abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25162439
Een topic over dit schrijversechtpaar.
Ik heb zelf alle boeken van Jonathan Kellerman gelezen. Op een enkel boek na, is de hoofdrol weggelegd voor Alex Delaware, een kinderpsycholoog met veel vrije tijd die door zijn vriendschap met de homofiele rechercheur moordzaken Milo Sturgis in allerlei vreemde zaken terechtkomt. De boeken zijn voornamelijk gesitueerd in Los Angeles, waar Delaware woont.

Ik heb zelf nog nooit iets van Faye Kellerman gelezen, maar ik vraag me regelmatig af of ik het toch zal doen. Wat voor stijl heeft zij? Waarover gaan haar boeken? Wat vinden mensen die van beiden boeken hebben gelezen van de schrijvers?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25162483
Faye Kellerman heeft in haar boeken als hoofdpersoon LAPD-detective Peter Decker. Hij is getrouwd met de joods-orthodoxe Rina Lazaris. Hun gezin speelt altijd een grote rol in de boeken. De bizarre dingen die Peter meemaakt in zijn werk in tegenstelling tot het warme gezin dat ze hebben. De boeken zijn vrijwel altijd spannend tot het eind (niet weg kunnen leggen). Ze schrijft heel anders dan haar man, maar zeker zo goed, zo niet beter.

Ik heb van Jonathan alles gelezen, behalve het allernieuwste boek. Zeer verslavend!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:44:52 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25162499
Ik heb zowat alles van Jonathan Kellerman gelezen. Heerlijk! Gelukkig al weer een poos geleden dus ze staan voor de komende zomer op de herleeslijst. Ben begonnen met het bij elkaar sparen van de boeken van mevrouw Kellerman. Ik ben er heel benieuwd naar.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25162532
De nieuwste, Therapy, heb ik in de US gekocht! Vond ik een erg mooi souvenir

Ik heb ook " the Conspiracy Club" gelezen in die vakantie, met een andere hoofdpersoon. Hoewel er wel wat overeenkomsten waren met Alex Delaware, vond ik dit toch ook weer een fijn boek dat niet weg te leggen was!

Heb je ook een voorkeur voor een van beiden, Tinkerbell?
pi_25162590
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:47 schreef miss_sly het volgende:
De nieuwste, Therapy, heb ik in de US gekocht! Vond ik een erg mooi souvenir

Heb je ook een voorkeur voor een van beiden, Tinkerbell?
Faye denk ik. Want hoe verslavend Jonathan's boeken ook zijn, tis wel zo dat na het lezen van al zijn boeken (op 1 na ) het erg vaak meer van hetzelfde is. Ik vind de boeken van Faye gewoon wat gevarieerder.
pi_25162632
Ze hebben samen een boek geschreven! Dat wil ik dus echt hebben!
pi_25162665
En lees je dan in het engels of in het nederlands?
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:25:34 #9
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25538529
Ik heb gister The Ritual Bath gelezen. Het eerste deel van de Decker en Lazarusserie. Geweldig Had het in een avond en ochtend uit en ik wil meer Ik ben zo blij dat ik inderdaad bij deel 1 ben begonnen en hun verhaal dus vanaf het begin verteld krijg. Ik heb normaal echt de schurft aan het verplichte liefdesverhaal in thrillers maar deze vind ik heel bijzonder en lief.
quote:
En lees je dan in het engels of in het nederlands?
Ik probeer zo veel mogelijk in het engels te lezen.
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 10:30:01 #10
5428 crew  miss_sly
pi_25538602
Dat is dan de eerste van Faye? Aanrader dus?

* miss_sly wil nog een boek bestellen ivm boekenweekgeschenk
pi_25538672
O ik vind de boeken van Jonathan ook leuk om te lezen. Dankzij hem is Munchhausen by proxy mijn favoriete syndroom op de heeeele wereld!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 17 maart 2005 @ 10:35:26 #12
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25538693
Ja doen! Hij schijnt opnieuw uitgebracht te zijn en dat is maar goed ook want ik had een afschuwelijk lelijke druk uit engeland te pakken. Het oog wil ook wat enzo
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 21:44:31 #13
5428 crew  miss_sly
pi_25553255
En The Ritual Bath is besteld
En omdat je voor het boekenweekgeschenk een Nederlandstalig boek moest bestellen, heb ik De Slinger van Foucault van Umberto Eco erbij besteld
De te lezen stapel wordt wel hoog, maar ik ben bijna door de voorloper van de Da Vinci Code heen, dus het gaat redelijk rap
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:55:59 #14
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25553538
Je had mijn boekenweekgeschenk wel mogen hebben. Ik wilde hem al aan Smekje geven om mee te spelen

Benieuwd wat je ervan vindt
  Moderator woensdag 13 april 2005 @ 10:59:48 #15
5428 crew  miss_sly
pi_26190337
Ik ben begonnen in Ritual Bath! Ik ben pas in hoofdstuk 3, dus ik kan er nog niet veel van zeggen, maar wilde alleen even delen dat ik begonnen ben
  woensdag 13 april 2005 @ 16:26:04 #16
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26198858
Ik had hem in anderhalve dag uit

Helaas heeft de bieb het volgende deel alleen in het NL... En is hij steeds weg als ik voor het rek sta
pi_26198982
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:26 schreef Spindizzy het volgende:
Ik had hem in anderhalve dag uit

Helaas heeft de bieb het volgende deel alleen in het NL... En is hij steeds weg als ik voor het rek sta
Reserveren
  woensdag 13 april 2005 @ 17:19:46 #18
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26199767
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:30 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Reserveren
Dat kost hier ¤1.05 per boek Dus dat doe ik alleen voor boeken die uit een ander filiaal moeten komen

Met wat mazzel ligt hij binnenkort bij de tweedehands boekenwinkel. Die hebben elke keer als ik er kom een ander deeltje liggen, voor maar 50 cent of 1 euro
  Moderator vrijdag 29 april 2005 @ 22:31:40 #19
5428 crew  miss_sly
pi_26609207
Ik heb het nog niet uit (ik heb helaas niet zo heel veel tijd om te lezen), maar ik vind het wel een lekker boek
Het leest lekker en ik vind de personages erg sympathiek. Het liefdesverhaal is inderdaad erg lief en helemaal niet vervelend. Ik ben ook ontzettend benieuwd waar het heen moet. Ik ben nu op blz 199 (hfd 16) en ik begin al spoken te zien en complottheorien te bedenken
pi_26630333
ik vind beide goed en spannend schrijven en kan het wel waarderen wanneer een auteur een vaste hoofdpersoon kiest.
Wel vind ik allebei enigszins homofoob in die zin dat er af en toe homo's in voor komen die dan enigszins merkwaardige bewoordingen beschreven worden; als ehm zeer anders en als het ware voor de auteurs onbegrijpelijk.
Zoals je sommige mensen in de provincie (zoals een vriend van mij in Groningen) hoort praten over zwarten - ietwat onbekend, griezelig ofzo.
  Moderator zaterdag 30 april 2005 @ 22:45:36 #21
5428 crew  miss_sly
pi_26631011
Ik vind dat Milo Sturgis helemaal niet vreemd wordt beschreven, maar juist als gewoon een man die toevallig homo is.
Van Faye Kellerman kan ik verder nog niets zeggen, want ik ben dus pas in het eerste boek bezig
  Moderator zondag 8 mei 2005 @ 10:56:50 #22
5428 crew  miss_sly
pi_26819326
En het boek is uit!
Ik vond het erg lekker geschreven, en ik ga beslist het vervolg (en misschien wel allemaal ) lezen/kopen. In het begin moest ik weer even wennen aan de taal; de laatste engelstalige boeken die ik had gelezen waren Harry Potters (nu begonnen in deel 5 trouwens) en dat is toch ander Engels dan Amerikaans Maar toen ik daar weer aan gewend was, las het heerlijk weg. Het liefdesverhaal is inderdaad mooi en subtiel beschreven!
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:50 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Faye denk ik. Want hoe verslavend Jonathan's boeken ook zijn, tis wel zo dat na het lezen van al zijn boeken (op 1 na ) het erg vaak meer van hetzelfde is. Ik vind de boeken van Faye gewoon wat gevarieerder.
Beetje late reactie, maar ja
Welke ene dan niet, Tink?
pi_26819559
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:56 schreef miss_sly het volgende:

Beetje late reactie, maar ja
Welke ene dan niet, Tink?
Oh ik bedoelde dit dus :
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:43 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik heb van Jonathan alles gelezen, behalve het allernieuwste boek. Zeer verslavend!
  Moderator zondag 8 mei 2005 @ 11:17:43 #24
5428 crew  miss_sly
pi_26819609
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:13 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde dit dus :
[..]
AAh, ok
Ik vond bijvoorbeeld Domein van de Beul ook erg goed, en dat is toch heel anders dan de rest.
Het leuke (en verslavende) van Jonathans boeken vind ik dat je, omdat je Alex Delaware en Mili Sturgis zo goed leert kennen, je echt zo'n vertrouwd gevoel krijgt als je over ze leest. Soms weet je gewoon wat ze gaan doen, omdat je de karakters zo goed kent, niet omdat het verhaal voorspelbaar is. Tenminste, zo ervaar ik dat. Als er dan weer een nieuwe Alex Delaware is, en ik begin te lezen, heb ik ook echt het gevoel een oude vriend/bekende weer terug te zien
  Moderator donderdag 9 juni 2005 @ 22:05:24 #25
5428 crew  miss_sly
pi_27788533
Spin, heb je deel 2 van Faye al gevonden en gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')