M5 | vrijdag 4 maart 2005 @ 10:43 | |
quote: ![]() ![]() Bron: Autoweek Vet, maar dat mag ook wel met zoveel pk'tjes ![]() Al zal die Bugatti wel weer wat harder gaan. [ Bericht 1% gewijzigd door M5 op 04-03-2005 11:17:18 ] | ||
RIQY | vrijdag 4 maart 2005 @ 10:49 | |
dan mag die bugatti mss sneller gaan dan deze, maar ik vindt deze wel vet veel mooier dan die bugatti | ||
Automatic_Rock | vrijdag 4 maart 2005 @ 11:02 | |
In het zwart vind ik hem nog mooier ![]() | ||
MrSkyline | vrijdag 4 maart 2005 @ 11:40 | |
In het zwart met matzwarte dunne spaakvelgjes ![]() bugatti mag dan sneller zijn (en beter klinken) maar dat ding is zo lang uitgesteld dat het ontwerp van de vyeron het historisch automuseum in kan :S ik had ook een keer opgevangen dat er plannen waren voor een 10 of 12cyl boxer voor de koenigsegg die dan de 400+ kon halen. maargoed de motor van de bugatti is 2x zo groot dus das niet zo verwonderlijk dat die harder gaat aangezien zijn aerodynamiek ook prima in orde is. doe mij dan van ieder maar een ![]() www.koenigsegg.se voor plaatjes filmpjes en info over de koenigsegg's ![]() | ||
Hellrazor | vrijdag 4 maart 2005 @ 11:41 | |
voorkant ![]() achterkant ![]() | ||
Hyperdude | vrijdag 4 maart 2005 @ 12:56 | |
quote:En zo'n 911 staat hier geloof ik te koop: voor de Fokker met wat losse cash ![]() | ||
VOLVOMEISTER | vrijdag 4 maart 2005 @ 13:20 | |
quote:Het verbaast me dat ze bij VAG concern nog zeiken over de banden van die Veyron, terwijl een Koeningsegg fluitend bijna 400 km/h haalt. | ||
Steve-O | vrijdag 4 maart 2005 @ 13:20 | |
![]() Droomauto ![]() | ||
Steve-O | vrijdag 4 maart 2005 @ 13:32 | |
quote:Die bugatti weegt waarschijnlijk ook het dubbele vandaar dat bandjes uitzoeken een probleem is ![]() | ||
M3THoD_MAN | vrijdag 4 maart 2005 @ 14:11 | |
Delicious! ![]() | ||
TGT | vrijdag 4 maart 2005 @ 14:13 | |
Hou ik makkelijk bij met mn Polo.. :S | ||
Steijn | vrijdag 4 maart 2005 @ 14:20 | |
Had de Saleen S7 ook niet een of ander record? | ||
VOLVOMEISTER | vrijdag 4 maart 2005 @ 14:30 | |
Zou kunnen, maar die record is nu dood. ![]() | ||
M5 | vrijdag 4 maart 2005 @ 14:35 | |
quote:Van die 12 cylinder zijn er wel geruchten geweest. Maar dat was aan het begin van het onstaan van de Koenigsegg CC8. Alleen bleek dat het allemaal te duur werd, daarom is dat plan geschrapt en heeft met gekozen voor het gebruik van een V8 met supercharger. | ||
M5 | vrijdag 4 maart 2005 @ 14:45 | |
quote:niet dat ik weet. ze beweren wel dat hun auto's ook zo hard gaan, maar het nooit officeel gemeten. De S7 Twin-Turbo zou in de buurt moeten komen, maar heeft denk ik niet gewoeg power. Overigens is bedrijf bezig de snelste te bouwen: SSC met de SCC Aer0 SC/8T. Ding is zo lelijk als mogelijk is, maar wel 908 pk als ik de specs moet geloven. Ze zeggen dat ding ook 400+ km/h haalt, maar hebben ze nog nooit bewezen. | ||
Steve-O | vrijdag 4 maart 2005 @ 14:49 | |
quote:Lijkt net een mislukte diablo ![]() | ||
Farao | vrijdag 4 maart 2005 @ 16:48 | |
Leuk bakkie ![]() ![]() | ||
Taxi | vrijdag 4 maart 2005 @ 17:00 | |
quote:Ja. De Koenigsegg (prachtige naam voor een sportwagen... ) is wat dat aangaat ook echt totaal anders qua ontwerp dan vele tientallen andere supersportauto-ontwerpen... ![]() Leuke wagen hoor, daar niet van. Maar het uiterlijk van beide auto´s vergelijken... Een Bugatti is altijd een one-of-a-kind geweest. En ik hoop dat dat ook altijd zo mag blijven. En dat deze het record gaat verpulveren, moge duidelijk zijn. Vooralsnog werd het een x tijd dat McLaren dat record eens een x kwijtraakte. ![]() | ||
Steve-O | vrijdag 4 maart 2005 @ 17:17 | |
quote:zal de patient leuk vinden ![]() | ||
Elgigante | vrijdag 4 maart 2005 @ 17:21 | |
quote:Ik vind het bovendien ook een vrij onzinig record. Neem een McLaren F1, schroef er 2 gigantische turbo's op en McLaren heeft het record weer 10 jaar in handen. Ik vind het erg knap dat iemand uit het niets een dergelijke auto als e Koenigsegg kan bouwen die dergelijke prestaties levert, nu weet ik eerlijk gezegd niet of het ook een fijne auto is om in te rijden (zoals de F1) of dat hij pas fijn rijdt boven de 6 duizend toeren. Het ontwerp vind ik ook bijzonder geslaagd (van de originele Koenigsegg) en gedurfd, alleen met een dergelijk prijskaartje zullen potentiele kopers zich, toch misschien nog eens achter de oren krabben. Als verzamelobject is het wel een must. | ||
VOLVOMEISTER | vrijdag 4 maart 2005 @ 17:27 | |
quote:
399 km/h. Dit lijkt getest te zijn, dus ze hebben dat record sowieso verbroken, danwel zonder iemand van Guiness Records. | ||
Farao | vrijdag 4 maart 2005 @ 17:54 | |
quote:Neu neu, niks te patient, dat wordt dan gewoon 'n (hele gave) piketauto ![]() | ||
Flyingdutchman | vrijdag 4 maart 2005 @ 17:57 | |
Geef mij maar een M5 ![]() | ||
MrSkyline | vrijdag 4 maart 2005 @ 19:47 | |
quote:ik zou in jou geval nogsteeds voor de koenigsegg gaan ![]() die verkopen, dan kan je een m3csl en een m5 kopen ![]() | ||
M5 | vrijdag 4 maart 2005 @ 19:54 | |
quote:Het is niet getest, die gevens zijn namelijk uit gerekend met de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak/diff en het toerental van de motor. Het is dus een theoretische topsnelheid. | ||
ninja-mod | zaterdag 5 maart 2005 @ 01:46 | |
De CC8S kan met de 'tong op de schoenen' de 380 halen als ik het goed heb. Die haald rond de 650 pk uit z'n setup. De CCR stond altijd in de boeken voor 395+ maar heeft wel 805 pk! Ik wil er toch niet snel in geloven dat zo'n pak extra power maar zo'n klein beetje extra snelheid kan geven. Naar mijn idee zou de CCR dan zeker over de 400 heen moeten kunnen. | ||
A.l.e.x | zaterdag 5 maart 2005 @ 16:35 | |
De luchtweerstand word erg hoog met die snelheid, daarom is het best moeilijk om met een streetlegal auto 400+ te halen en nog een beetje betaalbaar te zijn voor de oliesjeiken ![]() | ||
Five_Aces | zaterdag 5 maart 2005 @ 16:44 | |
quote:Het is heel erg moeilijk om bij dat soort snelheden met extra power nog wat extra topsnelheid te halen... betere aerodynamica gaat in dat geval waarschijnlijk meer schelen. | ||
A.l.e.x | zaterdag 5 maart 2005 @ 17:18 | |
kijk maar wat je nodig hebt om 3x zo snel te gaan:![]() ![]() | ||
RIQY | zaterdag 5 maart 2005 @ 18:14 | |
hier nog een paar plaatjes van de CCR echt een vet mooie auto... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door RIQY op 06-03-2005 10:40:52 ] | ||
MrSkyline | zaterdag 5 maart 2005 @ 18:43 | |
idd, deze platen staan ook in resoluties van 2000x3000 pixels ofzo op het pers gedelte van koenigsegg.se ![]() | ||
Steijn | zaterdag 5 maart 2005 @ 18:48 | |
quote:Die neemt kwadratisch toe met de snelheid. Twee keer zo snel betekent dus dat er vier keer zoveel vermogen geleverd moet worden. | ||
A.l.e.x | zaterdag 5 maart 2005 @ 19:09 | |
quote:klopt: http://www.koenigsegg.se/pressroom/index.asp en je hebt er niet eens een inlog voor nodig ![]() | ||
MrSkyline | zondag 6 maart 2005 @ 01:51 | |
quote:nee het was nog iets ingewikkelder geloof ik. want hoe harder je gaat hoe hoger de luchtweerstand word, hoe meer pk je nodig hebt per kilometer sneller. maar daar zijn mooie berekeningen voor want iedere auto heeft een andere luchtweerstand. | ||
Steijn | zondag 6 maart 2005 @ 01:53 | |
quote:Dat heet kwadratisch of beter nog exponentieel. ![]() quote:Maar dat is een vast gegeven. Van de meeste auto's veranderd de vorm niet als ze rijden. ![]() | ||
MrSkyline | zondag 6 maart 2005 @ 12:31 | |
true, maar een landrover heeft bijvoorbeeld meer weerstand dan een ferrari. en 2x zoveel snelheid = 4x zoveel pk klopt over het algemeen denk ik ook niet. | ||
M5 | zondag 6 maart 2005 @ 13:07 | |
Luchtweerstand van een auto is als volgt: W = Cw*1/2*ρ*V^2*A daarin is: W = Luchtweerstand in Newton, Cw = Luchtweerstands coëfficient, ρ = Luchtdichtheid in kg/m^3, V = snelheid in m/s, A = frontaal oppervlak in m^2, Je luchtweerstand is dus afhankelijk van het frontaal oppervlak van de auto, de luchtweerstands coëfficient, de snelheid (in het kwadraad) en de luchtdichtheid. | ||
StefanP | maandag 7 maart 2005 @ 07:39 | |
Mooie auto hoor zo'n koenigsegg. Een stuk leuker dan die braak porsches ![]() Ik snap alleen niet waarom de Enzo en de Carerra GT zo'n 'lage' topsnelheid hebben. Volgens mij moeten die ook makkelijk de 370+ halen. Zal wel met emissies of zo te maken hebben? | ||
M5 | maandag 7 maart 2005 @ 10:09 | |
quote:De Carrera GT en Enzo hebben 140 en 180 pk minder dan de Koenigsegg CCR. Dat maakt het grootste verschil. Heeft erg weinig met emissie te maken. | ||
ninja-mod | maandag 7 maart 2005 @ 23:13 | |
Wetende dat ze nu 800+ pk uit een V8 kunnen halen word ik toch wel heel erg bang bij de gedachte wat die gasten nu uit een V12 zouden kunnen persen... ![]() | ||
Chokeme | dinsdag 8 maart 2005 @ 00:02 | |
quote:Oh, jij hebt ze al even horen lopen ? ![]() | ||
StefanP | dinsdag 8 maart 2005 @ 04:59 | |
quote:De Mclaren heeft ook maar 650 pk of zoiets dacht ik, dus dat is het niet. Ik denk echt dat die enzo/GT niet doen wat ze echt kunnen, door begrenzing/emissies/wat dan ook. | ||
t0n | dinsdag 8 maart 2005 @ 09:38 | |
Dat zat ik dus ook altijd al te denken steef.. Waarom gaan die dingen zo zacht? Zal wel met bak overbreningen, setup, uitlaat/inlaat... etc etc te maken hebben.... | ||
M5 | dinsdag 8 maart 2005 @ 09:44 | |
quote:Dan ligt het denk ik aan de verhoudingen van de versnellingsbak. Maar het maakt mij weinig uit dat de Enzo en de Carrera GT 355 en 330 km/h lopen. Hard zat. | ||
FunnyName | dinsdag 8 maart 2005 @ 15:14 | |
Dan vind ik de Dauer 962 toch leuker. Hier hadden ze trowens ook al geen problemen met het vinden van de juiste banden.. ![]() | ||
M5 | woensdag 9 maart 2005 @ 00:24 | |
dat gezeur over die banden altijd.. de reden dat het bij de Bugatti wat problemen leverd komt omdat het om Michelin banden met PAX-system gaat. Andere auto's die 400 km/h kunnen hebben dat niet. PAX-system is een run-flate tire. Je kunt dus met een lekkeband nog verder rijden. Bij huidige PAX systemen is dat 200 km met 80 km/h. | ||
Rio | maandag 9 mei 2005 @ 12:15 | |
Is de Vector Avtech wel eens echt gemeten? Die gasten beweerden dat ze 410 km/u konden halen. | ||
tupolev141 | maandag 9 mei 2005 @ 13:00 | |
Heb ik ook es gelezen van die Vector. Maar ondertussen schijnt een Bugatti Veyron op een testbaan over 400km/h gegaan te zijn ![]() | ||
Rio | maandag 9 mei 2005 @ 13:51 | |
Ben benieuwd naar de remweg van dat loodzware monster. Zou hij remparachutes aan boord hebben ![]() Trouwens, die Vector: ![]() | ||
GWD | maandag 9 mei 2005 @ 15:32 | |
quote:andersom juist, voorkant is vrij matig en lijkt teveel op bijna elke sportwagen, achterkant is ![]() | ||
GWD | maandag 9 mei 2005 @ 15:34 | |
quote:IIIIEEEEKKKS run-flat tires zijn de kutste en meest oncomfortable lawaaierigste kut banden die er ooit zij ngemaakt. Steken ze serieus tijd in het ontwikkelen van die dingen voor de veyron... mensen halen ze er toch gelijk weer af zodra ze de wagen krijgen, en zo niet dan zijn ze krank im kopf. | ||
GWD | maandag 9 mei 2005 @ 15:37 | |
quote:Jawel hoor als ze harder gaan rijden wordt de massa ook groter,bekijk de relativiteits theorie maar ![]() maar ik denk idd dat je dat met snelheden als 400km/u wel kunt verwaarlozen ja ![]() | ||
M5 | maandag 9 mei 2005 @ 16:01 | |
quote:klein gokje van mijn kant, de reden dat ze zolang over het certificeren van die banden doen is volgens mij o.a. om dergelijke ongemakken weg te kunnen werken.... | ||
RIQY | zaterdag 21 mei 2005 @ 00:35 | |
quote:denk dat dat ook wel te maken heeft met dat je downforce met 400 km/h een beetje meer is als dat je maar 100 km/h rijdt, en helemaal bij een auto die zo erg gebouwd is op snelheid en dus op aerodynamica ![]() |