Ergens kan ik me daar wel iets bij voorstellen idd.quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:27 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens mij is het de schuld van de ex-werknemer als deze een verkeerd rekeningnummer heeft opgegeven.
Mja eerlijk gezegd heb ik dat ook nooit begrepen. Het was een vrouw die er langere tijd heeft gewerkt en wel loon heeft gehad idd. Blijkbaar is het rekeningnummer zoek geraaktquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:33 schreef Tim_G het volgende:
hoelang heeft die jongen er dan gewerkt?? Als het maar 1 maand is kan ik het nog begrijpen maar als hij er langer gewerkt heeft hoe heeft zijn werkgever het geld dan overgemaakt?
Kan alleen via een kort geding volgens de bank als de persoon niet mee wil werkenquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:35 schreef Skv het volgende:
Dien een klacht in bij de bank, en had het laten retourneren.
Dat vraag ik mij ook weleens af. Dat ze het adres niet altijd checken klopt idd wel en je zou zeggen dat dit een probleem van de bank isquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:37 schreef Overlast het volgende:
je moet toch altijd een adres opgeven van de eigenaar van het rekeningsnummer.
Als adres en rekeningnummer niet corresponderen is de bank verantwoordelijk als het geld toch wordt overgemaakt.
Niet als het gaat om automatische betalingen maar dan kun je het zo terug vragenquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:51 schreef benxx het volgende:
Als bij de postbank naam en rekeningnummer niet kloppen wordt het geld niet overgemaakt, (rabo)bank is daar wat makkelijker in
Ok. Maar maakt het ook uit dat de ex-werknemer een fout heeft gemaakt?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:32 schreef _-rally-_ het volgende:
Werknemer zal dat geld moeten verhalen op de ontvanger.
Staat er toch ? Werknemer moet maar zien dat 'ie z'n geld krijgt, de werkgever heeft daar niks mee te maken.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ok. Maar maakt het ook uit dat de ex-werknemer een fout heeft gemaakt?
Gaat het om een postbankrekening of om een gewone bankrekening?quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:27 schreef livEliveD het volgende:
Ik ken een directeur en deze moest nog een bedrag overmaken aan een ex-werknemer (geen astronomisch bedrag btw). Vervolgens heeft de ex-werknemer het verkeerde rekeningnummer doorgegeven en is dit geld bij de verkeerde persoon beland. Inmiddels zijn we een paar maanden verder en de ex-werknemer wil nu een kort geding aanspannen om alsnog het geld te krijgen. De directeur weigert te betalen omdat deze vindt dat de ex-werknemer maar een goed rekeningnummer had moeten doorgeven.
Wat denken jullie dat de rechter gaat zeggen? Is betalen beter dan het op een rechtszaak aan te laten komen?
En hier zul je inderdaad sowieso niet aan ontkomen. De werkgever staat er buiten. Je kunt nog proberen of de bank wil bemiddelen, maar als dat niet lukt zul je de ontvanger moeten aanspreken.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:32 schreef _-rally-_ het volgende:
Werknemer zal dat geld moeten verhalen op de ontvanger.
Maakt dat uit dan? (ik weet het eigenlijk niet)quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:02 schreef Alicey het volgende:
Gaat het om een postbankrekening of om een gewone bankrekening?
Dat kan wel uitmaken. Een gewone bankrekening werkt met een 11-proef, waardoor het niet makkelijk is om een rekeningnummer fout door te geven, en dat het dan ook nog eens een geldig rekeningnummer is (Hoewel dit mij alsnog wel eens gelijkt is.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:44 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? (ik weet het eigenlijk niet)
De directeur heeft het geld dus overgemaakt op de door hem aangegeven wijze, de directeur is dus niet verwijtbaar. Hij mag er van uitgaan dat het rekeningnummer dat hij krijgt correct is, hij hoeft dat niet zelf te controleren.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:36 schreef livEliveD het volgende:
Onder het motto: Ik krijg nog geld van je dus maak het maar opnieuw over en zie maar hoe je het terugkrijgt van degene die het gekregen heeft ook al was het initieel mijn fout
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |