abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:05:08 #51
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35609691
Kunnen we op 8 maart nog een bezoekje brengen of zo?
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:45:39 #52
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_35611436
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je bedoelt met zijn alle naar de studio van 538 ?
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_35611483
pi_35611933
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik zou wel willen maar ik zit tot 's avonds uurtje of 5 nog in Birmingham. Echt alsof ie het erom doet: Ow ey kijk Jill zit op 4 maart in Duitsland, laten we dan ff de VVK doen en op 7 en 8 maart is ze in Birmingham dus dan kunnen wij best wel naar Nederland. Evil gast.

Hij komt ws ook bij 3FM daar hadden ze het vorige week al over. Ging dr eigenlijk gewoon van uit dat ze het over het album opnemen in de studio hadden. Maar nu ie naar 538 komt....
pi_35612024
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:59 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Ik zou wel willen maar ik zit tot 's avonds uurtje of 5 nog in Birmingham. Echt alsof ie het erom doet: Ow ey kijk Jill zit op 4 maart in Duitsland, laten we dan ff de VVK doen en op 7 en 8 maart is ze in Birmingham dus dan kunnen wij best wel naar Nederland. Evil gast.

Hij komt ws ook bij 3FM daar hadden ze het vorige week al over. Ging dr eigenlijk gewoon van uit dat ze het over het album opnemen in de studio hadden. Maar nu ie naar 538 komt....
Zo, hij is je beste vriend zeker

Als hij Jill hoort moet ie waarschijnlijk niet eens aan jou denken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2006 17:05:40 ]
pi_35612157
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:01 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Zo, hij is je beste vriend zeker

Als hij Jill hoort moet ie waarschijnlijk niet eens aan jou denken
Ws meer als ie hoort "dat groepje stalkers uit NL/UK staan weer voor de deur met kruidnootjes". Allemaal meteen die tourbus in vluchten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_35612196
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:05 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Ws meer als ie hoort "dat groepje stalkers uit NL/UK staan weer voor de deur met kruidnootjes". Allemaal meteen die tourbus in vluchten
Dan ws nog niet
pi_35612228
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:05 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

SPOILER
Dan post je mbt hem wel altijd niet-serieus

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2006 17:08:59 ]
pi_35612667
Wel serieus: net antwoord gehad van Coen Swijnenberg en Gavin is a.s. maandag al te gast bij hem in het programma. Jeeeeeh dat kan ik dus nog wel horen!
pi_35612703
Dat nummer Chariot is dus echt zwaar kut.
pi_35612802
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:25 schreef no1uknow het volgende:
Dat nummer Chariot is dus echt zwaar kut.
Het enige wat ik er nogal naar aan vind is dat ik met geen mogelijkheid die tekst kan herleiden...waar heeft hij het over?
pi_35613059
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:28 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Het enige wat ik er nogal naar aan vind is dat ik met geen mogelijkheid die tekst kan herleiden...waar heeft hij het over?
Dat bedoel ik dus
En het klinkt gewoon kut.
pi_35613393
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:37 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus
En het klinkt gewoon kut.
Nee het klinkt wel relaxed...alleen die tekst
pi_35614118
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:50 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Nee het klinkt wel relaxed...alleen die tekst
Nee het klinkt kut
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:35:53 #65
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35617062
Je hebt je punt gemaakt.
pi_35620568
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 19:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Je hebt je punt gemaakt.
zo een goed onderbouwde mening kan ie niet vaak genoeg geven

Trouwens 7 maart Gavin bij Re: Action
Hij is goed aan het promo'en
pi_35622172
Als we nu nog kunnen uitvogelen waar de beste man overnacht kunnen we hem helemaal gaan stalken...
pi_35624732
Ik vind het een prachtige tekst. Ik ben zo vrij geweest het vrij te vertalen en mijn interpretatie ervan te geven. Volgens mij gaat het erom dat hij een grote liefde terugwil (platonisch dan wel seksueel, dat laat ik in het midden) en dat hij hem/haar duidelijk probeert te maken dat dat best kan.

