abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:26:05 #76
862 Arcee
Look closer
pi_412670
quote:
Op 24 oktober 2000 14:19 schreef yvonne het volgende:
even nog een klein stukje toevoegen, ik ben een groot fan van kevin S,
maar in deze film viel het zo op dat hij bij iedere zin z'n hoofd een knikje meegeeft
Is me nog nooit opgevallen. Ik vond wel zijn sarcastische glimlachje steeds in AB erg grappig.
quote:
titel ben ik kwijt, baas van kantoor die eerst personeelslid terroriseert en daarna "geterroriseerd" wordt
Swimming with Sharks, denk ik.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 14:50:26 #77
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412719
quote:
Op 24 oktober 2000 13:33 schreef Doc het volgende:
En o ja, 2 Pac is een loser
vertaling van de bovenstaande uitspraak: sorry voor de posts met zoveel quotes
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 15:02:32 #78
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_412747
quote:
wow, een wereld gaat voor me open, wat een wijsheid, ik heb dit nog nooit zo eerder gezien?
Ja, dat had ik. Ik vind dat het iig nog nooit zo mooi in beeld en woord gebracht is.
wat voor de een een open deur is, is voor de ander blijkbaar een openbaring...
quote:
Neuj, Ricky legt 't aan Jane uit en de kijker kijkt mee. De scène op zich is al mooi hoe Jane ademloos naar Ricky's verhaal kijkt en luistert.
Duh! Standaard vertreltruc (ruim 2000 jaar oud): leg de lezer iets uit door een personage iets te laten uitleggen aan een ander personage.
quote:
Ha! Betrapt
Helemaal een verspilling van mijn tijd was deze film zeker niet. Ik heb 'm niet voor niets uit gekeken . Ik vond de film alleen zwaar tegenvallen.
quote:
Een thema hoeft niet nieuw te zijn om mooi te zijn. Het kan ook bijzonder mooi uitgewerkt zijn, met name 't "Sometimes there's so much beauty in the world I feel I can't take it"-thema in dit geval dus.
En die uitwerking vond ik dus zeer tegen vallen (redenen heb ik een paar posts eerder gegeven).
quote:
Jane vs Angela: Mooier was 't goeie woord wellicht niet. Interessanter bedoelde ik meer. Boeiender dus.
Ook daar over valt te twisten vind ik.
quote:
Dat kan ook heel langzaam 25 jaar lang er insluipen natuurlijk. Feit blijft dat ik het een schrijnend en overtuigend beeld vind.
Iemand die dat met zijn leven laat gebeuren heb ik weinig melij mee. 'Overtuigend' vond ik ook wel mevallen: ook weer meer over-the-top.
quote:
:
Welcome to the Dollhouse vond ik ook boeiend, maar haalt het toch niet bij Happiness.
Mooi, dan heb ik in ieder geval weer een film om me op te verheugen.

Binnenkort wil ik Fucking Amal zien. Kijken of we daar ook zo'n smaak-discussie over hebben .

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 15:03]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 15:28:48 #79
136 V.
Like tears in rain...
pi_412832
2Pac is nog steeds een loser

Maarre, nog even doorgaan met die blasfemie en dit topic gaat dicht ja?

Kan wel mijn mening a la 2Doc en 2Parcee gaan reïtereren, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het grotendeels met Arcee eens ben: voor mij was het geen openbaring, maar mooi gefilmd, nee ik erger me NIET aan Kevin Spaceys knikje (minpunten, Yvonne ), en als ik 2Doc even mag aanspreken over Angela (2Verb gaat toch even kwooten):

quote:
De nepheid van Angela zien en zien dat Jane innerlijk veel mooier is? Niet bepaald vernieuwend thema in een film . En daarnaast ben ik het daar niet mee eens. Innerlijk vond ik die Jane innerlijk tamelijk verrot en haatvol kind, terwijl die Angela uiteindelijk veel onschuldiger is.
Dus het eerste verwijt is dat de makers niet vernieuwend bezig zijn door het "lelijke-eendje"-thema, waarna je ze verwijt dat ze zich daar eigenlijk niet aan houden...

