quote:
Op dinsdag 25 januari 2000 11:34 schreef Ludo het volgende:
Ludo kan je wel informatie verschaffen over een praaaaachtige serie uit Ludo's jeugd: Black Beauty. Een meesterlijke verhaal over een zwart (vandaar Black Beauty) paard. Niet te verwarren met dat grappige paardje van de Palomino-broeken.
It's hard to be angry when there is so much beauty in the world...
Totale casting kwa good guy and bad girl.
Zo voorspelbaar. Vooral het zogenaamde Amerikaanse mileu.
Vermoord dan eens iemand die het niet verdient. Maak dooien waar je het niet verwacht.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:14 schreef tong80 het volgende:
Wat een kutfilm blijft het. Alle stereotypen komen naar Vermoord dan eens iemand die het niet verdient. Maak dooien waar je het niet verwacht.
quote:Ware woorden, mijnheer Tong.
Wat een kutfilm blijft het. Alle stereotypen komen naar boven.Totale casting kwa good guy and bad girl.
Vermoord dan eens iemand die het niet verdient. Maak dooien waar je het niet verwacht.
De film staat ongeveer gelijk aan voorspelbaarheid, en het is dat de scenes en het acteerwerk hier en daar nog wel te pruimen zijn, want anders had je jezelf geen beter slaapmiddel kunnen wensen.
quote:Goedkoop.
Op donderdag 15 januari 2004 23:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar anderzijds ... als ik een top 10 of top 20 van favoriete films zou moeten maken of ze zouden me vragen "Noem eens een hele goede film!", dan zou ik nooit aan deze film denken.
Misschien dat ie bij mij gewoon niet lang blijft hangen
quote:
Wat een kutfilm blijft het.
V.
quote:It's hard to stay mad when there is so much beauty in the world...
Op donderdag 15 januari 2004 23:06 schreef Citroentje het volgende:
It's hard to be angry when there is so much beauty in the world...
bijna goed
quote:Zo Stanley Kubrick. De kamer van die jongen. Zo Spielberg het onschuldige meisje. Zo Hitchcock de suspence.
Op donderdag 15 januari 2004 23:28 schreef Verbal het volgende:[..]
V.
Maar allemaal net niet.
quote:Maar..........dat is toch juist de ironie waar de hele film om draait...?
Wat een kutfilm blijft het. Alle stereotypen komen naar boven.
Totale casting kwa good guy and bad girl.
quote:Zo Russ Meyer
Op donderdag 15 januari 2004 23:44 schreef tong80 het volgende:
Zo Stanley Kubrick. De kamer van die jongen. Zo Spielberg het onschuldige meisje. Zo Hitchcock de suspence.
quote:Ow.
Op donderdag 15 januari 2004 23:54 schreef bloodymary het volgende:[..]
Maar..........dat is toch juist de ironie waar de hele film om draait...?
En Thora Birch natuurlijk...tja
quote:De eerste wijze uitspraak die ik je hier zie neerzetten
Op vrijdag 16 januari 2004 00:01 schreef tong80 het volgende:
Ow.Domme Tongie.
quote:Zo quasi-filosogisch geneuzel van Tong80.
Op donderdag 15 januari 2004 23:44 schreef tong80 het volgende:[..]
Zo Stanley Kubrick. De kamer van die jongen. Zo Spielberg het onschuldige meisje. Zo Hitchcock de suspence.
Maar allemaal net niet.
Maar dan net niet.
De vrouw van Kevin speelt fantastisch. "ik ben geen slachtoffer meer. ik ben geen slachtoffer meer. ik ben geen slachtoffer meer."
Dat is zo'n new-age gedachte dat ieder mens scheppend vermogen heeft. Als je dat maar vaak genoeg herhaalt dan wordt het vanzelf waarheid, volgens die theorie.
Die makelaar waar ze mee neukt straalt "succes" uit. En jawel, ze vinden elkaar.
Evenals de dochter en de buurjongen; 2 freaks.
En de gay-buurman. Het viel te verwachten. Z'n antipathie tegen homo's was zo groot, dat kon niet missen of het was een eigen frustratie. De oud-militair wilde z'n leven 'beheersen'. En eigenlijk alles; z'n vrouw, z'n zoon EN z'n gevoelens.
Dan Kevin zelf. Midlife-crisis (2e jeugd). Hij wordt verliefd op het blonde meisje, die interessant doet, maar een lege huls blijkt. Ondertussen leeft Kevin ook met een illusie; hij denkt nog tot de jeugd te behoren. Uiteindelijk is er een aanleiding, op het moment dat ze elkaar vinden, om de waarheid onder ogen te zien.
De verbanden tussen de personen zijn echt fantastisch. Gelijke zielen die elkaar vinden (of niet vinden).
En als een rode draad door het verhaal: de zoektocht naar liefde, geluk en een manier vinden om gelukkig te zijn.
* * * * * op R_ONs Movie Meter.
En verder vind ik Thora Birch echt heel erg
.
quote:Systematisch de vernieling in getreiterd? Geestelijk is ze er zwaar aan toe, maar dat zou jij ook zijn als je al 20 jaar met zo'n vent samenwoont. Had ze maar voor d'r zelf moeten kiezen, zoals Ricky doet..
Op vrijdag 16 januari 2004 14:51 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat had die vrouw van de buurman nou eigenlijk? Want die kwam nogal ziek over, zeg maar.
Mooi stukje trouwens R_ON, ik mis alleen nog het feit dat mensen er voor de buitenwereld anders willen uitzien als dat ze eigenlijk zijn, iets wat vooral Benning goed laat zien.
Briljant gewoon. Staat zonder meer in mijn top10 favoriete films
"Hi, my name is Lester Burnham, and one year from now I´ll be dead"
Of zoiets....
quote:
Wat een kutfilm blijft het. Alle stereotypen komen naar boven.Totale casting kwa good guy and bad girl.
quote:Precies, dat is 'm.
Op donderdag 15 januari 2004 23:30 schreef danos het volgende:
It's hard to stay mad when there is so much beauty in the world...
|
|
v
Mega-super-geweldige film trouwens, erg vreemd dat ik die niet op DVD heb... en dat terwijl ie zeker in m'n top5 voorkomt en ik hem al zo'n 5 keer heb gezien.
quote:is ook niet overal leverbaar, als je een goed internetadres hebt, graag,
Op vrijdag 16 januari 2004 23:50 schreef Refragmental het volgende:
Wat was het allerlaatste liedje eigenlijk?Mega-super-geweldige film trouwens, erg vreemd dat ik die niet op DVD heb... en dat terwijl ie zeker in m'n top5 voorkomt en ik hem al zo'n 5 keer heb gezien.
quote:Briljante film is dat.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:17 schreef SunChaser het volgende:
De freak met zijn zak werd trouwens leuk nagedaan in Not Another Teen Movie.
quote:gewoon aanzetten, krijg je geen spijt van
Op zaterdag 17 januari 2004 01:33 schreef Frasier het volgende:
Is die film echt zo goed? Ik heb 'm er hier op staan maar heb telkens geen zin meer om 'm te kijken als ik het begin zie :S
quote:Waarschijnlijk niet alleen voor de buitenwereld. Wie wil er van zichzelf weten dat hij een lege huls is? Wie wil van zichzelf zien dat hij oud (en verzuurd) is geworden en een klote huwelijk heeft?
Op vrijdag 16 januari 2004 16:22 schreef Atreidez het volgende:[..]
Mooi stukje trouwens R_ON, ik mis alleen nog het feit dat mensen er voor de buitenwereld anders willen uitzien als dat ze eigenlijk zijn, iets wat vooral Benning goed laat zien.
Maar inderdaad ook de behoefte om anderen te laten zien hoe een modelgezin ze zijn. Misschien 'slechts' een uiting van hun onmacht en worsteling met zichzelf?
En Kevin wil leven! De vrouw terug op wie hij ooit verliefd werd en niet die verzuurde muts die bang is voor een vlekje op het bankstel.
Wat ik ook een hele mooie scene vind is moeder en dochter. ma (huilend): de enige die je kunt vertrouwen ben je zelf. Dat is de les die ik geleerd heb.
En haar dochter, die haalt haar schouders op... Wat kan haar moeder haar nou vertellen over het leven? Zwart/wit, zonder nuance, hard oordelend over haar vreselijke ouders.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het vervolg. AB is meer dan een statement. M'n eerste reactie was ook 'niet doen', maar deze schrijver kent de fijne kneepjes, das duidelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door R_ON op 17-01-2004 01:58]
quote:Jij als Norton liefhebber (gok ik aan de hand van je avatar), hebt waarschijnlijk ook Fight Club zeer kunnen waarderen. Als je dat leuk vind, zul je zeker niet teleurgesteld zijn met deze film. Qua zwarte humor, anti-conformisme, ironie en originaliteit zijn deze 2 meesterwerken goed te vergelijken. Veel plezier.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:33 schreef Frasier het volgende:
Is die film echt zo goed? Ik heb 'm er hier op staan maar heb telkens geen zin meer om 'm te kijken als ik het begin zie :S
quote:Idd, hoe die met zijn zakje liep te slepen
Op vrijdag 16 januari 2004 23:17 schreef SunChaser het volgende:
De freak met zijn zak werd trouwens leuk nagedaan in Not Another Teen Movie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |