abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25413332
Ik slaap nou al weken ontzettend slecht, en ik begin daar een beetje flauw van te worden.

Het is eigenlijk begonnen toen ik een tijd geleden wat regelmatiger wilde gaan slapen, had verder niet echt slaapproblemen maar ik sliep eigenlijk te weinig, ging steeds te laat naar bed. Ben toen een periode bijna elke avond om een vaste tijd naar bed gegaan, want dat schijnt goed te wezen.

Probleem was alleen dat ik niet in slaap viel: ging ik om twaalf uur naar bed, dan lag ik om 4 uur nog wakker. Niet dat ik niet moe was, maar ik kon gewoon met geen mogelijkheid in slaap komen. Eerder ging ik pas naar bed toen ik echt moe was, en toen viel ik meteen in slaap. Sindsdien ga ik weer gewoon naar bed als ik moe ben, maar nu slaap ik niet of nauwelijks meer.

In slaap vallen lukt heel vaak niet, lig uren wakker te piekeren en mezelf te vervelen.. En als ik dan wel eindelijk slaap dan schrik ik na een uur of twee weer wakker, soms door nachtmerries. En dat gaat dan de hele nacht door, ik slaap steeds maar een een uurtje of twee, drie voordat ik weer wakker word. Sowieso word ik ongeveer elke ochtend rond zeven uur wakker, en daarna val ik niet echt meer een slaap maar ben ik half wakker / slaap ik ontzettend onrustig omdat ik veel droom.

Overdag ben ik alles behalve fit en geconcentreerd, ben vaak chagrijnig. Als ik TV kijk val ik vaak in slaap, meestal maar een kwartiertje, hoewel het dan echt voelt alsof ik dan drie uur geslapen heb.

Maar goed, het lijkt wel tof om weer eens een uur of acht achter achter elkaar te kunnen slapen, want ik word hier niet echt vrolijk van, heeft iemand wat tips?
pi_25413467
Ga sporten . Echt waar, als ik flink gesport heb savonds dan val ik als een blok in slaap . Maar dan sport ik dan wel van 19:00 tot 22:00 ongeveer (sportklimmen).

Loop ik een heel bericht te tikken, is het forum ineens down!
pi_25413480
Hetgeen waarover je piekert voor het slapen gaan van je afschrijven.

Ter ondersteuning:

Sterkte .
pi_25413483
* Sport_Life vraagt zich af waar het bericht van Schatje is gebleven . Of verbeeld ik me nu dingen?

vaag forum
pi_25413502
quote:
Op maandag 7 maart 2005 16:21 schreef schatje het volgende:
Hetgeen waarover je piekert van je afschrijven voor het slapen gaan.

Ter ondersteuning:

[afbeelding]

Sterkte .
Ja maar meestal begint dat piekeren pas nadat ik een tijd wakker lig.. dat ik niet kan slapen komt denk ik niet doordat ik lig te piekeren, ik lig te piekeren omdat ik niet kan slapen denk ik.
Wel ben ik al tijden ontzettend onrustig, de hele dag door.. maar ik heb dus geen idee wat ik dan zou moeten opschrijven.

En dat middelje is misschien wel wat ja, bedankt.
pi_25413507
quote:
Op maandag 7 maart 2005 16:44 schreef Sport_Life het volgende:
* Sport_Life vraagt zich af waar het bericht van Schatje is gebleven . Of verbeeld ik me nu dingen?
Per ongeluk de delete knop gebruikt. Poster staat er nu weer .
pi_25413533
Heb je wel eens ontspanningsoefeningen geprobeerd?
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_25413600
quote:
Op maandag 7 maart 2005 16:43 schreef Sport_Life het volgende:

Ga sporten . Echt waar, als ik flink gesport heb savonds dan val ik als een blok in slaap . Maar dan sport ik dan wel van 19:00 tot 22:00 ongeveer (sportklimmen).

Loop ik een heel bericht te tikken, is het forum ineens down!
Hmja, ben alleen totaal niet sportief.
Ben al een tijdje fanatiek (nou ja nu overdrijf ik) aan het opdrukken enzo (alleen geen 3 uur ) word ik ook wel moe van, maar ik ga er niet van slapen.. ik ben 's avonds ook wel moe, kom alleen niet in slaap.

Zit nu ook al de hele midag ontzettend te gapen, heb een paar keer geprobeerd op de bank te slapen maar er gebeurt gewoon niks.
pi_25413648
quote:
Op maandag 7 maart 2005 16:50 schreef meami het volgende:
Heb je wel eens ontspanningsoefeningen geprobeerd?
Doe ik wel regelmatig. Gewoon in bed liggen en en dan rustig diep in en uit ademen, als ik erg lig te piekeren of onrustig ben word ik daar ook wel rustig van, alleen het jammere is dat ik dan echt weer klaarwakker ben als ik dat gedaan heb.
pi_25413650
quote:
Op maandag 7 maart 2005 16:58 schreef Murray het volgende:

[..]

Hmja, ben alleen totaal niet sportief.
Ben al een tijdje fanatiek (nou ja nu overdrijf ik) aan het opdrukken enzo (alleen geen 3 uur ) word ik ook wel moe van, maar ik ga er niet van slapen.. ik ben 's avonds ook wel moe, kom alleen niet in slaap.

Zit nu ook al de hele midag ontzettend te gapen, heb een paar keer geprobeerd op de bank te slapen maar er gebeurt gewoon niks.
Opdrukken doe je hooguit 20 min. en daar wordt je totaal niet moe van, ookal voelt dat misschien anders. Hardlopen helpt misschien ook wel, maar dan moet je wel over enig doorzettingsvermogen beschikken om het een paar uur vol te houden (afwisselend met joggen oid).

En anders gewoon een avondje fitnessen, helpt echt goed!
pi_25413683
Beetje voor je gegoogled...
quote:
Dagboek
Om inzicht te krijgen in uw slaapprobleem, kunt u gedurende één tot twee weken een dagboek bijhouden. Schrijf op wanneer u gaat slapen en op welke tijden u wakker wordt. Noteer ook eventuele dutjes overdag. Schrijf op welke gedachten of klachten u bezighouden. Ook het gebruik van koffie, alcohol en medicijnen kunt u noteren. Aan de hand van het dagboek wordt vaak duidelijk welke problemen of gewoonten uw slaap verstoren. Neem het dagboek mee naar de praktijk, dan kunnen we het samen bekijken.

Adviezen
Als persoonlijke zorgen u wakker houden, kan het helpen hierover te praten. Soms zijn bepaalde maatregelen nodig om de achterliggende oorzaak van de slapeloosheid aan te pakken. Ga na of bepaalde gewoonten uw slaapprobleem in stand houden. De volgende adviezen kunnen hierbij helpen:

Voorbereidingen

* sporten overdag of vroeg in de avond helpt; dan is bij het slapengaan niet alleen uw geest, maar ook uw lichaam moe;
* neem twee tot drie uur voor het slapen geen vast voedsel meer;
* drink 's avonds geen koffie;
* neem geen alcohol om in te slapen: met alcohol lijkt u gemakkelijker in te slapen, maar slaapt u minder goed door;
* probeer een uur voor het slapengaan alvast te ontspannen (korte wandeling, warm bad, ontspanningsoefeningen, vrijen) en vermijd overmatige inspanning (lichamelijk en geestelijk);
* volg eventueel een slaapcursus (georganiseerd door bijvoorbeeld de thuiszorg).

Slaapkamer

* zorg voor gemakkelijk zittende nachtkleding en een comfortabel bed;
* zorg voor een prettig slaapkamerklimaat: een rustig vertrek, goede temperatuur (beter iets te koel dan te warm), goede ventilatie en niet te droge lucht;
* gebruik uw slaapkamer niet als werk-, studeer- of tv-kamer.

Tijdstip

* probeer overdag niet te slapen;
* probeer steeds rond dezelfde tijd naar bed te gaan en op te staan;
* houd rekening met het aantal uren slaap dat u nodig heeft om goed te kunnen functioneren;
* ga 's avonds als u slaap heeft naar bed en blijf niet onnodig lang op;
* lukt het slapen niet, ga dan wat lezen of luister naar rustige muziek, liefst in een andere kamer.
Jij vertelt trouwens ook niks.
Als ik zulke slaapproblemen zou hebben zou ik echt doordraaien.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25413686
Sporten is idd erg goed hiervoor.
Door te sporten slaap je beter, en voel je je (overdag) over het algemeen fitter,
Ga op fitness ofzo, en zorg dat je 2x per week een paar uurtjes gaat rennen/tillen weet ik veel wat.

