De wolf werd tervergeefs gezocht staat er, maar lees vooral het stukje over de honden, daar gaat het over, de honden zaten erachteraan en zijn daardoor doodgebeten, achterna zitten/opjagen=1 pot nat wat dit betrefd....quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:54 schreef vdo28 het volgende:
Waar lees je dat hij echt opgejaagd werd?
Als hij zichzelf kan redden, ja waarom niet, wolfen horen hier in europa thuis....quote:
Hij is van belgie naar aken gekomen zonder slachtoffers en zonder dood te hongeren, dus ik had een ontmoedigingsbeleid gevolgt ipv doodmaken...quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:13 schreef ioko het volgende:
Sorry Erodome, maar das toch een beetje aan naieve kijk denk ik. Als dat beest in de ardennen, of een ander bosrijk gebied zou zitten was het minder een probleem. Maar rond Aken ligt een van de dichtsbevolkte delen van europa, en de kans is daarmee best groot dat die wolf mensen (kinderen) kan tegenkomen, en juist omdat hij zich niet kan redden in het wild zal hij steeds op mensen afkomen, omdat hij die met eten verbind.
Ik denk dat dit deel van Europa nog niet klaar is voor wolven, mensen blijven er bang voor, daarom zijn ze ook ooit uitgeroeid.
normaal gezien ja. Maar deze wolf die ontsnapt is uit een dierentuin is mensen gewend. Grote kans dat hij dan wel mensen gaat opzoeken. Hierop reageren mensen angstig waardoor dit als gevolg kan hebben dat de wolf aanvalt. Zelfde als hoe honden kunnen reageren.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:15 schreef erodome het volgende:
Als hij bang is gaat hij mensen opzoeken om ze aan te vallen, ja heel erg logisch
Een wolf blijft uit de buurt van mensen als hij bang is
staat me ook iets bij van dat als ze een tweede keer de zelfde beer tegenkomen dat die wordt afgemaakt.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij is van belgie naar aken gekomen zonder slachtoffers en zonder dood te hongeren, dus ik had een ontmoedigingsbeleid gevolgt ipv doodmaken...
Doen ze tegenwoordig ook met beren in bewoonde gebieden, ipv ze af te maken schieten ze een rubberen kogel tegen zijn reet, doet auw, maar maakt geen schade en dan verder weg jagen, zo leren de beren dat ze maar beter niet terug kunnen komen voor een makkelijke snaai en lekker in hun bosje moeten blijven...
Wie zegt dat het een tamme wolf is dan, waar staat dat?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:21 schreef jagermaster het volgende:
[..]
normaal gezien ja. Maar deze wolf die ontsnapt is uit een dierentuin is mensen gewend. Grote kans dat hij dan wel mensen gaat opzoeken. Hierop reageren mensen angstig waardoor dit als gevolg kan hebben dat de wolf aanvalt. Zelfde als hoe honden kunnen reageren.
Denk dat er voor deze vraag tevens gekeken moet worden wat de reden was dat de wolf systimatisch uitgeroeid is in westerlijk europa.
Voordat je aan een roedel gaat denken moet er eerst gerekend worden naar de ruimte welke een roedel nodig heeft. Dat is veel !!
Nee, niet meer, behalve dan als het een beer is die al een keer aangevallen heeft...quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:25 schreef jagermaster het volgende:
[..]
staat me ook iets bij van dat als ze een tweede keer de zelfde beer tegenkomen dat die wordt afgemaakt.
Nee hij zoekt ze niet op.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:15 schreef erodome het volgende:
Als hij bang is gaat hij mensen opzoeken om ze aan te vallen, ja heel erg logisch
neerschieten kan van een grotere afstand dan verdoven.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, niet meer, behalve dan als het een beer is die al een keer aangevallen heeft...
Ze hebben zelfs berengevangenissen voor ijsberen, als een ijsbeer bij bewoont gebied komt wordt hij gevangen, in een berengevangenis gezet een aantal dagen(zonder eten, anders wil hij steeds naar de gevangenis) en dan weer losgelaten op een andere veilige plek.
Wat ik niet snap, als ze de wolf konden doodschieten, waarom konden ze hem dan niet verdoven???
maakt het wel een stuk gezonder op aarde, maar dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:34 schreef erodome het volgende:
Gaan we nu ook mensen preventief ruimen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |