abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:51:32 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27742313
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 04:42 schreef StefanP het volgende:
Valt wel mee, maar het is heel anders dan Nederland. Lopen kun je hier alleen in een woonwijk, en daar heb je alleen huizen. Fietsen gaat niet dus alles gaat per auto. Buiten de winkels een wijken heb je op zich niks te zoeken, er is ook niks. Gras, wat bomen en cactussen. Bovendien is het veel te heet om buiten te zijn, dus als het even kan zit iedereen in de airco binnen. Maar even op je fiets springen om 2km naar een winkel te rijden, of van bar naar bar lopen, zit er niet in. Je ziet hier uberhaupt niemand lopen, tenzij je in een shopping mall loopt of inderdaad buiten een jogger in een woonwijk tegenkomt.
Wel een mooi huisje, maar wat je hierboven schrijft spreekt mij toch niet aan

Mijn situatie in Taiwan is precies omgekeerd. Ik woon in Taipei (2,5 miljoen inwoners) en hoewel het een gruwelijk lelijke stad is en ontzettend chaotisch is het wel een erg levendige stad. Er zijn altijd mensen op straat en op elke straathoek is een 7-11 store (meestal wel twee!)

Er is nauwelijks ruimte in Taipei en de meeste mensen wonen dus in hoogbouw. Zelf woon ik in central Taipei in een behoorlijk 'upmarket' appartement ( ca US$ 3000 / maand, gelukkig betaald door m'n werkgever ) maar zoals je ziet heb ik geen tuin en geen zwembad

Maar het mooie is dat Taipei is omringd door bergen en daardoor relatief compact is. In de weekenden scheur ik dus gewoon op m'n racefiets in central Taipei tussen de scootertjes door, en na zo'n 6km ben ik al de stad uit. En op slechts 15km fietsen krijg je dan dit soort landschappen

En thee plantages...

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_27742788
Het is een Pimp-met-je-nieuwe-woonplaats topic geworden
Nee. Cool man. Zeer interessant om meer van de wereld te zien en te lezen zonder van je luie stoel op te staan.
  donderdag 9 juni 2005 @ 02:40:09 #153
46960 StefanP
polemicist
pi_27764175
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:23 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Nix voor mij, dan mag je niet eens drinken als je elke keer moet rijden overal naar toe

Toch wel bizar als je dat hoort, kan je je als Nederlander uit Den Haag (of welke grote stad dan ook) toch echt weinig bij voorstellen. Niks voor mij.....dan ga ik wel naar NY
Vrijwel Iedereen hier drinkt en rijdt. Ik doe het sinds ik hier ben en dat om me heen zag ook, maar probeer het wel bij slechts een paar biertjes te houden. Je kunt gewoon niet anders. Ja, je kunt niet drinken natuurlijk. Maar het is hier de normaalste zaak van de wereld en zo lang de politie niets op je weggedrag aan te merken heeft, mogen ze je niet eens controleren. Alcoholcontroles bestaan hier dan ook niet. Maar als ze bespeuren dat je gedronken hebt en je controleren, of nog erger als je iets of iemand aanrijdt, dan ben je goed jarig hoor. Een taakstrafje zoals in Nederland zit er niet in. Reken maar op tienduizenden dollars schadevergoeding, duizenden dollars boete, de cel in (tot levenslang als je een persoon dood rijdt), vrijwel nooit meer een autoverzekering kunnen krijgen, baan kwijtraken en nog veel meer. Dat schrikt wel af denk je, maar toch doet iedereen het.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_27764418
Ja nog even en je kunt jezelf een echte amerikaan noemen.
Wat een mentaliteit heb je GE-WEL-DIG...
Iedereen doet het dus ja ach ensow he
ijs_beer fan!
pi_27765241
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 02:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Vrijwel Iedereen hier drinkt en rijdt. Ik doe het sinds ik hier ben en dat om me heen zag ook, maar probeer het wel bij slechts een paar biertjes te houden. Je kunt gewoon niet anders. Ja, je kunt niet drinken natuurlijk. Maar het is hier de normaalste zaak van de wereld en zo lang de politie niets op je weggedrag aan te merken heeft, mogen ze je niet eens controleren. Alcoholcontroles bestaan hier dan ook niet. Maar als ze bespeuren dat je gedronken hebt en je controleren, of nog erger als je iets of iemand aanrijdt, dan ben je goed jarig hoor. Een taakstrafje zoals in Nederland zit er niet in. Reken maar op tienduizenden dollars schadevergoeding, duizenden dollars boete, de cel in (tot levenslang als je een persoon dood rijdt), vrijwel nooit meer een autoverzekering kunnen krijgen, baan kwijtraken en nog veel meer. Dat schrikt wel af denk je, maar toch doet iedereen het.
Dat is best maf ja. Daar zie je dus dat hoe meer je iets verbiedt, hoe meer mensen het blijven doen.
Zo ben ik in de buurt van Miami Beach een keer al blowend in de auto langs een patrouillerende State Trooper gereden. Pas achteraf realiseerde ik me, hoe het had kunnen aflopen als hij ons aangehouden had... Dan zat ik er nu waarschijnlijk nog, in jail welteverstaan. Het was overigens Amerikaanse wiet, dus had niets binnen gesmokkeld.
  donderdag 9 juni 2005 @ 09:43:07 #156
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_27766039
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 02:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Bedankt voor de geweldige uitleg Wel vreemd dat iedereen het gewoon doet, erg slecht overigens, maar heel erg begrijpelijk. Ik denk dat ik zelf dan ook te veel (voor Nederlandse politie begrippen) zou drinken, lam de weg op gaan natuurlijk niet .
In principe vind ik het een goed beleid, aan de andere kant vind ik het wel heel slecht dat je meteen alles kwijt bent! Hogere straffen zijn goed, maar alles kwijt zijn vind ik toch net iets te ver gaan (tenzij je iemand aanrijdt natuurlijk).
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_27768602
Wat mij redelijk tegenstaat van Amerika, is het ongelovelijke hoge aantal kidnappings en vermiste mensen aldaar. Kijk maar eens op http://www.fbi.gov/mostwant/kidnap/kidmiss.htm
Europa heeft 2 x zoveel inwoners als de VS, maar er worden veel minder mensen vermist.
Dat zegt toch wel iets over de sfeer en veiligheid in een land.
In de community waar ik heb gezeten (Florida) werd ook verteld dat kinderen alleen binnen de grenzen van de community op straat konden spelen, daarbuiten werden ze binnen de kortste keren gekidnapped (veel trailerparks enzo daarbuiten)

Een ander gegeven is dat Amerika overdag best leuk is, maar dat de sfeer 180 graden omslaat zodra de zon onder gaat en de nacht begint. Dat heb ik zelf ondervonden, mensen vertrouwen elkaar niet in het donker. Amerika is 's nachts op veel plaatsen levensgevaarlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door halion op 09-06-2005 11:23:47 ]
pi_27783667
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:17 schreef halion het volgende:
Wat mij redelijk tegenstaat van Amerika, is het ongelovelijke hoge aantal kidnappings en vermiste mensen aldaar. Kijk maar eens op http://www.fbi.gov/mostwant/kidnap/kidmiss.htm
Europa heeft 2 x zoveel inwoners als de VS, maar er worden veel minder mensen vermist.
Dat zegt toch wel iets over de sfeer en veiligheid in een land.
In de community waar ik heb gezeten (Florida) werd ook verteld dat kinderen alleen binnen de grenzen van de community op straat konden spelen, daarbuiten werden ze binnen de kortste keren gekidnapped (veel trailerparks enzo daarbuiten)

Een ander gegeven is dat Amerika overdag best leuk is, maar dat de sfeer 180 graden omslaat zodra de zon onder gaat en de nacht begint. Dat heb ik zelf ondervonden, mensen vertrouwen elkaar niet in het donker. Amerika is 's nachts op veel plaatsen levensgevaarlijk.
Je zegt het zelf al: op veel plaatsen. Je moet ook wel bedenken dat een stad als New York, bijvoorbeeld, al 8 of 9 miljoen inwoners heeft. Amsterdam is niets vergeleken bij NY, LA, Boston, Detroit.. sommige delen zijn veilig, andere niet. Dat ligt er maar net aan waar je bent.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:55:24 #159
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27784020
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wel een mooi huisje, maar wat je hierboven schrijft spreekt mij toch niet aan

Mijn situatie in Taiwan is precies omgekeerd. Ik woon in Taipei (2,5 miljoen inwoners) en hoewel het een gruwelijk lelijke stad is en ontzettend chaotisch is het wel een erg levendige stad. Er zijn altijd mensen op straat en op elke straathoek is een 7-11 store (meestal wel twee!)

