:46:37 #124
779 WaStEd
Hellaluha
pi_27635756
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:59 schreef Yildiz het volgende:
Een wijze meid zei in Californie eens tegen mij:
De staten van de USA lijken mij, zoals ik van reisverhalen hoor, zo divers als de landen van Europa.
En ik denk dat ze daarmee behoorlijk de spijker op de kop slaat.
Zie het verschil maar met grieken, italianen, portugezen, spanjaarden, engelsen, duitsers, nederlanders, etc.

Zo heb je dat daar ook met NYC, CA, Texas, Florida, Alaska, heel die handel.
Alles is gewoon onwijs divers.
En het scheelt gigantisch of je nu in NYC zit, of CA. Dat is gewoon zo
Precies, heb behoorlijk wat van de US gezien en voor langere tijd verbleven, kan het dus wel beoordelen als de gemiddelde vakantieganger, sterker nog me, me ouders hebben er 8 jaar gewoond.
De Bay Arera is wel zo'n beetje het meest liberale stukje USA wat er is, met NY misschien samen, je kan daar redelijk "europees" leven. Maar zou je toch eens adviseren om de auto te pakken en naar de Mid-West of naar het zuiden te rijden. Vanaf Arizona tot aan Florida bijvoorbeeld, kijken of je dan nog dezelfde mening hebt over Amerika.

Dat het hier een puinhoop is komt grotendeels door amerikaanse politiek en het feit dat Amerika geen grote groepen moslims herbergt zoals wij dat hier hebben.
pi_27638549
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 03:05 schreef StefanP het volgende:
Gisteren 4000 dollar gekregen als bonus voor goed presteren. En vandaag weer een loonstrookje, dat krijg je 2-wekelijks waardoor het bijna continu feest is. Lekker relaxt voor de PC zitten naast het balkon waar de zon onder gaat, met alle ramen open zodat de 30-graden warme wind zachtjes door de kamer blaast. Gewoon weten dat het morgen weer goed weer is zonder het weerbericht te hoeven kijken. I love the USA
* Jeroenus is jaloers

Daar wordt presteren tenminste beloond en hier bestaat nog altijd het "doe maar gek genoeg"-principe.

Innepin, bevalt het UC systeem in SC?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')