abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25155926
Ik bedoel.. die mensen hebben geen kleur , vorm besef.. dus dat lijkt me lastig dromen ..
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_25155938
Whaha, goeie vraag .
X
X
X
pi_25155978
zo lastig lijkt het me niet kleuren kan hij in gedachten natuurlijk wel zien doe je ogen maar een dicht en je ziet kleuren uiterraard zal hij niet over "iets" kunnen dromen want hij weet helemaal niet wat zien inhoud. Eigenlijk wel een vreemde gedachte als je gewoon niet weet wat het is.
zwarte scheids bananen op het veld, bij een duitse scheids gooi je toch ook geen fietsen?
pi_25156012
Met geluiden enzo?
pi_25156157
Uhm.... jezus nog nooit bij stilgestaan en zo

Inderdaad, "hoe" dromen blinden?
Что было, то прошло..
pi_25156160
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:21 schreef tommy4487 het volgende:
zo lastig lijkt het me niet kleuren kan hij in gedachten natuurlijk wel zien doe je ogen maar een dicht en je ziet kleuren
Maar hoe werkt dat dan bij een blinde, die nooit een referentiekader heeft kunnen aanleggen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2005 @ 02:41:59 #7
16961 legacythe2nd
pi_25157102
tvp
pi_25157108
Ik denk zoals wij ook dromen. Als wij ergens van dromen zien we het beeld wat we ervan kennen/in ons hoofd hebben. Blinden hebben wel nooit gezien, maar hebben vast wel een idee van hoe het eruit zou moeten zien, ik denk dat ze dat dan zien. Door aanraking hebben ze bijvoorbeeld wel een aardig beeld van bijvoorbeeld een beker of van gezichten. Weet het niet zeker, maar denk dus in 'abstracte', voor hun niet abstracte natuurlijk, beelden.

Verder misschien wel veel meer met geluiden en gevoelens, en geen beeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mork_Van_Ork op 19-02-2005 02:47:48 ]
Dus...
  zaterdag 19 februari 2005 @ 02:48:20 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25157163
Ik heb geen idee, maar ik ben wel erg benieuwd of iemand het wel weet
Ik heb er weleens een tijd geleden over na zitten denken, maar ben nooit tot een antwoord gekomen, dus vandaar een TVP!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25157167
als geboren blinden beelden zien van realiteit vind ik dat een bewijs voor het bestaan van reincarnatie.
pi_25157211
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:49 schreef Salvad0R het volgende:
als geboren blinden beelden zien van realiteit vind ik dat een bewijs voor het bestaan van reincarnatie.
Blinden hebben ook een realiteit hoor. Het zullen niet de beelden zijn die wij ervaren, maar het zijn wel degelijk beelden. (Als ze beelden zien dan)
Dus...
pi_25157233
Goede vraag! Zijn er hier toevallig blinden op fok?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25157251
eee/gpl/m;
Dus...
pi_25157268
Ik heb een blinde Oom, ik heb het hem een keer gevraagd toen zei hij dat hij over gevoel droomde, bijvoorbeeld over angst, of juist geluk.

Is dus niet zo heel verschillend van niet blinden, alleen wij zien er beelden bij.
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
pi_25157322
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:42 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ik denk zoals wij ook dromen. Als wij ergens van dromen zien we het beeld wat we ervan kennen/in ons hoofd hebben. Blinden hebben wel nooit gezien, maar hebben vast wel een idee van hoe het eruit zou moeten zien, ik denk dat ze dat dan zien. Door aanraking hebben ze bijvoorbeeld wel een aardig beeld van bijvoorbeeld een beker of van gezichten. Weet het niet zeker, maar denk dus in 'abstracte', voor hun niet abstracte natuurlijk, beelden.

Verder misschien wel veel meer met geluiden en gevoelens, en geen beeld.
Denk je dat een goed punt hebt, maar hoe ziet hij die beker dan voor zich, zou hij er een driedimensionaal plaatje van kunnen maken in zijn hoofd, en hoe zou die er dan uit zien? Maar wat als ie bijvoorbeeld over de eiffeltoren droomt, hoe ziet die eruit?
Ik denk dat ze heel erg dromen met hun denkbeeldige gedachte. Als je aan een blinde uitlegt hoe de eiffeltoren eruit ziet, (zoveel meter hoog, vier poten, naar elkaar toelopend,) dan moet hij toch een soort beeld daarvan in zijn hoofd hebben, en van alles moet ie een soort beeld hebben, en daarvan droomt ie dan denk ik.
"She had a beautiful face, a wonderful ass and some respectable boobies!"
  zaterdag 19 februari 2005 @ 03:31:10 #16
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_25157526
ik ben dus heel mijn leven al blind
en ik droom meestal over rondrennende mensen, nakend en wel
best tof wel hoor
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_25157570
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:18 schreef BaggerUser het volgende:
Ik bedoel.. die mensen hebben geen kleur , vorm besef.. dus dat lijkt me lastig dromen ..
Ik denk dat je dat beter kunt vragen aan een blinde.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 03:48:42 #18
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_25157586
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 03:31 schreef timmeeeh het volgende:
ik ben dus heel mijn leven al blind
quote:
Hobbies/interesses: uitgaan, films, muziek, snowboarding
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
pi_25157589
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 03:48 schreef paniekzaaier het volgende:

[..]

[..]

!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 05:28:28 #20
17420 DeX090
bastard on parade
pi_25157699
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 03:48 schreef paniekzaaier het volgende:

[..]

[..]

Snowboarden had ook best vetgedrukt mogen worden. Zelden een blinde snowboarder gezien.

Hehe, snowboarder met navigator.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_25157704
Ik heb ooit eens gelezen dat een blinde ongeveer net als ons droomt...dat daar dus ook beelden bij zijn..
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
pi_25157713
terug vind post
  zaterdag 19 februari 2005 @ 09:08:30 #23
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25157983
Volgens mij dromen blinden in geluid....had ik weer ergens gelezen
don't ask me how
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_25158036
Hoe denkt een persoon die niet kan praten? Ik bedoel als wij denken dan praten we eigenlijk een beetje stilletjes tegen ons zelf...hmm hoe denkt zo iemand?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_25158144
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 09:30 schreef Adnan het volgende:
Hoe denkt een persoon die niet kan praten? Ik bedoel als wij denken dan praten we eigenlijk een beetje stilletjes tegen ons zelf...hmm hoe denkt zo iemand?
Als ik denk, dan praat ik niet. Je zult zien dat mensen die niet goed kunnen praten meestal wel heel slim zijn, dus dat is niet zo.

maar dromen zijn toch gewoon hersengolven in je hoofd, die maken je hersens dan wel zelf aan, hoef je niet persé voor te kunnen 'zien' .
© ©
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')