abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25268813
Ik heb voor mijn leesdossier o.a gekozen voor het boek De boze droom het medeleven van Ward Ruyslinck.
De titel klonk wel gaaf, maar ik was niet zo slim om eerst in uittrekselboeken te kijken of het ergens in stond.
Het was mijn bedoeling om alle boeken gewoon te gaan lezen. Dit boek kan ik alleen echter niet volgen..

Nu is mijn vraag; Wie helpt mij aan een goed uittreksel van dit boek!?

En dan bedoel ik niet een beknopte samenvatting, maar ook het motto, thema, karakteristieken, klassieke motieven e.d.

Ik ben bereid om er een beloning tegenover te stellen, maar dan moet hij wel voldoen aan bepaalde eisen. Beloning in natura oh ja... en anders geld
Delivered without an information leaflet
pi_25269111
http://scholieren.samenvattingen.com/documenten/show/4409920/

Welke heb je eigenlijk allemaal al gevonden?
pi_25269157
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:49 schreef gekke_sandra het volgende:
Beloning in natura oh ja... en anders geld
[offtopic]Zo doe je je nickname wel eer aan... :-P[/offtopic]

Maar ik ken de schrijver niet, laat staan dat ik het boek ken... Kun je niet alsnog een ander boek kiezen of is die keuze definitief?
Don't hurry, be crappy!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:38:00 #4
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_25269474
Ik heb ooit dit boek gelezen maar das wel een jaartje of 13 terug ofzo
Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
  zaterdag 26 februari 2005 @ 21:12:40 #5
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_25271017
quote:
Beloning in natura
hey een publieke vrouw, wat gezellig!
.
pi_25271088
DnB vrouwen zijn altijd gek sorry dat ik je niet kan helpen

sorry voor mezelf dan
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25271299
quote:
Ik heb voor mijn leesdossier o.a gekozen voor het boek De boze droom het medeleven van Ward Ruyslinck.
[...]
Beloning in natura oh ja... en anders geld
Deal!
Nu ga ik dat boek lezen, als ik dat boek uitheb waar ik nu mee bezig ben.
Wacht tot ergens eind volgende week

Deal?

[ Bericht 2% gewijzigd door mechatronics op 26-02-2005 21:38:03 ]
-
pi_25271446
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:28 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Deal!

Deal?

Titellijst Bibliotheek Haagse Hogeschool
Zoeken: au:(Ward Ruyslinck)
11 Record(s) gevonden
1 11
----------
1. Titel: De verliefde akela
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 4e dr Jaar: 1978
2. Titel: Golden Ophelia
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 6e dr Jaar: 1977
3. Titel: Het ledikant van Lady Cant
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 5e dr Jaar: 1976
4. Titel: Wierook en tranen
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 12e dr Jaar: 1973
5. Titel: De madonna met de buil
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 6e dr Jaar: 1972
6. Titel: De Apokatastasis, of Het Apocriefe boek van Galax Niksen
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 2e dr Jaar: 1971
7. Titel: De oeroude vijver
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 5e dr Jaar: 1971
8. Titel: De Karakoliërs
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 2e dr Jaar: 1970
9. Titel: Het reservaat
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 5e dr Jaar: 1970
10. Titel: Het dal van Hinnom
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 4e dr Jaar: 1969
11. Titel: De paardevleeseters
Auteur: Ruyslinck, Ward Editie: 2e dr Jaar: 1967

Sorry, hij is niet te huur bij ons op school,... sorry
-
pi_25271646
Maybe niet precies wat je zoekt denk ik, maar toch, die gast zegt zelf het volgende over het thema in dat boek:
quote:
http://www.dbnl.org/tekst/auwe002enga01/auwe002enga01_0016.htm
"Ook het trauma van de gevoelsmens in onze nuchtere, utilitaristische, technologische samenleving, een thema dat ik al eerder in Het reservaat had behandeld, heb ik later doorgetrokken naar de roman De boze droom het medeleven en..."
Misschien daar gewoon wat omheen lullen?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_25271693
wacht eens ff

Wat zijn dan wel die bepaalde eisen???
pi_25285081
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:14 schreef RiDo78 het volgende:
[offtopic]Zo doe je je nickname wel eer aan... :-P[/offtopic]

Maar ik ken de schrijver niet, laat staan dat ik het boek ken... Kun je niet alsnog een ander boek kiezen of is die keuze definitief?
denk je dat ik die (bij)naam voor niks heb?
Nee.. dat is juist het rotte. Ik moest mijn definitieve lijst inleveren voor de vakantie en daarna mocht je geen wijzigingen meer aanbrengen. Mijn mondeling is in Maart al.. dus tsja
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:15 schreef WeirdMicky het volgende:
DnB vrouwen zijn altijd gek sorry dat ik je niet kan helpen

sorry voor mezelf dan
Haha de meeste wel ja! Geeft niks
pi_25285144
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:28 schreef mechatronics het volgende:
Deal!

Deal?
Deal! Maar ehm.. je moet ook niet huren op je school zelf! In de échte bibliotheek, silly Dat boek wordt nergens gelezen door leerlingen, lijkt wel. Op scholieren of uberhaupt heel internet, geen recentie.. niks.. ik kan niks vinden. Dus enige oplossing is het boek zelf lezen
pi_25285300
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:50 schreef intoxicated het volgende:
Misschien daar gewoon wat omheen lullen?
Thanks dude
Maar de leraar gaat echt op het verhaal in. Fijn om te weten dat iemand anders ook hetzelfde idee heeft over het boek... ik zat dus goed
Maarre.. moet echt de karakteristieken (beschrijving hoofdpersonen), (klassieke) motieven, thema's, tijd, ruimte, soort verhaal, perspectief, samenvatting, opbouw verhaal, schrijfstijl.. dat dus.. dat zijn tevens ook de eisen Vitalogy

De rest van mijn lijst is compleet en heb ik gelezen.. een ander boek, wat door niemand gelezen lijkt te zijn.. heb ik inmiddels gevonden dus ik ben alleen nog op zoek, naar de boze droom het medeleven wie o wie helpt mij?
  zondag 27 februari 2005 @ 19:02:58 #14
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_25285358
*proest*

Gewoon lezen
pi_25285416
Gekke Sandra

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_25285698
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:02 schreef Anthraxx het volgende:
*proest*

Gewoon lezen
Heb hem hier liggen.. het is te warrig geschreven, voor mij, om het echt te begrijpen. Misschien begrijpt/begreep een ander het wel..

Waar zijn de echte mensen op de wereld gebleven, mensen die elkaar graag helpen. Wat is er gebeurd met het saamhorigheidsgevoel in deze samenleving? Een voor allen, allen voor één?

Nederlands is onze moedertaal, laten wij deze taal niet onderwaarderen. Staat op en verenigt u! Laten wij de vredelievendheid in ons land terugbrengen en onze handen samensteken. Samen staan wij sterk! Net zoals de BrEeZaHs, die onze samenleving in een kwaad daglicht zetten. Laten wij een front vormen en de strijd aan gaan tegen het kwaad in deze wereld! Laten wij tezamen het boek van Ward Ruyslinck lezen, in protest tegen het kwaad dat onze samenleving en taal probeert te verloederen!
pi_25286224
Dat zeg je zo mooi
Ook omdat ik in jou een beetje Jennifer Love Hewitt herken

Maar over dat boek huren, ik heb verder geen bieb-pas ofzo hoor
En om nu zo'n pas aan te gaan maken, om VERVOLGENS dat boek te gaan lezen, vind ik misschien toch net wat ver gaan, dan moeten we eerst daten
-
pi_25286975
bieb
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_25287920
Als je niet lid bent van de bieb... pfff..
Nee, maar ok, ik begrijp het wel..
pi_25287971
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:01 schreef gekke_sandra het volgende:
Als je niet lid bent van de bieb... pfff.. [afbeelding]
Nee, maar ok, ik begrijp het wel..

tevens, die schoolbieb is dus echt megagroot verder, zoals je al zag hoeveel ""hits" erop waren, en het is nog eens gecombineerd met TUDelft ook, dus als ik een boek daaruit wil, kan dat ook nog, ik zal dat nu eens nachecken...
edit, niet dus. ze hebben trouwens helemaal geen boeken daar van die schrijver...

[ Bericht 6% gewijzigd door mechatronics op 27-02-2005 22:07:42 (:)) ]
-
pi_25288305
quote:
Laten wij tezamen het boek van Ward Ruyslinck lezen, in protest tegen het kwaad dat onze samenleving en taal probeert te verloederen!
Wat heb jij eraan als ik het boek lees?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25288356
Sucky.. ik heb ook alllllltijd pech.. waarom kies ik dan ook weer zo'n boek uit, hè

Ik heb er héél veel aan...
pi_25288450
Als een ander het leest, dan weet jij het nog niet. Er kan dan wel een samenvatting gemaakt worden, maar zodra de leraar doorvraagt weet je het antwoord ook niet meer?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25288542
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:26 schreef Neuralnet het volgende:
Als een ander het leest, dan weet jij het nog niet. Er kan dan wel een samenvatting gemaakt worden, maar zodra de leraar doorvraagt weet je het antwoord ook niet meer?
Wel als het een goed uittreksel is.. tevens gaat hij over 8 boeken iets vragen, lijkt me stug dat hij dan precies alles over dat boek moet weten. *klopt af
pi_25288653
Hoe had je het dan in gedachten? Iemand die het hele boek voor je leest en er daarna een uitreksel van maakt?

Je weet maar nooit. Toen ik examen deed pakten ze net het boek dat ik niet kende. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een 5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')