abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2001 @ 12:18:17 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_2066004
Misscien heb je wel last van bekken instabiliteit. Ik zou het wel ff met je arts overleggen. Misschien dat die je doorstuurd voor fysio.

En pijnstillers, je kan kijken of een paracetamolletje werkt, maar hoevoel zou ik niet weten. Ik heb nooit echt wat gebruikt tijdens een zwangerschap, of hoogtens ééntje.
Volgens mijn schoonzus (verloskundige) mag je er 6 per dag bij "veel" pijn.... Zelf vind ik het best veel en zou dat dus niet doen, maar ja wat is "veel" pijn....

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 02-11-2001 20:43]

Je zou er haast een boek over schrijven!
  FOK!fossiel vrijdag 2 november 2001 @ 14:05:16 #227
2628 Karin
pi_2066928
Wat heerlijk Knorretje dat het braken een beetje over is!

En over die hoofdpijn: drink je wel genoeg? Want ook de baby stopt nu afvalstoffen in je bloed. Als je niet genoeg drinkt om dat af te laten voeren krijg je hoofdpijn.
tis maar een ideetje

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 november 2001 @ 19:45:05 #228
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_2069408
Hoi Knor,

Fijn dat het beter met je gaat! Over die hoofdpijn, veel drinken (water vooral) is inderdaad goed, maar laat voor alle zekerheid ook even je bloeddruk nakijken. Van hoge bloeddruk kun je ook hoofdpijn krijgen (dat bonkt dan echt in je hoofd), en daar kun je maar beter zo snel mogelijk achter komen. Verder mag je inderdaad met mate paracetamol gebruiken, maar zoals iedere zwangere zul je liefst niks slikken neem ik aan.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 november 2001 @ 19:45:40 #229
13151 crew  Rewimo
pi_2069417
eh foutje... Hoe krijg ik dit nu weer weg
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_2069645
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 12:12 schreef Knorretje het volgende:
Het lijkt er dan nu toch echt verdacht veel op dat het braakritueel voorbij is. Ik ben nog wel s'ochtends misselijk, braak heel af en toe nog wat, maar in vergelijking met de weken ervoor is dit een hele verbetering. Heb alleen nu weer een ander "probleempje" iets wat me eigenlijk nog steeds aan bed kluisterd: PIJN!
Pijn bij het lopen, pijn bij het zitten, pijn bij het liggen(tenzij ik stil in een houding blijf), iedere beweging die ik maak doet gewoon zeer. De pijn lijkt min of meer op spierpijn en zit in de omgeving van mijn vagina (om het maar netjes te zeggen)

Ik heb er nu zo'n anderhalve week echt veel last van (moet dinsdag gelukkig naar het ziekenhuis) en het is gewoon zeer vervelend. Je hoort met regelmaat m'n boten "kraken". Maar ja, ook dit zal er wel bij horen. Maar iemand hier misschien een remedie tegen ??

Gelijk nog maar een vraagje ik heb ongelovelijk vaak last van hoofdpijn en dan van s'ochtends vroeg tot slapen gaan. Wat kan ik aan pijnstillers slikken nu ik zwanger ben ?? en met welke regelmaat ??

Hartstikke goed joh dat die vervelende braakperiode voorbij is!!

Wat betreft die pijn, ik heb hetzelfde euvel en bij mij is het dus bekkeninstabiliteit. Ik heb echter geen fysio gevolgd, omdat ik 't eerst wilde aankijken. Het heeft zich niet verergerd, de pijn is eerder afgenomen. Bij mij hoorde je ook vanalles kraken en ik kon me absoluut niet omdraaien in bed en op m'n zij liggen was uit den boze. Ik heb het al die maanden (zeer) rustig aangedaan en hierdoor heb ik het redelijk uit kunnen houden. Toch had ik, achteraf gezien, beter wel fysio kunnen volgen. ik wil je dus aanraden om deze klachten wel serieus te nemen en evt. fysio te volgen, maar dat zal je arts je wel vertellen.

Nu heb ik echter last gekregen van Ischias (een zenuw of pees die bekneld zit in je onderrug) en dit doet verrekte zeer, vooral met lopen en bij het zitten
Maarruh, ik ben over 10 dagen officieel uitgerekend en de bevalling zou dus elk moment kunnen beginnen (spannend!!!).
Pfffff, Gelukkig maar!!

pi_2071131
Leah: Uit bijgelovigheid had ik de kaart nog steeds niet verstuurd Leah, maar ja, als jij op internet gaat lopen lullen Hou je brievenbus maar in de gaten dan.

Word ik nou een beetje tante?

pi_2071423
Meaghan, echt vervelend dat je zo'n pijn heb.
Maar nog 10 dagenof iets langer of korter natuurlijk. Spannennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnd. Wat denk je zelf komt het iets eerder of later?
Ben je de slijmprop al kwijt? Ligt de kleine netjes met het hoofdje naar beneden?

Hou ons op de hoogte,

doei doei

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_2073049
quote:
Op vrijdag 02 november 2001 23:30 schreef jessie het volgende:
Meaghan, echt vervelend dat je zo'n pijn heb.
Maar nog 10 dagenof iets langer of korter natuurlijk. Spannennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnd. Wat denk je zelf komt het iets eerder of later?
Ben je de slijmprop al kwijt? Ligt de kleine netjes met het hoofdje naar beneden?

Hou ons op de hoogte,

doei doei

Hoi Jessie, zoals 't er nu naar uitziet, blijft de kleine nog wel (heel) even zitten waar ze zit , ondanks de harde buiken en vage steken die ik de laatste paar weken steeds frequenter heb. Mijn ongeduld groeit met de dag, maar het kan gelukkig niet meer al te lang duren en dat maakt het wachten minder erg.

Ze is gelukkig netjes ingedaald en volgens de verloskundige weegt ze nu ruim 6 pond en ze verwacht dat het uiteindelijke gewicht rond 7 pond zal gaan liggen!.

Ik heb overigens voor een ziekenhuisbevalling gekozen, mede op advies van de gyn. Ik voel me hier toch wat beter bij i.v.m. complicaties die evt. op kunnen treden.
Ik moet bekennen dat de angst en spanning voor de naderende bevalling toch steeds meer de overhand krijgen, maar ik probeer mezelf niet al te gek te maken en lees zo weinig mogelijk bevallingsverhalen om zo evt. horrorscenario's te vermijden. Positief blijven denken, dat is mijn motto

Het begint nu toch wel zwaar te worden en m'n lichaam begint ook behoorlijk te protesteren, maar gelukkig is het einde in zicht en kan ik straks van m'n kleine meisje genieten

Als ik 't goed gelezen heb, duurt het voor jou ook niet meer al te lang, zo'n 5 weken nog te gaan, toch? Nog even volhouden en dan ben jij ook aan de beurt ..en dat vind je helemaal nie erg, toch?!
iig veel sterkte met de laatste loodjes en dat de tijd maar snel mag gaan.

Groetjes, Meaghan

zaterdag 3 november 2001 @ 08:54:50 #234
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2073477
Spannend Meaghan!

Knorretje: ik ben sinds m'n zwangerschap ook opeens heel gevoelig voor hoofdpijn geworden (en dan ook niet een klein beetje maar van het soort 'doe maar even de gordijnen dicht en maak vooral geen geluid'), maar kwam erachter dat er dan eigenlijk altijd iets aan de hand is: te druk gemaakt, te moe gemaakt, te weinig gedronken..... Misschien goed om eerst zeker te weten of je er op die manier niets aan kunt doen, voor je aan de paracetamol gaat? Je lichaam is natuurlijk ook niet gek, misschien bedoelt het er wel wat mee....

Hier kwakkelt het ondertussen aardig door. Ik ben nu aan het wachten op de uitslag van m'n tweede glucosetest, omdat de uitslag van de eerste te hoog was. Vrijdag dus nog een keer, maar nu veel uitgebreider: bloed prikken, dan de dubbele hoeveelheid van dat verrukkelijke drankje drinken, uur wachten, prikken, uur wachten, prikken, uur wachten en nog een keer prikken. Ach, zo heb je nog 's tijd om te lezen. Buikkie vond het geweldig: mams krijgt eerst een gigantische zooi suiker en zit daarna drie uur stil. Party!!!!!!

Klein nadeeltje was dat m'n aderen al moeilijk te vinden zijn, en ik door m'n medicijngebruik heel snel blauwe plekken krijg (de eerste prik was na een uur nog aan het bloeden). M'n armen zien er dus nu niet uit, ik lijk wel een junk . Maar het vervelendste is nu weer een week moeten wachten op de uitslag. Vrijdag heb ik weer m'n gewone, tweewekelijkse afspraak met de gyn, dan zullen we wel meer horen.....

Jubileum moderator zaterdag 3 november 2001 @ 10:21:46 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2073727
Knorretje, die hoofdpijn is heel herkenbaar.
Bij mij ging het altijd een stuk beter als ik heel veel dronk (water, vruchtensap). En dan niet een litertje per dag, nee gewoon 3 liter vocht per dag dat hielp.

Meaghan, spannend he de laatste daagjes.
Tegen het einde van mijn zwangerschap werd ik ook steeds benauwder voor de bevalling. Het frappante was dat toen het eenmaal zover was een merkwaardige rust over me heen kwam.
Kan het niet goed uitleggen, ineens voelde ik me beresterk en kalm, ik kon alles aan.
Heel veel sterkte deze laatste dagen en hou je taai.

Gaoxing, wat lastig dat je zolang op de uitslag moet wachten.
Voorheen had ik nog nooit gehoord van zwangerschapssuiker en glucosegehaltes en nu hoor ik het steeds vaker om me heen.

Eva zit nu lekker op mijn schoot bellen te blazen. Ze heeft 2 vuurrode wangetjes en kwijlt als een bezetene. De tandjes zijn weer eens bezig met groeien .
Zal mij benieuwen wanneer wij het eerste witte randje kunnen zien.
Dat bellen blazen is erg favoriet op dit moment, ze heeft het woensdag 'uitgevonden' en doet sindsdien niet anders.
Zelf moet ze er ook vreselijk om lachen, je hoort steeds van die grappige gilletjes en grinnikjes uit de box komen.
Waarop wij dan weer bijna van de bank afrollen van het lachen.
Ze is ook sinds gisteren actief bezig met het omrollen. Ze werpt haar beentjes in de lucht en probeert op haar zij te draaien. Hoop herrie en gesnuif en een woedend gebrul als het niet lukt. Heel frustrerend voor zo'n kleintje want ze wil zo graag iets en het lukt nog niet.
Net als kruipen, als ze nu op haar buikje ligt probeert ze wanhopig speelgoedjes te bereiken die buiten haar buurt liggen. Lukt het niet dan wordt ze erg driftig.
Onze kleine driftkikker .

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zaterdag 3 november 2001 @ 11:03:35 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2073897
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 21:06 schreef Rewimo het volgende:

Ik heb gisteren ein-de-lijk bericht van de creche gekregen. Vanaf half november kan Christan twee dagen komen, en vanaf 1 december drie. Voorlopig hebben we voor de vierde dag hopelijk een gastouder, tot hij ook die dag op de creche terecht kan. Hèhè, we hebben "maar" ruim 1,5 jaar ingeschreven gestaan. En het werd echt knijp, want mijn moeder, die nu oppast, gaat in januari 3 maanden naar Spanje. Pfoe!

Wat een lange wachtlijst!! En wat een geregel!!
Tis echt een gedoe hoor, werken en opvang regelen.
Eva had deze week verhoging (van de inenting) nl. 37.9. Ze mocht nog net naar binnen bij de creche, bij 38 en meer moet ze thuis blijven.
En dan heb ik het nog niet eens over studiedagen en stakinsdagen van de creche.
Gelukkig hebben wij opa's en oma's in de buurt maar Spanje is wel een beetje ver weg .
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 3 november 2001 @ 11:44:03 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2074151
Volgens mij wel Tink! Een aangehokte tante ofzo, wordt je...

Enne.. als je het nog ff houden kan...stuur dan die kaart maar na de echo. 13 november weten we alles!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_2074386
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 11:44 schreef Leah het volgende:
Volgens mij wel Tink! Een aangehokte tante ofzo, wordt je...

Enne.. als je het nog ff houden kan...stuur dan die kaart maar na de echo. 13 november weten we alles!

Een aangehokte tante

Ik wacht 13 nov. af!

pi_2075691
Bellen blazen roelt!! Zeker bij babietjes: het schijnt een eerste fase naar...het aanleren van woordjes te zijn, dus blaas maar Eva! (mondmotoriek en stuff)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 4 november 2001 @ 13:28:54 #240
13151 crew  Rewimo
pi_2081119
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 11:03 schreef Lois het volgende:

[..]

Wat een lange wachtlijst!! En wat een geregel!!
Tis echt een gedoe hoor, werken en opvang regelen.
Eva had deze week verhoging (van de inenting) nl. 37.9. Ze mocht nog net naar binnen bij de creche, bij 38 en meer moet ze thuis blijven.
En dan heb ik het nog niet eens over studiedagen en stakinsdagen van de creche.
Gelukkig hebben wij opa's en oma's in de buurt maar Spanje is wel een beetje ver weg .

Ja, het is een heel gedoe. En zeker die drie maanden dat mijn moeder er niet is, want als Christan dan ziek zou worden (heel hard afkloppen) heb ik in principe geen noodopvang Maar ja, dat zien we dan wel weer... Gelukkig krijg ik per januari weer verse verlofuren
pi_2082328
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 16:01 schreef Catootje het volgende:
Bellen blazen roelt!! Zeker bij babietjes: het schijnt een eerste fase naar...het aanleren van woordjes te zijn, dus blaas maar Eva! (mondmotoriek en stuff)
Leuk Catootje, wist ik niet! Hier zit namelijk ook zo'n bellenblazer... Het nieuwste is in de fles blazen als meneer genoeg gehad heeft. Of erger: op het lepeltje blazen als het fruit/groentehapje verveelt (heeeel erg leuk!).

Sterkte aan alle zwangeren! Het duurt niet eeuwig, en eigenlijk, als ik heel eerlijk ben: het leuke zwangerzijn had ik toch nog wel *nog* bewuster willen meemaken (weet nu al bijna niet meer hoe het was).

Greetz allemaal.

N.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 november 2001 @ 19:18:07 #242
13151 crew  Rewimo
pi_2093531
Inmiddels heeft de vermoedelijke oorzaak van Christans koorts van de week zich aangediend: meneertje beschikt ineens over 2 (!) kiesjes

Er moet nu dus grondiger gepoetst worden, hij bijt altijd op zijn tandenborstel en dat poetst best lastig. Ik verwachtte dus ook een behoorlijke strijd. Maar kennelijk kietelt het gepoets aan zijn kiesjes, want hij lag met open mondje te schateren. Erg handig!

pi_2096646
Rewimo, 2 kiesjes al. Dat gaat ineens snel dan. Ik zie dat bijten op die tandenborstel helemaal voor me

Meaghan, hoe staat het ervoor, nog 6 dagen nu toch????
Is er al wat in aantocht???????

Zelf heb ik het gevoel dat het eerder komt bij mij. Waarom weet ik niet (misschien wel whisfull thinking omdat ik het zo zat ben) Ik verlang zo naar die kleine meid. Wil haar ruiken knuffelen en vooral zien. De schopjes zal ik wel ontzettend missen. Ook al schopt ze soms alle kanten op echt pijn doet het niet ik vind het wel erg lief juist en ben blij als ik haar voel. Mannetje heeft gisteren en vandaag de hartslag gehoord door met zijn oor op mijn buik te luisteren. Die straalt nu ook helemaal. Voor hem word het nu ook allemaal wezenlijker. De bewegingen zijn nu goed te voelen, het hartje kan hij horen en de kleine is in aantocht. Neemt nu helemaal overal zijn mobieltje mee naar toe en is superlief voor me. Was die al, maar nu nog liever

Nou mensen hou vol

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
pi_2108861
*gaat alvast zitten wachten, want er kunnen er weer elk moment een paar uitfloepen*

Hee, effe een vraagje: mijn broer heeft een bijna-spina bifida gehad: het is bij hem net op tijd dichtgegroeid...maar hij heeft dus wel een gevoelige plek op zijn rug, een harige verkleuring die pijnlijk is.

Neeeee, ik ben niet zwanger en ook niet bijna, maar wel gisteren bij de dokter nagevraagd. Aloude reactie van mijn huisarts: niet zeuren, je hoeft geen extra foliumzuur te slikken, de gewone hoeveelheid is tegen die tijd genoeg. Volgens mij dus niet, mijn broer is toch echt wel een naaste bloedverwant, en die plek is dus echt wel een spina bifidaplek ...Weet iemand of ik gewoon met mijn dosis kan rommelen?

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 7 november 2001 @ 08:43:41 #245
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2108893
Ik kan me vergissen Catoot, maar volgens mij slik je tegen die tijd al zoveel meer foliumzuur dan je normaal binnen krijgt, dat je niet nog een keer extra hoeft te nemen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 november 2001 @ 10:24:47 #246
13151 crew  Rewimo
pi_2109446
quote:
Op woensdag 07 november 2001 08:24 schreef Catootje het volgende:
*gaat alvast zitten wachten, want er kunnen er weer elk moment een paar uitfloepen*

Hee, effe een vraagje: mijn broer heeft een bijna-spina bifida gehad: het is bij hem net op tijd dichtgegroeid...maar hij heeft dus wel een gevoelige plek op zijn rug, een harige verkleuring die pijnlijk is.

Neeeee, ik ben niet zwanger en ook niet bijna, maar wel gisteren bij de dokter nagevraagd. Aloude reactie van mijn huisarts: niet zeuren, je hoeft geen extra foliumzuur te slikken, de gewone hoeveelheid is tegen die tijd genoeg. Volgens mij dus niet, mijn broer is toch echt wel een naaste bloedverwant, en die plek is dus echt wel een spina bifidaplek ...Weet iemand of ik gewoon met mijn dosis kan rommelen?

Hoi Catoot,

Ik heb twee broertjes gehad met SB, mij werd aangeraden om de 10-voudige dosis te slikken (5 mg). Die kreeg ik (ja, da's nou lastig voor jou) via mijn huisarts. SB is in principe niet erfelijk, maar ze gaan er toch vanuit dat je een verhoogd risico hebt. Ik ben in elk geval heel blij dat ik het geslikt heb, ik heb ook een vruchtwaterpunctie laten doen om dezelfde reden, en wat was ik opgelucht toen alles goed bleek met Christan! 5 mg foliumzuur kun je bij de apotheek kopen, maar volgens mij alleen op recept. Het is overigens niet duur, 90 tabletten voor f 17,95 of zoiets.

Tip: begin nu alvast met slikken. Foliumzuur is een vitamine die je rustig lange tijd kunt slikken. En ze raden altijd wel aan om er minimaal 6 weken voor je zwanger wordt mee te beginnen, maar ja, je weet immers niet wanneer dat is. Ik heb het geloof ik 2 jaar geslikt. Gewoon 1 klein tabletje per dag, 's avonds bij het tandenpoetsen

Ik hoop dat je je huisarts kunt overtuigen, overigens wist de mijne dit ook niet hoor. Ik heb het van de gynaecoloog gehoord, en vervolgens mijn huisarts op de hoogte gebracht. Hij was heel blij met de informatie. Zo kan het dus ook...

Groetjes, Renée

pi_2124561
Meaghan, hoe staat het nou, bent verdacht stil hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Even een vraagje voor de moeders met ervaring ; Wat voor creme hebben jullie nou voor als je tepelkloven krijg of ter voorkoming van, iets van calendula toch? Is dat die van VSM? En moet je dan de zalf of creme nemen? En moet je die zo woe zo elke dag opdoen ter voorkoming van of alleen als het kwaad is geschied? Aangezien ik ook borstvoeding wil geven wil ik dit ook alvast in huis hebben. En wat voor compressen hebben jullie? Ik heb een doosje gekocht en dat lijken wel kleine maandverbandjes, hahaha met eenplakstripje, lol. Ook heb ik een proefpakketje van ik geloof natusan en die zien er veel mooier uit zijn rond met een uitstulping voor de tepel. Weet niet wat nu de fijnste zijn.
En dan nog een vraag welke luiers gebruiken jullie? Gebruiken jullie bv de wat duurdere zoals pampers of huggies voor snachts en dan wat goedkopere voor overdag. Of altijd goedkopere of altijd duurdere. En wat zijn goede goedkoper? Van de Etos of van kruidvat? Ik verzuip in al die luiers zou het niet weten, helluppppppppppppp
Ok dat was die weer,
Morgen weer naar het ziekenhuis nu maar hopen dat ik niet meer aangekomen ben. Hou nu trouwens geen vocht meer vast gelukkig.

Doei doei

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator donderdag 8 november 2001 @ 17:00:28 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2124662
Hoi Jessie,

een paar antwoorden op je vragen:

Ik heb Calendulan zalf van VSM gebruikt tegen een gemene kloof en alleen toen het kwaad al was geschied (geweldige tip van Ellen ). Ter voorkoming is het beter dat je goed leert hoe je je baby moet aanleggen en wat je moet doen als zij gaat sabbelen.

Luiers : wij gebruiken pampers, ik heb alles geprobeerd en ben ook van alles tegen gekomen. Ofwel ze kreeg er ongelooflijke rode billetjes van, of ze zat onder de poep (van schouders tot enkels) of de pyamaatjes waren smorgens zeiknat. Wij houden het voorlopig maar even op Pampers, die doen het goed. Het is wel duur maar ja.

En over die zoogkompressen, tsja ik heb ze nooit nodig gehad. Soms lekte ik een klein beetje en dan deed ik van die stoffen navelbandjes in mijn BH. Ik heb daar dus verder geen ervaring mee.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2001 @ 17:11:33 #249
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2124820
Zoogcompressen zijn leuke uitvindingen van fabrikanten
nadeel is ook dat er vaak een plastic laagje in verwerkt zit waardoor het niet kan doorlekken en juist dat laagje kan voor bacterie-vorming gaan zorgen met misschien kloven als gevolg! Katoenen zakdoeken kun je eventueel ook gebruiken en als ze nat/vochtig zijn gewoon vervangen!

Kijk eens op http://www.vbn.borstvoeding.nl/ daar vind je heel veel nuttige informatie!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2001 @ 17:37:16 #250
13151 crew  Rewimo
pi_2125164
Ik heb meestal Kruidvatluiers voor Christan. Die bevallen uitstekend. Ik heb in het begin ook Pampers gebruikt, die zijn ook prima, maar een heel stuk duurder. Laatst had ik een pak luiers van de Lidl, die waren op zich goed, maar hadden geen goede pasvorm voor Christan. Kruidvat bevalt me echt het beste.

Ik heb nauwelijks bv gegeven, maar ik weet wel dat je ook gaasjes kunt gebruiken, die vervang je gewoon als ze nat zijn. Overigens kun je behoorlijk lekken, zelfs als je nog niet eens bevallen bent

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')