quote:
Het Zweedse Koenigsegg heeft het wereldsnelheidsrecord voor prodcutieauto's scherper gezet. Enkele dagen geleden stootte de Koenigsegg CCR de McLaren F1 van de troon.
De Koenigsegg CCR reed op het circuit van Nardo een snelheid van 387.87 km/u. Daarmee werd de McLaren F1 onttroond. Die auto haalt maximaal 386,7 km/u. De Koenigsegg komt met de 388 km/u op gelijke hoogte met de 9F V400; een getunede Porsche 911 waarvan enkele exemplaren worden gebouwd.
De record-Koenigsegg is een volledig standaard model die werd gereden door Lorus Bicocchi. Koenigsegg is trots op het record omdat het is neergezet op een circuit waarbij de auto vrijwel altijd in een bocht rijdt. De McLaren haalde zijn top op een 9 km lang recht stuk. Christian von Koenigsegg denkt dat zijn auto op een dergelijke baan een topsnelheid van 395 km/h kan halen. De recordpoging is gefilmd door het Zweedse Filmator dat bezig is met een documentaire over Koenigsegg.
Het is de vraag hoe lang het record stand houdt. Later dit jaar komen de eerste Bugatti's
En zo'n 911 staat hier geloof ik te koop: voor de Fokker met wat losse cashquote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:43 schreef M5 het volgende:
De Koenigsegg komt met de 388 km/u op gelijke hoogte met de 9F V400; een getunede Porsche 911 waarvan enkele exemplaren worden gebouwd.
Het verbaast me dat ze bij VAG concern nog zeiken over de banden van die Veyron, terwijl een Koeningsegg fluitend bijna 400 km/h haalt.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:40 schreef MrSkyline het volgende:
ik had ook een keer opgevangen dat er plannen waren voor een 10 of 12cyl boxer voor de koenigsegg die dan de 400+ kon halen.
maargoed de motor van de bugatti is 2x zo groot dus das niet zo verwonderlijk dat die harder gaat aangezien zijn aerodynamiek ook prima in orde is.
doe mij dan van ieder maar een
Die bugatti weegt waarschijnlijk ook het dubbele vandaar dat bandjes uitzoeken een probleem isquote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:20 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Het verbaast me dat ze bij VAG concern nog zeiken over de banden van die Veyron, terwijl een Koeningsegg fluitend bijna 400 km/h haalt.
Van die 12 cylinder zijn er wel geruchten geweest. Maar dat was aan het begin van het onstaan van de Koenigsegg CC8. Alleen bleek dat het allemaal te duur werd, daarom is dat plan geschrapt en heeft met gekozen voor het gebruik van een V8 met supercharger.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:40 schreef MrSkyline het volgende:
In het zwart met matzwarte dunne spaakvelgjes![]()
bugatti mag dan sneller zijn (en beter klinken) maar dat ding is zo lang uitgesteld dat het ontwerp van de vyeron het historisch automuseum in kan :S
ik had ook een keer opgevangen dat er plannen waren voor een 10 of 12cyl boxer voor de koenigsegg die dan de 400+ kon halen.
maargoed de motor van de bugatti is 2x zo groot dus das niet zo verwonderlijk dat die harder gaat aangezien zijn aerodynamiek ook prima in orde is.
doe mij dan van ieder maar een
www.koenigsegg.se voor plaatjes filmpjes en info over de koenigsegg's
niet dat ik weet. ze beweren wel dat hun auto's ook zo hard gaan, maar het nooit officeel gemeten. De S7 Twin-Turbo zou in de buurt moeten komen, maar heeft denk ik niet gewoeg power.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:20 schreef Steijn het volgende:
Had de Saleen S7 ook niet een of ander record?
Lijkt net een mislukte diabloquote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:45 schreef M5 het volgende:
[..]
niet dat ik weet. ze beweren wel dat hun auto's ook zo hard gaan, maar het nooit officeel gemeten. De S7 Twin-Turbo zou in de buurt moeten komen, maar heeft denk ik niet gewoeg power.
Overigens is bedrijf bezig de snelste te bouwen:
SSC met de SCC Aer0 SC/8T. Ding is zo lelijk als mogelijk is, maar wel 908 pk als ik de specs moet geloven. Ze zeggen dat ding ook 400+ km/h haalt, maar hebben ze nog nooit bewezen.
Ja. De Koenigsegg (prachtige naam voor een sportwagen... ) is wat dat aangaat ook echt totaal anders qua ontwerp dan vele tientallen andere supersportauto-ontwerpen...quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:49 schreef RIQY het volgende:
dan mag die bugatti mss sneller gaan dan deze, maar ik vindt deze wel vet veel mooier dan die bugatti
zal de patient leuk vindenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:48 schreef Farao het volgende:
Leuk bakkieHij heeft al de juiste kleur, nu nog 'n paar strepen erop en 'n blauw lampje op 't dak en hij is compleet
![]()
Ik vind het bovendien ook een vrij onzinig record. Neem een McLaren F1, schroef er 2 gigantische turbo's op en McLaren heeft het record weer 10 jaar in handen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:45 schreef M5 het volgende:
[..]
niet dat ik weet. ze beweren wel dat hun auto's ook zo hard gaan, maar het nooit officeel gemeten. De S7 Twin-Turbo zou in de buurt moeten komen, maar heeft denk ik niet gewoeg power.
Overigens is bedrijf bezig de snelste te bouwen:
SSC met de SCC Aer0 SC/8T. Ding is zo lelijk als mogelijk is, maar wel 908 pk als ik de specs moet geloven. Ze zeggen dat ding ook 400+ km/h haalt, maar hebben ze nog nooit bewezen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:45 schreef M5 het volgende:
SSC met de SCC Aer0 SC/8T. Ding is zo lelijk als mogelijk is, maar wel 908 pk als ik de specs moet geloven. Ze zeggen dat ding ook 400+ km/h haalt, maar hebben ze nog nooit bewezen.
1 2 3 4 5 6 7 | Gear Ratio RPM MPH 1st 3.82:1 7000 43 2nd 2.47:1 7000 66 3rd 1.56:1 7000 105 4th 1.21:1 7000 135 5th 0.97:1 7000 168 6th 0.66:1 7000 249 |
Neu neu, niks te patient, dat wordt dan gewoon 'n (hele gave) piketautoquote:
ik zou in jou geval nogsteeds voor de koenigsegg gaanquote:
Het is niet getest, die gevens zijn namelijk uit gerekend met de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak/diff en het toerental van de motor. Het is dus een theoretische topsnelheid.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
399 km/h.
Dit lijkt getest te zijn, dus ze hebben dat record sowieso verbroken, danwel zonder iemand van Guiness Records.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |