abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39578589
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:08 schreef Gosjke het volgende:
LMAO. Denk je nou écht dat ie dat nummer zelf gekozen heeft? Ik wed idd dat ie zijn kamer ook vol heeft hangen met Akon posters

En 't gaat me nog niet eens zo zeer om Kane (alhoewel ik moet toegeven dat ik ze écht niet leuk vind). Het zou lam zijn als Gavin (of welke andere buitenlandse artiest dan ook) een Nederlandse band/artiest zou coveren op verzoek van iemand anders. Die covers die hij wél speelt zijn een soort eerbetoon aan zijn eigen idolen of mensen die hem inspireren. De gemiddelde Nederlandse band vind ik niet in dat rijtje (van veelal klassiekers) horen en bovendien vind ik 't niet eens echt zijn stijl. Zou daarom dus ook totaal niet in zijn show passen. But that's just me...
Ik zou het wel tof vinden een keer een verrassende cover te horen, altijd maar die standaard meuk...in veel gevallen (We are the champions, against all odds, hallelujah) vind ik trouwens dat hij het origineel behoorlijk verkracht.
pi_39579074
Your point being? Dat ie Kane ook moet verkrachten? (alhoewel ik denk dat dat niet mogelijk is.. en ik ben 't ook niet met je eens over al die covers btw, maar ok)
pi_39579081
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:08 schreef Gosjke het volgende:
LMAO. Denk je nou écht dat ie dat nummer zelf gekozen heeft? Ik wed idd dat ie zijn kamer ook vol heeft hangen met Akon posters

Het zou lam zijn als Gavin (of welke andere buitenlandse artiest dan ook) een Nederlandse band/artiest zou coveren op verzoek van iemand anders. Die covers die hij wél speelt zijn een soort eerbetoon aan zijn eigen idolen of mensen die hem inspireren. De gemiddelde Nederlandse band vind ik niet in dat rijtje (van veelal klassiekers) horen en bovendien vind ik 't niet eens echt zijn stijl. Zou daarom dus ook totaal niet in zijn show passen. But that's just me...
Je eerste punt: Hij zal t nummer best zelf gekozen hebben..Gavin 'kennende' heeft hij het alleen niet serieus gedaan... hij zal wel gewoon wat aan hebben gekruist. (door middel van een selectie lijst dat TMF al voor hem had gemaakt) I suppose...of niet, maar het zou kunnen.

Ten tweede: Ik vind het juist een leuk idee... Senang laat Gavin zich een beetje verdiepen in de Nederlandse muziek, en wij horen weer eens iets anders bij een show van Gavin. Ik vind het juist een leuk idee.
“Will I ever get to where I am going? If I do, will I know when I am there?"
pi_39579116
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:50 schreef Gosjke het volgende:
Your point being? Dat ie Kane ook moet verkrachten? (alhoewel ik denk dat dat niet mogelijk is.. en ik ben 't ook niet met je eens over al die covers btw, maar ok)
Dat wat anders ook wel eens leuk is. Ik weet niet of je Crazy Piano's op Scheveningen kent, maar als ik daarheen ga wil ik niet elke avond zelfde covers horen.
pi_39579162
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:50 schreef Gosjke het volgende:
against all odds is wel een beetje fout vind je niet?
Nou is het sowieso niet echt een liedje voor Gavin, dus liedjes van Kane (niet dat ik er fan van ben) zou hij dan ook makkelijk een keertje kunnen spelen.
pi_39579224
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:53 schreef Popcorn het volgende:

[..]

Nou is het sowieso niet echt een liedje voor Gavin, dus liedjes van Kane (niet dat ik er fan van ben) zou hij dan ook makkelijk een keertje kunnen spelen.
Om over Hallelujah maar te zwijgen

Wat doet Jeff Buckley dat toch magistraal itt tot het slappe aftreksel van DeGraw.
pi_39579282
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:55 schreef Senang het volgende:

[..]

Om over Hallelujah maar te zwijgen

Wat doet Jeff Buckley dat toch magistraal itt tot het slappe aftreksel van DeGraw.
Hier ben ik het dan weer niet met je eens. Al is de enige versie die ik heb van Gavin's nummer, een beetje jammer i.v.m. tvshow. Toch vind ik Gavin beter klinken dan Jeff Buckley in het liedje.
pi_39579344
1e punt: dat betekent dan dus niet dat ie Kane leuk zou vinden OF dat ie zich wil verdiepen in de Nederlandse muziek.

2e punt. Er moeten toch leukere covers te bedenken zijn dan een middelmatig nummer dat toevallig van een Nederlandse band is. Moet ie dan in Noorwegen een Noorse band gaan coveren in Belgie een Novastar cover erin rammen alleen om "iets anders/leuks/populairs/origineels" te spelen?
Laat hem maar gewoon wat nieuwe eigen nr's spelen. Heb sowieso geen problemen met 't genre van covers dat ie tegenwoordig regelmatig live doet (Midnight Rider, Tiny Dancer, Walking in Memphis, Tracks of my Tears, Paradise City enz.), maar again, that's just me.

Maar goed.. Ieder zijn mening. Ik vind buitenlandse artiesten Nederlandse artiesten laten coveren alleen om het "leuk/origineel" te houden gewoon bullshit. Als 't Gavin in augustus in ene een geweldig gaaf idee vindt om Kane te coveren, moet ie 't zelf weten... Ik heb alleen liever dat ie het laat.
pi_39579411
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:51 schreef Senang het volgende:

[..]

Dat wat anders ook wel eens leuk is. Ik weet niet of je Crazy Piano's op Scheveningen kent, maar als ik daarheen ga wil ik niet elke avond zelfde covers horen.
Ken ik ja. Vind 't niet echt vergelijkbaar. Gavin tourt gemiddeld 2 of 3 keer per jaar in Nederland. Crazy Pianos is iedere avond open en heeft een hele hoop mensen die er vaak komen.

Van mij mag ie zijn covers aanpassen hoor, wat hij wil. Ik zie t nut van die Nederlandse bands niet in. En ik ben sowieso voor meer eigen nr's en minder covers...
pi_39579416
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:00 schreef Gosjke het volgende:
1e punt: dat betekent dan dus niet dat ie Kane leuk zou vinden OF dat ie zich wil verdiepen in de Nederlandse muziek.

2e punt. Er moeten toch leukere covers te bedenken zijn dan een middelmatig nummer dat toevallig van een Nederlandse band is. Moet ie dan in Noorwegen een Noorse band gaan coveren in Belgie een Novastar cover erin rammen alleen om "iets anders/leuks/populairs/origineels" te spelen?
Laat hem maar gewoon wat nieuwe eigen nr's spelen. Heb sowieso geen problemen met 't genre van covers dat ie tegenwoordig regelmatig live doet (Midnight Rider, Tiny Dancer, Walking in Memphis, Tracks of my Tears, Paradise City enz.), maar again, that's just me.

Maar goed.. Ieder zijn mening. Ik vind buitenlandse artiesten Nederlandse artiesten laten coveren alleen om het "leuk/origineel" te houden gewoon bullshit. Als 't Gavin in augustus in ene een geweldig gaaf idee vindt om Kane te coveren, moet ie 't zelf weten... Ik heb alleen liever dat ie het laat.
1: Daar heb Ik verder ook niks over gezegd.

2. Tracks of my tears, Walking in memphis, en Tiny dancer...mag hij helemaal achterwegen laten. Beetje jammer. Maar dat komt meer door de liedjes, niet door zijn stem.

ach, als Gavin daar stond en een nummer van Racoon zou coveren ofzo zou ik dat echt super gaaf vinden. En er is helemaal niks mis mee om iets origineels te spelen. Juist leuk
pi_39579432
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:00 schreef Gosjke het volgende:

Kane is laatste keuze en niet de beste. Ik ben kane-fan en vind het gewoon gaaf om te horen of een creatief persoon als Gavin zo'n nummer echt goed kan maken. Als ik Gavin was en ik koos er een, zou ik voor Lady Smiles gaan. Beetje zijn ding.
pi_39579505
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 17:53 schreef Popcorn het volgende:

[..]

Mwah, ik vind allebei de versies wel wat hebben, maar was bij voorbaat al niet zo'n fan van dat nummer.

Ik vind Hallelujah ook zeker niet slecht. Ben best wel Jeff Buckley fan, maar heb ergens een liveversie van Gavin's interpretatie en die wordt (zeker de laatste 2 minuten) echt erg ok. Majaa... subjectief he... Het is tegenwoordig ook wel een beetje hip om iedereen die aan een Jeff Buckley nummer komt de grond in te boren
pi_39580030
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 18:06 schreef Gosjke het volgende:

[..]

Mwah, ik vind allebei de versies wel wat hebben, maar was bij voorbaat al niet zo'n fan van dat nummer.

Ik vind Hallelujah ook zeker niet slecht. Ben best wel Jeff Buckley fan, maar heb ergens een liveversie van Gavin's interpretatie en die wordt (zeker de laatste 2 minuten) echt erg ok. Majaa... subjectief he... Het is tegenwoordig ook wel een beetje hip om iedereen die aan een Jeff Buckley nummer komt de grond in te boren
Hallelujah is dan ook geen Jeff Buckley nummer.
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:23:55 #239
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39581171
Als fans de artiest gaan vertellen wat hij moet doen, zijn we verkeerd bezig denk ik.

Ik merk bij sommige Frank Boeijen fans ook dat de bewondering zo ver doorslaat dat keuzes die de artiest maakt, worden bekritiseerd, want ze hadden anders moeten zijn om de fans te plezieren. Zo werkt het (gelukkig) niet.

Maar leuke discussie wel... als je het niet te serieus neemt.
pi_39581199
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Als fans de artiest gaan vertellen wat hij moet doen, zijn we verkeerd bezig denk ik.

Ik merk bij sommige Frank Boeijen fans ook dat de bewondering zo ver doorslaat dat keuzes die de artiest maakt, worden bekritiseerd, want ze hadden anders moeten zijn om de fans te plezieren. Zo werkt het (gelukkig) niet.

Maar leuke discussie wel... als je het niet te serieus neemt.
Ik ga er echt niet vanuit dat hij zijn setlist gaat veranderen

Ik kijk echter wel uit naar een reactie.
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:25:45 #241
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39581226
Zou cool zijn! Ik vind het stoer dat je gemaild hebt, hoor.
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:26:09 #242
149514 PoloPower
The Power Of Polo
pi_39581237
hij heeft een rauwe lelijke teringstem.. gatver, dat kun je toch niet mooi vinden
pi_39581263
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zou cool zijn! Ik vind het stoer dat je gemaild hebt, hoor.
Volgens mijn vriendien reageert zn management altijd. Soms zn papa, soms hijzelf.
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:27:58 #244
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39581275
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:26 schreef PoloPower het volgende:
hij heeft een rauwe lelijke teringstem.. gatver, dat kun je toch niet mooi vinden
Kom op.. de gustibus non discutandum.. breng vrolijkheid!
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:29:05 #245
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39581299
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:27 schreef Senang het volgende:

[..]

Volgens mijn vriendien reageert zn management altijd. Soms zn papa, soms hijzelf.
Geniet er maar van, als hij *mega* wordt, is het allemaal anders..

Als je je Senang voelt, is daar dan ook een Nederlands woord voor?
pi_39581332
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Als je je Senang voelt, is daar dan ook een Nederlands woord voor?
Niet dat ik weet. Berustend misschien? Maar ook niet.
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:31:49 #247
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39581386
Ik zat in de richting van 'op je gemak' te denken.. hm..
pi_39581393
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Dat kán dan ook niet anders. Maar ik vind het mooi om te horen dat hij in principe met heel Paradiso op de foto wil en gaat.
pi_39581424
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik zat in de richting van 'op je gemak' te denken.. hm..
Senang is volgens van Dale ook wel een Nederlands wordt trouwens.
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:34:28 #250
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_39581462
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:33 schreef Senang het volgende:

[..]

Senang is volgens van Dale ook wel een Nederlands wordt trouwens.
Ja, een Maleis leenwoord denk ik toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')