MB'tjes moeten die schijf in ieder geval zien of de grootte klopt is een later verhaal !quote:1.8Gh
en anders terugbrengen als er nog garantie op zit !quote:Ik denk dat je je bios ff moet updaten, zodat deze ook schijven groter dan 128gb kan zien.
ja doe dat!!!quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:58 schreef merlin693 het volgende:
ok...ik geloof je dus blijft als laatste jouw advies staan
[..]
en anders terugbrengen als er nog garantie op zit !
Fijn dat je zoveel vertrouwen in jezelf hebt, maar je hebt geen gelijk. Als de BIOS piept en zegt (Ik ga uit van een sprekende bios in dit geval) dat de harde schijf het niet doet betekend dit dat deze ook niet in windows (of linux) te zien en je dus geen partitie aan kan maken.quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:06 schreef db70 het volgende:
onzin... bios herkent de schrijf wel... alleen heeft de schrijf nog geen volume!!!
Dat zal Xp je ook vertellen en geeft je een mogelijkheid tot het maken van een partitie...
maar je kan nu wel/nietwel/niet chatten. ....De TS zal het bevestigen als hij doet wat ik zeg.
quote:Op donderdag 10 maart 2005 19:36 schreef Herion het volgende:
[..]
Fijn dat je zoveel vertrouwen in jezelf hebt, maar je hebt geen gelijk. Als de BIOS piept en zegt (Ik ga uit van een sprekende bios in dit geval) dat de harde schijf het niet doet betekend dit dat deze ook niet in windows (of linux) te zien en je dus geen partitie aan kan maken.
Ik ga mezelf niet nog een keer herhalen. Dit is een hardware/bios probleem geen windows probleem. Het zou net zo goed met linux of dos bootdisks kunnen.
P.S. Erg vervelende avatar btw, maar daar heb ik gelukig een ad-block functie voor.
vandaaruit verder concluderen.....quote:Nou, in de bios maar ff uitgezet, internet afgespeurd, en gevonden dat deze harddisk alleen als slave kan werken. Nouja, dat maar gedaan.
De stem was weg, maar ik zie nog steeds geen harddisk
dan is het ook handig om het daarmee op-te-lossen en niet met linux of dos bootdisks gaan klooienquote:Mijn computer draait op XP SP1
Off topic .. maare thanksquote:Op donderdag 10 maart 2005 19:36 schreef Herion het volgende:
P.S. Erg vervelende avatar btw, maar daar heb ik gelukig een ad-block functie voor.
quote:Op donderdag 10 maart 2005 20:33 schreef db70 het volgende:
dan is het ook handig om het daarmee op-te-lossen en niet met linux of dos bootdisks gaan klooien
onnodig ingewikkeld allemaal.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Er wordt helemaal NIET gepraat over het oplossen van het probleem met Linux of DOS diskettes, deze dingen worden slechts vergeleken met Windows. En het proberen op te lossen met Windows is juist moeilijk doen, aangezien je dat waarschijnlijk nooit zal gaan lukken.
Ik las ook een paar keer over updaten van het bios.. maar in een 1,8Ghrz pc
zit zo wie zo een bios die zo'n schrijf moet zien...
dus dat is het allemaal niet.
Wat doet een 1.8 GHz systeem met een 4GB harddisk ??? Heeft dat een logische verklaring, ook niet. Daarnaast betekend een snelle processor nog niet meteen dat er ook een gloednieuw BIOS is die harde schijven van 200GB kan herkennen.
blijft over... harddisk heeft een volume nodig, en omdat hij waarschijnlijk nog niet geformateerd is geeft de bios het beestje nog geen naampje...
Dit slaat puur nergens op. Het BIOS herkent een hard-disk ALTIJD, ongeacht of deze in Windows wel of niet is toegewezen/gepartitioneerd/iets anders. Als het BIOS de harde schijf NIET herkent, dan is er iets mis met het BIOS.
Of de schrijf is kapot natuurlijk, maar daar gaan we nog maar niet vanuit.
Kan ook, laten we daar echter maar even niet vanuit gaan.
nogmaals... als iemand met een hardware probleem zit, moet je niet moeilijk en intressant gaan lopen doen, want daar schiet niemand wat mee op.
gewoon voor de logische en makkelijke oplossing gaan
Logische oplossing: nieuw BIOS
Makkelijke oplossing: die is er nooit
Tja dan heb ik me erggggg vergistquote:Op zondag 13 maart 2005 13:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, ik ben weer afgekoeld, en na wat gepruts ben ik weer waar ik eerst was;
Alles werkt nu behalve m'n nieuwe harddisk
db70, ik heb gekeken, maar ook daar staat geen harddisk, dus kan ook niks een volume geven
Ik heb gekeken voor een biosupdate. Maar alleen site's gevonden waar ik 12 tot 24 uur moet wachten op een antwoord..
Dus als iemand anders nog iets weet waar ik een bioupdate kan vinden??
Ik heb een Aopen AX4B Pro moederbord
De downloadsite van Aopen: http://download.aopen.com.tw/Default.aspxquote:Op zondag 13 maart 2005 13:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, ik ben weer afgekoeld, en na wat gepruts ben ik weer waar ik eerst was;
Alles werkt nu behalve m'n nieuwe harddisk
db70, ik heb gekeken, maar ook daar staat geen harddisk, dus kan ook niks een volume geven
Ik heb gekeken voor een biosupdate. Maar alleen site's gevonden waar ik 12 tot 24 uur moet wachten op een antwoord..
Dus als iemand anders nog iets weet waar ik een bioupdate kan vinden??
Ik heb een Aopen AX4B Pro moederbord
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |