abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25158479
Vorige Deel:
Stargate SG-1 Seizoen 8 (SPOILERS!!!!!!!!!!!)

Colonel Jonathan "Jack" O'Neill
Active Duty Joint Forces, Unit SGC
Commanding Officer SG-1 Team
As the commanding officer of the SG-1 team, Colonel O'Neill's assignment is to defend Earth from possible hostile invasion, and to explore new worlds and return new technologies to Earth for study and further development.

Doctor Daniel Jackson
Civilian Advisor Joint Forces, Unit SGC
Team Member SG-1
Dr. Jackson joined the SG-1 team on a voluntary basis to study the cultures of other planets. He holds a Ph.D. in Anthropology as well as a Ph.D. in Linguistics, and has prior experience with the culture of Abydos. He is an expert in ancient cultures and languages.

Major Samantha Carter
Active Duty Joint Forces, Unit SGC
Team Member SG-1
Captain Samantha Carter was promoted to Major in 1999. Her assignment is to ascertain possible hostile threats, to continue analysis of stargate technology, and to analyze and return materials, technologies and knowledge for further development.

Teal'c
Civilian Member Joint Forces, Unit SGC
Team Member SG-1
Teal'c had served as the First Prime of Apophis, but after aiding the SG-1 team during their first mission to Chulak, he left his family and culture behind and returned to Earth as a voluntary member of the SG-1 team.

Season 8 Ep Guide:

NEW ORDER, PART 1 801 07.09.04 * * * 1/2
Carter and Teal'c go in search of the Asgard to try and save Colonel O'Neill, but discover that the Asgard's enemy has returned with a vengeance. The System Lords seek an alliance with Earth against a common enemy.

NEW ORDER, PART 2 802 07.09.04 * * * *
While the Goa'uld threaten to attack Earth, SG-1 and the Asgard make a last, desperate stand against the Replicators, which have captured Major Carter and invaded the last outpost of the Asgard civilization.

LOCKDOWN 803 07.23.04 * * 1/2
The S.G.C. is put under quarantine after a mysterious infection leaves a Russian officer in the infirmary -- but the disease may not be a disease at all.

ZERO HOUR 804 07.30.04 * * 1/2
General O'Neill tries to settle into his new job, but faces never-ending crises -- including the capture of SG-1 by the Goa'uld.

ICON 805 08.06.04 * 1/2
Daniel is stranded on another planet after the team's arrival on an alien world sparks a violent civil war.

Teal'c is trapped in a virtual reality simulation, in which he must defend the base from a Goa'uld super-soldier incursion.

AFFINITY 807 08.20.04 * 1/2
Teal'c becomes the chief suspect in a murder investigation after he moves into an apartment off-base. Carter considers her future with Pete.

COVENANT 808 08.27.04 * * *
A businessman threatens to expose the secrets of alien life to the world, forcing Stargate Command to bring him into the loop.

SACRIFICES 809 09.10.04 * * *

The impending wedding of his son is the least of Teal'c's worries when the Hak'tyl plan an uprising against the Goa'uld Moloc, driving a wedge between Teal'c and Ishta.

ENDGAME 810 09.17.04 * * *

The Stargate is stolen, leading SG-1 to discover that the Trust has taken control of an advanced ship in orbit. Teal'c investigates a series of wide-spread Jaffa deaths.

GEMINI 811 01.21.05 * * *
A duplicate of Colonel Carter seeks help from Stargate Command in defeating the Replicator Fifth, who she claims has found a way to counter the Asgard's new weapon.

PROMETHEUS UNBOUND 812 01.28.05 * * 1/2
After the Prometheus responds to a distress call from a Goa'uld ship, Daniel Jackson finds himself a captive when Earth's ship is stolen.

IT'S GOOD TO BE KING 813 02.04.05 * * 1/2
SG-1 comes to the aid of a world about to be invaded by the Goa'uld, only to discover that the local king is Earth's Harry Maybourne.

FULL ALERT 814 02.11.05 * *
Relations between the U.S. and Russia are strained when Russian military leaders claim that the U.S. government has been compromised by the Goa'uld.

CITIZEN JOE 815 02.18.05
A barber from Indiana confronts Jack O'Neill, claiming that he has been seeing visions of SG-1's missions over the last seven years.

RECKONING, PART 1 816 02.25.05
The Jaffa Resistance assembles an army to retake a holy city, while the System Lord Baal seeks help from Earth when he is faced with an enemy common to both of them.

RECKONING, PART 2 817 03.04.05

THREADS 818 03.11.05
Daniel must once again decide whether to risk death or ascend when Oma Desala gives him a second chance. O'Neill and Carter struggle with their respective personal relationships.

MOEBIUS, PART 1 819 03.18.05
SG-1 travels back in time in a daring plan to steal a piece of Ancient technology from Ra, the powerful Goa'uld who ruled in ancient Egypt.

MOEBIUS, PART 2 820 03.25.05
With the timeline changed by SG-1's actions in the distant past, an alternate version of SG-1 must use the newly-discovered time ship to set things right.

Laatste Post door SuperG:
quote:
Dat is niet wazig, 'n squad bestaat uit militairtjes met 'n bepaalde functie.
sniper, squadleader, team leader, fire, firesuport granadier.
De hoogste rangen worden bestukt met mensen met ervaring of lange loopbaan.
Allemaal gericht op efficente combat en tactisch kunnen.
Daarnaast is de US AArde verwikkeld in ene geheim buitenaardse oorlog.
en dan sturen ze dus gewoonlijk Special forces al is dat in de serie ander's maar niet somaar een teampje diensplichtigen.

Dus geen wizkid's alleen maar zeker ook expertise op het strijd vlak.

SG team bestaan bij expiditie missies uit archiloog engineer en aangevult met soldaatjes waarbij de hoogste rang soldaat de leider is.

Natuurlijk als de archiloog of engineer gaan tech blaten dan snappen de soldaten er niks van.
Is hun vak gebied ook niet.
Maar howee als stront aan de knikker is en er dreiging is dan weet je dat ze heel belangrijk zijn en waarom ze ook de leiding hebben.

Alleen zijn er heel veel scenes waar O'Neill blijk geeft dat ie vooral niks snapt van dat technisch geleuter dan komt ie door al die scenes er sowieso dommer over.

Dat houd niet in dat de karakter dom is hij laat het te pas en te onpas doorschemeren als ie iets niet snapt wat sowieso niet in zijn straatje thuis hoort.
Dat gebeurt best wel vaak wat sommige irritant vinden.
Maar zijn expertise is leiderschap en combat.

[ Bericht 62% gewijzigd door metallicattim op 19-02-2005 10:58:48 ]
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25158667
*tvp*

Welk seizoen draait er nu eigenlijk op Veronica?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:48:08 #3
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25159260
Toch vond ik Hammond een veel betere generaal.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_25160917
O'Neill en Hammond kun je niet vergelijken...

O'Neill is en blijft mijn favo, dus hoop echt dat hij in een paar eps terug komt in seizoen 9. O'Neill brengt zoveel humor in de show...is gewoon geweldig..
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:58:42 #5
56749 BlaZ
pi_25161912
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:45 schreef Breukink het volgende:

O'Neill is en blijft mijn favo, dus hoop echt dat hij in een paar eps terug komt in seizoen 9. O'Neill brengt zoveel humor in de show...is gewoon geweldig..
klopt O'neill brengt humor in de show, ik hoop ook zeker dat hij volgend seizoen redelijk wat voorkomt.
pi_25163600
Waneer komt de volgende aflvering? Ik wil de volgende aflevering zien...
Hoe zou het nou verder gaan met dat tijdreis spul? Ik wil graag weten hoe het verder gaat...
...

* Skimmer gaat maar weer verder met Simpsons kijken...

Nog 7 seizoenen en ik ben 'bij'
pi_25164792
[quote]Op zaterdag 19 februari 2005 17:03 schreef Skimmer het volgende:
Waneer komt de volgende aflvering? Ik wil de volgende aflevering zien...
Hoe zou het nou verder gaan met dat tijdreis spul? Ik wil graag weten hoe het verder gaat...
...

Dinsdag avond komt hij op Sky One, dus rond 3 uur s'nachts( woensdag) is hij op het internet te vinden (meestal) dus dan weten we hoe deze afloopt, in ieder geval gast optredens van General Hammond, Apophis en Kawalsky !!!!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 22:13:35 #8
17646 SuperG
SG surft naar PC Hardware
pi_25169150
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:48 schreef BlaZ het volgende:
Toch vond ik Hammond een veel betere generaal.
Ik vind Hammond ook een betere generaal iig hij gedraagd zich meer als je van ene generaal mag verwachten. Zoals humor verwacht je er niet van in serieuze situaties van een generaal.
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:45 schreef Breukink het volgende:
Zekers wel.
Alleen er is wel wat subjectieve invloed zoals.
De actor voor hammond is ook puur als generaal gecast past dus beter in die rol.
Mcguiver RDA is orgineel gecast als Team leader in SG1
als acteurs passen ze dus meer bij dat profiel.
Na 7 seizoenen zie ik RDA niet meer als McGuiver maar ook nog niet als generaal die uitstraling heeft ie zeker niet, wennen daaraan zal moeilijk zijn.

Opzich hoeft dit niet a-realistisch te zijn. O'Neill is gewoon door extreme mission sucses een omhoog gevallen paard. 'n werkpaard(teamleader) niet ene hoofd leider(generaal) maar daar heen gewoon gepromoveerd.
quote:
Ik vond de humor geweldig in de eerste 6 seizoenen maar men moet niet overdrijven.
Daarnaast geeft de karakter die als generaal humor inbrengt ipv een teamleader toch ene andere impact. humor als onder SG1 was vaker wel leuk.
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:58 schreef BlaZ het volgende:
klopt O'neill brengt humor in de show, ik hoop ook zeker dat hij volgend seizoen redelijk wat voorkomt.
Dat denk ik niet RDA is vlink sinds seizoen 6 aan het afbouwen.
Vraag me af of hij wel in seizoen 9 zal voorkomen daar waren ze nog over aan het onderhandelen, misschien meer als gastrol in enkele.
Voor mij is seizoen 7 de afsluiter seizoen 8 wat nageijl en Seizoen 9 zal meer fargate worden.
fg1
Opzich niet slecht, gezien de RDA homesick problemen die de serie onder druk zet. Hebben ze toch nog wel wat van S8 kunnen maken.
S9 nieuw team nieuw verhaallijn plot?
Iig weinig RDA en de eerste 5 episodes geen carter dit moet op een of andere manier gecompenseerd worden door nieuwe speler's die twee van farscape. En ene nieuw verhaal lijn.

Gezien de wending ben ik wel zeer benieuwed naar S9 maar ook SA S2
GAK8NSLI + X2 3800 + X1800XL + 2GB + Ageia P1
GA7DXR + XP 2400 + 9500Pro + 768MB
PC4800D + P4C 2,4G + 1GBRam + 7900GSPlus 512MB + Ageia P1
pi_25170076
Seizoen 9 zal zeker wel goed worden. Inderdaad ook door inbreng van de nieuwe acteurs, en wat ik heb gelezen en gehoord en wat er gesuggeerd word is dat RDA wel wat afleveringen zal meespelen maar denk niet meer dan 7 afleveringen. Maar denk echt dat T, Carter en Daniel de zaak kunnen draaien.. dus seizoen 9 word echt niet slecht.

Moet zeggen dat ik seizoen 6,7 en ook 8 de beste vind van de serie.(jammer dat Jonas Quinn maar 1 seizoen er bij was, vond het toch wel een leuk personage !) Denk dat Seizoen 9 een topper word ! en SGA seizoen 2 zal ook goed zijn.

Ben benieuwd of we nog wat horen van Skaara ( ja hij is opgestegen in Full Alert, dat weet ik) maar hij zij ook van " je zult voorlopig niks meer van mij horen" (hou me maar vast aan "voorlopig")

Gerucht gaat ook dat ze vooral zaken willen afronden in seizoen 9 ( wat niet afgerond is in de vorige seizoenen)
  zondag 20 februari 2005 @ 02:30:25 #10
56749 BlaZ
pi_25174187
In seizoen 9 komt er een nieuwe tegenstander in ieder geval.

Dat vrouwtje Vala, waar Daniel mee kuste komt terug voor 5 eps story arc in het begin van seizoen 9
  zondag 20 februari 2005 @ 03:08:58 #11
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25174553
Persoonlijk vind ik inderdaad dat RDA een beetje aftakelt met die oh zo duidelijke humor. Als generaal zijnde is het gewoon een beetje makkelijk en ongeloofwaardig, de manier hoe hij al die wetenschappelijke dingen door z'n grapjes als "onzinnig" beschouwd. Dat was toch wel wat anders in de seizoenen waarbij 'ie nog gewoon kolonel was en het team leidde.

Mede daardoor vind ik Atlantis gewoon een heel stuk interessanter geworden dan SG-1, want ik vond zo rond de opkomst van Anubus, het ontmoeten van de Asgard en het leren van hun moeilijkheden met de Replicators allemaal het meest interessant. Het is allemaal nog wel leuk om te volgen, maar het hoeft niet echt meer zo.
pi_25174872
Daniel is cuuuute
  zondag 20 februari 2005 @ 04:29:57 #13
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_25175002
Geen Replicarter meer is niet leuk
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_25175702
valt het jullie ook op dat o'neill de laatste paar eps veel in action is?
Alsof ie afscheid wil nemen in stijl ofzo gewoon zoals hij bekend is, met een mp50 in handen en zn militair pakje
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_25179637
Rond maart beginnen ze weer met de opnames van seizoen 9,

Persoonlijk vond ik atlantis in het begin veel te veel lijken op sg1, ze komen op een planeet, maken wat kapot en gaan het weer goedmaken. Maar later werd het stuken beter, vooral de aflevering met dat verloren wraith ship, man op man gevecht in de woestijn met sheppard en zo wraith gast.

Maar de laatste afleveringen van seizoen 8 zijn echt top ! vind het tot nu toe het beste seizoen !
  zondag 20 februari 2005 @ 18:35:13 #16
17646 SuperG
SG surft naar PC Hardware
pi_25182527
Nou RDA doet natuurlijk nog wel mee en de laaste afleveringen zijn wel die eps die belangrijk zijn voor de seizoen zoals afsluiters en plot afrondingen en daar is de ster acteur moeilijk uit te sluiten.
En natuurlijk die eps waar ie wel onder contract moet opdraven.

Midden in het seizoen zitten wat meer van die eps die het mogelijk maken voor RDA om thuis te blijven en als seizoen vulling of als budged herstell eps als ze ergens anders te ver zijn gegaan kwa fx budged.

Tja natuurlijk lijkt SGA erg op SG1 de formule is exact hetzelfde.
SGA kan je vergelijken als een hele bijzondere alfa site met twee belangrijke verschillen.
A ) 'n Acienttech SGC II bolwerk met lichte bezetting en geen backup support.
B ) 'n zeer afgezonderde alfa site.

Naast die bekende formule heb je ook
C ) 'n nieuwe enemy.
D ) Puddle jumpers die er ook weer een andere tactische draai aangeven.
E ) 'n nieuwe cast lekker vers.

5 factoren die het sucses van ene spinoff goed stimuleren.

This the same, maar toch anders, maar wel lekker.
GAK8NSLI + X2 3800 + X1800XL + 2GB + Ageia P1
GA7DXR + XP 2400 + 9500Pro + 768MB
PC4800D + P4C 2,4G + 1GBRam + 7900GSPlus 512MB + Ageia P1
  dinsdag 22 februari 2005 @ 10:49:13 #17
17061 mvt
blame Canada
pi_25202246
ik kan niet wachten op de volgende aflevering
We were to understand there would be pie and punch?
pi_25203414
leuk begin van de season finale heb hem net pas gezien omdat ik op vakantie was.. vanavond om half 11 wordt het weer genieten met het einde
Laten we hopen dat het niet zon cliffhanger is als Atlantis enzo dat zou echt balen zijn...
pi_25206586
prachtig eind!! net klaar met kijken... eindelijk dat ene en mooi ook hoe het andere is geschreven haha

Kan niet w88 op volgend seizoen wat jammer genoeg een aantal maand zal duren
pi_25207655
En dan te bedenken dat we in nederland net in seizoen 3(?) zitten! Binnenkort zal Veronica wel weer stoppen om na een jaar weer helemaal overnieuw te beginnen.
pi_25207783
haha, ja inderdaad. dan staat er to be continued, en een week later komt apophis weer langs in de gateroom (voor het eerst)
pi_25208165
Veronica is kut wat betreft het uitzenden van series, ze beginnen altijd helemaal overnieuw als ze even niks meer hebben... Ugh.
Volgens een russische zegswijze, ze dansen van de oven af
pi_25217452
Ik zou willen zeggen dat ik de aflevering waarin Daniel doodging erg goed vond... of die ene waar Kawalsky kappot geschoten werd...

Het probleem is alleen dat niemand dan weet welke aflevering ik bedoel...
pi_25217505
Leuke verwijzing naar het startrek mirror universe ook... Apophis met baardje en zo.
pi_25217944
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:55 schreef Skimmer het volgende:
Leuke verwijzing naar het startrek mirror universe ook... Apophis met baardje en zo.
Heb je die avatar ook met Hoshi?

OT: Het zou leuk zijn als Veronica elke dag een episode of in het weekend een paar meer uitzond, nu duurt het wel erg lang voordat we hier bij zijn
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')