Er zijn ook online CSS validators, zoals deze van w3.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:54 schreef Brilaap het volgende:
Neee dat was het dus wel he?! Fuck ik ben er voor mezelf nog wel scherp op!!! Ff proberen...
Ja klopt ik hem. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik helemaal klaar ben, maar het is een goed idee om dat ook tussendoor te gebruiken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:06 schreef Light het volgende:
[..]
Er zijn ook online CSS validators, zoals deze van w3.
Dat zijn eigenlijk dingen waar je naar zou moeten kijken voordat je je probleem hier post. Is mijn HTML en CSS wel valide? Het kan wel eens zijn dat je dingen doet waar de validator over klaagt, maar dan moet je wel weten waarom (bijvoorbeeld een CSS hack).quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:12 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Ja klopt ik hem. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik helemaal klaar ben, maar het is een goed idee om dat ook tussendoor te gebruiken.
True. Goed punt ook, ik zal er even op lettenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:12 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat zijn eigenlijk dingen waar je naar zou moeten kijken voordat je je probleem hier post. Is mijn HTML en CSS wel valide? Het kan wel eens zijn dat je dingen doet waar de validator over klaagt, maar dan moet je wel weten waarom (bijvoorbeeld een CSS hack).
1 2 3 4 5 | <ul> <li style="float:left;width:100px;">hier een stukje tekst</li> <li style="float:left;width:100px;">hier heel veel tekst dat breder wordt dan 100 pixels</li> <li style="width:100px;">tekst3</li> </ul> |
Dankje, dat werkt, en dan doe ik daaronderquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:29 schreef Roönaän het volgende:
Je moet hem display:block geven,
1 | <div style="clear:both;"></div> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN"> <title>Clearing floats using ‘overflow’ - 003</title> <style type="text/css"> div#sidebar{ float:left; width:20em } div#content{ _height:1%; overflow:auto; background:lime } </style> <div id="content"> <div id="sidebar"> tekst in een floating div, met een container div erachter die een kleurtje heeft. </div> </div> |
1 2 3 4 5 6 | .categorylist { padding-left:15px; } <ul class="categorylist"> <li>Testje</li> </ul> |
quote:Op zaterdag 10 september 2005 16:35 schreef onderjas het volgende:
Ik wil een half doorzichtige tabel maken, hoe doe ik dat?
En heeft iemand een tutorial voor van die ronde randen de plaatsen om een tabel.
1 2 3 4 5 | .transparent { opacity: 0.5; -moz-opacity: 0.5; filter: alpha(opacity=50); } |
Dank u! Maar ik ben zo'n noob die niet weet hoe ik een css script in moet voeren.quote:Op zaterdag 10 september 2005 17:42 schreef SuperRembo het volgende:
Transparantie:
[ code verwijderd ]
Ronde hoeken:
http://www.alistapart.com/articles/customcorners
horizontaal? verticaal? grootte van wat? container? window?quote:Op maandag 12 september 2005 17:50 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand nu al hoe je iets precies kan centereren ongeacht de 'grote'?
Voor IE4/5 moet je nog wat klooien met text-align: center.quote:Op maandag 12 september 2005 21:03 schreef Roönaän het volgende:
horizontaal centeren is margin:0 auto.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | #header { border-top: 0px; background: url(top.gif) no-repeat fixed top left; padding: 0px; position: absolute; left: 0px; width: 783px ; height: 85px; margin-top: 0px; } #rightheader { border-top: 0px; background: url(topright.jpg) repeat-x fixed top left; padding: 0px; position: relative; left: 783px; height: 85px; width: auto; margin-top: 0px; } |
1 2 3 | <body> <div id="header"></div><div id="rightheader"></div> </body> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |