abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25362405
Hallo mensen
Ik wou vandaag m'n pc opstarten...
Maar dat ging niet :'(
quote:
Schijfleesfout
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten
Dat is wat mijn pc de hele tijd zei
Nu heb ik mijn harde schijf op een andere pc vastgemaakt ( als slave ) maar nu werkt ie gewoon wel?
Hoe komt dat?
En hoe los ik dat op?

bvd
  vrijdag 4 maart 2005 @ 12:45:26 #2
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_25362418
Ik denk dat je wat meer info moet geven over je systeem. Hier kan niemand iets mee.

//offtopic: Klik ik op die Joss Stone link in je sig, effe kijken... Op de video-pagina de volgende tekst: "Op deze pagina kan je Clipjes vinden van Joss Stone! PS. niet alle Clipjes werken."
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_25362423
welk merk?
je kan op de site van de fabrikant waarschijnlijk wel een tool downloaden om de schijf na te kijken

tip : Maak alvast een backup!
pi_25362467
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 12:45 schreef Sjaakman het volgende:
Ik denk dat je wat meer info moet geven over je systeem. Hier kan niemand iets mee.
moederbord:Asus A7V (dacht ik )
processor:AMD Thunderbird (800Mhz)
videokaart:Matrox G400 Dualhead
128Mb ram
wat wil je nog meer weten?
pi_25362492
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 12:45 schreef _Administr8or_ het volgende:
welk merk?
je kan op de site van de fabrikant waarschijnlijk wel een tool downloaden om de schijf na te kijken

tip : Maak alvast een backup!
een samsung
(en ik kan geen back-up maken want ik heb geen andere schijf die alles kan opslaan en als ik back-up wil ik wel alles back-uppen
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:35:52 #6
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_25363016
Ik denk eerder dat je geheugen het bijltje erbij neer heeft gegooid. Bij het opstarten wordt het geheugen toch ook altijd ff getest (heel snel), misschien krijg je dan juist die foutmelding? Geef ff wat meer info over wanneer je die foutmelding precies krijgt, dus wat zie je voor die foutmelding al op het scherm staan?
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_25363056
Laat scandisk even naar je schijf kijken naar de data-integriteit. En anders een grote spindel DVD's laten aanrukken om toch maar een back-up te maken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:53:35 #8
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_25363198
- Heb je gekeken of er geen cd/dvd in je speler zit en geen diskette in de drive?

- Staat je bios wel ingesteld dat hij eerst boot van je hd?

- Vindt je bios je HD wel?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:54:53 #9
53567 Mark4282
Life sucks.. then you die !!
pi_25363218
Of haal de diskette eruit....
pi_25364740
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:35 schreef roobje het volgende:
Ik denk eerder dat je geheugen het bijltje erbij neer heeft gegooid. Bij het opstarten wordt het geheugen toch ook altijd ff getest (heel snel), misschien krijg je dan juist die foutmelding? Geef ff wat meer info over wanneer je die foutmelding precies krijgt, dus wat zie je voor die foutmelding al op het scherm staan?
quote:
Schijfleesfout
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten
Dit is de foutmelding en hij zegt dat voordat ik m'n OS moet kiezen
pi_25364752
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:38 schreef buitenbeentje het volgende:
Laat scandisk even naar je schijf kijken naar de data-integriteit. En anders een grote spindel DVD's laten aanrukken om toch maar een back-up te maken.
Scandisk geeft een "onbekende fout" aan
pi_25364771
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:53 schreef ajay het volgende:
- Heb je gekeken of er geen cd/dvd in je speler zit en geen diskette in de drive?
Er zit niks in m'n cd en dvd speler ook niks in diskette drive
quote:
- Staat je bios wel ingesteld dat hij eerst boot van je hd?
Ja
quote:
- Vindt je bios je HD wel?
Ja..

Ik heb ondertussen wel wat back-ups gemaakt (al m'n downloads etc. )
Morgen mn HD naar dixons brengen
pi_25364775
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:54 schreef Mark4282 het volgende:
Of haal de diskette eruit....
Zit er niet in
pi_25364797
Dat hij het op een andere pc wel doet is nogal vaag. Dan zou je zeggen dat er toch iets mis is met jouw eigen systeem. En dan ga ik voor het moederbord.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25364956
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 15:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat hij het op een andere pc wel doet is nogal vaag. Dan zou je zeggen dat er toch iets mis is met jouw eigen systeem. En dan ga ik voor het moederbord.
Op andere pc doet ie het ook niet als master hij doet het alleen maar als Slave
pi_25366600
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 15:54 schreef DjDev het volgende:

[..]

En je hebt wel de jumpers goed gezet toen je hem op die andere pc aansloot? Dus niet op slave of cable select (cs) maar wel op master?

Als dat zo is kan je ervan uitgaan dat je schijf idd gaar is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25366679
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En je hebt wel de jumpers goed gezet toen je hem op die andere pc aansloot? Dus niet op slave of cable select (cs) maar wel op master?

Als dat zo is kan je ervan uitgaan dat je schijf idd gaar is.
jup jumpers zitten goed..ik heb zelfs nog in het boekje gekeken voor de zekerheid
Ik ga zometeen ff een formatje doen kijken of dat wat helpt..ik ben nog steeds bezig met back-uppen
pi_25376387
Lastig man... en?
dit
is
mijn
signature.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 07:19:25 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25376401
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 15:54 schreef DjDev het volgende:

[..]

Dus waarschijnlijk kun je niet booten vanaf die HD maar je kunt met die tweede PC hem wel als tweede HD zien ?

Misschien is de bootsector (or whatever) kapot. Probeer eens of je op de probleem PC vanaf de Windows CD kunt booten. Werkt de PC dan wel? En kun je daarna dan ook files van je HD lezen ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_25378919
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 07:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus waarschijnlijk kun je niet booten vanaf die HD maar je kunt met die tweede PC hem wel als tweede HD zien ?

Misschien is de bootsector (or whatever) kapot. Probeer eens of je op de probleem PC vanaf de Windows CD kunt booten. Werkt de PC dan wel? En kun je daarna dan ook files van je HD lezen ?
Ik zal het zometeen ff proberen
pi_25378927
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 07:05 schreef RiderXXX het volgende:
Lastig man... en?
Ff proberen wat SeLang zei en als dat niet lukt dan ga ik wel nar dixons
pi_25379247
Je hebt toevallig toch niet net zitten klooien met Partition Magic of iets dergelijks? In dat geval kan het zijn dat je een verkeerde partitie als actief hebt gemarkeerd of dat het een verborgen partitie is ofzo.