quote:1.11. Het braden van pauw.
Men zal de pauw plukken zodanig dat het hoofd zijn veren houdt, en ook de nek tot aan de schouders, en [zo]dat de staart heel blijft. Dan kookt men het lichaam [zodanig] dat hoofd en staart niet bederven . Lardeer hem dan en steek hem aan een spit. Dan neemt men een doek waarmee men de staart afdekt en een andere doek waar men het hoofd en de hals mee bedekt. Maak vuur geschikt om het lichaam mee te braden en niets anders. Bevestig hem nadat hij geroosterd is op een brood met een priem, verwijder de doeken, en draag [de pauw] vervolgens zo naar de tafel.
bron: http://www.coquinaria.nl/kooktekst/Edelikespijse1.htm#1.11
dat was ook mijn eerste gedachte bij het lezen van de OPquote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:07 schreef barman het volgende:
[..]
Kan 145 keer niet lezen maar tellen kan hij wel.
Ja! Dat ken ik ook!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:39 schreef marleenhoofd- het volgende:
ik ken een heel leuk liedje en dat gaat zo:
een broodje bapao, een broodje bapao, een broodje bapao, een broodje ba-pa-o
Misschien is de TS in een pauw veranderdquote:Op maandag 7 maart 2005 16:43 schreef barman het volgende:
Hoe is het met je pauwbroodjes?
Heb je ze al op?
Als jij verwijderd wordt zijn we in ieder geval van twee reeksen afquote:Op dinsdag 8 maart 2005 21:00 schreef Ruis het volgende:
hmm, als ik de TT verander is de "grap" zeker weg...
Verkoop ze op marktplaats.quote:Op maandag 21 februari 2005 14:51 schreef SchizoDH het volgende:
pauwpauwo, bapou
maakt me geen hol uit, ze zijn niet te vreten en ik heb ze over
Had ze aan mij gegeven dan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |