abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25299618
Ik had in mijn jonge jaren ( ) een beugel, tot ong mijn 16e. De orthodontist heeft daarna een spalkje tegen zowel mijn boven- als ondergebit gezet. Nu ben ik 25 en het is niet meer dan logisch dat zo'n spalkje een keer stuk gaat. Dat was nu het geval, dus ik heb door de gewóne tandarts er een nieuwe op laten zetten. De oude bleek al een tijdje stuk te zijn.

De tandarts kon het niet beter maken dan dat het nu is. Echter, ik kan mijn gebit niet meer op elkaar krijgen, er zit ruimte tussen mijn kiezen. Mijn ondergebit "rust" als het ware op dat spalkje, maar niet geheel! Ik kan dus mijn kiezen niet meer op elkaar krijgen, en mijn kaken al helemáál niet.

Het draadje voel ik gewoon lopen, dus het is één keer spare ribs eten, of wat dan ook, en dat ding gaat stuk. En ik kan mijn mond alleen maar dicht doen, door mijn lippen op elkaar te houden. En dan heb ik het nog niet eens over wat kan gebeuren als ik tegen m'n kaken word gerost... En het draadje zit ook veel hoger dan eerst.

Ook logisch natuurlijk, omdat een gebit niet eeuwig zo blijft staan zoals direct na de beugel. Maar ik heb geen zin in een paardengebit. Maar dit is ook geen porum.

Heeft iemand ook zo'n draadje?? En slijt dat ofzo, zodat ik na een tijdje wél gewoon mijn gebit kan sluiten, evenals mijn kaken? Of zal ik maar gewoon een afspraak maken bij de orthodontist? De tandarts zegt dus dat het niet anders kan.

:'(

Maar dit is het dus:

Kortom: HELP!!!!
  maandag 28 februari 2005 @ 15:52:01 #2
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_25299689
Ik zie een grote vliegende schote, geen draadje?
  maandag 28 februari 2005 @ 15:53:36 #3
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25299707
Ik heb dat achter mijn inmiddels rechte rij ondertanden, nooit last mee gehad.
pi_25299723
*meldt.
Ik heb aan de onderkant ook een draadje (ik noem het stangetje).
Dat zit er al meer dan 10 jaar denk ik. Nergens last van. Nog nooit los geweest e.d.
Als je er last van hebt, moet je terug gaan naar je tandarts!
pi_25299754
Ik heb dat boven en onder zitten, maar nergens problemen mee als ik mijn kiezen op elkaar zit zitten mijn ondertanden er net niet tegen aan. Ook nooit problemen mee met eten, zit goed daar voel het niet eens zitten
  maandag 28 februari 2005 @ 16:02:07 #6
93082 Beaver
He! Ik ben je bitch niet!
pi_25299814
Ik had aan de onder- en bovenkant zo'n draadje. Maar ongeveer 3 jaar geleden is het draadje aan de bovenkant verwijderd omdat het mn glazuur aantaste... Onder zit hij nog steeds op dezelfde plek, al bijna 10 jaar, zonder problemen. Maar als hij los gaat ziten zal ik hem echt wel door de orthodontist terug laten zetten en niet door de tandarts!
pi_25299849
Mijn draadje was geknapt na 10 jaar. De tandarts zei: ik veil 'm wel even bij, en ik wil 'm ook wel weer vastzetten (kan hij weer geld voor vragen). Ik heb gezegd dat ie alleen bij hoeft te veilen, maar voor het opnieuw vastzetten ben ik naar de ortho geweest. Die zei: oh jee, hij heeft dat ding bijna helemaal afgeveild. Anders had ik 'm gewoon vast kunnen zetten, nu moet er een totaal nieuw draadje op.

Kortom: ga naar die orthodontist en niet naar de tandarts, want die heeft er (meestal) niet voor doorgeleerd.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_25299885
Mja de tandarts zegt dat het niet anders kan, maar er zit ook zóveel ruimte tussen/achter.... als de boel dan gaat ontsteken....
  maandag 28 februari 2005 @ 16:20:17 #9
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_25300015
ga gewoon naar de ortho. liever een keer teveel als een scheef bakkus.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_25300176
Ortho! Dit kan nl echt niet goed zijn zo.

Hoe eet je btw als je niet je kiezen op elkaar krijgt?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_25300218
quote:
Op maandag 28 februari 2005 16:47 schreef MizzEnroe het volgende:
Ortho! Dit kan nl echt niet goed zijn zo.

Hoe eet je btw als je niet je kiezen op elkaar krijgt?
Geen idee.... Daar kom ik zo achter

Maar ik ben idd benieuwd hoe ik moet gaan kauwen.....
pi_25300362
Laat het ons weten, want volgens mij gaat dat echt moeilijk worden.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 13:48:56 #13
108257 Vla
het lekkerste toetje...
pi_25379638
Ortho! Die heeft er meer verstand van.

Mijn orthodontist gelooft niet in die draadjes.... Onder het mom van: er kan eten aan vast blijven zitten en dan krijg je gaatjes.
Ik moet de rest van mijn leven 's nachts een beugel dragen... En dat doe ik nu alweer 2 jaar braaf.

