Hey, bedankt voor jullie reacties.
![]()
quote:
Verder raad ik je aan om een dagelijkse bezigheid te zoeken, in plaats van de hele dag achter een pc te zitten. Daar wordt je ook zo loom als de pest van
Klopt, afgelopen weken heb ik idd ook nauwelijks wat te doen gehad.
![]()
Vanaf morgen heb ik gelukkig al weer heel wat meer colleges en heb ik het weer een stuk drukker. Kijken of dat wat uitmaakt. Ik denk ook dat ik gewoon niet moe genoeg ben op de een of andere manier.
quote:
Bij de homeopaat (of de pillenwinkel of drogist die elke stad wel heeft) zijn middeltjes te vinden die je kunnen helpen om te ontspannen. Ik slik regelmatig een pilletje 'rust en kalmering' weet alleen het merk niet en dat helpt echt. Loop eens zo'n winkel binnen.
Belangrijkste tip: blijf rustig en blijf in bed. Door op te staan of dingen te doen, word je weer wakker. Ook door alleen te liggen rust je uit.
Ja nou ik ben dus redelijk ontspannen als ik naar bed ga, pas als ik een hele tijd wakker lig, of 's nachts wakker word en weer niet in slaap kan komen dat word ik harstikke onrustig. ik kan echt helemaal gestoord worden dan, want op zich ben ik dan best moe.
En dan bleef ik meestal ook niet in bed, en dat is ook niet goed. Eerder ging ik dan op de bank liggen, of in een ander bed. Maar dan werd ik weer wakker, weer onrustig, en verwisselde ik weer van bed. Denk dat ik sommige nachten wel 10 keer tussen bed en bank gewisseld heb. Maar ben er ook wel achter gekomen dat dat toch niet ideaal is.
![]()
quote:
2. Ga eens flink van bil...sex is DE manier van ontspanning. (ik heb geen idee of je een sexleven hebt, en dat boeit me ook niet, maar bij mij helpt t.)
Kleine toevoeging: mochten er leuke dames zijn die slecht slapen EN redelijk in de buurt wonen...voor mijn 2e oplossing mag je altijd mailen!
![]()
Hey dit is mijn topic, open je eigen!
![]()
quote:
hmm.. en als je een stuk gaat lezen voordat je gaat slapen, zou dat helpen? ik word altijd slaperig van lezen (in een boek) namelijk, weet niet waarom. heb geen problemen met lezen op beeldschermen maar een boek.. whoesh, binnen 20 minuten moe
Ik lees heel erg geconcentreerd, en ga altijd heel erg op in een boek, als ik in bed begin te lezen dan is het altijd zo 'ineens' 3 uur later. Op zich wel ok dus, alleen jammer dat ik er net zo weinig slaap door krijg.
![]()
quote:
Ik heb nog wel een paar héle saaie studieboeken voor je .
Heb ik zelf al genoeg.
![]()
Ben zelfs tijdje geleden begonnen in de bijbel te lezen...
![]()
quote:
heb je misschien last van stress? Ben je zenuwachtig
Ja, maar dat ben ik al jaren.
En daar heb ik nooit minder om geslapen eigenlijk. En zoals ik zei, ik lig ook niet te stressen als ik naar bed ga, pas als ik er een tijd inlig dan begin ik me ontzettend te vervelen en lig ik soms hele nachten te piekeren.
Ik heb ook al van alles gelezen over hoe je moet slapen enzo maar dat is het probleem ook niet denk ik, ik slaap al jaren hetzelfde en ik had er nooit last van. En eerder had ik 's nachts dan ook nog m'n computer aan staan te downloaden, ding maakt veel herrie en geeft hitte af, maar daar sliep ik ook altijd rustig doorheen. Ik slaap ook sinds enige tijd tijd op een kamer op het westen, eerder had ik het idee dat ik snel wakker werd 's zomers door de opgaande zon, ik heb het het liefts zo donker mogelijk.
Komende periode heb ik het dus een stuk drukker, en ik zal ook es zorgen dat ik wat meer lichaamsbeweging krijg en verder wat meer op alle tips in dit topic let. En anders ga ik ens langs de dokter.
Bedankt iig.