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is nauwelijks ruimte in Taipei en de meeste mensen wonen dus in hoogbouw. Zelf woon ik in central Taipei in een behoorlijk 'upmarket' appartement ( ca US$ 3000 / maand, gelukkig betaald door m'n werkgever ) maar zoals je ziet heb ik geen tuin en geen zwembad

[afbeelding]

Maar het mooie is dat Taipei is omringd door bergen en daardoor relatief compact is. In de weekenden scheur ik dus gewoon op m'n racefiets in central Taipei tussen de scootertjes door, en na zo'n 6km ben ik al de stad uit. En op slechts 15km fietsen krijg je dan dit soort landschappen

[afbeelding]

[afbeelding]

En thee plantages...

[afbeelding]
Spreek je ook Mandarijn of wat ze daar ook spreken?
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 9 juni 2005 @ 20:08:18 #160
53267 TC03
pi_27784411
En StefanP, tijd voor meer pics.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:53:08 #161
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27794294
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Spreek je ook Mandarijn of wat ze daar ook spreken?
Ben ik aan het leren. Ik kan me inmiddels aardig redden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:00:30 #162
97934 ASroma
Flamboyant
pi_27795535
he selang maak eens ff wat foto's van je penthouse!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:51:59 #163
112371 halion
Iqztrepp
pi_27796070
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:46 schreef innepin het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al: op veel plaatsen. Je moet ook wel bedenken dat een stad als New York, bijvoorbeeld, al 8 of 9 miljoen inwoners heeft. Amsterdam is niets vergeleken bij NY, LA, Boston, Detroit.. sommige delen zijn veilig, andere niet. Dat ligt er maar net aan waar je bent.
Ik heb het niet alleen over de bekende grote steden. Maar ook minder 'major' steden/plaatsen als Tampa Bay, Jacksonville, Tallahassee, Kansas City, Cleveland, Ft. Lauderdale, Ft. Myers. Vrijwel iedere plaats in Amerika heeft een goed en een slecht gedeelte. Dat zegt genoeg.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:58:43 #164
53267 TC03
pi_27796186
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 01:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

En het lezen?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:01:34 #165
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_27796243
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:51 schreef halion het volgende:

[..]

Ik heb het niet alleen over de bekende grote steden. Maar ook minder 'major' steden/plaatsen als Tampa Bay, Jacksonville, Tallahassee, Kansas City, Cleveland, Ft. Lauderdale, Ft. Myers. Vrijwel iedere plaats in Amerika heeft een goed en een slecht gedeelte. Dat zegt genoeg.
Dat heb je in Nederland in de randstad ook. In die kleine gehuchten met 1 kerk en 3 huizen misschien niet, maar in een beetje stad heb je dat al....
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:31:02 #166
112371 halion
Iqztrepp
pi_27796825
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 09:01 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Dat heb je in Nederland in de randstad ook. In die kleine gehuchten met 1 kerk en 3 huizen misschien niet, maar in een beetje stad heb je dat al....
Ik weet niet of je ooit in Amerika bent geweest, maar de achterbuurten daar zijn niet te vergelijken met de 'mindere' wijken hier. Echt NIET te vergelijken. Armoede heeft daar een heel andere dimensie, denk dan eerder aan de armoede zoals in Roemenie ofzo.
pi_28126730
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:08 schreef TC03 het volgende:
En StefanP, tijd voor meer pics.
pi_28249679
Rustig... als het zover is dan post hij ze wel. Ze hebben tenslotte daar een hele andere werk-ethiek dan hier in Nederland waar je om klokslag 16:00 uur je biezen pakt om thuis de aardappels op klokslag 18:30 uur en ONM om klokslag 19:00 uur te kunnen zien.

Mijn ervaringen over de USA is over het algemeen wel wat Stephan reeds vertelde.

