Dat is wat mijn pc de hele tijd zeiquote:Schijfleesfout
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten
moederbord:Asus A7V (dacht ikquote:Op vrijdag 4 maart 2005 12:45 schreef Sjaakman het volgende:
Ik denk dat je wat meer info moet geven over je systeem. Hier kan niemand iets mee.
een samsungquote:Op vrijdag 4 maart 2005 12:45 schreef _Administr8or_ het volgende:
welk merk?
je kan op de site van de fabrikant waarschijnlijk wel een tool downloaden om de schijf na te kijken
tip : Maak alvast een backup!
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:35 schreef roobje het volgende:
Ik denk eerder dat je geheugen het bijltje erbij neer heeft gegooid. Bij het opstarten wordt het geheugen toch ook altijd ff getest (heel snel), misschien krijg je dan juist die foutmelding? Geef ff wat meer info over wanneer je die foutmelding precies krijgt, dus wat zie je voor die foutmelding al op het scherm staan?
Dit is de foutmelding en hij zegt dat voordat ik m'n OS moet kiezenquote:Schijfleesfout
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten
Scandisk geeft een "onbekende fout" aanquote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:38 schreef buitenbeentje het volgende:
Laat scandisk even naar je schijf kijken naar de data-integriteit. En anders een grote spindel DVD's laten aanrukken om toch maar een back-up te maken.
Er zit niks in m'n cd en dvd speler ook niks in diskette drivequote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:53 schreef ajay het volgende:
- Heb je gekeken of er geen cd/dvd in je speler zit en geen diskette in de drive?
Jaquote:- Staat je bios wel ingesteld dat hij eerst boot van je hd?
Ja..quote:- Vindt je bios je HD wel?
Zit er niet inquote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:54 schreef Mark4282 het volgende:
Of haal de diskette eruit....
Op andere pc doet ie het ook niet als master hij doet het alleen maar als Slavequote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat hij het op een andere pc wel doet is nogal vaag. Dan zou je zeggen dat er toch iets mis is met jouw eigen systeem. En dan ga ik voor het moederbord.
En je hebt wel de jumpers goed gezet toen je hem op die andere pc aansloot? Dus niet op slave of cable select (cs) maar wel op master?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:54 schreef DjDev het volgende:
[..]
Op andere pc doet ie het ook niet als master hij doet het alleen maar als Slave
jup jumpers zitten goed..ik heb zelfs nog in het boekje gekeken voor de zekerheidquote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En je hebt wel de jumpers goed gezet toen je hem op die andere pc aansloot? Dus niet op slave of cable select (cs) maar wel op master?
Als dat zo is kan je ervan uitgaan dat je schijf idd gaar is.
Dus waarschijnlijk kun je niet booten vanaf die HD maar je kunt met die tweede PC hem wel als tweede HD zien ?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:54 schreef DjDev het volgende:
[..]
Op andere pc doet ie het ook niet als master hij doet het alleen maar als Slave
Ik zal het zometeen ff proberenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 07:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus waarschijnlijk kun je niet booten vanaf die HD maar je kunt met die tweede PC hem wel als tweede HD zien ?
Misschien is de bootsector (or whatever) kapot. Probeer eens of je op de probleem PC vanaf de Windows CD kunt booten. Werkt de PC dan wel? En kun je daarna dan ook files van je HD lezen ?
Nope niet gedaan maar ik heb nu toch mijn nieuwe HD dus topic kan eigenlijk dichtquote:Op zaterdag 5 maart 2005 13:19 schreef meranto het volgende:
Je hebt toevallig toch niet net zitten klooien met Partition Magic of iets dergelijks? In dat geval kan het zijn dat je een verkeerde partitie als actief hebt gemarkeerd of dat het een verborgen partitie is ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |