Owww... wat wat het weer leuk! Ik was echt helemaal blij toen het begon en wil eigenlijk gewoon gelijk álle afleveringen zien!
![]()
Anyway: mijn impressies....
Mijn eerste indruk van Jeroen en Manja was van zo'n net-iets-té gelikt, ambitieus stel. Iets te hoog Lieke en Mischon-gehalte, zeg maar. Maar ik heb mijn mening al vrij snel gewijzigd: respect, diep respect voor het Chinees van die jongen... Helemaal goed!
![]()
Ik heb vorig jaar al eens geschreven dat het mij zo verbaast dat mensen niet méér leren. Het is tocg idioot dat je naar zo'n land gaat zonder "ja", "nee" en "dank je wel" te leren? En al helemaal iditoot om aan zo'n race mee te gaan doen zonder de woorden "lift", "eten", "slapen" en "gratis" te kennen!
Maar Jeroen overtreft iedere verwachting, petje af!
De tweeling vond ik op zich wel een leuk koppel. Hadden wel erg veel pech met dat ongeluk, dan sta je wel even te trillen op je benen, brrr...
![]()
Overigens zat hun zoen-op-de-mond me iets minder dwars dat die van de blije homo's. Mannen die elkaar op de mond zoenen vallen niet in iedere cultuur even goed. Ze irriteren me nu vooral omdat ze nog zo overduidelijk bleu zijn, maar Joeri en (??) van vorige jaar hadden dat ook en maakten gedurende het programma toch een behoorlijke groei door... We zullen zien...
Om de twee vriendinnen moest ik vreselijk lachen. Ondanks dat mensen die zich slecht voorbereiden meestal nogal op mijn zenuwen werken viel ik in het begin wel voor hun positieve instelling en zelfspot. Niet dat ze er overigens ver mee zullen komen, denk ik...
Vader en dochter/zoon koppels doen het altijd goed door de altijd schattig-trotse vaders. De Belgische vader zal waarschijnlijk al snel een blok aan het been van zijn zoon worden. Het is niet erg als iemand fysiek niet zo sterk is, als-ie dat maar combineert met iets anders. Bij deze vader zie ik weinig terug op het gebied van assertiviteit, talenkennis of iets dergelijks, dus dat schiet niet zo op... De Nederlandse vader-dochtercombi is wel grappig tot nu toe. Wel zo'n product-van-de-jaar-60-vader, maar op zih wel ok.
Langharige Steven en vriendin zijn éng. Er griezelig als je al in de eerste uitzending "over lijken" wilt gaan en ook zijn uiterlijk helpt niet echt mee. Zowel qua gedrag als qua uiterlijk denk ik: foute dope...
Krieke en Natalie krijgen dapperheidspunten voor het samen op stap gaan (hun wederzijdse partners ook trouwens...
![]()
). Ze lijken elkaar op het moment aardig aan te vullen, maar naarmate het programma vordert gaat het vast nog wel botsen. Ik verwacht geen stelletje in elk geval, hoewel de programmamakers daar met hun hele hebben en houwen voor lijken te gaan. Overigens knapte ik wel een beetje af op Natalies érg rattige methodes: blijven slapen in een hotel zonder te betalen?? Sommige mensen gebruiken de lokale bevolking wel érg als decor van hun persoonlijke spellletje!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.