Amerikanen zijn over het algemeen echter vrij nationalistisch ivg met ons nederlanders.
Dat betekend dus niet dat ze dan racistisch zijn of discrimineren zoals wij dat meestal vertalen. Amerikanen zijn nogal erg "kijk eens hoe geweldig mijn land is" types en stralen dat nogal uit naar buiten toe waar wij nederlanders algauw een soort valse bescheidenheid ten toon spreiden die eerder uit een tunnelvisie is geboren.(wel vreemd wat we zijn een vrij Calvinistisch volk van oorsprong)
Bij Amerikanen is het ook altijd: " what are you doing " simpelweg omdat het een land is van vrij streberige mensen die allemaal "geweldig" willen zijn en daarvoor dus moeite doen.
Bij ons in Nederland is het allemaal: " rustig aan... dan komen we er ook wel " attitude.
Wij in Nederland zijn ook het enige land praktsich ter wereld dat zoveel vrije dagen heeft voor een werknemer danwel dat deze doorbetaalde vakantie krijgt etc...

Een gemiddelde Yank heeft inprincipe geen vakantie en als hij die heeft is het hooguit een week of 2 bij uitzondering 3 maar danwel eigen kosten.
Nou kun je veel zeggen maar de Verenigde Staten heeft natuurlijk vanwege deze werk-ethiek ook een keerzijde en die zien/lezen we dagelijks .(werklozen,analfabeten etc..)
Desondanks is de Verenigde Staten een land voor mensen die het eeuwige egale gelul ( we zijn allemaal gelijk dus sloof je niet zo uit) zat zijn een ideaal land omdat daar je voor je verdiensten goed betaalt wordt en het leven als je dan tot die middenstand behoort echt veel beter is dan hier in Nederland waar je voor alles! middels een belasting wordt aangeslagen.
  maandag 27 juni 2005 @ 13:02:03 #169
112371 halion
Iqztrepp
pi_28269947
quote:
Op zondag 26 juni 2005 15:00 schreef i-spy24 het volgende:
Rustig... als het zover is dan post hij ze wel. Ze hebben tenslotte daar een hele andere werk-ethiek dan hier in Nederland waar je om klokslag 16:00 uur je biezen pakt om thuis de aardappels op klokslag 18:30 uur en ONM om klokslag 19:00 uur te kunnen zien.

Bij Amerikanen is het ook altijd: " what are you doing " simpelweg omdat het een land is van vrij streberige mensen die allemaal "geweldig" willen zijn en daarvoor dus moeite doen.
Bij ons in Nederland is het allemaal: " rustig aan... dan komen we er ook wel " attitude.
Wij in Nederland zijn ook het enige land praktsich ter wereld dat zoveel vrije dagen heeft voor een werknemer danwel dat deze doorbetaalde vakantie krijgt etc...

Desondanks is de Verenigde Staten een land voor mensen die het eeuwige egale gelul ( we zijn allemaal gelijk dus sloof je niet zo uit) zat zijn een ideaal land omdat daar je voor je verdiensten goed betaalt wordt en het leven als je dan tot die middenstand behoort echt veel beter is dan hier in Nederland waar je voor alles! middels een belasting wordt aangeslagen.
Ik ben het eens met het feit dat Nederlanders minder geneigd zijn 'zichzelf te verkopen' en die bescheidenheid is niet altijd terecht.

Maar wat je bijvoorbeeld verteld over het om 1600 uur van je werk te vertrekken om dan aardappels te gaan koken en TV te gaan kijken is echt gelul. Waar haal je het vandaan man?
Ik ken overigens ook een aantal Amerikanen die in het onderwijs of bij een tijdschriften-redactie werken en die gaan ook lekker om 1700 uur naar huis hoor. Jij hebt het over de multinationals waar je tot 2100 uur aan je bureau moet blijven zitten om aan je baas te bewijzen dat je hart voor de zaak hebt. Maar die bedrijven zitten hier ook. (hence the name ' multinationals' ). Als je 16 uur per dag wilt werken kan dat ook prima in Europa.

En het feit dat er honderdduizenden bejaarden achter de kassa staan in 24/7 Wallmart omdat er geen fatsoenlijke pensioenvoorzieningen zijn of omdat deze mensen gewoon 'pech' hebben gehad in hun leven (ziekte, niet slim genoeg, faillissement) illustreert het nadeel van een jou zo ideaal voorkomende ' ongelijke' maatschappij. Denk je dat mensen er gelukkig van worden om continue te moeten strijden om ' meer' ? Natuurlijk niet. Er zijn nergens zoveel mensen ongelukkig als in kapitalistische landen.
  maandag 27 juni 2005 @ 13:12:58 #170
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28270276
i-spy24 geen idee wat je nou probeert te zeggen in dat verhaal. Maar het laat mij alleen maar inzien dat het hier wel lekker is
  maandag 27 juni 2005 @ 13:18:41 #171
112371 halion
Iqztrepp
pi_28270472
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:12 schreef PLAE@ het volgende:

i-spy24 geen idee wat je nou probeert te zeggen in dat verhaal. Maar het laat mij alleen maar inzien dat het hier wel lekker is
I-Spy heeft denk ik last van collega's die vroeg naar huis gaan en hem met extra werk laten zitten ofzo...
  maandag 27 juni 2005 @ 13:20:08 #172
112371 halion
Iqztrepp
pi_28270521
Valt me trouwens op dat de 'Wannabe-emigranten' in de zomertijd nooit lopen te zeiken op NL.
Het is nu perfect zomerweer en NL is een topland in de zomer. Maar als straks de winter weer aanbreekt, zul je de een na de andere horen lopen nichten over het weer. Pussies.
  maandag 27 juni 2005 @ 15:43:39 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28275088
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:20 schreef halion het volgende:
Valt me trouwens op dat de 'Wannabe-emigranten' in de zomertijd nooit lopen te zeiken op NL.
Het is nu perfect zomerweer en NL is een topland in de zomer. Maar als straks de winter weer aanbreekt, zul je de een na de andere horen lopen nichten over het weer. Pussies.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:04:56 #174
112371 halion
Iqztrepp
pi_28275663
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:43 schreef popolon het volgende:

[..]

?
  maandag 27 juni 2005 @ 16:05:24 #175
112371 halion
Iqztrepp
pi_28275684
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:04 schreef halion het volgende:

[..]

?
??
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:53:32 #176
112371 halion
Iqztrepp
pi_28383156
Voor de Amerika-fans is de film "Elephant" een aanrader.
Pretty sick society if u ask me...
pi_28384846
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:53 schreef halion het volgende:
effe kijken dan!
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_28387560
quote:
Op maandag 27 juni 2005 13:20 schreef halion het volgende:
Ohja daarom verlang ik nu zo ontzettend naar mijn verhuizing naar Spanje in september
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:08:37 #179
53267 TC03
pi_28387820
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:53 schreef halion het volgende:
Die film gaat nergens over man. En hij gaat alleen maar over een school-shooting, niet over de hele maatschappij.

'U' is trouwens geen woord. Dat schrijf je als you. Maargoed, je geeft zelf al aan hoe serieus we je moeten nemen.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:07:30 #180
112371 halion
Iqztrepp
pi_28389917
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 01:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

cool. goede integratie
pi_28479424
Amerika is tof!

top dat je er naar toe verhuisd ben

ik heb er zelf ook een jaar gewoont, en het fantastisch naar mijn zin gehad ik woonde destijds in Utah bij de mormonen, en ik ga deze zomer weer terug

maar ik weet niet hoe lang je er al woont, maar ik was na een jaar toch ook wel blij om weer weg te kunnen hoor... ik ben het op alle punten eens met de voordelen die jij opnoemt, maar ik werd persoonlijk na een tijdje helemaal gek van de mensen daar! een hoop mensen waren echt allemaal hetzelfde, vooral in de high schools is dat zo...

alle meisjes dezelfde make up, zelfde haar en ga zo maar door, daar ergerde ik me nogal aan... en vooral de suburb cultuur vond ik erg vervelend worden na een tijdje!

maar desondaks mis ik ameirka nog elke dag
  maandag 4 juli 2005 @ 16:52:25 #182
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_28481716
Ik zou ook gek worden als ik een jaar in Utah zou wonen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_28482597
StefanP, pas op met drinken in de auto, je bent geen citizen, dus als je gepakt wordt, en veroordeeld wordt kun je een DUI op je record krijgen, wat genoeg grond is om toegang te weigeren in de U.S., mocht je ooit een green card houder worden, kan een DUI op je record dit belemmeren en zelfs reden genoeg zijn voor deportatie (prison sentence of probation for a year for misdeamanor of felony is grond voor deportatie voor een niet-citizen van de U.S.).
(dit zal zeker gebeuren, als je gepakt wordt voor blowen (behalve in de staat CA dan, want daar kun je ipv rechtzaak, een diversion class nemen en dan heb je geen record (dit kan overigens maar 1 keer (dit geld voor misdeamanors (stelen, drug possesion-no intent to sell, drunk driving, etc.).
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
pi_28483048
quote:
Op zondag 5 juni 2005 14:08 schreef Seiruu het volgende:
In principe wel het beste van beide kantjes. Onderwijs is een stuk beter qua voorzieningen, niveau en financiering in NL dan VS. Zie jij jezelf al een opleiding volgen in Texas? Zelfs tegen VS standaarden is Texas een achtergesteld hick town....

Als je eenmaal een diploma op zak hebt is het inderdaad wel fijner om te werken in een groter land. NL is gewoon te klein om hier echt op een makkelijker wijze door te groeien. In VS is de concurrentie wat lager gesteld en zijn ze open voor alle soorten en maten. In NL wordt dienstverlening zoveel mogelijk gepushed want er is verder weinig ruimte voor iets anders. Dan is het niet zo vreemd dat technici een 2de of lagere plek krijgt....

Echter, als je van beide walletjes hebt gegeten vind ik het wel een beetje sneu om op NL te gaan zeiken.....

Ik wens je echter nog blijvend succes en hoop je hier terug te zien met dezelfde positieve insteek wanneer je kinderen een opleiding in Amerika volgen
De kwaliteit van Universiteit onderwijs in Texas is zeer hoog; de University of Texas systeem produceert veel nobel prize winners, hun research op medisch, technologisch, agrarisch gebied is world class.

Texas is verre van een hicktown, Het heeft een paar steden waar veel geld gemaakt wordt (Dallas, Houston, San Antonio en Austin.), waar veel cultuur is (Austin en Dallas-Ft. Worth. Houston is de home van NASA. Texas is verre van hicktown. Houston is ook beroemd voor medisch onderzoek.

In je vorige posts kraak je de publieke universiteits systemen in de US af (persoonlijk denk ik dat je niet weet waar je het over hebt!). De UC systeem van California, University of Texas systeem in Texas, State University Systeem in NY (en city college systeem in NYC) zijn zeer goede universiteiten (worldclass, met nobel prize winners als leraren, Nederlanders en andere Europeanen die maar al te graag hier research willen doen, etc.) Texas is zeker geen achtergesteld hick town (het mag dan wel ultra-conservatief zijn, maar dit is een ander "probleem"), het heeft een zeer diverse economie en straalt in veel industrieen uit.

Het probleem met Universiteits leraren tekort in NL en andere Europese landen is niet dat er te weinig universiteiten zijn in NL of Europa; het is het feit dat de VS deze leraren veel geld betaald (dmv hogere schoolgeld kosten voor de leerling en investering, meeste van deze universiteiten (zowel private als public zijn ook wordlclass research universiteiten) en deze leraren dus aantrekt. Ik zelf (ik ben Amerikaans staatsburger) heb geen geld om mijn educatie hier te betalen, om mijn UCLA te betalen heb ik scholarships (omdat ik alleen maar 9'ns en 10'en heb voor mijn vakken) gekregen, als ik dit niet had gekregen, kon ik het lenen van de Staat California en de Federal government (USA), iedereen kan hier naar school, het zal niet altijd makkelijk zijn, zoals in NL. Ikzelf moest een full time job werken om mijn eerste 2 jaar college te betalen (full time work, near full-time school at night). Er zijn vele routes, heb je je best niet gedaan op High School, dan kun je naar een goede community college (wat betaalbaar is), goede cijfers halen en dan alsnog naar een goede universiteit.

Dat je een probleem hebt met Nederlandse expats die Nederland afzeiken begrijp ik wel, maar als je de VS wilt afkraken, kom met bewijzen en niet met eigen gecreeerde gedachtes.

[ Bericht 24% gewijzigd door CalifornianNewYorker op 04-07-2005 17:50:03 ]
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28483847
quote:
Op zondag 26 juni 2005 15:00 schreef i-spy24 het volgende:
Amerikanen zijn over het algemeen echter vrij nationalistisch ivg met ons nederlanders.
Dat betekend dus niet dat ze dan racistisch zijn of discrimineren zoals wij dat meestal vertalen. Amerikanen zijn nogal erg "kijk eens hoe geweldig mijn land is" types en stralen dat nogal uit naar buiten toe waar wij nederlanders algauw een soort valse bescheidenheid ten toon spreiden die eerder uit een tunnelvisie is geboren.(wel vreemd wat we zijn een vrij Calvinistisch volk van oorsprong)

Ik (Amerikaans Staatsburger) hou van mijn land (USA), maar ik zie ook onze fouten en ben tegen mijn huidige regering. Dat ik tegen mijn huidige regering ben, en Bush neerkraak, wilt dus niet zeggen dat ik niet van Amerika en mijn mede-Amerikanen hou. Ik vind mijn land geweldig, met alle drama die erbij hoort, we doen goede dingen en we doen zelfzuchtige, domme dingen, maar ik denk dat elk land dit doet. Yep, de USA heeft racisme, maar NL en de inburgering process en na de moord op van Gogh heeft ook duidelijk haar kleuren laten zien... Ik ben het er compleet mee eens met de valse bescheidenheid (wij zijn nuchter!!!) analysis.
Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik Nederlandse vriendinnen hier op visite gehad heb (toen ik in NYC woonde) en de eerste paar dagen vinden ze het fantastisch, vreemd, mooi, bij de 3e dag willen ze een gesprek hebben waarin ze de nadelen van de VS met de voordelen van Europa/Nl willen vergelijken. Bij de laatste paar dagen vragen ze of ik hun zou willen trouwen (als vriendendienst) zodat ze een green card kunnen krijgen om trendy in NYC te zijn.

Een gemiddelde Yank heeft inprincipe geen vakantie en als hij die heeft is het hooguit een week of 2 bij uitzondering 3 maar danwel eigen kosten.

dit verschilt van Staat tot Staat, hier in CA (en de meeste blue states) heb je minimaal 2 weken paid vacation. Bij mijn huidige baan werk ik minder dan 40 uur (28 to 32 uur), heb 2 weken paid vacation, paid health en dental care, 4 additional floating holidays en natuurlijk alle nationale holidays.
Censorship sucks!!!
American dude
  maandag 4 juli 2005 @ 21:24:25 #186
46960 StefanP
polemicist
pi_28490762
Goeie posts CNY
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28491448
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:52 schreef popolon het volgende:
Ik zou ook gek worden als ik een jaar in Utah zou wonen.
zo erg is het er niet hoor, mensen zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij, en ook echt niet zo opdringerig als de meesten denken met hun geloof...

waar ik problemen mee had zijn vooral dingen die je overal in Amerika ziet, behalve in de echt grote steden....
pi_28492197
vette auto
  maandag 4 juli 2005 @ 23:47:24 #189
53267 TC03
pi_28496540
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:33 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

-
Hoelang woon je al in de VS? Want je gebruikt veel Engelse woorden en zinconstructies.
pi_28505609
tvp
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:37:00 #191
112371 halion
Iqztrepp
pi_28507392
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 11:36 schreef menesis het volgende:
tvp
bookmarken is makkelijker en minder irritant.
Fukhead.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:39:44 #192
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_28507519
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:59 schreef Dizzee het volgende:
vette auto

Maar idd....in Amerika hebben ze wel vette auto's beter dan in Europa
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:47:46 #193
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_28507805
Uhm..,. Wat is een hicktown?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 5 juli 2005 @ 12:52:50 #194
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_28508019
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 12:47 schreef Dylan Dog het volgende:
*hik*
*hik*

geen idee
pi_28509584
quote:
Waar allegaar van die rednecks rond lopen
pi_28517900
quote:
een inteelt dorpje
  dinsdag 5 juli 2005 @ 18:49:04 #197
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_28520760
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:20 schreef steve2003 het volgende:

[..]

een inteelt dorpje
In nederland een soort van allochtonen wijk a.k.a Bijlmermeer?
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
pi_28522260
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:47 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoelang woon je al in de VS? Want je gebruikt veel Engelse woorden en zinconstructies.
14 jaren.
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28523790
StefanP

Is het waar dat als je als Europeaan (Nederlander) naar America gaat voor een bezoekje dat je paspoort minimaal een half jaar oud moet zijn???

Ik zou in december gaan, als het waar is ben ik nu al te laat

Wel weet ik dat je op Schiphol een iris scan moet maken anders mag je ook de VS niet in.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 21:53:18 #200
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_28527621
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 17:20 schreef steve2003 het volgende:

[..]

een inteelt dorpje
Net zoals Urk en dat soort gehuchten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')