Mooie gitaar!!quote:Op zondag 6 maart 2005 16:22 schreef Fentoozler het volgende:
uhuh, in kerstvakantie naar Kees Dee in Amersfoort gegaan, en naar huis gegaan met een Gibson SG, en een Vox versterker van 15 watt (=klein maar fijn)..
Ben er tot nu toe erg tevreden mee, maar foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus:
[[url=http://img57.exs.cx/img57/3545/img26879xj.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img57.exs.cx/img57/4172/gibsonsg7ek.th.jpg]afbeelding][/URL]
Gibson SG uit 1988, hij is een jaar ouder dan mij, en speelt echt fantastisch, lees hier meer over mijn gitaar
Zijn die kut ofzo?quote:Op zondag 6 maart 2005 18:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
phonic?
die mixers ken ik wel
is een budget merk mixer, ongeveer hetzelfde als behringer
wat wil je er over weten?
Er zijn meer muziekwinkels in NL hoor...quote:Op zondag 6 maart 2005 18:39 schreef Fentoozler het volgende:
Wat is dan het beste merk, want ik heb geen zin om weer over 3 jaar helemaal naar Amersfoort te reizen, voor een reparatie of nieuwe..
Phonic is wel een goed merk, maar wel op de budget markt. Het beste merk voor mixers zijn er eigenlijk 2: SSL en Neve, maar aangezien die een eurootje of 400.000 nieuw kosten, zal dat niet de mixer zijn waarnaar je zoekt.quote:Op zondag 6 maart 2005 18:39 schreef Fentoozler het volgende:
hmm, zijn die slecht dan??, mijn gitaarleraar zei dat, dat merk iets met Pho-, heel goed was enzo..
Wat is dan het beste merk, want ik heb geen zin om weer over 3 jaar helemaal naar Amersfoort te reizen, voor een reparatie of nieuwe..
Een metalgitaar??!!??quote:Op maandag 7 maart 2005 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
dat je met metal gitaren ook mooie dingen kan maken blijkt uit de volgende 2 filmpjes
http://www.bobzabek.com/VIDEOS/WalkOnWaterHP.wmv
http://www.bobzabek.com/VIDEOS/TheDeadManEtude.wmv
Dan hou je maar vast..... In de melkweg geloof ik.quote:
Wow, hij praat gewoon in de humbucker.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 18:01 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een metalgitaar??!!??
Dat wat ie in het tweede filmpje doet, heb ik de gitarist van Freak Kitchen al een paar jaar geleden zien doen op een "instructie-video".. Niet zo bijzonder eigenlijk...
-edit-
Metal
Metallupyourass
Dit is pas koel....
*Ibanez luistert met veel genoegen 36 crazyfist's with nothing underneath!!*
misschien klinkt het nog mooier als je het micje meer richting brug of aanhechting hals/kast richt. Bij het klankgat kan het soms nogal bassig klinken!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Wow, hij praat gewoon in de humbucker.
VetVan welke band is hij trouwens?
Ik heb trouwens een cheap-ass koptelefoontje met mic moeten kopen voor school. Maar ik heb nou de koptelefoon op m'n gitaar gezet en de mic in de klankenkast en opnemen maar met de geluidsrecorder in Windows
Hij is van Sun Caged en Time Machine (Joe Satriani covers)quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
VetVan welke band is hij trouwens?
Kun jij (waarschijnlijk) ook...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:22 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dit heeft geen ruk meer met gitaarspelen te maken hoor. Jammer dat hem dit zonder al zijn rare effectjes niet meer lukt. Kan die man niet gewoon een piano of een synthesizer kopen? Niets mis met expirementeren hoor, maar dit is écht moeilijk doen om niets.quote:Op maandag 7 maart 2005 17:29 schreef Jorikjet het volgende:
dat je met metal gitaren ook mooie dingen kan maken blijkt uit de volgende 2 filmpjes
http://www.bobzabek.com/VIDEOS/WalkOnWaterHP.wmv
http://www.bobzabek.com/VIDEOS/TheDeadManEtude.wmv
Noem eens een paar gitaristen die jij goed vind? Gewoon intresse.quote:Op donderdag 10 maart 2005 01:24 schreef JAM het volgende:
Nou, dat weet ik zo net niet hoor. Als ik naar dat stukje luister is het helemaal niet zulk briljant spel. (Wel erg goed hoor, maar niet dat ik er een nacht van in bed aan het kwijlen ben). Een mooi voorbeeld van luisteren met je ogen dit..
Een elektrische gitaar is een geperfectioneerde accoustische gitaar.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Dit heeft geen ruk meer met gitaarspelen te maken hoor. Jammer dat hem dit zonder al zijn rare effectjes niet meer lukt. Kan die man niet gewoon een piano of een synthesizer kopen? Niets mis met expirementeren hoor, maar dit is écht moeilijk doen om niets.
Pfoeh! Ik zou niet eens weten waar je het over hebt! Ik sla een gitaar en en ik heb 'sustain'? Dan wissel jij van 'patch' en dan..?quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:57 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een elektrische gitaar is een geperfectioneerde accoustische gitaar.![]()
Nou; zonder die 'rare' effectjes komt er helemaal geen geluid uit dat ding. Om met die ruige effecten om te gaan is ook speeltechniek nodig. Jij slaat wat aan op een gitaar en hebt sustain. ALs ik van patch wissel heb ik bijna een hele seconde geen geluid. Je moet timing hebben om die dingen te bedienen (vaak tegen je muziekstuk in), kijken waar je trapt en daarbij ook nog het juiste spelen (k'zou het bijna vergeten). Owja; het is ook nog teringveel werk om die geluiden uit te zoeken.....
Effecten hebben de mogelijkheden van variatie juist enorm verbreed. Heerlijk man, om een tom morello aan het werk te zien/horen.
Ik vind het eigenlijk geblaat in de leegte wat je nu doet....
Stel je niet zo aan man. Die gast speelt toch op een gitaar of niet. Waar staat dat dat niet zo kanquote:Op donderdag 10 maart 2005 00:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Dit heeft geen ruk meer met gitaarspelen te maken hoor. Jammer dat hem dit zonder al zijn rare effectjes niet meer lukt. Kan die man niet gewoon een piano of een synthesizer kopen? Niets mis met expirementeren hoor, maar dit is écht moeilijk doen om niets.
Ja, alleen een beetje jammer dat jou dit ook niet lukt op een 7-snarige metalgitaar met brute distortianquote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:14 schreef JAM het volgende:
JAM pleit voor een back to basic approach bij het gitaarspelen.
Laten we het zo stellen; Jij slaat iets aan op je gitaar en je hebt geluid. Patches, zijn geprogrammeerde geluiden op je effecten apparatuur.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:14 schreef JAM het volgende:
[..]
Pfoeh! Ik zou niet eens weten waar je het over hebt! Ik sla een gitaar en en ik heb 'sustain'? Dan wissel jij van 'patch' en dan..?.
* JAM pleit voor een back to basic approach bij het gitaarspelen.
Die zie ik bij hem ook niet liggen hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:43 schreef Jorikjet het volgende:
Gitaarspelen doe je met een gitaar. Niet met een pedalenplatform van 2 bij 2 meter.
Wat een onzin!! Verkondig die pulp ergens anders man. Ik ga toch ook niet lopen zeuren wanneer jullie het over muziek hebben die je met zigeunergitaren maakt!!! Alles heeft zijn charme, zo ook het spelen met effecten. Als jij daar iets anders over denkt, dan is dat zo. Maar dring dat andere mensen ergens anders op, want hier speelt het gros met effecten.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:43 schreef Jorikjet het volgende:
Gitaarspelen doe je met een gitaar. Niet met een pedalenplatform van 2 bij 2 meter.
Ik sluit me hierbij aan (alhoewel ik wel wat subtieler zou verwoordenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:53 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat een onzin!! Verkondig die pulp ergens anders man. Ik ga toch ook niet lopen zeuren wanneer jullie het over muziek hebben die je met zigeunergitaren maakt!!! Alles heeft zijn charme, zo ook het spelen met effecten. Als jij daar iets anders over denkt, dan is dat zo. Maar dring dat andere mensen ergens anders op, want hier speelt het gros met effecten.
Heeej, beetje kalm joh.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:53 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat een onzin!! Verkondig die pulp ergens anders man. Ik ga toch ook niet lopen zeuren wanneer jullie het over muziek hebben die je met zigeunergitaren maakt!!! Alles heeft zijn charme, zo ook het spelen met effecten. Als jij daar iets anders over denkt, dan is dat zo. Maar dring dat andere mensen ergens anders op, want hier speelt het gros met effecten.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:23 schreef Tomek het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man. Die gast speelt toch op een gitaar of niet. Waar staat dat dat niet zo kan![]()
Ik kan dit wel waarderen hoor![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:24 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ja, alleen een beetje jammer dat jou dit ook niet lukt op een 7-snarige metalgitaar met brute distortian
![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:14 schreef Tomek het volgende:
[..]
Die zie ik bij hem ook niet liggen hoor![]()
ibanez een paar postjes terugquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:43 schreef Tomek het volgende:
[..]
Heeej, beetje kalm joh.
Ieder zijn mening ja.
quote:als jij hier iets anders over denkt, dan is dat zo!
ahummmquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:43 schreef Tomek het volgende:
Ik spreek er niemand persoonlijk op aan hoor. Wat mij betreft duik je in een zwembad vol met boss pedaaltjes. Who cares!
Ik vind alleen dat sommige mensen te ver gaan met effecten. En dan nog niet eens het gebruik ervan, maar puur om te showen. Kijk mij eens veel apparatuur hebben. Daar heb ik gewoon een schijthekel aan. En helemaal als ze ook nog eens niet kunnen spelen.
Een goeie gitarist moet in mijn ogen gevoel kunnen leggen in zijn spel door gebruik te maken van de gitaar dan wel niet met of zonder versterker. Een beetje pimpen met een stack van 6 meter hoog en een vliegdekschip vol apparatuur
pfff, wat een moeite weer![]()
Had gekund ja, heb ik niet gedaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:52 schreef Ibanez het volgende:
Trouwens,als je de post doorleest die ik voor die van jou had geplaatst had je je de moeite kunnen sparen hoor.![]()
hmmmmm, ja imo gooi je met steentjes in een glazen huis op deze pagina van dit topic. Je geeft best tegenstrijdige opmerkingen richting diegene die hier klaagt over effecten, en nu sluit je je erbij aan,,,, Nouja, als je het zelf maar begrijpt; soms moet dat kunnenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:57 schreef Tomek het volgende:
[..]
Had gekund ja, heb ik niet gedaan.
Laatst zaten ze ook al zo te zeiken hier. Nu was ik het zat
Effecten zijn voor sukkelsquote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:02 schreef Ibanez het volgende:
Over tot de orde van de dag: Gitaren, noten, spelmethoden,EFFECTEN, vertserkers, stacks, half stacks, snaren, volume, opnames, filmpjes, mixen, producer, bladiebla, bladiebla, etcetera....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |