als dat er al was, hoeft zo'n idioot als jij dat niet te wetenquote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:58 schreef calvobbes het volgende:
En waar ga je heen dan? In welk land is het zoveel beter dan in Nederland?
Ik ben voor (mijn werk) regelmatig in andere Europese landen geweest en ik zie nergens dat het in die landen zoveel beter is dan in Nederland.
Dus als jij ergens het utopia weet te vinden, dan hoor ik het graag.

quote:Op dinsdag 22 februari 2005 15:03 schreef flyin-hawk het volgende:
als dat er al was, hoeft zo'n idioot als jij dat niet te weten![]()

We hebben anders toch een echte democratie. Ik voel en ben hier veilig. Gevoel van onveiligheid word je alleen maar aangepraat, trap er gewoon niet in zou ik zeggen! En ik hoor tegenwoordig echt alles in de pers hoor.... dus: stel je gewoon niet zo aan....quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo positief is het allemaal niet. Nederland is behoorlijk ziek namelijk. Een democratie en veiligheid van meningsuiting en persvrijheid is er niet meer in iedergeval.

quote:68: Wordt het hoogste gebouw van Rotterdam een moskee

Daar denken Pim, Aad Kosto, Rita Verdonk, Ali, Wilders, Hans Janmaat over en Theo van Gogh andersoverquote:We hebben anders toch een echte democratie. Ik voel en ben hier veilig. Gevoel van onveiligheid word je alleen maar aangepraat, trap er gewoon niet in zou ik zeggen! En ik hoor tegenwoordig echt alles in de pers hoor.... dus: stel je gewoon niet zo aan....

En dat zijn allemaal acties van of individuen of kleine groepjes indiviuen. En zolang wij ons allemaal daardoor laten intimideren, gaat het inderdaad de verkeerde kant uit. Als Ali en Wilders niet bedreigd werden, dan deden ze wel alsof ze dat werden, want ze hebben daar nogal wat belangen bij. Je mag alles zeggen over hells angels en supporters, maar zolang je je maar laat intimideren door die lui, ja dan niet. DUS...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Daar denken Pim, Aad Kosto, Rita Verdonk, Ali, Wilders, Hans Janmaat over en Theo van Gogh andersover
Barend en Van Dorp mogen niet zeggen dat de Hells Angels een criminele organisatie zijn of dat Feyenoord supporters tuig is. En zo zijn er nog legio voorbeelden.
Bekende figuren krijgen bombrieven, mensen worden met de dood bedreigt en Submission mag niet meer worden vertoont op een filmfestival.
En jij denkt dat de Nederlandse democratie gewoon gezond is?

Ga toch weg!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 18:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
En dat zijn allemaal acties van of individuen of kleine groepjes indiviuen. En zolang wij ons allemaal daardoor laten intimideren, gaat het inderdaad de verkeerde kant uit. Als Ali en Wilders niet bedreigd werden, dan deden ze wel alsof ze dat werden, want ze hebben daar nogal wat belangen bij. Je mag alles zeggen over hells angels en supporters, maar zolang je je maar laat intimideren door die lui, ja dan niet. DUS...

Wat verwacht je nu dat Barend en Van Dorp niet hun excuses moeten aanbieden om zo het leven van hunzelf en familie te beschermen?quote:Je mag alles zeggen over hells angels en supporters, maar zolang je je maar laat intimideren door die lui, ja dan niet. DUS...

Wij(Nederland) hoeven ons, wat dit soort dingen betreft, niets aan te trekken van de staat waarin andere landen verkeren. Wanneer wij vinden dat het hier onveilig is, moet het veiliger, ongeacht of er in kaapstad dagelijks 10 mensen vermoord worden of niet.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is zo gemakkelijk om excessen te presenteren als zouden ze representatief zijn voor een hele groep. Daar is een woord voor: populisme.
En daarbij: Nederland is een van de meest welvarende landen ter wereld. Niet alleen materieel, maar ook wat betreft veiligheidsgevoel en geestelijk welzijn. Dus waar TS zo over loopt te klagen begrijp ik eigenlijk niet goed.

Wat het meest zorgelijk is in Nederland, in mijn ogen, is niet het welvaartsniveau of het welzijn of de veiligheid, maar het populisme en de manier waarop mensen elkaar angst inpraten. De onbeholpen manier waarop politici omgaan met maatschappelijke thema's. De manier waarop problemen groter worden gemaakt dan ze werkelijk zijn. Het onvermogen om zelf kritisch na te denken. Het geknabbel aan de wortels van de democratie, zoals Maxime Verhagen dat bijvoorbeeld laatst weer eens deed door te verkondigen dat het mogelijk moet zijn partijen op grond van hun politieke standpunten te verbieden. Daar zou je je zorgen over moeten maken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:37 schreef Reflex het volgende:
[..]
Wij(Nederland) hoeven ons, wat dit soort dingen betreft, niets aan te trekken van de staat waarin andere landen verkeren. Wanneer wij vinden dat het hier onveilig is, moet het veiliger, ongeacht of er in kaapstad dagelijks 10 mensen vermoord worden of niet.
Maw. of het hier relatief onveilig is doet niet ter zake. Idem aan het welvaarts niveau.

Ga dan verhuizen, zeiksnor.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo positief is het allemaal niet. Nederland is behoorlijk ziek namelijk. Een democratie en veiligheid van meningsuiting en persvrijheid is er niet meer in iedergeval.

Nee, het Nationale Nederlanden gebouw, blijkbaarquote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:45 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Gaan ze de euromast ombouwen ofzo?

quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:10 schreef ShaoliN het volgende:
Is dit multiple choice?

Maar als je alle positieve dingen zou opnoemen ben je morgen nog niet klaar hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2005 08:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ondertussen in Nederland:
lijstje
Ik hoop niet dat deze topic dicht gaat, maar ik vermoed het wel onder het mom van vrijheid van meningsuiting

quote:Op dinsdag 22 februari 2005 15:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]lekkere volwassen reacties weer
Wat erg he dat mensen anders denken dan jij

| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |