abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:06:27 #1
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_25472526
De afstand tussen bevolkingsgroepen in Amsterdam is de jongste jaren toegenomen. Vooral Marokkanen, Turken en Nederlanders hebben amper contact met elkaar. Dat blijkt uit de Diversiteits- en Integratiemonitor van de stad Amsterdam.

Uit hetzelfde verslag blijkt dat niet-Westerse allochtonen de band met het moederland niet kunnen overkomen, tevens ernstige taal- en vormingsachterstand hebben.

Ondanks alle positieve ondersteuning lukt het dus niet, wat nu?

Mijns inziens is het 5 over 12.
pi_25473240
Zo daar komen ze nu al achter. Nee dat gaat helemaal goed komen

Gelukkig hebben ze Cohen. "De boel bij elkaar houden". Welke boel moet er bij elkaar worden gehouden als de boel nooit bij elkaar is geweest?

Oh wacht meneer Cohen leeft in een droomwereld. Dit bericht is voor mij iig niet nieuw. De opgedrongen multiculturele samenleving is aan alle kanten enorm geflopt. Helaas zitten wij ermee opgescheept en zijn de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn allang van het toneel verdwenen of zijn te laf om er iets aan te doen.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:22:50 #3
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25473684
Ja, daar waren we al lang achter hoor. Wat een nuttig rapport.

Maar de vraag is..... wat gaan we nu DOEN?
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:39:47 #4
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25473926
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:22 schreef IntroV het volgende:
Ja, daar waren we al lang achter hoor. Wat een nuttig rapport.

Niets. Er kan niets gebeuren om dit goed te maken. Vooral de moslims (Turken en Marokkanen) willen helemaal niets met Nederland en zijn oorspronkelijke inwoners te maken hebben. Ze verachten die en willen alleen dat hun gewoonten overgenomen en normaal geacht worden. Andersom vertikken ze het. Ze zitten hier alleen voor het financiele voordeel en nergens anders voor. Dit gaat alleen maar erger worden tot Europees gezien de bom barst, want het is in Duitsland, Frankrijk, de UK, Spanje, Belgie en noem maar op niet anders dan hier.
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
pi_25476505
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:22 schreef IntroV het volgende:

Praten...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:25:44 #6
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25476595
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:06 schreef dancemacabre het volgende:
De afstand tussen bevolkingsgroepen in Amsterdam is de jongste jaren toegenomen. Vooral Marokkanen, Turken en Nederlanders hebben amper contact met elkaar. Dat blijkt uit de Diversiteits- en Integratiemonitor van de stad Amsterdam.

Uit hetzelfde verslag blijkt dat niet-Westerse allochtonen de band met het moederland niet kunnen overkomen, tevens ernstige taal- en vormingsachterstand hebben.

Ondanks alle positieve ondersteuning lukt het dus niet, wat nu?

Mijns inziens is het 5 over 12.
Bron/link?
Wie is Amsterdam?
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25476913
Goh, wie had dat nu kunnen vermoeden.
pi_25478039
Tuurlijk werkt de integratie in Amsterdam niet. Het enige dat Cohen doet is hameren op een kunstmatige Amsterdamse identiteit met campagnes als "Wij Amsterdammers". Een soort regionationalisme dat de boel bij elkaar moet houden. Alsof het de stadsidentiteit is die integratie in de weg staat, wat een amateur zeg. De stad raakt niet gesegregeerd in groepen Paramariboërs, Rabatianen of Istanboelers, maar in groepen Surinamers, Marokkanen en Turken. Die barrière kan alleen maar worden opgeheven als er meer geïnvesteerd gaat worden in het ontwikkelen van een sterke Nederlandse identiteit bij alle groepen die hier wonen.

Netzo als dat een sterke Amerikaanse identiteit een zeer divers land als Amerika al jarenlang met succes bij elkaar houdt. Maar goed, ik heb niet de illusie dat een slappe dweil als Cohen daar ooit werk van gaat maken. Die zal nog wel van de stempel zijn dat elke uiting van nationalisme een smet is op het blazoen van de brave burger. Oorlogstrauma zullen we maar zeggen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25481919
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:14 schreef Tikorev het volgende:
Netzo als dat een sterke Amerikaanse identiteit een zeer divers land als Amerika al jarenlang met succes bij elkaar houdt.
Daar is dat inderdaad goed gelukt, zeker als je het vergelijkt met ons landje. Nederland heeft ondertussen al wat ontwrichtend geweld meegemaakt. Zo verkeerde bijvoorbeeld een heel stadsdeel dagenlang in anarchie toen een Turk werd neergeschoten, praten de premierskandidaten tegenwoordig Arabisch in vele landsgebieden om maar zoveel mogelijk stemmen te trekken en is het verschil tussen het religieuze en conservatieve Noord-Brabant enerzijds en de seculiere, liberale Randstad anderzijds historisch noemenswaardig te noemen. In Amerika daarentegen, niets van dat alles...
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:47:27 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25482421
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:14 schreef Tikorev het volgende:
Tuurlijk werkt de integratie in Amsterdam niet. Het enige dat Cohen doet is hameren op een kunstmatige Amsterdamse identiteit met campagnes als "Wij Amsterdammers". Een soort regionationalisme dat de boel bij elkaar moet houden. Alsof het de stadsidentiteit is die integratie in de weg staat, wat een amateur zeg. De stad raakt niet gesegregeerd in groepen Paramariboërs, Rabatianen of Istanboelers, maar in groepen Surinamers, Marokkanen en Turken. Die barrière kan alleen maar worden opgeheven als er meer geïnvesteerd gaat worden in het ontwikkelen van een sterke Nederlandse identiteit bij alle groepen die hier wonen.
Hmm ja, dus een Amsterdamse identiteit bevorderen werkt niet, maar een landelijke identiteit gaat uiteraard wel werken. Het lijkt me dat de Amsterdamse identiteit een onderdeel is van deNederlandse identiteit.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25482591
Integratie is nergens voor nodig. Kwestie van tijd voordat Turken/Marokkanen ook een betere positie gaan innemen in de maatschappij.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 02:14:02 #12
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25484854
Amsterdam wordt gedeelde stad

MARIEKE MONDEN

AMSTERDAM - De verwijdering tussen allochtone en autochtone Amsterdammers neemt toe. Marokkaanse, Turkse en autochtone inwoners wonen steeds meer in aparte wijken. Het contact tussen de groepen neemt af.

Dat blijkt uit de Diversiteits- en Integratiemonitor 2004 die de dienst Onderzoek en Statistiek (O+S) vandaag heeft gepubliceerd.

Amsterdam telt steeds meer gebieden waar het merendeel van de bevolking bestaat uit niet-westerse allochtonen zoals Marokkanen, Turken en Surinamers. De hoogste percentages zijn te vinden in Zuidoost, Zeeburg en delen van Nieuw-West. Zo zijn acht van de tien inwoners van Bijlmer-Centrum en de Kolenkitbuurt van niet-westerse afkomst.

Ook in Bijlmer-Oost, Overtoomse Veld, Osdorp-Midden en de Indische Buurt wonen veel allochtonen.

De tweedeling blijkt ook uit het bestaan van zwarte en witte scholen. Door de concentratie van al-lochtonen in enkele buurten, zal dat verschijnsel alleen maar toenemen.

Het stadsbestuur schrijft in een begeleidende brief dat menging van etnische groepen in Amsterdam nooit het uitgangspunt is geweest. Onderzoeker Jeroen Slot van S benadrukt dat de kans op contact tussen de bevolkinsgroepen in een wijk alleen toeneemt als dat door de overheid wordt georganiseerd. Spreiding kan volgens hem het aantal witte en zwarte scholen verminderen.

Uit onderzoek blijkt dat de achterstand van Marokkanen in Amsterdam op tal van gebieden het grootst is. Zij voelen zich nog het meest verbonden met het land van herkomst. Economisch gaat het met deze groep ook het slechtst: hun besteedbaar inkomen is met gemiddeld 1400 euro per maand het laagst.

Het rapport van S was al maanden klaar, maar de presentatie werd na de moord op Theo van Gogh uitgesteld, vanwege de gevoelige inhoud.

Download het hele rapport
http://www.parool.nl/beeld/031105-integratiemonitor.doc

© Het Parool, 11-03-2005
Koranfascisme bedankt Islam
  zaterdag 12 maart 2005 @ 08:40:38 #13
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25485760
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:58 schreef Meh7 het volgende:
Integratie is nergens voor nodig.
De islam ook niet.
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
pi_25486023
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 23:58 schreef Meh7 het volgende:
Integratie is nergens voor nodig. Kwestie van tijd voordat Turken/Marokkanen ook een betere positie gaan innemen in de maatschappij.
Marokkanen die dit denken zijn ook nergens voor nodig. Als ze zich niet willen inzetten om volwaardig mee te kunnen draaien in de samenleving, dienen ze wat mij betreft teruggestuurd te worden.
T-Mobile
  zaterdag 12 maart 2005 @ 10:40:05 #15
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25486500
tja, dit was natuurlijk allang beend. Ik hoop dat ze die afbek nu eens laten aftreden.
Dan nog liever wilders dan Cohen zeg, WAT een watje.
Dat die nu nooit eens word bedreigd of voor zijn flikker geschoten.
pi_25486711
Hier in Gouda bevordert de gemeente juist segregatie. Subsidies voor Marokkaanse clubjes, speciale regelingen (gratis busvervoer, hulp bij solliciteren etc.) en er zijn zelfs ideeën om een marokkaans quatier latin op te richten. Een Marokkaanse ingerichte wijk met uitsluitend moskeeën, marokkaanse winkeltjes, buurthuizen etc.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_25487055
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 11:01 schreef sizzler het volgende:
Hier in Gouda bevordert de gemeente juist segregatie. Subsidies voor Marokkaanse clubjes, speciale regelingen (gratis busvervoer, hulp bij solliciteren etc.) en er zijn zelfs ideeën om een marokkaans quatier latin op te richten. Een Marokkaanse ingerichte wijk met uitsluitend moskeeën, marokkaanse winkeltjes, buurthuizen etc.
En wie mag het allemaal betalen, via OZB, parkeergelden en andere methoden van diefstal ? Juist

Tijd om naar elders te vertrekken
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 11:51:57 #18
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25487314
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:06 schreef dancemacabre het volgende:
De afstand tussen bevolkingsgroepen in Amsterdam is de jongste jaren toegenomen. Vooral Marokkanen, Turken en Nederlanders hebben amper contact met elkaar.
dit lijkt mij een positieve ontwikkeling, stel je voor dat we zouden gaan mengen, daar moet je toch niet aan denken.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  zaterdag 12 maart 2005 @ 11:53:11 #19
106056 Landmass
pi_25487330
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 11:30 schreef Oud_student het volgende:

[..]

En wie mag het allemaal betalen, via OZB, parkeergelden en andere methoden van diefstal ? Juist

Tijd om naar elders te vertrekken
ik ga met je mee
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 12 maart 2005 @ 12:18:47 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25487677
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 11:51 schreef Landmass het volgende:

[..]

dit lijkt mij een positieve ontwikkeling, stel je voor dat we zouden gaan mengen, daar moet je toch niet aan denken.
Je noemt 'links knuffelbeleid' een goede ontwikkeling? Je moet zeker een hekel hebben aan Verdonk en co die integratie wil, en geen segregatie...
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25488066
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 11:51 schreef Landmass het volgende:

Lijkt me helemaal niet positief:

Er ontstaan nu wijken waar alleen maar marokkanen wonen, praten geen Nederlands, hebben amper werk, hebben hun eigen clubs etc. Krijgen alleen maar kinderen van marokkaanse ouders, en vaak nog veel ook, dus 6 kinderen per gezin ofzo. Terwijl Nederlandse gezinnen maar 1,5 kind krijgen. Dus binnen korte tijd wordt de ene wijk met marokkanen twee wijken met alleen marokkanen, 3 wijken, een hele stad. Staatnaambordjes worden veranderd in het arabisch, je mag er alleen over straat als je als vrouw gesluierd bent etc.

Nou, lekker positief.
T-Mobile
  zaterdag 12 maart 2005 @ 13:23:43 #22
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25488461
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 12:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je noemt 'links knuffelbeleid' een goede ontwikkeling? Je moet zeker een hekel hebben aan Verdonk en co die integratie wil, en geen segregatie...
De meeste Nederlanders (en Belgen, en Duitsers, en Britten, en Fransen etcetera) willen zo onderhand liever deportatie.
pi_25488742
Er moet een actief terugkeerbeleid komen, ook voor mensen die al 10 jaar hier legaal zijn. Voor ouders met kinderen tot 5 jaar kunnen hun leven prima voortzetten in het land van herkomst indien de situatie daar veilig is.
T-Mobile
  zaterdag 12 maart 2005 @ 15:19:38 #24
106056 Landmass
pi_25489913
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 12:47 schreef Timo_Baal het volgende:

[..]

Lijkt me helemaal niet positief:

Er ontstaan nu wijken waar alleen maar marokkanen wonen, praten geen Nederlands, hebben amper werk, hebben hun eigen clubs etc. Krijgen alleen maar kinderen van marokkaanse ouders, en vaak nog veel ook, dus 6 kinderen per gezin ofzo. Terwijl Nederlandse gezinnen maar 1,5 kind krijgen. Dus binnen korte tijd wordt de ene wijk met marokkanen twee wijken met alleen marokkanen, 3 wijken, een hele stad. Staatnaambordjes worden veranderd in het arabisch, je mag er alleen over straat als je als vrouw gesluierd bent etc.

Nou, lekker positief.
het alternatief is dat ze opgaan in de nederlandse bevolking, wordt je kleinkind een halve turk, lekker is dat.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25499541
grappig dat ze er nu pas achterkomen, hier was ik 8 jaar geleden al achter..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')