abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25179757
Gisternacht, feestje. Iemand gebruikt harddrugs (waar ik compleet geen voorstander van ben) en flipt echt helemaal. Niemand die hem naar huis durfte te brengen, en de mensen die het wel wilden waren te dronken om het te doen. Conclusie, ik bel 112.

ze zeggen heel erg simpel. Sorry dat soort mensen nemen we niet mee. Er komt dus geen ambulance en geen politie. Ik pissig, hebben we gewoon godverdomme 12 keer moeten bellen komt er eindelijk toch eens politie kijken. Die politie roept meteen, na het zie van die gast, nog een politie auto op + met spoed een ambulance.

Jah, hallo! Ik had ze toch al verteld over de telefoon dat het ernstig was! Ik was daar op het feest nuchter om een beetje een oogje in het zeil te houden, aangezien ik al wel verwachte dat er "iets" ging gebeuren.

Vraag ik heel beleeft aan een politie agent watwel "de juiste procedure" is in zo'n geval. Het enigste wat die zegt: "Ik heb geen idee".

Die gast die het drugs gebruikte kende ik niet, maar als het ooit nog weer eens gebeurd dan wordt die gewoon op straat gepleurd, want aangezien toch niemand er wat aan wil doen en niemand wil komen helpen.... helaas ben ik niet zo harteloos...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2005 15:37:15 ]
  zondag 20 februari 2005 @ 15:39:44 #2
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_25179823
Of er een ambulance gestuurd wordt ligt helemaal aan de melding.

Als jij zegt dat er "iemand aan flippen is omdat ie te veel drugs heeft gebruikt en dat niemand hem naar huis durft te brengen" komt er natuurlijk geen ambulance, we zijn geen taxibedrijf voor drugsverslaafden en agressieve feestgangers.

Zolang hij gewoon bij kennis is en normaal ademt e.d. heb je geen ambulance nodig.

Als jij zegt dat iemand bewusteloos is en dat dat komt doordat ie drugs heeft gebruikt dan is het een heel ander verhaal en heb je binnen 15 minuten een wagen naast je staan.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_25179993
ok, van de ambulance kan ik me dan nog voorstellen, maar er wou zelfs geen politie komen kijken. De situatie was heel erg dreigend, en ook niemand wist wat die gehad had of hoeveel. En daarom vond ik het ook een beetje raar dat ze niet wouden komen. Moeten we dan serieus wachten totdat die gaat od'en of zijn bewustzijn verliest? Want dan kan het namelijk ookal telaat zijn. Ik vind gewoon dat ze iniedergeval IEMAND hadden moeten sturen om even te kijken hoe serieus de situatie was, da's toch niet zo heel erg moeilijk? De politie haalde bijvoorbeeld niet voor niks METEEN de ambulance erbij....
  zondag 20 februari 2005 @ 16:00:03 #4
48645 Farao
pi_25180177
Zolang hij niks strafbaars heeft gedaan of niemand bedreigd ofzo zal de politie ook niet veel met 'n kunnen doen, 't is tenslotte op 'n privefeest.

Of als 't heel druk is dan zal zo'n politie-centralist ook niet gelijk naar zo'n situatie (waar iemand met wat drugs op een beetje lastig begint te doen) een wagen sturen, die houden ze dan liever voor andere zaken beschikbaar.
pi_25180570
Ik heb wel eens een jongen gevonden midden op een polderweg toen ik met een vriend naar huis fietste na het uitgaan. Hij was overduidelijk onder invloed van het een of het ander en reageerde nauwelijks.We hebben toen 112 gebeld en die wilden niemand sturen, geen politie of ambulance. Maar stel je voor dat er een auto over die weg was gereden en hem niet op tijd zag was dat die jongen dus fataal geworden. Soms begrijp ik die laksheid niet
(we hebben trouwens ook nog geprobeerd met hem te praten en hem aan de kant van de weg te krijgen maar hij was vrij agressief toen we dat probeerden dus nadat 112 niks deed zijn we maar weg gegaan )
pi_25180730
pi_25180809
Ik denk inderdaad ook dat het aan je melding heeft gelegen zoals Farao al zegt. Als je aangeeft dat niemand hem naar huis wil brengen dan komt er natuurlijk niemand. Als je had benadrukt dat hij echt ziek was en aggresief of zo, dan waren ze vast wel meteen gekomen.
  zondag 20 februari 2005 @ 17:02:03 #8
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25181119
Gewoon zeggen dat iemand bewusteloos is of is geweest, komen ze zo... Of zeggen dat ie een wapen heeft, dan zul je de politie wel snel op de stoep hebben staan, denk ik...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_25181259
Flippen? Wat was er nu precies aan de hand? Wat denk je dat die op had?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25186812
quote:
Op zondag 20 februari 2005 15:35 schreef CoiCrow het volgende:

Ik was daar op het feest nuchter om een beetje een oogje in het zeil te houden, aangezien ik al wel verwachte dat er "iets" ging gebeuren.
Dan had je er voor moeten zorgen dat ze van de drugs af zouden blijven

Door dit soort dingen is het ook niet gek dat 112 wordt overbelast met relatief gezien nutteloze meldingen
O
I __O
/ /
Neen, ik laat de hond uit
  zondag 20 februari 2005 @ 23:47:49 #11
107521 Furia
snoopy weer
pi_25186924
Mensen die aan drugs zitten verdienen de dood
  Spellchecker maandag 21 februari 2005 @ 01:01:53 #12
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25188453
quote:
Op zondag 20 februari 2005 23:47 schreef Furia het volgende:
en iedereen die een biertje drinkt ook zeker
Tevens -purist.
pi_25188595
quote:
Op maandag 21 februari 2005 01:01 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

en iedereen die een biertje drinkt ook zeker
Ja
I need you tonight
’cause I’m not sleeping
There’s something about you girl
That makes me sweat
  maandag 21 februari 2005 @ 01:14:20 #14
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_25188686
quote:
Op zondag 20 februari 2005 23:42 schreef PolarStars het volgende:

[..]

Dan had je er voor moeten zorgen dat ze van de drugs af zouden blijven
En hoe wou je dat dan voorkomen
Met elke feestganger mee naar het toilet gaan of zo?!
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
pi_25189230
Na mijn eerste melding hebben we geprobeerd hem in een auto te krijgen dat wou al niet lukken, taxi kon ook niet. Toen in de tweede keer belde heb ik dat ook zeker duidelijk gemaakt en duidelijk vermeld dat we niet wist wat die ophad maar dat het zeker niet goed ging en dat die agressief werd.

Ik was daar om een oogje in het zeil te houden, maar ik kan niet op 100 mensen tegelijk letten en het "soort" mensen dat daar was kun je moeilijk tegen houden als ze bepaalde dingen willen doen (zeker in je eentje). Dan heb je natuurlijk nog alle alcohol die iedereen op had.

Ik vermoed dat die xtc op had, waarschijnlijk veel te veel ook. De bekende stuiptrekkingen met zijn kaken en armen.

Maar goed nu weet ik tenminste wel wat ik moet vertellen aan 112 zodat ze wel komen. En 112 bel ik zeker niet snel, sterker nog dit was de eerste keer. Maar een kennis van ons had een hersenbloeding (ookal wist ze dat toen nog niet). Ze hebben het verhaal 3 keer moeten vertellen voordat er eindelijk een ambulance kwam! Een paar weken op de IC en hij is nu nog aan het revalideren. Als de ambulance er eerder was geweest was het veel minder erg geweest (tenminste, dat zijn de uitvoerende arts, die vroeg waarom ze niet eerder belden!!)... jah daag.

Maar goed, dat krijg je inderdaad als teveel mensen om "niks" bellen.
  maandag 21 februari 2005 @ 02:40:52 #16
48645 Farao
pi_25189329
Ach, zo'n arts heeft makkelijk praten.

Bij 'n CVA (hersenbloeding/infarct) is het inderdaad belangrijk om zo snel mogelijk te reageren, doch zal het niet uitmaken of je nu 10 minuten eerder of later bij de neuroloog op de tafel ligt, zolang er maar binnen 3 uur met trombolyse (het met medicijnen oplossen van een stolsel in een bloedvat) begonnen wordt.

En je zegt ook "ze hebben het verhaal 3 keer moeten vertellen" ,welicht vertelden ze het dus niet duidelijk en moest de cpa centralist dus goed doorvragen om er achter te komen wat er precies aan de hand is.

Als jij 112 belt moet je een discipline kiezen (politie, brandweer, ambulance) en als je om een ambulance vraagt krijg je de CPA/MKA aan de lijn en die centralisten zijn ervaren en speciaal opgeleidde verpleegkundigen, vaak met ervaringen op een eerste-hulp of ambulancedienst.

Maar als je belt met "m'n vriend heeft drugs op en is lastig" of "m'n vader doet vreemd, maar ik weet niet wat er is" moeten zij gewoon goed doorvragen wat er aan de hand is, 't komt vaak genoeg voor dat mensen bijvoorbeeld eerst zeggen "ja hij is bewusteloos" maar als er dan doorgevraagd wordt kan de patient opeens "wel nog praten".
Omdat er vaak in paniek gebeld wordt willen de mensen vaak te veel informatie in 1 keer kwijt, waardoor er dan informatie of verloren gaat of gewoon niet klopt.
Vandaar dat je bij onduidelijke zaken soms je verhaal 'n keertje extra moet uitleggen, dan weet de centralist tenminste precies wat er aan de hand is, en ook welke middelen hij/zij daarvoor beschikbaar kan/moet stellen.

Want je heb als centralist maar 'n bepaald aantal ambulance voor 'n vaak groot gebied, en daar ben jij verantwoordelijk voor dan, dus je kan niet voor elke scheet een wagen uitsturen, want dan heb je er even later echt dringend een nodig en dan zijn ze allemaal weg.

En vooral 's nachts (zoals in je eerste verhaal) is zo'n centralist heel voorzichtig met 't uitsturen van wagens omdat er dan sowieso minder beschikbaar zijn.
Voor mijn regio bijvoorbeeld (10 gemeenten, ongeveer 350.000 inwoners) zijn er gedurende de nacht maar 2 ambulance beschikbaar, zijn er meer nodig moeten die van regio's 'n eind verderop komen. En dat is voor de rest van Nederland niet erg verschillend, dus de centralist moet dan echt 100 % zeker weten dat er ook een ambulance nodig is, en dat hij/zij 'm niet voor niks uitstuurt.
  maandag 21 februari 2005 @ 06:33:23 #17
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25189700
quote:
Op zondag 20 februari 2005 23:47 schreef Furia het volgende:
lekker genuanceerd
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25208523
Wij hadden zelfde soort iets. Er stond in onze flat een kamer in de hens (en niet gewoon een brandje, nee die hele kamer stond in lichterlaaie) dus iemand belt 112.. Vraagt die kerel aan de telefoon: "Ben je wel serieus?"

Ze wouden dus gewoon serieus geen brandweer sturen. Pas nadat er meer mensen uit de flat gebeld hadden stuurden ze er een brandweer op af, maarja toen had de kamer er boven ookal vlam gevat.. Als ze ff gewoon normaal hadden gedaan was dat niet gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')