Naar mijn weten is het nog altijd cesium, zoals hierboven ook gezegd wordt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:53 schreef kanaiken het volgende:
Werd de seconde tegenwoordig niet gedefineert door middel van strontium?
Maar hoe hebben ze dat ooit bepaald dan?quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:27 schreef Maethor het volgende:
[..]
Naar mijn weten is het nog altijd cesium, zoals hierboven ook gezegd wordt.
Preciezer: één seconde is de tijdsduur van 9 192 631 770 perioden van de straling die afkomstig is van de overgang tussen de twee hyperfijne niveau's van de grondtoestand van het Cesium-133 atoom.
mijn fout, ze hebben enkel een preciezere klok gemaaktquote:Op zaterdag 12 november 2005 10:27 schreef Maethor het volgende:
[..]
Naar mijn weten is het nog altijd cesium, zoals hierboven ook gezegd wordt.
Preciezer: één seconde is de tijdsduur van 9 192 631 770 perioden van de straling die afkomstig is van de overgang tussen de twee hyperfijne niveau's van de grondtoestand van het Cesium-133 atoom.
Interessant. Maar is tijd dan bewezen? Vraag ik me nou altijd al af..quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:04 schreef kanaiken het volgende:
[..]
mijn fout, ze hebben enkel een preciezere klok gemaakt
De nauwkeurigste klok aller tijden
Tijd bewijzen? Je kunt toch niet bewijzen of een concept bestaat? Kun je energie bewijzen? Of ruimte-tijd kromming? Of een kracht? Het zijn ideeen waarmee je de natuur om je heen kunt beschrijven, en na het idee zal blijken of het ook een vruchtvol concept is. Tijd bestaat natuurlijk, kijk maar op je horloge. Of er misschien iets diepers achterligt, dat is een veel interessantere vraag.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:57 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Interessant. Maar is tijd dan bewezen? Vraag ik me nou altijd al af..![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |