abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25382247
Hoe denken jullie hierover?
Ik heb best wat 'mannelijke vrienden' gehad, maar op de een of andere manier worden ze dus altijd verliefd

Hierdoor gaan de vriendschappen kapot en tja, eigenlijk werkt het nooit.
Nu ga ik al een paar maanden met een jongen om, gewoon gezellig, lekker stappen enzo en ouwehoeren, verder niks.
Maar de laatste paar weken merk ik toch wel wat veranderingen in zijn gedrag, en volgens een vriendin van mij is hij verliefd.

Oke........dit was dus niet de bedoeling he.
Ik vind het gewoon leuk zoals het nu gaat, en heb geen verdere gevoelens voor hem.
Ik wil hem niet kwijt als vriend en wil hem niet kwetsen, maar het begint me een beetje op mijn zenuwen te werken.

nou kan ik bovenstaande dus gewoon tegen hem zeggen, maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt.

Hoe maak ik dit subtiel duidelijk...ik weet niet hoe ik zo'n gesprek moet beginnen.. zit je gezellig te lullen en dan ineens 'hey maar ik weet niet wat jij voelt, maar je moet hier niks achterzoeken hoor '

Not done.

tips?
pi_25382316
Bekend

Je slaat zo'n flater als je gaat vragen of iemand verliefd is terwijl dat misschien helemaal niet zo is. Ik wil nog wel eens beginnen over andere kerels.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_25382337
Ik zou eerst eens uitzoeken of hij ook wel echt verliefd op je is.

Je kunt wel meteen een gesprek met hem beginnen over dat je niet verliefd op hem bent maar je weet niet eens zeker of hij wel verliefd op jou is. Is een beetje lullig dan he als jij erover begint terwijl die jongens ook alleen vriendschap wilt.

Ik heb ook 2 goede vrienden en eentje kwam ook altijd hier en lag ik ook elke avond gezellig mee op de bank film te kijken. Nooit iets gebeurd,
pi_25382350
Tja, vaak genoeg meegemaakt. Is drie keer een relatie uit gekomen, één keer een flirt (ik val nou eenmaal voor jongens die ik goed ken...) en verder is de vriendschap altijd blijven bestaan eigenlijk.

Als ik niks voor ze voel dan laat ik het gewoon lopen. Ik hou er rekening mee dat ik geen hoop geef, maar blijf gewoon met ze omgaan. Op het moment dat ze zélf met hun gevoelens komen, vertel ik redelijk subtiel dat het niks kan worden.
pi_25382377
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:06 schreef poepsie het volgende:

Ik heb ook 2 goede vrienden en eentje kwam ook altijd hier en lag ik ook elke avond gezellig mee op de bank film te kijken. Nooit iets gebeurd,
Maar misschien had hij dat wel gewild?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25382404
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:08 schreef Psychiater het volgende:
Gewoon altijd benadrukken dat hij een vriend is. Als hij je belt om uit te gaan zeg je: 'maar wel als vrienden.' Als hij tegen je praat eerst zeggen: 'pas op he, alleen vrienden' . Als hij je vriendschappelijk omhelst zeg je: 'pas op he, alleen vrienden.' Als hij je aankijkt zeg je: pas op, niet te zwoel, alleen vrienden.' Gewoon jezelf indekken dus.
Ja hoor! Zie je het voor je? Lekker advies.
pi_25382416
Maar dan had ik wel signalen gekregen.

Als ik hem tegenkom geef ik hem ook meestal een kus op de mond zie hem nu namelijk niet meer vaak. Maar nooit heeft hij iets geprobeerd en ik ook niet.

Niet elke jongen loopt zijn pik achterna en kan niet van een meisje afblijven.

Gewoon vriendjes.
pi_25382581
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:10 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja hoor! Zie je het voor je? Lekker advies.
Pas op met wat je zegt hé, alleen als vrienden!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_25382590
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:08 schreef Psychiater het volgende:
Gewoon altijd benadrukken dat hij een vriend is. Als hij je belt om uit te gaan zeg je: 'maar wel als vrienden.' Als hij tegen je praat eerst zeggen: 'pas op he, alleen vrienden' . Als hij je vriendschappelijk omhelst zeg je: 'pas op he, alleen vrienden.' Als hij je aankijkt zeg je: pas op, niet te zwoel, alleen vrienden.' Gewoon jezelf indekken dus.
'ik ga ff drinken halen, wil je ook wat'?

Pas op he, alleen vrienden
pi_25382613
nou goede psychiater!

Moest hardop lachen. Zie je het al voor je?

Ze weet nog niet eens of hij wel verliefd op haar is!
pi_25382627
Vriendschappen tussen man en vrouw zijn in 95% van de gevallen gedoemd te mislukken. Of er komt een relatie uit voort, of een van beiden gaat meer voelen. Heel, heel af en toe werkt het wel, als er na jaren samenzijn nog steeds geen liefdesgevoelens de kop op hebben gestoken.

Maar meestal loopt het uit op een fiasco. Ik weet er alles van, zit er nu middenin..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_25382669
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:22 schreef nozem het volgende:
Vriendschappen tussen man en vrouw zijn in 95% van de gevallen gedoemd te mislukken.
En in de andere 5% is de vriend in kwestie homo.
pi_25382673
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:22 schreef nozem het volgende:
Vriendschappen tussen man en vrouw zijn in 95% van de gevallen gedoemd te mislukken. Of er komt een relatie uit voort, of een van beiden gaat meer voelen. Heel, heel af en toe werkt het wel, als er na jaren samenzijn nog steeds geen liefdesgevoelens de kop op hebben gestoken.

Maar meestal loopt het uit op een fiasco. Ik weet er alles van, zit er nu middenin..
Nou gebruik de tip van psychiater.

Zeg dat je alleen vrienden wilt zijn. Jezelf indekken!
pi_25382740
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:06 schreef poepsie het volgende:
Ik zou eerst eens uitzoeken of hij ook wel echt verliefd op je is.

Je kunt wel meteen een gesprek met hem beginnen over dat je niet verliefd op hem bent maar je weet niet eens zeker of hij wel verliefd op jou is. Is een beetje lullig dan he als jij erover begint terwijl die jongens ook alleen vriendschap wilt.
Hij geeft aardig wat signalen..gewoon de manier waarop hij kijkt, als ik met een andere jongen bijvoorbeeld sta te praten, en de dingen die hij zegt.
Voorbeeldje: vorig weekend was ik een weekendje weg, en dan zegt hij dingen zoals: o dus dan moet ik je een heel weekend gaan missen..
Kwam ik terug: en waren er nog leuke jongens? nog wat uitgespookt?

Het leek wel een kruisverhoor ..................
pi_25382756
Je zult maar zo'n psychiater hebben!
pi_25382810
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

En in de andere 5% is de vriend in kwestie homo.
Ja, dat vrees ik inderdaad ook, ergo, het werkt nooit...
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_25382812
Ik heb ook een vriend en hij heeft altijd het beste met me voor.

Maar zodra ik zeik heb dan wilt hij me helpen maar claimt me helemaal.
Was een keertje met een jongen waar ik problemen mee had.. bemoeit zich dan overal mee en praat voor mij.

Irritant is dat!

Als je duidelijke signalen krijgt moet je het gewoon vragen. Geeft hij het toe moet je gewoon zegge dat je graag vrienden wilt blijven en dat hij verder niks van je moet verwachten omdat je meer dan dat niet kunt geven.
pi_25382818
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:28 schreef mell.from.hell het volgende:

[..]

Hij geeft aardig wat signalen..gewoon de manier waarop hij kijkt, als ik met een andere jongen bijvoorbeeld sta te praten, en de dingen die hij zegt.
Voorbeeldje: vorig weekend was ik een weekendje weg, en dan zegt hij dingen zoals: o dus dan moet ik je een heel weekend gaan missen..
Kwam ik terug: en waren er nog leuke jongens? nog wat uitgespookt?

Het leek wel een kruisverhoor ..................
Toen ik in oktober een weekendje weg ging kwam er een vriend in kwestie binnen met de opmerking: "Zo, in welke kamer slaap jij?"

Niet in die van jou in elk geval dus.
pi_25383306
Mmm, ik had het hier toevallig met een vriend over van de week. Ik heb dit ook al heel vaak mee gemaakt, en het is HEEL irritant omdat ik veel beter met jongens dan met meiden om kan gaan....

Het leukste is ook gewoon nog dat ze dan boos worden, want jij gaf de hints :S

WELKE HINTS?? Ik doe echt iets fout ook daarin volgens mij, want ik heb maar 1 vriend waar ik al heel lang mee omga en die er niet over zeurt, en dat komt omdat tie een vriendje heeft
Als je dan vraagt welke hints ik dan gaf, kwamen ze met lul verhalen aan.....

Ja je lacht elke keer zo lief naar me.....
Ja we zijn toch wel eens samen naar de bios geweest.....
Ja je kneep toen in mijn kont?!?!?! (Algemeen bekend is nu eenmaal dat ik onwijs op lekkere kontjes geil kan ik ook niks aan doen Zegt nog niet gelijk dat ik ook gelijk met iemand naar bed wil...)

Maar dan ook altijd de opmerking:
Ja, wat dacht je dan? Dat ik gewoon vrienden met je wilde zijn??

Euhmmm ja?!?!
pi_25383400
Het kan wel hoor.
Ik heb al jaren een vriendin.
Allebij nooit de neiging gehad om elkaar te zoenen ofzo.
Gewoon vriendschap meer niet
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:15:51 #21
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_25383423
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:07 schreef MissPeppertje het volgende:

Ja je kneep toen in mijn kont?!?!?! (Algemeen bekend is nu eenmaal dat ik onwijs op lekkere kontjes geil kan ik ook niks aan doen Zegt nog niet gelijk dat ik ook gelijk met iemand naar bed wil...)
Als bovenstaande gebeurt met ieman die je niet héél goed kent zou ik ook denken dat je wel meer wil als een platonische relatie, in elk geval dat er lichamelijke aantrekkingskracht is. Als je een beetje gaat uitdagen kun je verwachten dat ze denken dat er meer in zit.

Juist omdat mensen het niet gewend zijn om vriendschappelijk met het andere geslacht om te gaan zal er al gauw meer achter gezocht worden.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_25383453
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:15 schreef Frezer het volgende:

[..]

Als bovenstaande gebeurt met ieman die je niet héél goed kent zou ik ook denken dat je wel meer wil als een platonische relatie. Als je een beetje gaat uitdagen kun je verwachten dat ze denken dat er meer in zit.

Juist omdat mensen het niet gewend zijn om vriendschappelijk met het andere geslacht om te gaan zal er al gauw meer achter gezocht worden.
Hehehe neej zijn wel met mensen die ik dat wel ken en waarvan ik dan ook wel weet dat ze het niet erg zullen vinden. Doe het ook gewoon bij vriendinnen en bedoel er echt niks meer....

Maar is meestal gewoon meer een klap op kont geven, en dan dus wel bij mensen die ik ken....Zou het niet eens durven om het te doen bij een jongen die ik niet ken
Ik zou ook niet willen dat iemand die ik niet ken het bij mij doet....dus doe ik dat ook niet bij een ander
pi_25383537
Het kan best hoor, in mijn vriendengroep zitten ook wat meiden en met 1 kan ik het goed vinden, we gaan geregeld samen wat leuks doen, poolen ofzo. .
pi_25383574
Ik herken het wel, en ik denk dat het een kwestie van ervaring is om ermee te kunnen omgaan. Er zullen vrienden zijn die je zult moeten duidelijk maken dat dit niet was wat jij bedoelde, daarvoor in de plaats zullen nieuwe vrienden komen die vanalles verkeerd kunnen opvatten. Probeer de vriendschap gewoon zo neutraal mogelijk te houden: ga samen uit om allebei met mensen te flirten, neem eventuele partners mee, spreek wat vaker op een neutrale plek af - ipv bij iemand thuis. Dek je vanaf het begin af aan in tegen een eventuele verliefdheid. Je hebt het nu al zó vaak meegemaakt zeg je; waarom heb je er dan nu nog niets van geleerd? Wil je je lieve vriendje kwijt door onduidelijk te blijven en zijn hart te breken als je de onoplettende muts uithangt?

Je hebt je intuïtie, gebruik dat.
En het blijft een ingewikkeld spel van voortdurend aanstoten en aftrekken
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:45:24 #25
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_25383842
Heb het zelf ook meegemaakt..

Die vriend was totaal anders dan mij, tenminste qua kledingstijl.. En hij blowde erg veel..

En ik had ook niet verwacht dat hij zo'n goede vriend van mij zou worden, laat staan dat hij verliefd op me zou worden.. Ik had niks door

Maar toen het uitging met mijn ex-vriend vertelde hij dat hij verliefd op me was.. Ik schrok hier best van eigenlijk, want vrienden zie ik als vrienden.. En ik ben ook niet iemand die op een vriend verliefd worden.. Die intentie heb ik helemaal niet..
Maar ik wilde hem een kans geven, dus ben ik een avondje samen met hem een film gaan kijken, maar er was geen vonk.. Hij was totaal anders dan mij, zag er soms best wel onverzorgd uit en blowde mij net iets teveel, voor de rest supergozer hoor.. Maar niet mijn type..

Ik heb nog wel contact met hem op msn, maar meer ook niet, onze wegen zijn ook gescheiden, hij is naar groningen verhuist en ik naar noord-brabant vorig jaar..
Don't look at the past.. But live to the future...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')