Verder raad ik je aan om een dagelijkse bezigheid te zoeken, in plaats van de hele dag achter een pc te zitten. Daar wordt je ook zo loom als de pest van
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_25413712
Hang een tikkende klok op.. works for me
verlangen voorbij vanitas
pi_25413740
quote:
Op maandag 7 maart 2005 17:09 schreef Volano het volgende:
Hang een tikkende klok op.. works for me
Als ik èrgens stapelgek van zou worden.... !
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 7 maart 2005 @ 17:12:58 #15
116711 -ALstar-One-
WeLoveTechno.net
pi_25413759
ALs ik prblemen heb om in slaap te komen denk ik altijd trug aan een bepaalde gebeurtenis en wat ik er beter had kunnen doen. DAn pleur ik zo in slaap.

Het is iig heel belangerijk als je in slaap wil vallen om niet vooruit te denken maar achteruit, dit zal wel zo zijn omdat je dat in je droom ook doet .

Veel succes iig en slaap lekker
TorrentHunters.com
WeLoveTechno.net
We (L) Techno
pi_25413802
Mijn moeder slaapt ook heel slecht en ik ben bang dat ik die genen ook heb. Bij de homeopaat (of de pillenwinkel of drogist die elke stad wel heeft) zijn middeltjes te vinden die je kunnen helpen om te ontspannen. Ik slik regelmatig een pilletje 'rust en kalmering' weet alleen het merk niet en dat helpt echt. Loop eens zo'n winkel binnen.

Mijn moeder is ook een tijdje in therapie geweest bij een homeopaat. Daar kreeg ze als tip: voor het slapen je spieren aanspannen, over je hele lichaam. En dan loslaten (dan voel je je heel ontspannen) en dt een aantal keer herhalen.Je hebt ook cd's met rustgevende geluiden. Ook helpt het nadoen van je 'slaap'ademhaling. Je ademt dan diep en langzaam. Door dit na te doen, wordt je slaap opgewekt.

Belangrijkste tip: blijf rustig en blijf in bed. Door op te staan of dingen te doen, word je weer wakker. Ook door alleen te liggen rust je uit.
pi_25413822
Jee wat rot voor je Ik slaap ook al mijn hele leven slecht dus ik heb geen goeie tips voor je helaas.
Toch denk ik dat pas naar bed gaan als je echt moe bent bent goed werkt. Zo blijft het liggen in bed dan ook gekoppeld aan het slapen en rusten en niet aan het woelen en piekeren. Als ik naar bed ga en nog niet echt moe ben en niet binnen een half uur slaap dan sta ik weer op en ga pas weer naar bed als ik omval.
Het schijnt sowieso goed te zijn om het uur voor je naar bed wil je lichaam alvast tot rust te brengen. Gewoon lekker zitten en een kopje thee drinken bijvoorbeeld. Geen heftige prikkels meer in elk geval zoals sporten, tv of internetten.
Sterkte in elk geval
pi_25413826
Ik leef al een aantal jaar(6)) op 2-3 uur slaap per nacht(als ik al slaap). En heb de moed opgegven om er wat aan te doen.

Hier onder volgen de dingen die ze mij in de loop der tijd heben aangeraden (die bij mij niet werken)
* Geregelde tijden met het opstaaan en slapen gaan.
* Warme melk drinken voor het slapen gaan
* Het licht dimmen +- 1 uur voor je gaat slapen (Van veel licht blijft je lichaam wakker zeiden ze)
* Geen "Zware concentratie" vereiste dingen doen.
* (Veel) bewegen overdag (Niet alleen maar 1 uurtje sport in de week)
* +-3 uur voor je wilt gaan slapen geen eten meer tot je nemen
* Kalmerende thee drinken
* Niet roken vlak voor je naar bed toe wilt(mocht je roken)
* Niet op je rug gaan liggen bij het slapen
* Geen caffeine houdende drankjes tot je nemen
* Een "flinke borrel" drinken voor je naar bed toe gaat
* Het accepteren en er mee leren leven (Er zat voor mij niks anders op als deze "oplossing")
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  maandag 7 maart 2005 @ 17:21:06 #19
54932 J.J.McKay
............................
pi_25413850
ik heb dezelfde problemen...slaap heeeeeeeeeeeeeeeel slecht, ben overdag net een wrak en iedereen vraagt me wat er aan de hand is...of ik ziek ben, dat ik er slecht uitzie, bla bla bla...

Ik ga het nu met muziek proberen, ik heb een cd gedownload...ehhhhhhhh gekocht bedoel ik natuurlijk...bij De Tuinen. CD heet: Piano Cascades door Dan Gibson. In combinatie met de ontspannings- en ademhalingsoefeningen moet dit een goede oplossing zijn. Alle slaapmiddeltjes zijn geen oplossing, want daar gaat je lichaam aan wennen. Als je dan stopt, ben je weer t zaadje.
Ik geef je 2 goede tips:
1. Ga niet je best doen om te ontspannen, dan ga je je juist inspannen.
2. Ga eens flink van bil...sex is DE manier van ontspanning. (ik heb geen idee of je een sexleven hebt, en dat boeit me ook niet, maar bij mij helpt t.)

Kleine toevoeging: mochten er leuke dames zijn die slecht slapen EN redelijk in de buurt wonen...voor mijn 2e oplossing mag je altijd mailen!

[ Bericht 12% gewijzigd door J.J.McKay op 07-03-2005 17:28:08 (just for fun...) ]
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_25413858
quote:
Op maandag 7 maart 2005 17:05 schreef Biancavia het volgende:
Beetje voor je gegoogled...
[..]

Jij vertelt trouwens ook niks.
Als ik zulke slaapproblemen zou hebben zou ik echt doordraaien.
Jij vraagt ook nooit wat he.

ik heb een tijdje geleden al eens zitten te googlen, groot deel van dat lijstje doe ik eigenlijk al, qua voorbereiding alleen het sporten dan niet (Alcohol had ik al wel geprobeerd maar dat was ook geen succes )

Vaak douche ik ook een uur voordat ik ga slapen, en lig ik nog een uurtje een CD te luisteren, of wat te leren of lezen.
Wel staat m'n bed in m'n kamer, soms ga ik wel eens in een ander bed of op de bank liggen ,maar dat helpt ook niet echt. ik zet m'n raam 's avond ook meestal wel lekker open enzo.

En ik draai ook door hoor.
  maandag 7 maart 2005 @ 17:29:28 #21
81237 releaze
best of both worlds
pi_25413949
hmm.. en als je een stuk gaat lezen voordat je gaat slapen, zou dat helpen? ik word altijd slaperig van lezen (in een boek) namelijk, weet niet waarom. heb geen problemen met lezen op beeldschermen maar een boek.. whoesh, binnen 20 minuten moe

wat ik ook doe voordat ik ga slapen is fantaseren over leuke dingen. een verhaal in mn hoofd afspelen bijvoorbeeld. dat ik in een film zit, of dat ik een film aan het maken ben ofzo. dan ontspan ik heeel erg en op een gegeven moment dwalen mn gedachtes automatisch af en dan weet ik dat ik in slaap ga vallen en dat voelt ook heel fijn maar dan ben ik wel zo weg.

en drinken voor het slapen gaan is ook niks voor mij, want dan hou ik me bezig met "ik moet nog naar de wc zo"
pi_25414393
Zoals Alstar One zei.. je moet terugdenken aan wat je die dag hebt gedaan,beginnende met hetgene wat je deed vlak voordat je in je bed ging liggen, eindigend bij wat je deed toen je wakker werd.
Meestal kom je niet eens zover en lig je binnen een minuut te pitten.
het is heel belangrijk om INHOUDELIJK over die dingen na te denken... dus wat je van bepaalde gebeurtenissen geleerd hebt, wat je anders zou doen, of wat je juist niet zou doen.. volgende keer.
Helpt echt .
Zoniet, heb je insomnia .
pi_25414538
heb je misschien last van stress? Ben je zenuwachtig of heb je bijvoorbeeld veel last van je maag? Ik heb ook een tijd met gelijksoortige slaapproblemen rondgelopen, alleen bij mij werd het "getriggered" door een jetlag (waar ik als het ware niet meer uit kwam).

[ Bericht 14% gewijzigd door svda op 07-03-2005 18:15:57 (typo's) ]
pursan!
  maandag 7 maart 2005 @ 18:38:44 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25414897
Ik heb nog wel een paar héle saaie studieboeken voor je .

Serieus: volgens mij slaap je niet altijd hetzelfde in je leven, soms heb je periodes dat het minder goed wil lukken met slapen. Probeer er gewoon rekening mee te houden en ga naar de huisarts als het blijft aanhouden en de huis, tuin &keukentips niet werken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_25416280
Hey, bedankt voor jullie reacties.
quote:
Verder raad ik je aan om een dagelijkse bezigheid te zoeken, in plaats van de hele dag achter een pc te zitten. Daar wordt je ook zo loom als de pest van
Klopt, afgelopen weken heb ik idd ook nauwelijks wat te doen gehad.
Vanaf morgen heb ik gelukkig al weer heel wat meer colleges en heb ik het weer een stuk drukker. Kijken of dat wat uitmaakt. Ik denk ook dat ik gewoon niet moe genoeg ben op de een of andere manier.
quote:
Bij de homeopaat (of de pillenwinkel of drogist die elke stad wel heeft) zijn middeltjes te vinden die je kunnen helpen om te ontspannen. Ik slik regelmatig een pilletje 'rust en kalmering' weet alleen het merk niet en dat helpt echt. Loop eens zo'n winkel binnen.

Belangrijkste tip: blijf rustig en blijf in bed. Door op te staan of dingen te doen, word je weer wakker. Ook door alleen te liggen rust je uit.
Ja nou ik ben dus redelijk ontspannen als ik naar bed ga, pas als ik een hele tijd wakker lig, of 's nachts wakker word en weer niet in slaap kan komen dat word ik harstikke onrustig. ik kan echt helemaal gestoord worden dan, want op zich ben ik dan best moe.

En dan bleef ik meestal ook niet in bed, en dat is ook niet goed. Eerder ging ik dan op de bank liggen, of in een ander bed. Maar dan werd ik weer wakker, weer onrustig, en verwisselde ik weer van bed. Denk dat ik sommige nachten wel 10 keer tussen bed en bank gewisseld heb. Maar ben er ook wel achter gekomen dat dat toch niet ideaal is.
quote:
2. Ga eens flink van bil...sex is DE manier van ontspanning. (ik heb geen idee of je een sexleven hebt, en dat boeit me ook niet, maar bij mij helpt t.)

Kleine toevoeging: mochten er leuke dames zijn die slecht slapen EN redelijk in de buurt wonen...voor mijn 2e oplossing mag je altijd mailen!

Hey dit is mijn topic, open je eigen!
quote:
hmm.. en als je een stuk gaat lezen voordat je gaat slapen, zou dat helpen? ik word altijd slaperig van lezen (in een boek) namelijk, weet niet waarom. heb geen problemen met lezen op beeldschermen maar een boek.. whoesh, binnen 20 minuten moe
Ik lees heel erg geconcentreerd, en ga altijd heel erg op in een boek, als ik in bed begin te lezen dan is het altijd zo 'ineens' 3 uur later. Op zich wel ok dus, alleen jammer dat ik er net zo weinig slaap door krijg.
quote:
Ik heb nog wel een paar héle saaie studieboeken voor je .
Heb ik zelf al genoeg.
Ben zelfs tijdje geleden begonnen in de bijbel te lezen...
quote:
heb je misschien last van stress? Ben je zenuwachtig
Ja, maar dat ben ik al jaren.
En daar heb ik nooit minder om geslapen eigenlijk. En zoals ik zei, ik lig ook niet te stressen als ik naar bed ga, pas als ik er een tijd inlig dan begin ik me ontzettend te vervelen en lig ik soms hele nachten te piekeren.

Ik heb ook al van alles gelezen over hoe je moet slapen enzo maar dat is het probleem ook niet denk ik, ik slaap al jaren hetzelfde en ik had er nooit last van. En eerder had ik 's nachts dan ook nog m'n computer aan staan te downloaden, ding maakt veel herrie en geeft hitte af, maar daar sliep ik ook altijd rustig doorheen. Ik slaap ook sinds enige tijd tijd op een kamer op het westen, eerder had ik het idee dat ik snel wakker werd 's zomers door de opgaande zon, ik heb het het liefts zo donker mogelijk.

Komende periode heb ik het dus een stuk drukker, en ik zal ook es zorgen dat ik wat meer lichaamsbeweging krijg en verder wat meer op alle tips in dit topic let. En anders ga ik ens langs de dokter.

Bedankt iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')