abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25383802
idd, deze platen staan ook in resoluties van 2000x3000 pixels ofzo op het pers gedelte van koenigsegg.se
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_25383895
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:35 schreef A.l.e.x het volgende:
De luchtweerstand word erg hoog met die snelheid
Die neemt kwadratisch toe met de snelheid. Twee keer zo snel betekent dus dat er vier keer zoveel vermogen geleverd moet worden.
pi_25384246
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:43 schreef MrSkyline het volgende:
idd, deze platen staan ook in resoluties van 2000x3000 pixels ofzo op het pers gedelte van koenigsegg.se
klopt: http://www.koenigsegg.se/pressroom/index.asp

en je hebt er niet eens een inlog voor nodig
pi_25390733
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:48 schreef Steijn het volgende:

[..]

Die neemt kwadratisch toe met de snelheid. Twee keer zo snel betekent dus dat er vier keer zoveel vermogen geleverd moet worden.
nee het was nog iets ingewikkelder geloof ik.
want hoe harder je gaat hoe hoger de luchtweerstand word, hoe meer pk je nodig hebt per kilometer sneller.

maar daar zijn mooie berekeningen voor want iedere auto heeft een andere luchtweerstand.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_25390757
quote:
Op zondag 6 maart 2005 01:51 schreef MrSkyline het volgende:
nee het was nog iets ingewikkelder geloof ik.
want hoe harder je gaat hoe hoger de luchtweerstand word, hoe meer pk je nodig hebt per kilometer sneller.
Dat heet kwadratisch of beter nog exponentieel.
quote:
maar daar zijn mooie berekeningen voor want iedere auto heeft een andere luchtweerstand.
Maar dat is een vast gegeven. Van de meeste auto's veranderd de vorm niet als ze rijden.
pi_25394314
true, maar een landrover heeft bijvoorbeeld meer weerstand dan een ferrari.

en 2x zoveel snelheid = 4x zoveel pk klopt over het algemeen denk ik ook niet.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_25394867
Luchtweerstand van een auto is als volgt:

W = Cw*1/2*ρ*V^2*A

daarin is:

W = Luchtweerstand in Newton,
Cw = Luchtweerstands coėfficient,
ρ = Luchtdichtheid in kg/m^3,
V = snelheid in m/s,
A = frontaal oppervlak in m^2,


Je luchtweerstand is dus afhankelijk van het frontaal oppervlak van de auto, de luchtweerstands coėfficient, de snelheid (in het kwadraad) en de luchtdichtheid.
V10
  maandag 7 maart 2005 @ 07:39:40 #38
46960 StefanP
polemicist
pi_25407379
Mooie auto hoor zo'n koenigsegg. Een stuk leuker dan die braak porsches

Ik snap alleen niet waarom de Enzo en de Carerra GT zo'n 'lage' topsnelheid hebben. Volgens mij moeten die ook makkelijk de 370+ halen. Zal wel met emissies of zo te maken hebben?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25408600
quote:
Op maandag 7 maart 2005 07:39 schreef StefanP het volgende:
Mooie auto hoor zo'n koenigsegg. Een stuk leuker dan die braak porsches

Ik snap alleen niet waarom de Enzo en de Carerra GT zo'n 'lage' topsnelheid hebben. Volgens mij moeten die ook makkelijk de 370+ halen. Zal wel met emissies of zo te maken hebben?
De Carrera GT en Enzo hebben 140 en 180 pk minder dan de Koenigsegg CCR. Dat maakt het grootste verschil. Heeft erg weinig met emissie te maken.
V10
  maandag 7 maart 2005 @ 23:13:56 #40
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_25418154
Wetende dat ze nu 800+ pk uit een V8 kunnen halen word ik toch wel heel erg bang bij de gedachte wat die gasten nu uit een V12 zouden kunnen persen...
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  dinsdag 8 maart 2005 @ 00:02:52 #41
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_25419100
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:40 schreef MrSkyline het volgende:
en beter klinken
Oh, jij hebt ze al even horen lopen ?
It's okay to be white
  dinsdag 8 maart 2005 @ 04:59:24 #42
46960 StefanP
polemicist
pi_25421963
quote:
Op maandag 7 maart 2005 10:09 schreef M5 het volgende:

[..]

De Carrera GT en Enzo hebben 140 en 180 pk minder dan de Koenigsegg CCR. Dat maakt het grootste verschil. Heeft erg weinig met emissie te maken.
De Mclaren heeft ook maar 650 pk of zoiets dacht ik, dus dat is het niet. Ik denk echt dat die enzo/GT niet doen wat ze echt kunnen, door begrenzing/emissies/wat dan ook.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25423075
Dat zat ik dus ook altijd al te denken steef..

Waarom gaan die dingen zo zacht?

Zal wel met bak overbreningen, setup, uitlaat/inlaat... etc etc te maken hebben....
pi_25423151
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 04:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

De Mclaren heeft ook maar 650 pk of zoiets dacht ik, dus dat is het niet. Ik denk echt dat die enzo/GT niet doen wat ze echt kunnen, door begrenzing/emissies/wat dan ook.
Dan ligt het denk ik aan de verhoudingen van de versnellingsbak. Maar het maakt mij weinig uit dat de Enzo en de Carrera GT 355 en 330 km/h lopen. Hard zat.
V10
pi_25427159
Dan vind ik de Dauer 962 toch leuker.
Hier hadden ze trowens ook al geen problemen met het vinden van de juiste banden..
pi_25434071
dat gezeur over die banden altijd.. de reden dat het bij de Bugatti wat problemen leverd komt omdat het om Michelin banden met PAX-system gaat. Andere auto's die 400 km/h kunnen hebben dat niet.

PAX-system is een run-flate tire. Je kunt dus met een lekkeband nog verder rijden. Bij huidige PAX systemen is dat 200 km met 80 km/h.
V10
  maandag 9 mei 2005 @ 12:15:58 #47
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_26848764
Is de Vector Avtech wel eens echt gemeten? Die gasten beweerden dat ze 410 km/u konden halen.
Ik heb al een boek.
pi_26849964
Heb ik ook es gelezen van die Vector. Maar ondertussen schijnt een Bugatti Veyron op een testbaan over 400km/h gegaan te zijn
  maandag 9 mei 2005 @ 13:51:39 #49
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_26851505
Ben benieuwd naar de remweg van dat loodzware monster. Zou hij remparachutes aan boord hebben

Trouwens, die Vector:

Ik heb al een boek.
pi_26854320
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:41 schreef Hellrazor het volgende:
voorkant
achterkant
andersom juist, voorkant is vrij matig en lijkt teveel op bijna elke sportwagen, achterkant is
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_26854392
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 00:24 schreef M5 het volgende:
dat gezeur over die banden altijd.. de reden dat het bij de Bugatti wat problemen leverd komt omdat het om Michelin banden met PAX-system gaat. Andere auto's die 400 km/h kunnen hebben dat niet.

PAX-system is een run-flate tire. Je kunt dus met een lekkeband nog verder rijden. Bij huidige PAX systemen is dat 200 km met 80 km/h.
IIIIEEEEKKKS run-flat tires zijn de kutste en meest oncomfortable lawaaierigste kut banden die er ooit zij ngemaakt. Steken ze serieus tijd in het ontwikkelen van die dingen voor de veyron... mensen halen ze er toch gelijk weer af zodra ze de wagen krijgen, en zo niet dan zijn ze krank im kopf.
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_26854480
quote:
Op zondag 6 maart 2005 01:53 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat heet kwadratisch of beter nog exponentieel.
[..]

Maar dat is een vast gegeven. Van de meeste auto's veranderd de vorm niet als ze rijden.
Jawel hoor als ze harder gaan rijden wordt de massa ook groter,bekijk de relativiteits theorie maar

maar ik denk idd dat je dat met snelheden als 400km/u wel kunt verwaarlozen ja
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_26855164
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:34 schreef GWD het volgende:

[..]

IIIIEEEEKKKS run-flat tires zijn de kutste en meest oncomfortable lawaaierigste kut banden die er ooit zij ngemaakt. Steken ze serieus tijd in het ontwikkelen van die dingen voor de veyron... mensen halen ze er toch gelijk weer af zodra ze de wagen krijgen, en zo niet dan zijn ze krank im kopf.
klein gokje van mijn kant, de reden dat ze zolang over het certificeren van die banden doen is volgens mij o.a. om dergelijke ongemakken weg te kunnen werken....
V10
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:35:08 #54
43876 RIQY
Grudge Will Take You ! ! !
pi_27204270
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:37 schreef GWD het volgende:

[..]

Jawel hoor als ze harder gaan rijden wordt de massa ook groter,bekijk de relativiteits theorie maar

maar ik denk idd dat je dat met snelheden als 400km/u wel kunt verwaarlozen ja
denk dat dat ook wel te maken heeft met dat je downforce met 400 km/h een beetje meer is als dat je maar 100 km/h rijdt, en helemaal bij een auto die zo erg gebouwd is op snelheid en dus op aerodynamica
Copyright © by Riqy
Powered by MSI+AMD & ATi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')