quote:sex dient alleen maar toch voor voortplanting? dan denk ik niet dat god hiermee instemt
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:17 schreef RaininGirl het volgende:
Ik ben zelluv heel gelovig ensow maar sinds kort hebn ik ook een relatie. We doen niet aan sex voor het huwelijk (overtuiging) maar we hebben wel elkaar al bevredigt. Nu is mijn vraag: mag je van God eigenliojk wel klaarkomen? En staat daarover iets in de Bijbel?
(ps. ben ongelovige, ben geen kenner)
quote:Maar staat dat echt zo in de Bijbel? Want de Katolieken hebben wel meer vertelt maar dat bleek achteraf gewoon een verdraaing van wat in de Bijbel stond.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:18 schreef ToBe het volgende:
sex dient alleen maar toch voor voortplanting?
quote:Bedankt!!!
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:20 schreef Herald het volgende:
Ik ben in 4havo ofzo eens naar een klooster geweest. Mochten we met een groepje aan tafel zitten en dan kaartjes trekken met vragen/stellingen erop en dan die beantwoorden. Anyway, de begeleider van het klooster die bij onze groep zat vertelde dat hij niet aan seks deed, maar wel masturbeerde. Dus klaarkomen mag wel.
quote:No offence maar hoe oud ben je echt?
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:17 schreef RaininGirl het volgende:
Ik ben zelluv heel gelovig ensow maar sinds kort hebn ik ook een relatie. We doen niet aan sex voor het huwelijk (overtuiging) maar we hebben wel elkaar al bevredigt. Nu is mijn vraag: mag je van God eigenliojk wel klaarkomen? En staat daarover iets in de Bijbel?
quote:Misschien deed hij het wel stiekum?
Ik ben in 4havo ofzo eens naar een klooster geweest. Mochten we met een groepje aan tafel zitten en dan kaartjes trekken met vragen/stellingen erop en dan die beantwoorden. Anyway, de begeleider van het klooster die bij onze groep zat vertelde dat hij niet aan seks deed, maar wel masturbeerde. Dus klaarkomen mag wel.
quote:En toen ging-ie jullie masturberen, onder het mom van "dit is geen seks"?
Anyway, de begeleider van het klooster die bij onze groep zat vertelde dat hij niet aan seks deed, maar wel masturbeerde.
quote:26
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:22 schreef DuchessX het volgende:
No offence maar hoe oud ben je echt?27?
maar als god niet wou dat je mastrubeerde had hij er wel voor gezorgd dat mensen niet kunnen mastruberen
quote:eh ja misschien wel, maar het ging hier over klaarkomen, als je jezelf bevredigt dan kom je klaar. En de bewuste broeder die hanteerde weleens de handkar.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:23 schreef DuchessX het volgende:
Misschien deed hij het wel stiekum?
Of gewoon snel trouwen.
quote:LOL
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:23 schreef Ringo het volgende:[..]
En toen ging-ie jullie masturberen, onder het mom van "dit is geen seks"?
Als je nou gelooft dat je klaarkomt ipv het werkelijk doen.
on-topic:
Zit er geen verschil in denkwijze hierover tussen de verschillende stromingen?
quote:echt gaaf als je als volwassen mensen normaal over dit soort onderwerpen kunt praten zonder dat je van die geilbakken er tussen hebt!
mooi antwoord
quote:De bijbel is veels te dik. Ik ga toch ook niet kijken in het telefoonboek als ik het naam en adres bij een gtelefoonnummer wil zoeken!
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:26 schreef Juup© het volgende:
Lees de bijbel zou ik zeggen en zoek daar jouw antwoorden in.
quote:Durf ik niet. maar bovendien weet je nooit of die wel eerlijk durven te zijn voor hetzelfde geldt zeggen ze dat het niet mag omdat ze zelf te preuts daarover zijn.
Of vraag het anders aan meneer pastoor of aan een priester?
quote:Dan weten we nog niet of zelfbevreidiging wel toegestaan is.
Of gewoon snel trouwen.
quote:Ik bedoel het ook niet verkeerd hoor. Ben beetje verbaasd, niet vanwege de inhoud van de vraag die je stelde maar omdat ik dacht uit je schrijfstijl op te maken dat jij veel jonger was.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:23 schreef RaininGirl het volgende:[..]
26
niet iedereen is er even vroeg bij
quote:Dat denk ik wel ja, vandaar dat ik ook het advies gaf een pastoor of een priester aan te spreken.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:26 schreef nipeng het volgende:[..]
LOL
Als je nou gelooft dat je klaarkomt ipv het werkelijk doen.
on-topic:
Zit er geen verschil in denkwijze hierover tussen de verschillende stromingen?
quote:Dan moet je het gewoon doen.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:28 schreef RaininGirl het volgende:[..]
De bijbel is veels te dik. Ik ga toch ook niet kijken in het telefoonboek als ik het naam en adres bij een gtelefoonnummer wil zoeken!
[..]Durf ik niet. maar bovendien weet je nooit of die wel eerlijk durven te zijn voor hetzelfde geldt zeggen ze dat het niet mag omdat ze zelf te preuts daarover zijn.
[..]Dan weten we nog niet of zelfbevreidiging wel toegestaan is.
quote:je kan toch in zo'n biechthokje eh je zonden opbiechten? Is vrij anoniem dacht ik.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:28 schreef RaininGirl het volgende:
Durf ik niet. maar bovendien weet je nooit of die wel eerlijk durven te zijn voor hetzelfde geldt zeggen ze dat het niet mag omdat ze zelf te preuts daarover zijn.
quote:Of hier op Fok!.
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:30 schreef Herald het volgende:[..]
je kan toch in zo'n biechthokje eh je zonden opbiechten? Is vrij anoniem dacht ik.
quote:maar zoveel geestelijken zitten hier niet
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:31 schreef Juup© het volgende:
Of hier op Fok!.
quote:Niet waar ik woon. Helaas.. maar misschien zie ik ook wel spoken hoor, het is gewoon dat ik daar erg tegenaan hik
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:30 schreef Herald het volgende:[..]
je kan toch in zo'n biechthokje eh je zonden opbiechten? Is vrij anoniem dacht ik.
quote:Ja maar de bijbel zou jou wel het juiste antwoord kunnen verschaffen in tegenstelling tot wat mensen die tot diep in de nacht op een Forum zitten...
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:28 schreef RaininGirl het volgende:[..]
De bijbel is veels te dik. Ik ga toch ook niet kijken in het telefoonboek als ik het naam en adres bij een gtelefoonnummer wil zoeken!
En de bijbel kennen hoort toch bij je geloof?
quote:is een biechthokje niet standaard uitrusting in een kerk?
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:32 schreef RaininGirl het volgende:
Niet waar ik woon. Helaas.. maar misschien zie ik ook wel spoken hoor, het is gewoon dat ik daar erg tegenaan hik
quote:oh, woon je in hardinxveld-giessendam dan?
Op dinsdag 02 oktober 2001 02:32 schreef RaininGirl het volgende:[..]
Niet waar ik woon. Helaas.. maar misschien zie ik ook wel spoken hoor, het is gewoon dat ik daar erg tegenaan hik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |