 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het is heel erg moeilijk om bij dat soort snelheden met extra power nog wat extra topsnelheid te halen... betere aerodynamica gaat in dat geval waarschijnlijk meer schelen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:46 schreef ninja-mod het volgende:
De CC8S kan met de 'tong op de schoenen' de 380 halen als ik het goed heb.
Die haald rond de 650 pk uit z'n setup.
De CCR stond altijd in de boeken voor 395+ maar heeft wel 805 pk!
Ik wil er toch niet snel in geloven dat zo'n pak extra power maar zo'n klein beetje extra snelheid kan geven.
Naar mijn idee zou de CCR dan zeker over de 400 heen moeten kunnen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die neemt kwadratisch toe met de snelheid. Twee keer zo snel betekent dus dat er vier keer zoveel vermogen geleverd moet worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 16:35 schreef A.l.e.x het volgende:
De luchtweerstand word erg hoog met die snelheid
 
			 
			
			
			klopt: http://www.koenigsegg.se/pressroom/index.aspquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:43 schreef MrSkyline het volgende:
idd, deze platen staan ook in resoluties van 2000x3000 pixels ofzo op het pers gedelte van koenigsegg.se
 
			 
			
			
			nee het was nog iets ingewikkelder geloof ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:48 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die neemt kwadratisch toe met de snelheid. Twee keer zo snel betekent dus dat er vier keer zoveel vermogen geleverd moet worden.
 
			 
			
			
			Dat heet kwadratisch of beter nog exponentieel.quote:Op zondag 6 maart 2005 01:51 schreef MrSkyline het volgende:
nee het was nog iets ingewikkelder geloof ik.
want hoe harder je gaat hoe hoger de luchtweerstand word, hoe meer pk je nodig hebt per kilometer sneller.
Maar dat is een vast gegeven. Van de meeste auto's veranderd de vorm niet als ze rijden.quote:maar daar zijn mooie berekeningen voor want iedere auto heeft een andere luchtweerstand.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De Carrera GT en Enzo hebben 140 en 180 pk minder dan de Koenigsegg CCR. Dat maakt het grootste verschil. Heeft erg weinig met emissie te maken.quote:Op maandag 7 maart 2005 07:39 schreef StefanP het volgende:
Mooie auto hoor zo'n koenigsegg. Een stuk leuker dan die braak porsches
Ik snap alleen niet waarom de Enzo en de Carerra GT zo'n 'lage' topsnelheid hebben. Volgens mij moeten die ook makkelijk de 370+ halen. Zal wel met emissies of zo te maken hebben?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Oh, jij hebt ze al even horen lopen ?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:40 schreef MrSkyline het volgende:
en beter klinken
 
			 
			
			
			De Mclaren heeft ook maar 650 pk of zoiets dacht ik, dus dat is het niet. Ik denk echt dat die enzo/GT niet doen wat ze echt kunnen, door begrenzing/emissies/wat dan ook.quote:Op maandag 7 maart 2005 10:09 schreef M5 het volgende:
[..]
De Carrera GT en Enzo hebben 140 en 180 pk minder dan de Koenigsegg CCR. Dat maakt het grootste verschil. Heeft erg weinig met emissie te maken.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan ligt het denk ik aan de verhoudingen van de versnellingsbak. Maar het maakt mij weinig uit dat de Enzo en de Carrera GT 355 en 330 km/h lopen. Hard zat.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 04:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
De Mclaren heeft ook maar 650 pk of zoiets dacht ik, dus dat is het niet. Ik denk echt dat die enzo/GT niet doen wat ze echt kunnen, door begrenzing/emissies/wat dan ook.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			andersom juist, voorkant is vrij matig en lijkt teveel op bijna elke sportwagen, achterkant isquote:
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |