uhm, er is een biologisch proces dat plasmolyse heet...
een cel heeft membranen, de ene laat alleen stoffen er in, de andere alleen eruit...
zoutmoleculen (NaCl) zijn groter dan watermoleculen (H2O) en kunnen niet door het ene membraan...
als je een concentratieverschil hebt (bijvoorbeeld buiten de cel 10% opgelostte stoffen (zout) en binnen de cel 0,5% (dat is standaard geloof ik)) dan gaat er dus 90% water ín en 99,5% water uit de cel.
de cel droogt dan als het ware uit en het cytoplasma gaat scheuren, bij een plant is dat nog erger, die hebben constant 'turgor' (dat wil zeggen 'druk') er is dan zoveel water in de cel aanwezig dat die strak staat en daardoor zo stevig is, dat is ook de rede waarom planten gaan hangen als ze te weinig water hebben. (ze hebben dan geen turgor meer en dus geen stevigheid)
je kan een plant dus makkelijk doden met een flinke schep zout, maar ik betwijfel of het bij het menselijk lichaam ook zo werkt. het zal niet echt gezond zijn om een hele schep zout te eten (naast het feit dat je er een enorme dorst van zal krijgen) maar dodelijk...ik denk het niet
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"