Niets. Er kan niets gebeuren om dit goed te maken. Vooral de moslims (Turken en Marokkanen) willen helemaal niets met Nederland en zijn oorspronkelijke inwoners te maken hebben. Ze verachten die en willen alleen dat hun gewoonten overgenomen en normaal geacht worden. Andersom vertikken ze het. Ze zitten hier alleen voor het financiele voordeel en nergens anders voor. Dit gaat alleen maar erger worden tot Europees gezien de bom barst, want het is in Duitsland, Frankrijk, de UK, Spanje, Belgie en noem maar op niet anders dan hier.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:22 schreef IntroV het volgende:
Ja, daar waren we al lang achter hoor. Wat een nuttig rapport.
Maar de vraag is..... wat gaan we nu DOEN?
Praten...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:22 schreef IntroV het volgende:
Maar de vraag is..... wat gaan we nu DOEN?
Bron/link?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:06 schreef dancemacabre het volgende:
De afstand tussen bevolkingsgroepen in Amsterdam is de jongste jaren toegenomen. Vooral Marokkanen, Turken en Nederlanders hebben amper contact met elkaar. Dat blijkt uit de Diversiteits- en Integratiemonitor van de stad Amsterdam.
Uit hetzelfde verslag blijkt dat niet-Westerse allochtonen de band met het moederland niet kunnen overkomen, tevens ernstige taal- en vormingsachterstand hebben.
Ondanks alle positieve ondersteuning lukt het dus niet, wat nu?
Mijns inziens is het 5 over 12.
Daar is dat inderdaad goed gelukt, zeker als je het vergelijkt met ons landje. Nederland heeft ondertussen al wat ontwrichtend geweld meegemaakt. Zo verkeerde bijvoorbeeld een heel stadsdeel dagenlang in anarchie toen een Turk werd neergeschoten, praten de premierskandidaten tegenwoordig Arabisch in vele landsgebieden om maar zoveel mogelijk stemmen te trekken en is het verschil tussen het religieuze en conservatieve Noord-Brabant enerzijds en de seculiere, liberale Randstad anderzijds historisch noemenswaardig te noemen. In Amerika daarentegen, niets van dat alles...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:14 schreef Tikorev het volgende:
Netzo als dat een sterke Amerikaanse identiteit een zeer divers land als Amerika al jarenlang met succes bij elkaar houdt.
Hmm ja, dus een Amsterdamse identiteit bevorderen werkt niet, maar een landelijke identiteit gaat uiteraard wel werken. Het lijkt me dat de Amsterdamse identiteit een onderdeel is van deNederlandse identiteit.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:14 schreef Tikorev het volgende:
Tuurlijk werkt de integratie in Amsterdam niet. Het enige dat Cohen doet is hameren op een kunstmatige Amsterdamse identiteit met campagnes als "Wij Amsterdammers". Een soort regionationalisme dat de boel bij elkaar moet houden. Alsof het de stadsidentiteit is die integratie in de weg staat, wat een amateur zeg. De stad raakt niet gesegregeerd in groepen Paramariboërs, Rabatianen of Istanboelers, maar in groepen Surinamers, Marokkanen en Turken. Die barrière kan alleen maar worden opgeheven als er meer geïnvesteerd gaat worden in het ontwikkelen van een sterke Nederlandse identiteit bij alle groepen die hier wonen.
De islam ook niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:58 schreef Meh7 het volgende:
Integratie is nergens voor nodig.
Marokkanen die dit denken zijn ook nergens voor nodig. Als ze zich niet willen inzetten om volwaardig mee te kunnen draaien in de samenleving, dienen ze wat mij betreft teruggestuurd te worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:58 schreef Meh7 het volgende:
Integratie is nergens voor nodig. Kwestie van tijd voordat Turken/Marokkanen ook een betere positie gaan innemen in de maatschappij.
En wie mag het allemaal betalen, via OZB, parkeergelden en andere methoden van diefstal ? Juistquote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:01 schreef sizzler het volgende:
Hier in Gouda bevordert de gemeente juist segregatie. Subsidies voor Marokkaanse clubjes, speciale regelingen (gratis busvervoer, hulp bij solliciteren etc.) en er zijn zelfs ideeën om een marokkaans quatier latin op te richten. Een Marokkaanse ingerichte wijk met uitsluitend moskeeën, marokkaanse winkeltjes, buurthuizen etc.
dit lijkt mij een positieve ontwikkeling, stel je voor dat we zouden gaan mengen, daar moet je toch niet aan denken.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:06 schreef dancemacabre het volgende:
De afstand tussen bevolkingsgroepen in Amsterdam is de jongste jaren toegenomen. Vooral Marokkanen, Turken en Nederlanders hebben amper contact met elkaar.
ik ga met je meequote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:30 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En wie mag het allemaal betalen, via OZB, parkeergelden en andere methoden van diefstal ? Juist![]()
Tijd om naar elders te vertrekken![]()
Je noemt 'links knuffelbeleid' een goede ontwikkeling? Je moet zeker een hekel hebben aan Verdonk en co die integratie wil, en geen segregatie...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:51 schreef Landmass het volgende:
[..]
dit lijkt mij een positieve ontwikkeling, stel je voor dat we zouden gaan mengen, daar moet je toch niet aan denken.
Lijkt me helemaal niet positief:quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:51 schreef Landmass het volgende:
dit lijkt mij een positieve ontwikkeling, stel je voor dat we zouden gaan mengen, daar moet je toch niet aan denken.
De meeste Nederlanders (en Belgen, en Duitsers, en Britten, en Fransen etcetera) willen zo onderhand liever deportatie.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je noemt 'links knuffelbeleid' een goede ontwikkeling? Je moet zeker een hekel hebben aan Verdonk en co die integratie wil, en geen segregatie...
het alternatief is dat ze opgaan in de nederlandse bevolking, wordt je kleinkind een halve turk, lekker is dat.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:47 schreef Timo_Baal het volgende:
[..]
Lijkt me helemaal niet positief:
Er ontstaan nu wijken waar alleen maar marokkanen wonen, praten geen Nederlands, hebben amper werk, hebben hun eigen clubs etc. Krijgen alleen maar kinderen van marokkaanse ouders, en vaak nog veel ook, dus 6 kinderen per gezin ofzo. Terwijl Nederlandse gezinnen maar 1,5 kind krijgen. Dus binnen korte tijd wordt de ene wijk met marokkanen twee wijken met alleen marokkanen, 3 wijken, een hele stad. Staatnaambordjes worden veranderd in het arabisch, je mag er alleen over straat als je als vrouw gesluierd bent etc.
Nou, lekker positief.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |