abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25265855
Alles is mogelijk in de voetballerij
pi_25265872
quote:
26/2/2005 - Landzaat moet 12 miljoen euro kosten
(Van onze verslaggever RvN)

De door Ajax gewenste middenvelder Landzaat zal 12 miljoen euro moeten kosten. Dat prijskaartje hing Dick Scheringa in een interview met het Algemeen Dagblad aan de international. Kromkamp moet 15 miljoen euro kosten, Mthijsen 10 miljoen euro. Landzaat wordt met grote regelmaat in verband gebracht met Ajax, de inmiddels vertrokken coach Koeman bevestigde die interesse al eens. Volgens Scheringa zijn deze bedragen onbetaalbaar voor de Nederlandse topclubs.
.
slettebak [@] gmail.com
pi_25266100
Kromkamp 15 miljoen euro

Mathijsen 10 miljoen euro

[ Bericht 3% gewijzigd door cultheld op 26-02-2005 15:10:23 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25266128
Hoe verzinnen ze het
pi_25266129
Aaaaaaaaaargh, word ik net wakker, bedenk ik me dat kaartverkoop ado uit vandaag begon

Godsklere
pi_25266153
Je kunt ook overdrijven.

En het is Mathijsen met één s.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 15:05:10 #282
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25266154
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 14:59 schreef cultheld het volgende:
Kromkamp 15 miljoen euro

Mathijssen 10 miljoen euro
Ja AZ zit op een goudmijn
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_25266281
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 15:05 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ja AZ zit op een goudmijn
Voor 15 miljoen euro koop je Evra én Trabelsi.

Mathijsen is geen superverdediger, hij is een redelijke verdediger (naar topclub-maatstaven).
10 miljoen euro voor hem vragen is net zo irreëel als Dave Bus aan Real Madrid aanbieden.
En 12 miljoen voor Landzaat.... Jongens als Tainio en Van Bommel lopen gratis naar topclubs, Landzaat is niet de jongste meer en AZ denkt er 12 miljoen voor te kunnen vangen... Hooguit 8 miljoen euro
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25266438
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 15:02 schreef Bananenman het volgende:
Aaaaaaaaaargh, word ik net wakker, bedenk ik me dat kaartverkoop ado uit vandaag begon

Godsklere
Als ik mijn kaarten heb ik dat ook via via.
slettebak [@] gmail.com
pi_25266479
Hoewel de telegraaf het over Jol heeft, parool denkt er anders over.

Het Parool, papieren versie:
quote:
Wie wordt de opvolger van Ronald Koeman? Twee belangrijke gegadigden om Ajax te redden lijken Danny Blind en Henk ten Cate. Twee portretten.

Deel 1: Henk ten Cate

Ten Cate duldt absoluut geen tegenspraak

De man van passie en emotie

MIKE VAN DAMME

Er is eigenlijk maar weinig veranderd in drie jaar. Naast Danny Blind wordt Henk ten Cate genoemd als opvolger van Ronald Koeman. Juist die twee namen werden na het ontslag van Co Adriaanse ook al genoemd.

Maar waarom zou Ten Cate eigenlijk naar Amsterdam komen? Hij staat op het punt om als assistent-trainer van Barcelona, onder Frank Rijkaard, kampioen van Spanje te worden.

Volgens de laatste geruchten schijnen 'Frenk en Henk' echter niet altijd even dikke vrienden te zijn. Frank is de grote man bij Barcelona, maar Henk strijkt graag met de eer. Henk is een mannetje.

Daar maakt hij overigens geen geheim van. Henk wil graag op eigen benen staan. En Nederland is dan zeker een optie, al moet het wel één van de clubs uit de topdrie zijn, wil hij tekenen. En daar valt Ajax - in elk geval de komende weken - nog wel onder.

Vorig seizoen werd Ten Cate al gepolst door Feyenoord om Bert van Marwijk op te volgen. De Amsterdammer had daar wel oren naar, maar hij wilde het contract met Barcelona - de inkt was nauwelijks droog - niet meteen ontbinden.

Met Ten Cate kan Ajax weer een flamboyante coach binnenhalen. Een man die totaal geen tegenspraak duldt en die niet bang is een grote mond op te zetten. Dat kan in het team een hele cultuurschok teweegbrengen. Nu nog hopen dat de muren in de kleedkamer geen oren hebben.

De Amsterdammer, Ten Cate groeide op in Oostenburg, moet ook in staat zijn de kloof tussen de ploeg en de supporters te dichten. Ten Cate zou niet opvallen als hij een dagje zou doorbrengen op de tribunes van de F-side.

Hij eist van spelers waar het Ajax-publiek al maanden om schreeuwt: passie en emotie. Deze aanpak heeft in het verleden al successen opgeleverd met mindere spelers dan bij Ajax rondlopen. Zo haalde hij met Sparta in 1996 de bekerfinale, werd hij met Vitesse derde in de competitie en zorgde hij voor een volksfeest in Breda door met NAC Europees voetbal te halen.

Ten Cate zou als trainer een goede combinatie kunnen vormen met Gerard van der Lem als technisch directeur. De twee zijn goede vrienden van elkaar en zaten zelfs bij elkaar op school in Amsterdam. De geschiedenis kan zich herhalen. Samen aan het werk in Amsterdam.
quote:
Wie wordt de opvolger van Ronald Koeman? Twee belangrijke gegadigden om Ajax te redden lijken Danny Blind en Henk ten Cate. Twee portretten.

Deel 2: Danny Blind

Blind praat zonder moeite in termen als 'nummer vier'

Honderd procent Ajax

MIKE VAN DAMME

Waarom iemand van buiten halen als je binnenshuis de ideale opvolger hebt? Danny Blind (43) weet als geen ander wat het Ajax-systeem inhoudt. Al vijf jaar traint hij de A1 van de Amsterdamse club en sinds februari 2003 is hij tevens hoofd jeugdopleidingen. Daarvoor speelde hij nog eens dertien jaar voor Ajax. Blind praat dus moeiteloos in termen als 'nummer vier', 'nummer tien', 'vleugelspelers' en 'attractief voetbal'.

Daarnaast moet hij als rasechte verdediger de kwakkelende achterhoede bij Ajax wel enig vernuft kunnen bijbrengen. Net als Julien Escudé en Zdenek Grygera was Blind niet gezegend met een enorme explosiviteit, maar hij koos vaak goed positie.

Belangrijker nog, Blind kent het gros van de huidige selectie - waaronder de 'probleemjongeren' - zeer goed. Spelers als Maarten Stekelenburg, Johnny Heitinga en Wesley Sneijder speelden enkele jaren geleden nog als anoniempjes onder Blind in de A1. Daar maakten ze de laatste stap richting het profvoetbal.

Blind heeft het natuurlijke overwicht dat deze jongeren nodig hebben. In tegenstelling tot Ronald Koeman is hij didactisch goed. Niet voor niets was hij onder Louis van Gaal jarenlang aanvoerder van de Amsterdamse ploeg.

Blind ambieert al jaren de baan van hoofdtrainer. Alleen heeft hij een selecte lijst met clubs waar hij wil werken. Daarop staat Ajax eerste, met kapitalen en vet gedrukt. Alleen moet de club de Zeeuw niet als crisismanager willen gebruiken: daar was hij in november 2001 niet al te happig op, toen Vitesse dreigde Ronald Koeman niet te laten gaan.

Blind houdt niet van die korte-termijnpolitiek. Daarmee doe je jezelf en het team tekort, zei hij destijds al. Misschien druist het ook tegen zijn loyaliteitsgevoel in, want veel clubs versleet Blind niet. Als speler kwam hij zeven jaar uit voor Sparta en dertien jaar voor Ajax. Extra pluspunt: het was Johan Cruijff die hem destijds naar Amsterdam haalde.

De trainerscarrière van Blind gaat voorlopig niet verder dan vijf jaar de A1 van Ajax, waarmee hij meerdere kampioenschappen pakte en waarvan menig talent doorstroomde naar het eerste elftal. In 2002 kreeg hij de kans om trainer van Jong Ajax te worden, maar daar zag hij van af. Blind vond dat het tweede elftal uit een te select en te sterk wisselend groepje spelers bestond.

Mocht Ajax de voormalig aanvoerder naar voren schuiven als de nieuwe trainer, dan moet de club echter wel moet spoed een nieuwe technisch directeur aanstellen. Waar Blind zich als speler en coach altijd staande heeft weten te houden, heeft hij in het verleden aangetoond een ongelukkige hand in transfers te hebben. Als directeur spelersbeleid bij Ajax haalde Blind voor een berg geld spelers als Nikos Machlas, John Nieuwenburg, Aron Winter, Frank Verlaat en Stanley Menzo.
slettebak [@] gmail.com
pi_25266486
En misschien nog leuk om te vermelden:
quote:
Tonnie Bruins Slot is heel even hoofdtrainer van Ajax geweest. In het seizoen 1985 nam hij in vijf eredivisieduels en vijf vriendschappelijke wedstrijden de taken over van de op non-actief gezette Aad de Mos. Ajax boog de negatieve curve om en werd onder leiding van Bruins Slot kampioen.
.
slettebak [@] gmail.com
pi_25266518
Blind lijkt mij toch wel een goede trainer. Al zie ik liever Ten Cate.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 15:46:14 #288
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_25266611
Dat Martin Jol nummer 1 op de lijst staat is wel duidelijk. Ten Cate is nummer 2 en Danny Blind is 3e keuze. Ik hoop overigens niet dat Danny Blind ooit hoofdcoach wordt van Ajax. Mag opzich wel maar ga dan eerst maar eens heel wat jaren ergens anders ervaring op doen.
pi_25267237
Dit ontslag en deze kandidaten geven me overigens wel hoop dat een van der Vaart nog wel een jaar minimaal zou willen blijven. Het lijkt me echt zonde wanneer VDV in de zomer vertrekt.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:40:44 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25267242
Obodai was idd echt verschrikkelijk slecht, wat een enorm balverlies elke keer.

Maar het zal wel een tijd worden dat de ziekenboeg leegstroomt bij Ajax, ik heb al jaren mijn twijfels bij de medische staf. Een beetje rustop het middenveld in de vorm van Galasek zou al een hoop schelen iig.

Ik blijf er ook bij dat Rosales (nog/weer) niet brengt wat ie zou moeten, tegen Auxerre was het echt bar en boos hoe weinig hij zijn man voorbij kwam.

Laten we maar op een soort van 'schok effect" hopen bij een nieuwe trainer, want het talent en de kwaliteit zit echt wel in deze groep, maar het komt er gewoon niet uit. Ik zeg niet dat het 100% aan Koeman lag, maar echt lekker in de groep lag hij toch niet volgens mij..

Laat ze eerst maar weer een beetje lol in het trainen en voetbal krijgen, er zit nu iets minder druk op de selectie, dan komen de prestaties vanzelf wel weer....

Crosspost ik weet het, bite me .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_25267715
Rosales valt inderdaad weer ver terug naar het niveau van zijn eerste duels.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 26 februari 2005 @ 17:47:47 #292
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_25267852
We mogen Koeman overigens wel bedanken dat hij destijds met Trabelsi is gaan praten aangezien hij eigenlijk de enige is die constant op een hoog niveau presteert.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_25267881
Dat was een leuk gesprek! Lees de column naar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 26 februari 2005 @ 17:57:58 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25268008
Bron Ajaxnetwerk.to:

Ajax heeft door de Europese resultaten een kleine stijging in UEFA-coefficient behaald. Dat coefficient wordt bepaald over de resultaten van de laatste vijf jaar en ligt onder andere aan de basis van de al dan niet beschermde status in Europa. Dit seizoen viel een coefficient van 8.062 van het matige seizoen 1999/2000 af en behaalde Ajax 10.915 punten daarvoor in de plaats. Een stijging dus van bijna drie punten. Daarmee staat Ajax op dit moment op een 33ste plaats in Europa. Enkele ploegen onder Ajax zijn nog wel actief in Europa maar gezien de achterstand en hun kansen om ver te komen ligt het niet voor de hand dat Ajax nog ver gaat zakken.

Indien Ajax volgend jaar goed presteert kan de ploeg flink stijgen en een betere positie verdienen bij de lotingen. Dan valt een hele zwakke puntentotaal van seizoen 2000/2001 met slechts 7.007 punten weg.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 februari 2005 @ 17:58:39 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_25268018
Ik vond Rosales nog de beste Ajacied. Aandoenlijk hoe hard hij werkte was meer op eigen helft te vinden dan voorin. Ik neem het hem niet kwalijk dat ie geen echte aanvallende impulsen kon geven, kreeg geen bruikbare bal voorin en moest zelf opzoek naar mogelijkheden. Ik heb veel vertrouwen in hem.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25268087
Rosales is vrijwel de enige aankoop van Koeman waar ik vertrouwen in heb.
pi_25268164
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 17:57 schreef golfer het volgende:
Bron Ajaxnetwerk.to:

Ajax heeft door de Europese resultaten een kleine stijging in UEFA-coefficient behaald. Dat coefficient wordt bepaald over de resultaten van de laatste vijf jaar en ligt onder andere aan de basis van de al dan niet beschermde status in Europa. Dit seizoen viel een coefficient van 8.062 van het matige seizoen 1999/2000 af en behaalde Ajax 10.915 punten daarvoor in de plaats. Een stijging dus van bijna drie punten. Daarmee staat Ajax op dit moment op een 33ste plaats in Europa. Enkele ploegen onder Ajax zijn nog wel actief in Europa maar gezien de achterstand en hun kansen om ver te komen ligt het niet voor de hand dat Ajax nog ver gaat zakken.

Indien Ajax volgend jaar goed presteert kan de ploeg flink stijgen en een betere positie verdienen bij de lotingen. Dan valt een hele zwakke puntentotaal van seizoen 2000/2001 met slechts 7.007 punten weg.
Is die lijst ergens te zien met de beste Europese ploegen qua puntenaantal?
pi_25268204
Als je even op de bron van het artikel op ajax.netwerk klikt, kan je die lijst zien.

Of je klikt hierop: http://www.xs4all.nl/~kas(...)thod3/trank2005.html
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_25268212
pi_25268258
gister kwam op AT5 een kleine docu over een paar gasten van 410 die de spandoeken maken, was wel leuk om te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')