abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26170745
Ik had de banaan ook op de slagroom (dat zeg je zelf hierboven ) zag er wel leuk uit en was ook lekker, maar ze verkleuren wel snel. Dus misschien een idee om dat te doen als je het hele geval dezelfde dag nog gaat opeten (feestje o.i.d.)

Ja, nou heb ik weer zin om te bakken en ik moet nog zoveel andere dingen doen...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26175098
ja, ik had ook begrepen dat de banaan op de slagroom moest
ben echt zo ontzettend benieuwd!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_26175105
Die van mij waren pure ranzigheid geworden. Mijn glazuur spetterde er af.
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:26:41 #54
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26177823
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:24 schreef Syrena het volgende:
Ik had de banaan ook op de slagroom (dat zeg je zelf hierboven ) zag er wel leuk uit en was ook lekker, maar ze verkleuren wel snel.
Daarom doe je de banaan ook onder de slagroom, dan zie je het niet als het verkleurd is
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:27:24 #55
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26177846
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 17:32 schreef jpzegthallo het volgende:
Die van mij waren pure ranzigheid geworden. Mijn glazuur spetterde er af.
Wat was er mislukt, vertel het maar tegen Tante Kip
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26206156
morgen ga ik de banoffee maken!
ben zo benieuwd
  donderdag 14 april 2005 @ 00:08:59 #57
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26211090
Succes Missy!
Enjoy the sugar
pi_26218462
dank je wel
ben zo benieuwd starks boodschapjes doen
pi_26221164
de toffee staat af te koelen in de springvorm, straks de banaan + slagroom erop
pi_26224029
en hij is klaar hoor
volgende keer alleen wel meer slagroom gebruiken, had nu 1 pakje zeg maar.
jammer alleen dat de kruimelbodem niet aan de toffee zit, dan heb je dus een stuk taart, en de kruimelbodem moet je er nog even bijscheppen
  donderdag 14 april 2005 @ 16:06:56 #61
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26224198
foto?
Proud Powerpauper
pi_26224465
euhm, oei, heb geen goeie camera
en degene die ik wel heb is kwijt
pi_33841338
Hallo caramelfans!

De caramel die je maakt met blikjes gecondenseerde melk in de magnetron kunnen ook veel eenvoudiger (althans, vind ik).

Leg het blikje (of desgewenst blikjes) in een pan met water. Breng het water aan de kook.
Houdt de pan drie uur aan de kook.

De inhoud van de blikjes veranderd vanzelf in caramel; geen gestoei met plakkende lepels of stinkende magetrons

Veel caramelplezier!

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 januari 2006 @ 10:35:52 #64
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33859145
En nog een tip voor een lekkere kruimelbodem: gebruik in plaats van biscuitjes koffiekoekjes. Dat zijn van die ovale koekjes, beetje bastogne-achtig van smaak. In een stevige plastic zak doen, effe flink rammen met de deegroller en vervolgens mengen met wat gesmolten boter. Ik gebruik die bodem zelf voor monchoutaart maar voor zo'n caramelgebeuren is ie ook erg geschikt denk ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_40943824
die biscuitbodem, hoe wordt die precies gemaakt? Ik bedoel, koekjes smashen en mengen met boter en dan????? In de oven, of in de koelkast......je ne sais pas.
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:35 schreef Rewimo het volgende:
En nog een tip voor een lekkere kruimelbodem: gebruik in plaats van biscuitjes koffiekoekjes. Dat zijn van die ovale koekjes, beetje bastogne-achtig van smaak. In een stevige plastic zak doen, effe flink rammen met de deegroller en vervolgens mengen met wat gesmolten boter. Ik gebruik die bodem zelf voor monchoutaart maar voor zo'n caramelgebeuren is ie ook erg geschikt denk ik
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_40946070
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:00 schreef sieske het volgende:
die biscuitbodem, hoe wordt die precies gemaakt? Ik bedoel, koekjes smashen en mengen met boter en dan????? In de oven, of in de koelkast......je ne sais pas.
[..]
In de koelkast Verhoudingen weet ik niet, ik heb zelf toen een bodem gebakken. Misschien kun je in de winkel op zo'n kant en klaar pak kijken voor de verhouding kruimels/boter?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_40966064
bedankt, ik probeer gewoon wat tot het goed uitziet/voelt en gooi het in de koelkast.
Ik probeer 1persoons banoffeepies te maken dus als de bodem niet meteen lukt, dan kan ik gewoon nog een keer maken, biscuitjes en boter genoeg.
pi_40994215
nou, ik hgeb gisteren eenpersoons banoffepies gemaakt en ze waren heerlijk!! Bodem gemaakt volgens recept van jamie oliver. Echt lekker, ze roken zoals versgebakken roomboterkoekjes ruiken.
Mijn hele keuken rook ernaar en ze waren ook nog eens lekker zoet. Van dat deeg dat je als kind lekker rauw opat, de mengkom leeglikken weetjewel.
De gecondenseerde melk/caramel heb ik drie uur lang in een pannetje water gedaan en dat werkte goed. Op de bodempjes gelepeld, want het was wel heel vast, zoals somige puddinkjes van mona ook zijn. Je schepte er gewoon een stukje af, maar het smaakte wel naar caramel, dus volgende keer doe ik gewoon een half uurtje korter.
De pies waren heerlijk zoet, maar dat wordt goed gecomprenseerd door het frisse, fruitige van de banaan. Door de slagroom had ik trouwens een beetje opgeloste koffie gedaan en wat gesuikerde amandalen erop. HEEEEEEERLIJKKKKKKK!
Zeker voor herhaling vatbaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 augustus 2006 @ 12:45:02 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40994445
Met koffiekoekjes (van die ovale koekjes) en gesmolten roomboter kun je ook een prima kruimelbodem maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41024283
Het klinkt wel érrg goed! Ga ik zeker proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')