Ik vond het een prachfilm (nog steeds, overigens). Niet perse vanwege een vernieuwende boodschap, niet perse vanwege het scenario, niet perse vanwege het acteerwerk en niet eens perse vanwege Kevin Spacey. Gewoon vanwege het totaalpakket.

Er zijn vast betere scenario's geschreven, maar die zijn in mijn ogen minder verfilmd, er zijn ongetwijfeld betere acteerprestaties neergezet in een beroerd scenario.

American Beauty 'roeleert' in mijn ogen (en die van Arcee)

Maar ik ben heel erg benieuwd naar Happiness...

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 24-10-2000 15:29]

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:22:42 #80
862 Arcee
Look closer
pi_413080
quote:
Op 24 oktober 2000 15:02 schreef Doc het volgende:
Iemand die dat met zijn leven laat gebeuren heb ik weinig melij mee. 'Overtuigend' vond ik ook wel mevallen: ook weer meer over-the-top.
Hij misschien wel, maar zij niet. Ik vond het echt heel sterk. Zoals ze doelloos voor zich uitkijkend bij tafel zat. Of hoe ze, zonder dat er iets gezegd werd, ineens zei: "sorry, what did you say?". Nee, dat vond ik allemaal bepaald niet over-the-top.
quote:
Binnenkort wil ik Fucking Amal zien. Kijken of we daar ook zo'n smaak-discussie over hebben
Ik ben er in ieder geval klaar voor Ik ga 'm trouwens zelf ook deze week weer zien. Apart idee... er is sinds 5 februari nog geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan de film gedacht heb en dan zal ik 'm dus eindelijk weer echt zien. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
quote:
Op 24 oktober 2000 15:28 schreef Verbal het volgende:
Ik vond het een prachfilm (nog steeds, overigens). Niet perse vanwege een vernieuwende boodschap, niet perse vanwege het scenario, niet perse vanwege het acteerwerk en niet eens perse vanwege Kevin Spacey. Gewoon vanwege het totaalpakket.
Precies, het totaalpakket. Wat mij betreft is AB de perfècte film. Alles aan de film is goed, vind ik. Heel goed zelfs.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:28:57 #81
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_413117
quote:
Op 24 oktober 2000 16:22 schreef Arcee het volgende:
Precies, het totaalpakket. Wat mij betreft is AB de perfècte film. Alles aan de film is goed, vind ik. Heel goed zelfs.
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door. Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen. en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is? AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs. Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat! Kortom geen draak, maar ook geen oscarwinnaar. (wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS? AB is een slechte imitatie van een artfilm en niet meer dan dat)
Zien is kopen... http://www.zeepaard.nl
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:45:54 #82
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413188
quote:
Op 24 oktober 2000 16:28 schreef Is2Funky het volgende:
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door. Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen. en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is? AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs. Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat! Kortom geen draak, maar ook geen oscarwinnaar. (wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS? AB is een slechte imitatie van een artfilm en niet meer dan dat)
Dank voor deze fraaie uitleg met slechts 1 quote . Dat is zo overall bezien zo ongeveer wel mijn mening.

Ook hulde aan Verbal die ook slechts een quote nodig had: en inderdaad, dat was een punt waar ik wat beter op in kan gaan; wat ik meer bedoelde was dat het 'van buiten mooiere meisje' minder 'interessant' gevonden werd door de jongen in de film. Dat is niet bepaald orgineel. Dit persoon wordt dan ook door mensen die de film 4 keer gezien hebben nog interessanter gevonden ook -waar ik het dus niet mee eens ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:01]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:49:32 #83
862 Arcee
Look closer
pi_413199
quote:
Annete Benning was zeker wel over the top aan het acteren. Haar orgasme, haar idolate houding tav Buddy King ga zo maar door.
Dat heb ik zelf ook al diverse malen in dit topic gezegd:
quote:
Op 26 juli 2000 00:35 schreef Arcee het volgende:
Annette Bening ook, hoewel die een paar keer iets te ver doorschiet.
quote:
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende:
Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).
quote:
Op 24 oktober 2000 12:49 schreef Arcee het volgende:
Alleen Bening overdrijft
quote:
Zij gaf de film voor mij de genadeklap waardoor hij niet bij mij in toptienlijstjes zal verschijnen.
Bij mij wel. In mijn Top 10 aller tijden en nummer 3 van dit jaar. Nummer 3 maar? Yep, vlak achter Fucking Åmål en The Sixth Sense (hoewel die wellicht nog een plaatsje gaat zakken ten voordele van AB).
quote:
en jongens... gaan jullie zo weinig naar de film dat dit het beste totaalpakket is?
Ik dit jaar tot nu toe 51 keer, en jij? Daarnaast ook nog ruim 100 films op video en TV.
quote:
AB is typisch een Amerikaanse film, met amerikaanse normen en waarden, amerikaanse marketing en amerikaanse acteurs.
Neen. Als ik aan typische Amerikaanse film denk dan denk ik aan een Armageddon waar je een walgelijke hoeveelheid nationalisme terugvindt.
quote:
Dat het een aardige karikatuur is van de gemiddelde hoeksteen van de amerikaanse samenleving wil ik beamen, maar het is toch zeker niet meer dan dat!
Het is nou juist wèl meer dan dat. Wat dat dan is? Ja, dat heb ik al erg uitvoerig in dit topic uit proberen te leggen (zie mijn sigje bijvoorbeeld).
quote:
(wel eens aan gedacht dat 'europese' films het zo lekker doen in de VS?
Is dat zo? Europese films doen het helemaal niet zo lekker in Amerika. Amerikanen houden vooral van zichzelf en van hun eigen films.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:04:18 #84
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413255
Als ik het goed onthouden heb werkt Is2Funky in een filmhuis, en is mede daardoor dagelijks met film bezig...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:05]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:11:37 #85
862 Arcee
Look closer
pi_413283
quote:
Op 24 oktober 2000 16:45 schreef Doc het volgende:
Dit persoon wordt dan ook door mensen die de film 4 keer gezien hebben nog interessanter gevonden ook -waar ik het dus niet mee eens ben.
Met "dit persoon" doel je op Ricky/Bentley neem ik aan. Nou, niet alleen omdat-ie Jane interessanter vindt hoor. Eigenlijk VOORAL omdat hij schoonheid in de kleine dingen in het leven ziet.
quote:
Op 24 oktober 2000 17:04 schreef Doc het volgende:
Als ik het goed onthouden heb werkt Is2Funky in een filmhuis, en is mede daardoor dagelijks met film bezig...
En daarmee is mijn verhaaltje automatisch bullshit geworden?
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:30:54 #86
136 V.
Like tears in rain...
pi_413353
quote:
Op 24 oktober 2000 17:11 schreef Arcee het volgende:
En daarmee is mijn verhaaltje automatisch bullshit geworden?
tja, ik heb ook 12 jaar in een bioscoop gewerkt, ga nu wel wat minder naar de film dan ik zelf zou willen, maar dat maakt toch niet echt iets uit, hoop ik? Ik vind AB een geweldige film. Daar komt ook 'smaak' en 'voorkeur' om de hoek kijken. Misschien dat op een seminar over beste films allertijden met een fileermes krassen door AB gezet kunnen worden. Voor mij persoonlijk is AB mijn nummer 1 (nummer twee is The Usual Suspects, waar bijzonder veel fouten in zitten, maar hij spreekt mij enorm aan). Maakt dan toch niet uit hoeveel films ik heb gezien in mijn leven? (vele duizenden, FYI).

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:33:02 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413357
Gar nicht, maar je vroeg je af hoe vaak per jaar Dennis Is2Funky films ziet: Ik gaf slechts wat informatie ter indicatie in welke richting je zal moeten denken.

Ik had het trouwens overigens eerder over jane vs Angela: wie is als film personage interessanter?

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:36:31 #88
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413363
quote:
Op 24 oktober 2000 17:30 schreef Verbal het volgende:
Maakt dan toch niet uit hoeveel films ik heb gezien in mijn leven? (vele duizenden, FYI).
Nee tuurlijk niet: al heb je mar 10 films in je hele leven gezien; al bestaat je top 3 uit Armageddon, Independence Day en Godzilla. Ik reageerde alleen op Arcee's "Ik heb 51 films dit jaar gezien. En jij?"

Daarnaast is het gewoon leuk om over smaak te twisten

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:37]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 17:53:43 #89
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_413427
quote:
Op 24 oktober 2000 16:49 schreef Arcee het volgende:
Is dat zo? Europese films doen het helemaal niet zo lekker in Amerika. Amerikanen houden vooral van zichzelf en van hun eigen films.
Inderdaad doen europese films het niet zo goed. Naar mijnmening omdat ze te veel diepgang hebben voor het algemene publiek aldaar. Het is erg 'fashionable' om europese films te zien, maar liever nog wanneer ze niet te moeilijk zijn en vooral wanneer ze in de VS gemaakt zijn. Vandaar deze parodie op europese films
verder werk ik niet dagelijks met film, maar ben ik oprichter en voorzitter van een filmhuis en zie ongeveer 200 films per jaar. daar zitten blockbusters bij en vreselijke onbegrijpelijke japanse poppenilms bij
Het is juist leuk om over smaak te twisten en andermans visie te lezen (en andermans reaktie op mijn visie!)
Wat mij bevreemde is dat met alle gereserveerdheid die tentoongespreid wordt jullie toch voet bij stuk houden vwb AB.
Cognitieve dissonantie?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 18:17:59 #90
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413500
quote:
Op 24 oktober 2000 17:53 schreef Is2Funky het volgende:
Wat mij bevreemde is dat met alle gereserveerdheid die tentoongespreid wordt jullie toch voet bij stuk houden vwb AB.
Dat bevreemd mij niet zo: zo eigenwijs en koppig zijn Verbal en Arcee nou eenmaal.

En daarnaast ik ook
(voorbeeldje: aan alle kanten is Mallrats afgekraakt, maar ik zal bij hoog en bij laag blijven beweren dat die film geniaal is; daar doet geen hond wat aan)

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 oktober 2000 @ 18:36:41 #91
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_413554
Doppel

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 25-10-2000 09:32]

dinsdag 24 oktober 2000 @ 21:47:38 #92
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_414133
quote:
Op 24 oktober 2000 18:36 schreef Doc het volgende:
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 23:01:59 #93
136 V.
Like tears in rain...
pi_414317
quote:
Op 24 oktober 2000 18:17 schreef Doc het volgende:
Dat bevreemd mij niet zo: zo eigenwijs en koppig zijn Verbal en Arcee nou eenmaal.
pcies
quote:
En daarnaast ik ook
pcies
quote:
(voorbeeldje: aan alle kanten is Mallrats afgekraakt, maar ik zal bij hoog en bij laag blijven beweren dat die film geniaal is; daar doet geen hond wat aan)
Ja, aardige film, ja. Maar geniaal...

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 09:12:26 #94
862 Arcee
Look closer
pi_414842
quote:
Op 24 oktober 2000 17:33 schreef Doc het volgende:
Ik had het trouwens overigens eerder over jane vs Angela: wie is als film personage interessanter?
Geen van twee denk ik eik. Wat ik juist interessant vind is de relatie tussen Jane en Ricky en de karakterontwikkeling van Angela (ijzersterk gespeeld door Suvari).
quote:
Op 24 oktober 2000 17:36 schreef Doc het volgende:
Ik reageerde alleen op Arcee's "Ik heb 51 films dit jaar gezien. En jij?"
Eerst gaf je iedereen die geen quotes gebruikt een pluim, en vervolgens doe je 't zelf 1 keer niet en is er verwarring alom..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 09:14:12 #95
862 Arcee
Look closer
pi_414847
quote:
Op 24 oktober 2000 17:53 schreef Is2Funky het volgende:
verder werk ik niet dagelijks met film, maar ben ik oprichter en voorzitter van een filmhuis en zie ongeveer 200 films per jaar.
Ik ook ongeveer (hoewel het gemiddeld meer richting 150 gaat, denk ik), alleen dat is dan bioscoop, video en TV bij elkaar.
quote:
daar zitten blockbusters bij en vreselijke onbegrijpelijke japanse poppenilms bij
Ja, ik ben niet zo wild van Japanse films. After Life vond ik wel boeiend, maar Gemini bijvoorbeeld vond ik een redelijk irritante en verwarrende film (hoewel ik 'm met snelverdwijnende Engelse ondertitels gezien heb).
quote:
Het is juist leuk om over smaak te twisten en andermans visie te lezen (en andermans reaktie op mijn visie!)
Absoluut! 't Is niet voor niks dat dit topic er ineens weer een stuk of 40 posts bijkrijgt
quote:
Hmm... waarom? Zoals gezegd, ik zie AB als de perfecte film, dus ik kan er gewoon niks negatiefs over zeggen. Ja, wel wat kleine dingen, en dat heb ik ook al gedaan. Ik geef films altijd cijfers en AB is één van die zeldzame films die ik een 10 heb gegeven, dan is er maar erg weinig ruimte voor gereserveerdheid.
  woensdag 25 oktober 2000 @ 09:24:07 #96
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_414874
quote:
Op 24 oktober 2000 17:33 schreef Doc het volgende:
Gar nicht, maar je vroeg je af hoe vaak per jaar Dennis Is2Funky films ziet: Ik gaf slechts wat informatie ter indicatie in welke richting je zal moeten denken.
Overigens is het aantal films geen graadmeter voor je smaak, enkel een indicatie van het vergelijkingsmateriaal dat iemand heeft. In het geval van AB: Het beste totaalpakket van de films Dumb and Dumber, End of days en American Beauty... afijn..
JAaa!! AB is het beste totaalpakket!
Hoe vinden jullie overigens AB aansluiten bij/ verhouden tot Lolita (Nabokov, of om bij film te blijven: Kubrick en ?? wie maakte die remake ook al weer?)
  woensdag 25 oktober 2000 @ 09:27:27 #97
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_414886
quote:
Op 25 oktober 2000 09:14 schreef Arcee het volgende:
Hmm... waarom? Zoals gezegd, ik zie AB als de perfecte film, dus ik kan er gewoon niks negatiefs over zeggen. Ja, wel wat kleine dingen, en dat heb ik ook al gedaan. Ik geef films altijd cijfers en AB is één van die zeldzame films die ik een 10 heb gegeven, dan is er maar erg weinig ruimte voor gereserveerdheid.
{quoteDat heb ik zelf ook al diverse malen in dit topic gezegd:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 26 juli 2000 00:35 schreef Arcee het volgende:
Annette Bening ook, hoewel die een paar keer iets te ver doorschiet.
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Op 22 oktober 2000 14:08 schreef Arcee het volgende:
Alleen Annette Bening overdrijft een tikkeltje, maar heeft ook een aantal zeer sterke scènes (de huilbui bij de lamellen bijvoorbeeld).

quote:
Op 24 oktober 2000 12:49 schreef Arcee het volgende:
Alleen Bening overdrijft
[/quote]
Deze items die je min of meer 'toegeeft als omissies in de film bedoel ik met gereserveerdheid.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 09:32:36 #98
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_414903
quote:
Op 24 oktober 2000 23:01 schreef Verbal het volgende:
Ja, aardige film, ja. Maar geniaal...

V

Ik hoor geloof ik wat blaffen...
  woensdag 25 oktober 2000 @ 09:35:23 #99
168 Is2Funky
Koude start.. kuche!
pi_414918
Was trouwens een uitspraak van Ricky niet:
Never underestimate the power of denial?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2000 @ 09:47:19 #100
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_414969
quote:
Op 25 oktober 2000 09:35 schreef Is2Funky het volgende:
Was trouwens niet een van de slogans uitgesproken door Ricky:
Never underestimate the power of denial?

Zo staat er het goed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')