Eén vriendin van mij had 3 weken haar beugel (zelfde ortho) 's nachts niet gedragen, 1 tand helemaal scheef gegroeid... Toch zonde...
pi_25379942
ik heb ook een keer een draadje laten zetten door een tandarts. Mijn tand begon namelijk scheef te groeien en ik wilde het tegenhouden dmv dat draadje. Toen ik later toch maar naar een ortho ging voor een beugel schrok hij zich dood. Het leek wel een stuk prikkeldraad wat met plamuur was vastgezet...niet zoals het hoort dus.

Ik had toen ook last van dat ik mijn tanden niet lekker op elkaar kon zetten, ik zou dus maar een professionele laten zetten door een ortho. Dan weet je zeker dat het goed zit en dat je nooit meer scheve tanden krijgt.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:51:08 #15
112372 alyel
love is just an illusion
pi_25388008
Ik had een paar jaar geleden een beugel en nu dus ook een draadje aan de onderkant. Mijn orthodontist zei toen dat ik contact met hem op moest nemen als er problemen mochten zijn (dus ook als het draadje los raakt). Dat zou ik in jou geval dus ook (alsnog) doen.
my future seems like one big past...
pi_25388126
quote:
Op maandag 28 februari 2005 16:04 schreef Gijsch het volgende:
Mijn draadje was geknapt na 10 jaar.
10 jaar!?..dat is wel erg lang zeg...tegen mij zeiden ze dat het maar 4 à 5 jaar nodig was.
Heb alleen onder een draadje zitten, zit daar sinds juli 2003
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  maandag 7 maart 2005 @ 00:22:31 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_25404936
Ik wou dat ik uberhaubt zulke draadjes had gekregen na mn beugel, al mn tanden staan weer psies zo als voor mn beugel
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_25405137
Ik heb ook al een paar jaar 2 van die spalken. Nadat de bovenste een kreeg gebroken was hebben ze daar een extra draadje overheen gelijmd, toen kreeg ik mijn tanden ook niet meer fatsoenlijk op elkaar. Toen heb ik ze er net zo lang lijm af laten schaven totdat ik m'n tanden op elkaar kreeg. Het lijkt me dat je geen last hoort te hebben van die dingen! (heb ik nu dus ook niet)
pi_25411910
ik heb dat ding ook alweer zo'n 8 jaar achter het rijtje ondertande zitten, vorig jaar was ie aan 1 kant een beetje los zeg maar en heeft de tandarts dat weer vastgelijmd aan mijn tand. Maar heb er geen last van hor, nooit gehad, ik vioel het niet en kan gewoon mijn mond normaal dicht doen, dus bij jou zal die wel verkeerd zitten denk ik.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:48:08 #20
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25432141
neem contact op met je ortho die verwijdert het dan.. in principe hoeft dat spalkje er niet meer achter.
  woensdag 9 maart 2005 @ 00:07:54 #21
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_25433738
Ik heb dat draadje al 20 jaar op mijn ondertanden zitten en nu nog steeds geen last.
Zou het vreemd vinden als het er niet meer zat. Ja en ze zijn nu nog ik heb jaren met een vaste beugel gelopen omdat mijn tanden alle kanten uitstonden en nu zijn ze nog steeds op 1 tand na perfect recht
FourX Bitter
pi_25433784
quote:
Op maandag 28 februari 2005 15:53 schreef BrauN het volgende:
Ik heb dat achter mijn inmiddels rechte rij ondertanden, nooit last mee gehad.
pi_25434856
Spalkje is weggehaald, en morgen een afspraak bij de ortho om te kijken hoe het er nu uitziet en of dat goed is evt kan er nl ook wel weer wat verschoven zijn na het trekken van mijn verstandskiezen...
pi_25437096
Bij mijn weten zitten die dingen daar zolang je verstandskiezen er nog inzitten. Ik heb ze ook, al een jaar of 5/6 en ik heb ook leuk 4 verstandskiezen die (nog) niet doorzijn, zolang die er zitten moeten de draadjes ook blijven zitten anders kan de boel scheef gaan staan als die verstandskiezen besluiten wel door te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2005 08:48:18 ]
pi_25439391
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 13:48 schreef Vla het volgende:

Mijn orthodontist gelooft niet in die draadjes.... Onder het mom van: er kan eten aan vast blijven zitten en dan krijg je gaatjes.
Ik moet de rest van mijn leven 's nachts een beugel dragen... En dat doe ik nu alweer 2 jaar braaf.
mijn ortho raadde het ook af inderdaad. Heb nu een transparante beugel voor 's nachts. Je ziet het ding dus echt niet (ja, wat het nut ervan is als ik hem toch alleen maar in bed draag..geen idee, maar toch). Ik mocht het van haar wel afbouwen na een tijdje maar ik hou hem trouw in. Heb namelijk al eerder een beugel gehad en binnen 2 jaar waren m'n tanden weer flink teruggegroeid. Daar heb ik dus geen zin meer in.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')