abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25232212
In de buurt van de Duitse stad Aken heeft de politie maandag een wolf neergeschoten die twee honden had doodgebeten.

In het kadaver van de wolf werd een chip aangetroffen, waaruit blijkt dat het om een ¨Belgische¨ wolf gaat. Het dier was ontsnapt uit een Belgisch dierenpark. ¨Gezien de experten het er niet over eens geraakten of een wolf ook mensen aanvalt, hadden onze collega's geen andere keuze¨, stelde een woordvoerder van de politie.

De wolf werd eerder al tevergeefs gezocht door politie en brandweer, die hem wilden vangen. De honden die werden doodgebeten, kwamen het dier waarschijnlijk op het spoor en begonnen te blaffen. Daarop zou de wolf de dieren hebben aangevallen en verscheurd.

Bron: Het Belang van Limburg

Nou ja zeg!!!!!!!!!!
Beest opjagen enzo en het dan raar vinden als hij op ten duur van zich afbijt...

Waarom kunnen ze zo'n beest niet gewoon met rust laten, in de gaten houden of hij zichzelf red op z'n hoogst, maar waarom doodmaken?????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25232290
Waar lees je dat hij echt opgejaagd werd?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_25232295
Moeten ze hem dan gewoon laten lopen
pi_25232299
o

sjonge
pi_25232344
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 13:54 schreef vdo28 het volgende:
Waar lees je dat hij echt opgejaagd werd?
De wolf werd tervergeefs gezocht staat er, maar lees vooral het stukje over de honden, daar gaat het over, de honden zaten erachteraan en zijn daardoor doodgebeten, achterna zitten/opjagen=1 pot nat wat dit betrefd....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25232359
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 13:54 schreef vdo28 het volgende:
Moeten ze hem dan gewoon laten lopen
Als hij zichzelf kan redden, ja waarom niet, wolfen horen hier in europa thuis....
Sterker nog, gooi er nog een maatje voor hem bij, kan hij een roedel gaan vormen...
pi_25232451
Er zal wel een reden zijn om het beestje "op te jagen".
Waarschijnlijk veroorzaakt hij schade aan de aanwezige fauna.
En een wolf is in zijn eentje erg angstig en kan daardoor onschuldige mensen verwonden.
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:13:36 #8
85962 ioko
I Appear Missing
pi_25232580
Sorry Erodome, maar das toch een beetje aan naieve kijk denk ik. Als dat beest in de ardennen, of een ander bosrijk gebied zou zitten was het minder een probleem. Maar rond Aken ligt een van de dichtsbevolkte delen van europa, en de kans is daarmee best groot dat die wolf mensen (kinderen) kan tegenkomen, en juist omdat hij zich niet kan redden in het wild zal hij steeds op mensen afkomen, omdat hij die met eten verbind.
Ik denk dat dit deel van Europa nog niet klaar is voor wolven, mensen blijven er bang voor, daarom zijn ze ook ooit uitgeroeid.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_25232601
ik dacht eerst nog dat john de wolf weer op vakantie was, maar dat blijkt dus niet
pi_25232605
Als hij bang is gaat hij mensen opzoeken om ze aan te vallen, ja heel erg logisch

Een wolf blijft uit de buurt van mensen als hij bang is, de enige kans die je hebt op een aanval is als je het beest echt in een hoek zou drijven zodat hij niet meer weg kan, maar de kans dat dat je lukt is erg klein, iets waar die politie en de brandweer al achter waren

Je ziet toch wat er staat over de reden, de expert waren er niet over uit of een wolf misschien mensen aan zou kunnen vallen dus hebben ze hem maar preventief geruimt.
pi_25232645
Zoheej!
Ik háát kabouters!!
pi_25232661
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:13 schreef ioko het volgende:
Sorry Erodome, maar das toch een beetje aan naieve kijk denk ik. Als dat beest in de ardennen, of een ander bosrijk gebied zou zitten was het minder een probleem. Maar rond Aken ligt een van de dichtsbevolkte delen van europa, en de kans is daarmee best groot dat die wolf mensen (kinderen) kan tegenkomen, en juist omdat hij zich niet kan redden in het wild zal hij steeds op mensen afkomen, omdat hij die met eten verbind.
Ik denk dat dit deel van Europa nog niet klaar is voor wolven, mensen blijven er bang voor, daarom zijn ze ook ooit uitgeroeid.
Hij is van belgie naar aken gekomen zonder slachtoffers en zonder dood te hongeren, dus ik had een ontmoedigingsbeleid gevolgt ipv doodmaken...

Doen ze tegenwoordig ook met beren in bewoonde gebieden, ipv ze af te maken schieten ze een rubberen kogel tegen zijn reet, doet auw, maar maakt geen schade en dan verder weg jagen, zo leren de beren dat ze maar beter niet terug kunnen komen voor een makkelijke snaai en lekker in hun bosje moeten blijven...
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:21:17 #13
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_25232680
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:15 schreef erodome het volgende:
Als hij bang is gaat hij mensen opzoeken om ze aan te vallen, ja heel erg logisch

Een wolf blijft uit de buurt van mensen als hij bang is
normaal gezien ja. Maar deze wolf die ontsnapt is uit een dierentuin is mensen gewend. Grote kans dat hij dan wel mensen gaat opzoeken. Hierop reageren mensen angstig waardoor dit als gevolg kan hebben dat de wolf aanvalt. Zelfde als hoe honden kunnen reageren.
Denk dat er voor deze vraag tevens gekeken moet worden wat de reden was dat de wolf systimatisch uitgeroeid is in westerlijk europa.
Voordat je aan een roedel gaat denken moet er eerst gerekend worden naar de ruimte welke een roedel nodig heeft. Dat is veel !!
Where's my fear???
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:22:29 #14
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_25232692
Belachelijk zeg. Nu mogen ontsnapte wolven niet eens meer honden doodbijten
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:25:40 #15
39240 jagermaster
pi_25232733
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Hij is van belgie naar aken gekomen zonder slachtoffers en zonder dood te hongeren, dus ik had een ontmoedigingsbeleid gevolgt ipv doodmaken...

Doen ze tegenwoordig ook met beren in bewoonde gebieden, ipv ze af te maken schieten ze een rubberen kogel tegen zijn reet, doet auw, maar maakt geen schade en dan verder weg jagen, zo leren de beren dat ze maar beter niet terug kunnen komen voor een makkelijke snaai en lekker in hun bosje moeten blijven...
staat me ook iets bij van dat als ze een tweede keer de zelfde beer tegenkomen dat die wordt afgemaakt.
Where's my fear???
pi_25232760
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:21 schreef jagermaster het volgende:

[..]

normaal gezien ja. Maar deze wolf die ontsnapt is uit een dierentuin is mensen gewend. Grote kans dat hij dan wel mensen gaat opzoeken. Hierop reageren mensen angstig waardoor dit als gevolg kan hebben dat de wolf aanvalt. Zelfde als hoe honden kunnen reageren.
Denk dat er voor deze vraag tevens gekeken moet worden wat de reden was dat de wolf systimatisch uitgeroeid is in westerlijk europa.
Voordat je aan een roedel gaat denken moet er eerst gerekend worden naar de ruimte welke een roedel nodig heeft. Dat is veel !!
Wie zegt dat het een tamme wolf is dan, waar staat dat?
De meeste wolven in dierentuinen zijn namelijk net zo schuw voor mensen als hun wilde tegenhangers, ze kunnen niet weg en daarom kan je ze bekijken, maar ze stellen het niet echt op prijs al dat gegluur

De reden dat de wolf hier systematisch is uitgeroeit, angst, angst voor een schemerdier dat duivels zou zijn volgens die mensen toen nog...

En ja een roedel heeft veel ruimte nodig, maar er zijn zat plekken in europa waar dat makkelijk gaat, daarbij zijn er in duitsland wel eerder wolven gezien die vanuit polen en omstreken kwamen aan waaien....
pi_25232797
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:25 schreef jagermaster het volgende:

[..]

staat me ook iets bij van dat als ze een tweede keer de zelfde beer tegenkomen dat die wordt afgemaakt.
Nee, niet meer, behalve dan als het een beer is die al een keer aangevallen heeft...

Ze hebben zelfs berengevangenissen voor ijsberen, als een ijsbeer bij bewoont gebied komt wordt hij gevangen, in een berengevangenis gezet een aantal dagen(zonder eten, anders wil hij steeds naar de gevangenis) en dan weer losgelaten op een andere veilige plek.

Wat ik niet snap, als ze de wolf konden doodschieten, waarom konden ze hem dan niet verdoven???
pi_25232800
Duitsland heeft zelfs wolven-parken. Ze hadden hem natuurlijk ook kunnen verdoven en naar zo'n wolven-park kunnen brengen of terug naar het dierenpark in Belgie.

Dood is wel erg definitief.
pi_25232811
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:15 schreef erodome het volgende:
Nee hij zoekt ze niet op.
Maar als hij honger heeft en zoekt (meestal schapen) zijn prooi komt hij wel in de buurt van mensen.

De kans op een ongeval met een kind of mens bestaat dan.
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:32:07 #20
39240 jagermaster
pi_25232850
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, niet meer, behalve dan als het een beer is die al een keer aangevallen heeft...

Ze hebben zelfs berengevangenissen voor ijsberen, als een ijsbeer bij bewoont gebied komt wordt hij gevangen, in een berengevangenis gezet een aantal dagen(zonder eten, anders wil hij steeds naar de gevangenis) en dan weer losgelaten op een andere veilige plek.

Wat ik niet snap, als ze de wolf konden doodschieten, waarom konden ze hem dan niet verdoven???
neerschieten kan van een grotere afstand dan verdoven.
Where's my fear???
pi_25232889
De kans bestaat ook dat als je de eerstvolgende keer op straat loopt je valt, presies met je hoofd de stoeprand raakt en dood bent....

Wolven vallen eigenlijk nooit mensen aan, dat zijn extreme uitzonderingen, als je voor zo'n extreme uitzondering maar dieren dood gaat maken vind ik dat persoonlijk een beetje erg triest, deze aarde is niet alleen van mensen namelijk...

Laten we zeggen dat de kans om vermoord te worden door een mens minimaal 1000 keer zo groot is als dat je dood gemakt wordt door een wolf.
Gaan we nu ook mensen preventief ruimen?
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:37:40 #22
39240 jagermaster
pi_25232945
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:34 schreef erodome het volgende:

Gaan we nu ook mensen preventief ruimen?
maakt het wel een stuk gezonder op aarde, maar dat is een andere discussie.

De kans dat die mensen aanvalt is te groot om het risico te nemen dat ie een mens dood. Je kan niet preventief mensen aanpakken omdat je neit weet hoe ze gaan reageren.

(zeg niet dat ik er mee-eens ben dat de wolf is doodgeschoten)
Where's my fear???
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:45:08 #23
85962 ioko
I Appear Missing
pi_25233081
Ik ben het ermee eens dat het niet goed is om de wolf meteen dood te schieten.

Maar ik denk dat je te licht denkt over de schuwheid van de wolf. (bijna) Alle wolven in dierenparken zijn in gevangenschap opgegroeid, en zullen niet zomaar op mensen afkomen, maar ze hebben wel hun hele leven geleerd dat : mensen = voedsel. Ze weten niet beter, en er zal dus een grote kans zijn dat ze wel op mensen afkomen.
Verder denk ik ook dat het een politieke kant heeft. Een bestuurder van de regio doet graag alsof hij zijn burgers wil beschermen (bijna iedereen is bang voor wolven, en er zal wel aandacht zijn geweest vanuit de media). Doodschieten staat veel doortastender dan gedogen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_25233119
We weten niet of die kans zo groot is, daar waren zelfs de experts het niet over eens, waarom dan niet eens een dier het voordeel van de twijvel gunnen, het is niet dat het zijn eerste dag buiten was, hij is van belgie naar aken gelopen, dus hij heeft al getoont dat hij niet zomaar aanvalt...

Je zegt je kan mensen niet preventief ruimen omdat je niet weet hoe ze reageren, geld dat niet ook voor de wolf????
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:51:03 #25
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_25233199
Erodome, ik kan lezen dat je gek op dieren bent, maar je moet de realiteit niet uit het oog verliezen. Een (half)wilde wolf in 1 van de drukst bewoonde gebieden van Duitsland, dat kan toch echt niet. Een gezonde wolf zal idd mensen uit de weg gaan, maar stel je voor dat dat beest gewond raakt (bij het oversteken van een straat door een auto, of een boer/jager die hem aanziet voor een verwilderde hond en zijn hagel geweer op hem leegt).

Een gewonde wolf ziet minder snel kans te vluchten en zal dan ook eerder aanvallen. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt wanneer een kind zo'n wolf vind en denkt dat het een hond is...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')