abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25205055
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef calvobbes het volgende:

En waar ga je heen dan? In welk land is het zoveel beter dan in Nederland?

Ik ben voor (mijn werk) regelmatig in andere Europese landen geweest en ik zie nergens dat het in die landen zoveel beter is dan in Nederland.
Dus als jij ergens het utopia weet te vinden, dan hoor ik het graag.
als dat er al was, hoeft zo'n idioot als jij dat niet te weten
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_25205111
[quote]85. Die jongens in Ede waren aan het feesten die dag en dat had niks met die aanslagen te maken. Dit heeft ook in de kranten gestaan (welliswaar op pagina 28, tussen de horoscopen en het weerbericht[/'quote]

wat waren ze dan aan het doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door flyin-hawk op 22-02-2005 15:45:06 ]
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_25205141
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 15:03 schreef flyin-hawk het volgende:

als dat er al was, hoeft zo'n idioot als jij dat niet te weten
lekkere volwassen reacties weer

Wat erg he dat mensen anders denken dan jij
pi_25205469
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo positief is het allemaal niet. Nederland is behoorlijk ziek namelijk. Een democratie en veiligheid van meningsuiting en persvrijheid is er niet meer in iedergeval.
We hebben anders toch een echte democratie. Ik voel en ben hier veilig. Gevoel van onveiligheid word je alleen maar aangepraat, trap er gewoon niet in zou ik zeggen! En ik hoor tegenwoordig echt alles in de pers hoor.... dus: stel je gewoon niet zo aan....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_25205552
quote:
68: Wordt het hoogste gebouw van Rotterdam een moskee

Gaan ze de euromast ombouwen ofzo?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25205610
quote:
We hebben anders toch een echte democratie. Ik voel en ben hier veilig. Gevoel van onveiligheid word je alleen maar aangepraat, trap er gewoon niet in zou ik zeggen! En ik hoor tegenwoordig echt alles in de pers hoor.... dus: stel je gewoon niet zo aan....
Daar denken Pim, Aad Kosto, Rita Verdonk, Ali, Wilders, Hans Janmaat over en Theo van Gogh andersover
Barend en Van Dorp mogen niet zeggen dat de Hells Angels een criminele organisatie zijn of dat Feyenoord supporters tuig is. En zo zijn er nog legio voorbeelden.
Bekende figuren krijgen bombrieven, mensen worden met de dood bedreigt en Submission mag niet meer worden vertoont op een filmfestival.

En jij denkt dat de Nederlandse democratie gewoon gezond is?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25205808
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar denken Pim, Aad Kosto, Rita Verdonk, Ali, Wilders, Hans Janmaat over en Theo van Gogh andersover
Barend en Van Dorp mogen niet zeggen dat de Hells Angels een criminele organisatie zijn of dat Feyenoord supporters tuig is. En zo zijn er nog legio voorbeelden.
Bekende figuren krijgen bombrieven, mensen worden met de dood bedreigt en Submission mag niet meer worden vertoont op een filmfestival.

En jij denkt dat de Nederlandse democratie gewoon gezond is?
En dat zijn allemaal acties van of individuen of kleine groepjes indiviuen. En zolang wij ons allemaal daardoor laten intimideren, gaat het inderdaad de verkeerde kant uit. Als Ali en Wilders niet bedreigd werden, dan deden ze wel alsof ze dat werden, want ze hebben daar nogal wat belangen bij. Je mag alles zeggen over hells angels en supporters, maar zolang je je maar laat intimideren door die lui, ja dan niet. DUS...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 22 februari 2005 @ 18:18:01 #33
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25205839
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 18:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

En dat zijn allemaal acties van of individuen of kleine groepjes indiviuen. En zolang wij ons allemaal daardoor laten intimideren, gaat het inderdaad de verkeerde kant uit. Als Ali en Wilders niet bedreigd werden, dan deden ze wel alsof ze dat werden, want ze hebben daar nogal wat belangen bij. Je mag alles zeggen over hells angels en supporters, maar zolang je je maar laat intimideren door die lui, ja dan niet. DUS...
Ga toch weg!
Dat "groepje" individuen minacht ons land onder de gemeenschappelijke norm van de Islam die voorschrijft dat Westerlingen ongelovige varkens zijn. En nogmaals: de term "groepje" gaat in dit geval op voor de kleine Marokkaanse minderheid die er wel normaal gedrag op nahouden. Het overgrote deel kun je denk ik als rotte appel bestempelen.
pi_25206630
quote:
Je mag alles zeggen over hells angels en supporters, maar zolang je je maar laat intimideren door die lui, ja dan niet. DUS...
Wat verwacht je nu dat Barend en Van Dorp niet hun excuses moeten aanbieden om zo het leven van hunzelf en familie te beschermen?

Paul Cliteur is zeker een jankerd?

Echt wat een enorme trieste opmerkingen en je hebt duidelijk de bel nog niet horen luiden, laat staan dat je weet waar de klepel hangt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25210537
Het is zo gemakkelijk om excessen te presenteren als zouden ze representatief zijn voor een hele groep. Daar is een woord voor: populisme.

En daarbij: Nederland is een van de meest welvarende landen ter wereld. Niet alleen materieel, maar ook wat betreft veiligheidsgevoel en geestelijk welzijn. Dus waar TS zo over loopt te klagen begrijp ik eigenlijk niet goed.
pi_25210931
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is zo gemakkelijk om excessen te presenteren als zouden ze representatief zijn voor een hele groep. Daar is een woord voor: populisme.

En daarbij: Nederland is een van de meest welvarende landen ter wereld. Niet alleen materieel, maar ook wat betreft veiligheidsgevoel en geestelijk welzijn. Dus waar TS zo over loopt te klagen begrijp ik eigenlijk niet goed.
Wij(Nederland) hoeven ons, wat dit soort dingen betreft, niets aan te trekken van de staat waarin andere landen verkeren. Wanneer wij vinden dat het hier onveilig is, moet het veiliger, ongeacht of er in kaapstad dagelijks 10 mensen vermoord worden of niet.

Maw. of het hier relatief onveilig is doet niet ter zake. Idem aan het welvaarts niveau.
"Cry 'havoc,' and let slip the dogs of war."
pi_25211276
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:37 schreef Reflex het volgende:

[..]

Wij(Nederland) hoeven ons, wat dit soort dingen betreft, niets aan te trekken van de staat waarin andere landen verkeren. Wanneer wij vinden dat het hier onveilig is, moet het veiliger, ongeacht of er in kaapstad dagelijks 10 mensen vermoord worden of niet.

Maw. of het hier relatief onveilig is doet niet ter zake. Idem aan het welvaarts niveau.
Wat het meest zorgelijk is in Nederland, in mijn ogen, is niet het welvaartsniveau of het welzijn of de veiligheid, maar het populisme en de manier waarop mensen elkaar angst inpraten. De onbeholpen manier waarop politici omgaan met maatschappelijke thema's. De manier waarop problemen groter worden gemaakt dan ze werkelijk zijn. Het onvermogen om zelf kritisch na te denken. Het geknabbel aan de wortels van de democratie, zoals Maxime Verhagen dat bijvoorbeeld laatst weer eens deed door te verkondigen dat het mogelijk moet zijn partijen op grond van hun politieke standpunten te verbieden. Daar zou je je zorgen over moeten maken.

Wat niet weg neemt dat extremisme aangepakt moet worden, maar wat ook aangepakt moet worden is de onterechte beeldvorming dat iedere moslim een extremist is. Dat is gewoon niet waar. Dat er (zie lijstje TS) een imam is die vrouwen geen hand geeft wordt breed uitgelicht, maar dat daar tientallen imams tegenover staan die Verdonk/vrouwen wel een hand geven hoor je niemand over. Toch wel belangrijk als je wil weten hoe groot het probleem nou echt is (niet zo groot als Wilders en consorten je willen doen geloven).
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:05:00 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25211309
Goh verrassend, weer zo'n jankertje die denkt dat het beter kan, alleen geen flauw benul heeft van hoe dat zou moeten .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:10:43 #39
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25211379
Is dit multiple choice?
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:56:05 #40
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25211983
Ik denk dat mensen die wonen in regio's met echte problemen vaak geschokt zijn door het gehuil/gemiep/gezeur/geblaat van de inwoners van welvarende landen die "alles" hebben en zich toch nog overal over liggen op te winden en doen alsof ze in een hel op aarde wonen.

Uiteraard zijn er enkele problemen en zijn er dingen die beter kunnen, maar dat pseudo-martelaarsgedoe is ronduit triest. We bevinden ons hier in een positie waarop het grootste deel van de wereldbevolking jaloers is en toch krijgen velen het voor mekaar om hele dagen te klagen over de arme ik en het ondraaglijke lijden van de doorsnee westerling.

Nieuwe generaties kunnen dingen echt niet meer in het juiste perspectief plaatsen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:08:11 #41
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25212144
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zo positief is het allemaal niet. Nederland is behoorlijk ziek namelijk. Een democratie en veiligheid van meningsuiting en persvrijheid is er niet meer in iedergeval.
Ga dan verhuizen, zeiksnor.
weg
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:14:41 #42
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25212228
Ach, we hebben pessimisten en optimisten.
Da's altijd al zo geweest, en dat zal ook altijd zo blijven.

Een optimist kan natuurlijk met net zoveel gemak 92 redenen voor zichzelf bedenken.
...dass wir fliegen.
  Eindredactie Games woensdag 23 februari 2005 @ 11:15:52 #43
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25212249
ik neem DiegoArmandoMaradona allang niet meer serieus meer....
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:16:12 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25212253
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 17:45 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Gaan ze de euromast ombouwen ofzo?
Nee, het Nationale Nederlanden gebouw, blijkbaar
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 23 februari 2005 @ 11:17:59 #45
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25212282
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:10 schreef ShaoliN het volgende:
Is dit multiple choice?

TS: koop een goed boek en ga lekker lezen op de donkere winteravonden...
Veel beter voor je hart ook enzo....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25212378
TS ga emigreren
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_25213226
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 08:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ondertussen in Nederland:

lijstje

Ik hoop niet dat deze topic dicht gaat, maar ik vermoed het wel onder het mom van vrijheid van meningsuiting
Maar als je alle positieve dingen zou opnoemen ben je morgen nog niet klaar hoor

Pessimist!
  woensdag 23 februari 2005 @ 16:28:23 #48
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25216425
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 15:15 schreef calvobbes het volgende:

[..]

lekkere volwassen reacties weer

Wat erg he dat mensen anders denken dan jij
  FOK!fossiel woensdag 23 februari 2005 @ 16:41:12 #49
10 RemCOW