quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:42 schreef Mork_Van_Ork het volgende:Ik denk zoals wij ook dromen. Als wij ergens van dromen zien we het beeld wat we ervan kennen/in ons hoofd hebben. Blinden hebben wel nooit gezien, maar hebben vast wel een idee van hoe het eruit zou moeten zien, ik denk dat ze dat dan zien. Door aanraking hebben ze bijvoorbeeld wel een aardig beeld van bijvoorbeeld een beker of van gezichten. Weet het niet zeker, maar denk dus in 'abstracte', voor hun niet abstracte natuurlijk, beelden.
Verder misschien wel veel meer met geluiden en gevoelens, en geen beeld.
Denk je dat een goed punt hebt, maar hoe ziet hij die beker dan voor zich, zou hij er een driedimensionaal plaatje van kunnen maken in zijn hoofd, en hoe zou die er dan uit zien? Maar wat als ie bijvoorbeeld over de eiffeltoren droomt, hoe ziet die eruit?
Ik denk dat ze heel erg dromen met hun denkbeeldige gedachte. Als je aan een blinde uitlegt hoe de eiffeltoren eruit ziet, (zoveel meter hoog, vier poten, naar elkaar toelopend,) dan moet hij toch een soort beeld daarvan in zijn hoofd hebben, en van alles moet ie een soort beeld hebben, en daarvan droomt ie dan denk ik.
"She had a beautiful face, a wonderful ass and some respectable boobies!"