Ik staar naar een kastanjeblad (doet hij ook daadwerkelijk op cover cd).
Terwijl ik tegen een grote stam leun
zei ik tegen mezelf: we zijn al het contact verloren
Je favoriete fruit zijn met chocolade bedekte kersen
en zaadloze meloen, niets van de grond is goed genoeg
Mijn lichaam stijgt (en kijkt over zichzeelf heen, red)
Kijk wat er boven mijn hoofd hangt.

Uitleg:

Hij neemt de tijd en denkt na (symboliseert ie door in een bos te staan)
en komt dat de conclusie dat hij een vrouw mist die die heel goed kent (favoriete fruit) en om wie hij veel geeft (niets van de grond is goed genoeg). Vervolgens zingt ie body rise, hij impliceert dus dat hij op de grond is en niet goed genoeg is.

O wagenpaard, je gouden manen,
vallen over je gezicht,
O wagenpaard ik bezing je hard,
om me te leiden,
geef me je kracht.

Hij symboliseert de betreffende persoon door een paard van een paard een wagen, een raspaard (chariot is een term uit de bijbel). Vervolgens vraagt hij haar terug te komen in zijn leven.

Vergeet niet aan de terugkomst van de volle maan te denken
De regen maakt een spiegel van de aarde,
de zon is slechts gele energie.
Het is een reeel beloofd land
zelfs als het slechts zand is,
seizoenen geven mij voldoening
en dekken/garanderen me
de terugkomst boven slechts een herrinering.

Uitleg: Hijs stelt dat in de natuur ook zaken terugkeren, en dat een hereniging tussen hem en haar dus zeker niet uit te sluiten is.

Jij bent mijn vakantie weg van deze plaats,
jij weet wat ik wil.
die beker vasthouden,
over de randen morsend
Ik wil vleugels en vliegen.

Uitleg:

Hij verlangt terug naar haar, wil weg uit de sleur. Zij weet precies wat hij wil, nét over de grens gaan en de wereld ontdekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2006 22:22:18 ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:30:56 #69
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35625219
Wow.. Tobbes, 'Chariot' luisteren zal nooit meer hetzelfde zijn.
pi_35625552
Remember seeking moons rebirth
Rains made mirrors of the earth
The sun was just yellow energy

Hier kom ik niet helemaal uit.

Zou hij hier relativeren en zich verontschuldigen? Alles komt eigenlijk uit het niets en houdt zichzelf ook in stand? De zon houdt zichzelf in stand met 'slechts' gele energie waar ze ook uit ontstaan is, de waterkringloop houdt zichzelf in stand door als regen de 'mirrors of the earth' (meren, zeeen etc) weer aan te vullen. En de maan vult zichzelf telkens weer aan?

Er is best goed over nagedacht lijkt het wel

Of hij was gewoon stoned
pi_35626432
Volgens mij ging Chariot over het "ontsnappen" uit de vage muziekbusiness waar ie in was beland en gewoon terug naar huis wilde. Terug naar 'being a regular guy'.

Hence ook de video: Hij komt erachter dat het allemaal maar een fake zooitje is en loopt er van weg.

Is m niet helemaal gelukt.....maar owkee
pi_35626536
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:58 schreef Jill-RMC het volgende:
Volgens mij ging Chariot over het "ontsnappen" uit de vage muziekbusiness waar ie in was beland en gewoon terug naar huis wilde. Terug naar 'being a regular guy'.

Hence ook de video: Hij komt erachter dat het allemaal maar een fake zooitje is en loopt er van weg.

pi_35626596
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:58 schreef Jill-RMC het volgende:

hey, mrs. Wisebitch, hoe leidt je dat af uit de tekst dan?
pi_35626655
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 23:00 schreef Tobbes het volgende:

[..]

What's with the
Dan klopt je verhaal toch wel redelijk....alleen is zijn 'grote liefde' het normaal zijn.
pi_35634366
Misschien dat je ipv haar, zijn vroegere zelf moet interpreteren; hij is het contact met wie hij was verloren, en hij richt zich tot de chariot om hem weer met beide benen op de grond te zetten.

Remember seeking moons rebirth
Rains made mirrors of the earth
The sun was just yellow energy

Ik denk dat hij hiermee terugkijkt naar vroeger, toen hij nog nieuwe dingen over zichzelf 'geboren' zag worden. Rains = tranen, sun=lach; het ging met een traan en een lach? Mijn gok...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')