Ik had in mijn jonge jaren (
![]()
) een beugel, tot ong mijn 16e. De orthodontist heeft daarna een spalkje tegen zowel mijn boven- als ondergebit gezet. Nu ben ik 25 en het is niet meer dan logisch dat zo'n spalkje een keer stuk gaat. Dat was nu het geval, dus ik heb door de gewóne tandarts er een nieuwe op laten zetten. De oude bleek al een tijdje stuk te zijn.
De tandarts kon het niet beter maken dan dat het nu is. Echter, ik kan mijn gebit niet meer op elkaar krijgen, er zit ruimte tussen mijn kiezen. Mijn ondergebit "rust" als het ware op dat spalkje, maar niet geheel! Ik kan dus mijn kiezen niet meer op elkaar krijgen, en mijn kaken al helemáál niet.
Het draadje voel ik gewoon lopen, dus het is één keer spare ribs eten, of wat dan ook, en dat ding gaat stuk. En ik kan mijn mond alleen maar dicht doen, door mijn lippen op elkaar te houden. En dan heb ik het nog niet eens over wat kan gebeuren als ik tegen m'n kaken word gerost... En het draadje zit ook veel hoger dan eerst.
Ook logisch natuurlijk, omdat een gebit niet eeuwig zo blijft staan zoals direct na de beugel. Maar ik heb geen zin in een paardengebit. Maar dit is ook geen porum.
Heeft iemand ook zo'n draadje?? En slijt dat ofzo, zodat ik na een tijdje wél gewoon mijn gebit kan sluiten, evenals mijn kaken? Of zal ik maar gewoon een afspraak maken bij de orthodontist? De tandarts zegt dus dat het niet anders kan.
:'(
Maar dit is het dus:
![]()
![]()
Kortom: HELP!!!!