Die neemt kwadratisch toe met de snelheid. Twee keer zo snel betekent dus dat er vier keer zoveel vermogen geleverd moet worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:35 schreef A.l.e.x het volgende:
De luchtweerstand word erg hoog met die snelheid
klopt: http://www.koenigsegg.se/pressroom/index.aspquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:43 schreef MrSkyline het volgende:
idd, deze platen staan ook in resoluties van 2000x3000 pixels ofzo op het pers gedelte van koenigsegg.se
nee het was nog iets ingewikkelder geloof ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:48 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die neemt kwadratisch toe met de snelheid. Twee keer zo snel betekent dus dat er vier keer zoveel vermogen geleverd moet worden.
Dat heet kwadratisch of beter nog exponentieel.quote:Op zondag 6 maart 2005 01:51 schreef MrSkyline het volgende:
nee het was nog iets ingewikkelder geloof ik.
want hoe harder je gaat hoe hoger de luchtweerstand word, hoe meer pk je nodig hebt per kilometer sneller.
Maar dat is een vast gegeven. Van de meeste auto's veranderd de vorm niet als ze rijden.quote:maar daar zijn mooie berekeningen voor want iedere auto heeft een andere luchtweerstand.
De Carrera GT en Enzo hebben 140 en 180 pk minder dan de Koenigsegg CCR. Dat maakt het grootste verschil. Heeft erg weinig met emissie te maken.quote:Op maandag 7 maart 2005 07:39 schreef StefanP het volgende:
Mooie auto hoor zo'n koenigsegg. Een stuk leuker dan die braak porsches
Ik snap alleen niet waarom de Enzo en de Carerra GT zo'n 'lage' topsnelheid hebben. Volgens mij moeten die ook makkelijk de 370+ halen. Zal wel met emissies of zo te maken hebben?
Oh, jij hebt ze al even horen lopen ?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:40 schreef MrSkyline het volgende:
en beter klinken
De Mclaren heeft ook maar 650 pk of zoiets dacht ik, dus dat is het niet. Ik denk echt dat die enzo/GT niet doen wat ze echt kunnen, door begrenzing/emissies/wat dan ook.quote:Op maandag 7 maart 2005 10:09 schreef M5 het volgende:
[..]
De Carrera GT en Enzo hebben 140 en 180 pk minder dan de Koenigsegg CCR. Dat maakt het grootste verschil. Heeft erg weinig met emissie te maken.
Dan ligt het denk ik aan de verhoudingen van de versnellingsbak. Maar het maakt mij weinig uit dat de Enzo en de Carrera GT 355 en 330 km/h lopen. Hard zat.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 04:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
De Mclaren heeft ook maar 650 pk of zoiets dacht ik, dus dat is het niet. Ik denk echt dat die enzo/GT niet doen wat ze echt kunnen, door begrenzing/emissies/wat dan ook.
andersom juist, voorkant is vrij matig en lijkt teveel op bijna elke sportwagen, achterkant isquote:
IIIIEEEEKKKS run-flat tires zijn de kutste en meest oncomfortable lawaaierigste kut banden die er ooit zij ngemaakt. Steken ze serieus tijd in het ontwikkelen van die dingen voor de veyron... mensen halen ze er toch gelijk weer af zodra ze de wagen krijgen, en zo niet dan zijn ze krank im kopf.quote:Op woensdag 9 maart 2005 00:24 schreef M5 het volgende:
dat gezeur over die banden altijd.. de reden dat het bij de Bugatti wat problemen leverd komt omdat het om Michelin banden met PAX-system gaat. Andere auto's die 400 km/h kunnen hebben dat niet.
PAX-system is een run-flate tire. Je kunt dus met een lekkeband nog verder rijden. Bij huidige PAX systemen is dat 200 km met 80 km/h.
Jawel hoor als ze harder gaan rijden wordt de massa ook groter,bekijk de relativiteits theorie maarquote:Op zondag 6 maart 2005 01:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat heet kwadratisch of beter nog exponentieel.
[..]
Maar dat is een vast gegeven. Van de meeste auto's veranderd de vorm niet als ze rijden.
klein gokje van mijn kant, de reden dat ze zolang over het certificeren van die banden doen is volgens mij o.a. om dergelijke ongemakken weg te kunnen werken....quote:Op maandag 9 mei 2005 15:34 schreef GWD het volgende:
[..]
IIIIEEEEKKKS run-flat tires zijn de kutste en meest oncomfortable lawaaierigste kut banden die er ooit zij ngemaakt. Steken ze serieus tijd in het ontwikkelen van die dingen voor de veyron... mensen halen ze er toch gelijk weer af zodra ze de wagen krijgen, en zo niet dan zijn ze krank im kopf.
denk dat dat ook wel te maken heeft met dat je downforce met 400 km/h een beetje meer is als dat je maar 100 km/h rijdt, en helemaal bij een auto die zo erg gebouwd is op snelheid en dus op aerodynamicaquote:Op maandag 9 mei 2005 15:37 schreef GWD het volgende:
[..]
Jawel hoor als ze harder gaan rijden wordt de massa ook groter,bekijk de relativiteits theorie maar
maar ik denk idd dat je dat met snelheden als 400km/u wel kunt verwaarlozen ja
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |