quote:
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:38 schreef DIGGER het volgende:[..]
We hebben toch geen onwaarheden verteld/verzonnen?
Kmoest wel lachen om just me, de lieverd hing al binnen een paar minuten aan de telefoon.
Maar kvin ut zelf erg leuk, oom worden.
quote:nou hoor....
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:38 schreef DIGGER het volgende:
Kmoest wel lachen om just me, de lieverd hing al binnen een paar minuten aan de telefoon.Maar kvin ut zelf erg leuk, oom worden.
quote:Precies, hooguit oppasbijhangsel
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:42 schreef just me het volgende:[..]
nou hoor....
en trouwens.. jij wordt helemaal geen oom!! Anna wordt tante en omdat jij niet met Anne getrouwd bent wordt jij geen oom !
quote:Gefeli Leah !
Op donderdag 25 oktober 2001 17:08 schreef Leah het volgende:
De oplettende lezer had het misschien al gezien..... ik ben gestopt met roken!Mogen jullie raden waarom
.
Uit bijgelovigheid zeg ik er verder nog niet te veel over, op 13 november mogen "wij" voor de eerste echo en dan kan als het goed is het genieten beginnen
.
* Leah bedankt Lois en Just Me voor de lieve mail, heel leuk!
quote:Just Me!!!
Op vrijdag 26 oktober 2001 22:42 schreef just me het volgende:en trouwens.. jij wordt helemaal geen oom!! Anna wordt tante en omdat jij niet met Anne getrouwd bent wordt jij geen oom !
Eh, hij moet dus met mij trouwen eer dat hij oom wordt hé?
quote:psies.. hij moet er wat voor over hebben om oom te worden
Op vrijdag 26 oktober 2001 23:31 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Just Me!!!
Wat doe je nou? Zijn hele droom in duigen. Nooit zo'n teleurgestelde blik in DIGGER zijn oogjes gezien.Eh, hij moet dus met mij trouwen eer dat hij oom wordt hé?
Gelukkig was het verf op waterbasis.
quote:Geeft wel heel erg mooie abstracte figuren op de muur en op de vloer.
Op maandag 29 oktober 2001 08:36 schreef Gaoxing het volgende:
Gisteren weer een hoop geleerd: met je dikke buik en het concentratievermogen van een goudvis op een laddertje staan met een blad verf in je handen is nog helemaal niet zo makkelijk als het lijkt.Gelukkig was het verf op waterbasis.
Digger : Gefelicidinges ....
Gaoxing, pas je wel goed op laddertjes ?? Kostbare lading aan boord hoor.
Ik ben de afgelopen weken druk doende geweest met het regelen van ouderschapsverlof.
Volgens de informatiefolder van postbus 51 heb ik recht op 3 maanden onafgebroken verlof of 6 maanden 2 dagen per week verlof of 1 jaar lang 1 dag per week (en dat is in overleg met je baas).
Toen ik bij mijn chef aankwam met het verzoek tot ouderschapsverlof begon hij gelijk te sputteren. Dat was lastig omdat ik dan nog maar 3 dagen per week aanwezig zou zijn. Het was ook lastig voor mij want zo kwam ik nooit in een ritme. Of ik dat allemaal wel financieel kon redden ?
Hij had zo'n zware baan omdat iedereen maar vrij kwam vragen en nu kwam ik ook weer met zo'n verzoek.
Kortom een hoop gezeik
.
De afdeling PZ van mijn werk vond het niet goed dat ik een jaar lang 1 dag per week afwezig zou zijn. Mijn chef vind het niet goed dat ik een half jaar lang 2 dagen niet aanwezig zou zijn.
Een impasse dus....
Het compromis wat mij is aangeboden : een half jaar lang verlof voor 1 dag per week.
Jaaa dag daar ga ik niet mee akkoord. Ik heb recht op veel meer. (het word nu een principe kwestie)
Morgenochtend worden de gesprekken hervat.
Dit is toch niet normaal ??? Ik heb gewoon recht op ouderschapsverlof net als ieder ander ??
Ik vind 3 dagen in de week werken helemaal niet zo weinig, vind het eerder juist veel.
Als het financieel mogelijk was ging ik zelfs helemaal niet meer heen.
* Lois gaat Eva (die net wakker is) in bad stoppen.
Roos en Raymond:
G E F E L I C I T E E R D!!!!!!!!!
met jullie 2, ongetwijfeld prachtige, dochters!!!!
Dat ze nog een beetje klein zijn, ach, voor je het weet... ![]()
Allang fijn dat alles zo goed is gegaan, de rest komt vanzelf toch?
En tantetje: jank maar lekker uit, niks mis mee ![]()
dikke kus voor allemaal en een supervoorzichtig knuffeltje voor Lynn en Demi !!
Allemaal van harte gefeliciteerd met dit geluk!
Enne, Gaoxing, niet meer van die rare toeren uithalen hoor, denk om dat kleine guppie...
quote:ja, ik ben ook heel blij voor jullie dat 't een geintje was.
Op maandag 29 oktober 2001 11:07 schreef Lois het volgende:
Digger en EW van harte gefeliciteerd![]()
![]()
Vandaag toch een klein nieuwtje, we zijn naar de burgerlijke stand geweest om ons kindje door mijn vriend te laten erkennen, omdat we niet getrouwd zijn.
Dat was toch wel een beetje bijzonder moment.
En vanavond zijn we samen naar de gym geweest en hebben de mannen geleerd te masseren en hoe het heft in handen te houden/nemen als de vrouwen het hoofd niet meer helder hebben. Was leerzaam, ik ben lekker gemasseerd en we hebben ook nog erg gelachen, leuk om de mannen nu ook bij de vrouwen te zien!
Begrijp ik het nu goed, is Rosa Evita bevallen???
quote:Drie dagen? Das nog meer de helft van de week hoor! Niet in een ritme komen? Ik werk zelf op wo-do-vrij, das toch een mooi ritme? Drie dagen op, vier dagen af.
Op maandag 29 oktober 2001 11:07 schreef Lois het volgende:
Ik ben de afgelopen weken druk doende geweest met het regelen van ouderschapsverlof.
Volgens de informatiefolder van postbus 51 heb ik recht op 3 maanden onafgebroken verlof of 6 maanden 2 dagen per week verlof of 1 jaar lang 1 dag per week (en dat is in overleg met je baas).
Toen ik bij mijn chef aankwam met het verzoek tot ouderschapsverlof begon hij gelijk te sputteren. Dat was lastig omdat ik dan nog maar 3 dagen per week aanwezig zou zijn. Het was ook lastig voor mij want zo kwam ik nooit in een ritme.
quote:Waar bemoeit-ie zich mee? Als-ie zich daar zorgen over maakt, dan kan-ie je maar beter loonsverhoging aanbieden!
Of ik dat allemaal wel financieel kon redden ?
quote:Nou, daar zal-ie ook wel voor betaald krijgen. Of wil hij soms ruilen?
Hij had zo'n zware baan omdat iedereen maar vrij kwam vragen en nu kwam ik ook weer met zo'n verzoek.
quote:
Kortom een hoop gezeik.
Niet te boos om maken hoor: PZ en je baas vechten het maar mooi uit tot ze met iets acceptabels komen....
Dinus: sterkte met de laatste loodjes! Als ik het goed begrijp moet ik voor die laatste maand nog even wat boeken inslaan? ![]()
Rewimo: ben je gek, ik moet nog drie muren hoor!
quote:Dat kun je dan toch veel makkelijker doen met dezelfde techniek die je ook voor je vloer hebt gebruikt?
Op maandag 29 oktober 2001 22:44 schreef Gaoxing het volgende:
Rewimo: ben je gek, ik moet nog drie muren hoor!
Ons mannetje heeft koorts
Gelukkig heb ik toevallig een vrije dag omdat mijn bestelde kasten vandaag worden bezorgd.
With twice as many hugs and cudlles
twice the diapers too.
And twice as many feedings
there'll be twice as much to do.
But what is most important
after all it's said and done
is that you'll be twice as happy
for twins are twice the fun!!
Heel, heel hartelijk gefeliciteerd!!!!!
Love,
Maryon
Als ik het goed begrijp is de tweeling van Roos geboren ?? Gefeliciteerd!
![]()
Nou ik heb dinsdag moeten lullen als brugman maar mijn ouderschapsverlof is goedgekeurd *gat in de lucht springt*.
Ik mag een jaar lang 1 dag per week met verlof.
Daarna heb ik nogmaals moeten lullen als brugman om de juiste dag te "krijgen". Mijn baas vond dat ik best de creche dagen kon verzetten om mij beter aan te passen aan zijn schema. ![]()
Tsja, dat kan dus niet.
Die man heeft er werkelijk geen benul van hoe dingen werken.
Affijn, uiteindelijk is het allemaal gelukt, vanaf 1 januari heb ik officieel ouderschapsverlof.
quote:Ja, gelukkig wel. Gisteravond had hij zelfs 39.5, na een zetpilletje ging het gelukkig beter en hij heeft goed geslapen. Vanmorgen was de koorts weg, en eenmaal bij oma had hij alweer streken: hij heeft de stop uit zijn badje getrokken
Op woensdag 31 oktober 2001 20:47 schreef Lois het volgende:
Rewimo gaat het alweer een beetje beter met Christan ?
Fijn dat je ouderschapsverlof erdoor is trouwens! ![]()
Ik heb gisteren ein-de-lijk bericht van de creche gekregen. Vanaf half november kan Christan twee dagen komen, en vanaf 1 december drie. Voorlopig hebben we voor de vierde dag hopelijk een gastouder, tot hij ook die dag op de creche terecht kan. Hèhè, we hebben "maar" ruim 1,5 jaar ingeschreven gestaan. En het werd echt knijp, want mijn moeder, die nu oppast, gaat in januari 3 maanden naar Spanje. Pfoe!
quote:Dankje! Vandaag ben ik precies 34 weken, nog 6 dus. Nou, van mij mogen ze zo langzamerhand wel om zijn hoor, ik vind dit nu al niet de leukste tijd van de zwangerschap al zou het nog erger kunnen en misschien wordt het dat nog.......
Op maandag 29 oktober 2001 22:44 schreef Gaoxing het volgende:Dinus: sterkte met de laatste loodjes! Als ik het goed begrijp moet ik voor die laatste maand nog even wat boeken inslaan?
Sla maar een berg boeken in inderdaad, en veel anti-maagzuur middeltjes, want die heb je misschien ook nodig ![]()
Verder is het handig als de hoofdsteun van je bed omhoog kan, zodat je een beetje kan slapen, haha.
Ach, we zitten het nog maar even uit he, er zit niks anders op. Maar ik word met de dag nieuwsgieriger naar ons kleintje. Hoe ze kijkt, of ze een tevreden kind wordt wordt of juist niet, en hoe ze ruikt, en hoe ze klinkt en.. en... en... *zwijmel*
quote:Het klinkt heel gek, maar het kindje dat je straks in je armen houdt, is een heel ander kindje dan het wezentje dat nu in je buik zit. Ik kan het niet goed uitleggen
Op donderdag 01 november 2001 12:47 schreef Dinus het volgende:[..]
Ach, we zitten het nog maar even uit he, er zit niks anders op. Maar ik word met de dag nieuwsgieriger naar ons kleintje. Hoe ze kijkt, of ze een tevreden kind wordt wordt of juist niet, en hoe ze ruikt, en hoe ze klinkt en.. en... en... *zwijmel*
quote:Dat vind ik ook zo'n grappig idee, dat er straks hier een klein meisje woont, en dat ik me niet meer voor kan stellen dat ze er ooit niet was.............
Op donderdag 01 november 2001 14:22 schreef Rewimo het volgende:[..]
Het klinkt heel gek, maar het kindje dat je straks in je armen houdt, is een heel ander kindje dan het wezentje dat nu in je buik zit. Ik kan het niet goed uitleggen
Maar voor Christan geboren werd, stond ik soms (okee, vaak) in zijn kamertje te mijmeren over hoe het nu zou zijn als hij er werkelijk was. Daar kun je je niet echt een voorstelling van maken. Je weet wel dat je een kindje krijgt, maar hoe het ècht is, dat weet je pas als het er is. En nu kan ik me haast niet meer voorstellen hoe het was, toen Christan er nog niet was! Ik kan me een leven zonder hem gewoon niet meer voorstellen...
En iedere moeder heeft natuurlijk haar eigen ervaringen, ik heb ook wel gehoord van moeders die het kind meteen na de geboorte "herkenden". Best moeilijk om je er een voorstelling van te maken. Maar door o.a. jullie verhalen (hoewel niet altijd leuk natuurlijk) krijg ik er wel steeds meer zin in. Zelfs de bevalling begint me nu te intrigeren, terwijl ik het idee van bevallen een tijd geleden nog heel ver voor me uit schoof
Doei doei
Ik heb er nu zo'n anderhalve week echt veel last van (moet dinsdag gelukkig naar het ziekenhuis) en het is gewoon zeer vervelend. Je hoort met regelmaat m'n boten "kraken". Maar ja, ook dit zal er wel bij horen. Maar iemand hier misschien een remedie tegen ??
Gelijk nog maar een vraagje ik heb ongelovelijk vaak last van hoofdpijn en dan van s'ochtends vroeg tot slapen gaan. Wat kan ik aan pijnstillers slikken nu ik zwanger ben ?? en met welke regelmaat ??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |