zout verhoogt de bloeddruk,het neemt idd wel vocht op. maar het gaat hier met name om je nieren en bij mensen die daar gevoelig voor zijn het hart. 1 eetlepen lijkt me desalniettemin niet voldoende.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 10:05 schreef 2ane het volgende:
Ik hoorde laatst dat je dood kan gaan aan het eten van een hele eetlepel zout, maar waaroom is dat zo dodelijk?
Mijn idee was dat het zout al het vocht uit de circulatie trekt waardoor je ondervult raakt, en je bloeddruk drastisch verlaagd... Maar klopt dit ook?
Misschien slimme Fok!kers hier die het weten?
Link?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 13:17 schreef bonke het volgende:
op de frontpage stond laatst ook zoiets
om een kind te straffen lieten de ouders hem 3 theelepels zout eten
het kind overleefde dat dus niet
Kinderen mogen ook geen zout, zelfs niet over de aardappels of patat eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 13:17 schreef bonke het volgende:
op de frontpage stond laatst ook zoiets
om een kind te straffen lieten de ouders hem 3 theelepels zout eten
het kind overleefde dat dus niet
quote:Op zaterdag 5 maart 2005 19:01 schreef Skv het volgende:
Zout is gewoon vies.
Dan kots je je longetjes en hart dr uit, en ga je dood.
Ofzo.
Ach zolang ze maar niet aankomen met het zoutloos dieet tegen hoge bloeddruk. Van te wenig zout gaat je bloeddruk oom omhoog namelijk. Maar zoals met alles, te veel is niet goed.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 14:04 schreef mechatronics het volgende:
in de USA is het onderhand heilig om zo min mogelijk zoute dingen te eten.
Zout zorgt ervoor dat je meer vocht opneemt, dus komt er meer bloed in je lichaam, dus worden je bloedvaten dikwandiger, dús worden ze dunner, dus neemt je bloeddruk toe.
En dat is niet goed voor je.
Ik heb er mijn twijfels bij, maar teveel is nooit goed.
Als je maar voldoende bent uitgedroogd dan is een eetlepel misschien voldoende, maar die soepkom ga je zeker niet overlevenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 19:37 schreef ymme het volgende:
Ten tweede: Teveel zout is inderdaad heel slecht, maar dat je na een eetlepel zout meteen dood zou gaan, nee hoor dat is een fabeltje denk ik.
Klopt, in principe is alles giftig als je er maar genoeg van binnen krijgtquote:Op zondag 6 maart 2005 04:47 schreef Eltonno het volgende:
Bericht was nog niet af:
Als verpleegkundige kan ik toch zeker zeggen, alles kan je doden, zelfs water, heb 1 keer iemand meegemaakt met eenwater vergifitging, die ha dus iets van6 liter water in één keer gedronken, en dus zelfs dat is dodelijk..
Kun je dat misschien ook eens uitleggen? Daar ben ik wel benieuwd naar. En dan natuurlijk wel voor een volwassene met een normaal ECV. Een kind geloof ik ook nog wel, maar echt een 'normale situatie' dood door eetlepel NaCl.quote:Op zondag 6 maart 2005 04:45 schreef Eltonno het volgende:
Als je het al kan binnenhouden is een eetlepel zout wel degelijk dodelijk ja...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |