Laat me even weten hoe die bevalt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:16 schreef detulp050 het volgende:
Toch gekozen voor de Powershot S1, met 128 mb & 32 mb CF kaart, G8powerbank met 8 batterijen en een tasje voor 397,50
quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou, dat hebben we maar even gedaan. En toen maar gelijk de A510 meegenomen met 512 MB geheugen erbij. Wat een tof apparaatje.
Mooi formaat. Belachelijk veel functies, dus zometeen maar eens aandachtig de gebruiksaanwijzing lezen. En verder maakt 'ie nog foto's ook.
Bedankt voor de informatie en tips.
Je kan misschien voor de cannon gaan, alleen dan heb je wel 3 mp ivp 4...quote:Op woensdag 20 april 2005 10:54 schreef PiperMaru het volgende:
Ik ben me aan het ori๋nteren op een compact digicam "voor erbij", naast mijn Olympus C5050z Misschien kan iemand me adviseren...
Wensen:
- lichtsterke lens (ivm fotograferen (bv. op concerten) met weinig licht maar zonder flits)
- klein
- het liefst 4x zoom maar 3x is geen probleem
- 4 mp
Verder niet zo heel veel eisen, budget 200-250 excl. accesoires.
quote:Op woensdag 20 april 2005 11:24 schreef treblinka het volgende:
Heeft iemand ervaring met, of kan iets zinnigs zeggen over, de Olympus ต-mini DIGITAL S?
Welke Canon???quote:Op woensdag 20 april 2005 23:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je kan misschien voor de cannon gaan, alleen dan heb je wel 3 mp ivp 4...
Ben nu even uitgebreid voor je aan het kijkenquote:Op donderdag 21 april 2005 09:15 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Welke Canon???
Ik heb zelf zitten denken aan de Powershot A520, maar die heeft niet echt een lichtsterke lens en veel ruis. Verder wel heel veel opties, niet zo duur en veelzijdig...
Maar ik vroeg me af of iemand nog andere suggesties heeft.
Over de sony is idd momenteel niet veel over te vinden omdat deze nog niet op de markt is.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:46 schreef sjobiscity het volgende:
Ik ben opzoek naar een camera zonder al teveel ruis.
Dit ben ik al een hele tijd, heb al diverse winkels, internetsites etc afgestruind.
Maar ik kom er maar niet uit.
Ik wil een compact of slr-like camera zonder al te veel ruis. Verder wil ik minimaal 4mp en het liefst een beetje een flinke zoom.
Ik heb een aantal camera's in handen gehad, zoals de olympus 765 uz zoom. Mooie camera, mooi model, alleen de flitser zit er wat raar op maar dat vind ik niet zo heel belangrijk. Ik heb alleen gehoord dat deze redelijk wat ruis heeft.
Verder gezocht en toen kwam ik dimage tegen, die ik echt zo lelijk vond dat ik die snel ben vergeten.
Daarna kwam ik de panasonic fz5 op het spoor, maar die is erg slecht leverbaar, verder hoorde ik dat ook deze camera erg veel last heeft van noise en dat de auto focus van het ding zuigt.
Toen hoorde ik dat ik dan beter fz4 kan nemen omdat die een mp minder is dat dat zou schelen in de noise. Ik vond het maar een raar verhaal, kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
En de fz 5 kon ik maar nergens vinden in een winkel in de buurt, uiteindelijk vond ik toen een winkel die hem wel kon bestellen dan zou het op 439 euro uitkomen.
Toen vond ik de 7 Megapixel Camera Sony Cybershot DSC-V3 (7MP, 4x zoom, 34-136mm, f/2.8-4.0)
Hier kan ik vrij weinig over vinden behalve een goede recensie op dpreview.com. Dit vind ik ook wel een erg mooie camera, weet iemand er meer van?
Nog even waarom ik geen slr wil, die vind ik gewoon simpelweg te groot. Ik heb er 1 in m'n handen gehad in de winkel, en die vind ik echt te groot. Dat was 300d.
Budget maakt niet zo heel veel uit, onder de 500 zonder accesoires vind ik wel prettig.
Ik hoorde ook dat canon powershot s1 wordt opgevolgd door de s2, en dat een hele mooie camera beloofd te worden. Is er al bekend wanneer deze op de markt komt, en wat ie gaat kosten?
Idd.quote:Op zaterdag 23 april 2005 11:36 schreef sjobiscity het volgende:
Dankjewel, ik heb gevonden over de s2 dat hij 500 dollar street price is en in juni wordt geleverd.
dat is wel jammer, want ik heb natuurlijk liever nu een camera.
En op http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv3/ staat
Storage • Memory Stick / Memory Stick Pro
• Compact Flash Type I
Dus een cf kaart kan er ook in wat een groot voordeel is, jammer van deze camera is wel dat hij zo weinig zoom heeft
quote:De USM (Ultrasone motor) zorgt niet alleen voor razendsnel zoomen, de USM werkt ook bijna geruisloos zodat geen interferentie ontstaat met de stereogeluidsopname tijdens het filmen en bij natuuropnamen de dieren niet worden afgeschrikt. Een Super Macro mode van 0 cm en een optionele Canon 500D (58mm) close-up lens bieden alle mogelijkheden voor interessante en experimentele macro-fotografie.
Over de Sony DSC-V3: ik heb deze in mijn handen gehad in de fotowinkelquote:Op zaterdag 23 april 2005 10:46 schreef sjobiscity het volgende:
Dan reageer ik maar evenquote:Op maandag 25 april 2005 20:57 schreef Gravit het volgende:
De digitale camera is aan vervanging toe en had nu de Sony DSC S 60 gezien met opname functie. (640*480).
Iemand enig idee hoelang je kan filmen met zoiets? Weet wel dat dat afhankelijk is van de grote van de kaart.
Mensen ervarig mee?
http://www.sony.nl/PageView.do?site=odw_nl_NL&page=ProductTechnicalFeaturesงion=nl_NL_Products&productmodel=%2FDigital+Photography%2FDPH+Digital+Still+Cameras%2FDSC-S60&productcategory=%2FDigital+Photography%2FDPH+Digital+Still+Cameras&productsku=DSCS60.CEE5
Rond de 400/500 euro.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:21 schreef sjobiscity het volgende:
De powershot s2 zal pas in juni uitkomen en voor 550 euro in de winkels liggen las ik op een duitse site, hoop dat we hier in nederland minder hoeven betalen, maar ben bang van niet
Kijk ook eens naar de canon Powershot S60. Deze heeft een iets grotere zoom, dan de A95 of de Ixus50. Ook van diafragma is er een kleinere opening mogelijk (5.3 ipv 4.9)quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:18 schreef Flipper01 het volgende:
Ik ben net met m'n moeder de stad in geweest op zoek naar een digitale camera. We kwamen er nog niet uit dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Ze zoekt een camera rond de ค 400,-.
We hadden al een oogje laten vallen op de Canon Ixus 50 en de Powershot A95.
Haar voorkeur gaat toch uit naar een wat grotere camera dan de Ixus 50 en ze wil hem voornamelijk gebruiken voor portret fotografie (binnen) en natuur/vakantiefoto's en af en toe wat macrofotografie.
Ik hoop dat jullie goede tips hebben.
`quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:35 schreef Magneet het volgende:
ik zeg steek hem zijn ogen uit en koop de 5500
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |