abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25163331
Helemaal geen gas? Dus ook geen geisertje ofzo (vaak bron van koolmonooxide) of ander soort kachel?
Verder ook niets vreemds gevoerd? Niet behangen ofzo (weleens gehoord dat ze van lijmlucht dood kunnen gaan).
Ziek lijkt me niet, want dan zijn ze niet eerst nog gezond en dan opeens dood. Tocht kan idd ook oorzaak zijn.
Zou toch even goed opletten als ik jou was.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 16:48:14 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25163402
Okay, voor alle mensen die aan gas en dampen denken.
Er is hier in het huis geen gas aansluiting, we stoken op stook olie, en die staat in de kelder, 2 etages dieper.
er is niets behangen, gelijmt of met chemie gedaan. De beesten stonden in een aparte kamer, waar het niet tocht. We luchten vaak, en in de kamer waar de beesten stonden was het niet koud.
Ze zouden best "kou gevat" kunnen hebben, maar waarom nu dan ineens, ze hebben vaker te maken met frisse lucht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25163418
Wel goed dat je dit topic niet in CUL hebt geopend, dan waren er vast een een paar aparte recepten langsgekomen
pi_25163490
vogels moeten in een kooi, niet in het aquarium....!

heeft in dierenwinkel gewerkt,waar iemand een aquarium ging halen voor zijn vogels...

(later bleek dat ie ze hierin wilde opbaren)
pi_25199677
Toch blijft het raar.. eerst fluitende vogels, dan ineens de eerste dood, en kort daarna nummer twee precies het zelfde. Sorry.. ik liet ze onderzoeken. Maar goed dat is iets wat ik gedaan zou hebben hoor..
  Redactie Games dinsdag 22 februari 2005 @ 01:46:25 #31
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_25199721
VOGELGRIEP VOGELGRIEP!!!!!
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 22 februari 2005 @ 01:48:36 #32
45206 Pietverdriet
pi_25199741
Waarop liet je ze onderzoeken dan, digi?
En door wie?
Denk je dat een doorsnee dierenarts een Zeldenrust is?
pi_25199761
Piet, als ik op google zoek naar parkieten en plotselinge dood, kom ik heel veel verhalen her en der tegen.
Het is dus geen uniek verschijnsel blijkbaar.
Maar ik kan er met zoeken maar niet achter komen wat de oorzaak was.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 01:55:33 #34
45206 Pietverdriet
pi_25199808
Sja, Bluezz, beestjes zijn afgehaald door de mannen in oranje pakken vanmorgen en dat is voor mij einde verhaal.
pi_25199869
misschien zat er iets raars in het voer, foutje bij de fabrikant ofzo
pi_25199878
Komt bij jou ook altijd de vuilnis op maandag

En toch zou ik willen weten/omdat het vaker voorkomt wat oorzaken zouden kunnen zijn.

Maar niet nu meer... ik ga ff slapen
pi_25201230
Als je nieuwe vogels wil denk je er dan wel aan de kooi echt goed te ontsmetten, als ze namelijk wat onder de leden hebben gehad is de kans groot dat als je niet ontsmet je nieuwe vogels ook weer dood gaan...

Een middel als dettol doet erg goed dienst...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25210985
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 09:16 schreef erodome het volgende:
Als je nieuwe vogels wil denk je er dan wel aan de kooi echt goed te ontsmetten, als ze namelijk wat onder de leden hebben gehad is de kans groot dat als je niet ontsmet je nieuwe vogels ook weer dood gaan...

Een middel als dettol doet erg goed dienst...
Ja idd, is wel zo handig om te doen.
Wat ik me nog verder afvroeg, hadden de vogels schoon water tot hun beschikking (dat niet dus al een paar dagen stond), kan namelijk ook een doodsoorzaak zijn door de bacterien die er dan in kunnen zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')