abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:35:07 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25152625
Vorige week donderdag heb ik een bestelling geplaatst bij Bol.com die maandag verstuurd zou zijn. Ik kreeg althans een mailtje.
Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen. Ik heb gisteren Bol al een mailtje gestuurd, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Ik weet dus niet of ze mij wel zullen geloven. Hoe is de gang van zaken in dit soort gevallen? Ik ben al een paar jaar een trouwe klant van Bol en heb ook altijd trouw betaald, maar als ik niks ontvangen heb, ga ik natuurlijk ook niet betalen.
Is het aan mij om te bewijzen dat ik het niet ontvangen heb of is het aan hen om te bewijzen dat ik het wel ontvangen heb? Iemand hier die hier verstand van heeft?
Niet meer actief op Fok!
pi_25152694
Heb ik ook een keer gehad. Had toen ook een mailtje gestuurd en mailtje terug gekregen dat ik maar opnieuw moest bestellen als ik het nog wilde hebben. Hebben ze helemaal niet moeilijk over gedaan.
pi_25152719
Wat staat er in de algemene voorwaarden van Bol.com?
En meestal hebben pakjes een nummer waarmee ze te traceren zijn.
Die nummers beginnen bijna altijd met 3s als je niet aan de postbode moet betalen.

En ik heb dat ook wel eens gehad, het koste alleen een 4 dagen om een antwoord te krijgen van Bol.com, het was nogal druk en heb wel een waardebon ter compensatie gehad.
'The world is mine'
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:40:32 #4
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_25152731
das lastieg
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_25152853
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:35 schreef Viking84 het volgende:
Vorige week donderdag heb ik een bestelling geplaatst bij Bol.com die maandag verstuurd zou zijn. Ik kreeg althans een mailtje.
Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen. Ik heb gisteren Bol al een mailtje gestuurd, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Ik weet dus niet of ze mij wel zullen geloven. Hoe is de gang van zaken in dit soort gevallen? Ik ben al een paar jaar een trouwe klant van Bol en heb ook altijd trouw betaald, maar als ik niks ontvangen heb, ga ik natuurlijk ook niet betalen.
Is het aan mij om te bewijzen dat ik het niet ontvangen heb of is het aan hen om te bewijzen dat ik het wel ontvangen heb? Iemand hier die hier verstand van heeft?
Bol zal moeten bewijzen dat jij het pakje hebt ontvangen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_25153327
had vorige week woensdag half life generation pack daar besteld, netjes op vrijdag binnengehad...
  † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2005 @ 23:32:38 #7
43556 miss_dynastie
pi_25153781
Bol is meestal niet zo moeilijk, heb ik begrepen. Gewoon even afwachten, dus.
pi_25153950
En die mail komt heus wel, ze zijn nogal traag.
Ik had mijn boeken al 2 dagen in huis en toen kreeg ik vandaag een mail dat ze net verzonden waren
pi_25159955
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:35 schreef Viking84 het volgende:
Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen.
Ik kreeg dinsdag een mailtje dat mijn bestelling zou zijn verstuurd en tot op heden nog niks ontvangen

Dit terwijl ik de bestelling normaal 1 of 2 dagen na zo'n mailtje binnen heb. Maar wie weet...de post is bij mij nog niet gekomen vandaag

Maar zoals andere zeggen, een antwoord op je mailtje zul je zeker krijgen, het duurt alleen enkele dagen (spreek uit ervaring).
Krekker is de bom!
pi_25160225
bol is over het algemeen erg goed bezig. Soms duurt het inderdaad meerdere dagen voor je iets ontvangt of duren dingen ineens langer dan je zou verwachten. Als er iets fout gaat hebben ze (in ieder geval tot nu toe) elke keer weer de fout bij zichzelf gelegd en netjes geld teruggestort enzo.
pi_25160516
Ik heb dat ook eens gehad. Bellen, bol zei dat ze het verstuurt hadden en dat ik maar met de ptt moest bellen. Hun bellen, die vroegen om een of ander tracking nummer. Daarvoor moest ik weer bij bol zijn. Bol weer bellen, die zeiden dat dat onzin was en dat ze helemaal geen trackingnummers gebruikten en dat de ptt aan de hand van mn adres wel kon achterhalen etc blablabla. ptt weer bellen, die verklaarde bol.com voor gek en zeiden dat ze vaker gesodemieter hadden gehad. nouja, om een lang verhaal nog wat langer te maken:

ik heb na 20 telefoontjes over en weer bol.com gebeld en naar de hoogste functie aanwezig gevraagd en daar uitgelegd hoe het zat en verteld dat ik het product opnieuw ging bestellen en hopen dat die wel binnen 3 werkdagen geleverd zou worden (zoals op de site stond).
En mocht ik ooit de eerste bestelling nog krijgen dan zou ik hem wel terugsturen, kosteloos.

Dat vond ie prima. Dag later kreeg ik een aanmaning dat ik nog niet betaald had en of ik dat even binnen 3 dagen wilde doen. Weer bellen met bol, alles nog een keer uitgelegd en toen kreeg ik te horen dat het een foutje was blabla en dat ik die aanmaning maar niet moest betalen (duh! ) en mocht ik beide pakketjes nog krijgen dat ik dan niets terug hoefde te sturen.

En waarempel, 3 dagen later had ik beide pakketjes in huis
kutfirma
pi_25160847
Bah, m'n bestelling zat vandaag weer niet bij de post
Krekker is de bom!
pi_25168345
Hmm, ik moet mijn woorden terugnemen. Was net de oude kranten aan het opruimen en zag daar zo'n TPG briefje gedateerd 16 febr, met de boodshcap in dat m'n bestelling op het postkantoor ligt. Wel balen dat ik dat nu pas ontdek.

Al m'n andere bestellingen bij Bol.com konden trouwens gewoon door de brievenbus. Dit ps2 spel blijkbaar niet.
Krekker is de bom!
pi_25168739
-- oeps, verkeerd gelezen --

[ Bericht 73% gewijzigd door _-rally-_ op 20-02-2005 06:17:29 ]
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 20 februari 2005 @ 12:12:39 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25176629
Heb je eigenlijk al gecontroleerd of het niet bij de buren is afgegeven o.i.d?

Het is een consumentenkoop, dus de verzending is hun verantwoordelijkheid, en aan hen dus ook om te bewijzen dat je het hebt ontvangen. De meeste zendingen hebben een barcode, waarmee ze bij Bol on-line zouden moeten kunnen uitzoeken waar het pakketje is langsgeweest en waar het nu is.
  zondag 20 februari 2005 @ 12:13:59 #16
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_25176643
ik heb geen probs met bol.com heb alles al gewoon ontvangen
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
  zondag 20 februari 2005 @ 13:24:11 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25177599
slotje is er weer af?

nou ik heb regelmatig de postbode aan de deur gehad, terwijl ik niet thuis was en dan stoppen ze een briefje in de brievenbus dat ik het pakketje kan komen afhalen op t postkantoor. Bovendien lijken de buren uit hetzelfde blok me fatsoenlijke lui die het pakketje wel even aan mij zouden geven.

Overigens krijg ik zelf regelmatig de verkeerde post in m'n brievenbus geduwd, dus het kan zijn dat iemand anders ook wel mijn post gekregen heeft (van nr 56, een blok verderop bijv; ik woon op 66). Zo heb ik al eens vaker een tijdschrift niet gekregen. Hebben die buren vast leuk in zitten lezen Mateloos irritant.
Maar ik denk dat postbodes bij pakketjes wel extra alert zijn, hoor, vanwege het formaat enzo, lijkt me niet dat je dat bij de verkeerde bezorgd. Of je moet al woordblind zijn.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 20 februari 2005 @ 13:26:41 #18
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_25177627
Klant is koning.
pi_25188376
Hier worden pakketjes vaak bij de buurvrouw 2 huizen verderop gebracht. Ook als ik de afzender heb gevraagd te vermelden op het pakket 'niet bij de buren bezorgen'.

Normaal maakt mij dat niks uit, maar dat mens komt altijd een week later pas bij mij aan met mijn pakket. Vaak weet ik niet precies wanneer iets is verzonden, dus kan ik niet alle buren elke avond af gaan, 'Heb je pakket!?!'.

Heb al eens bijna aangifte gedaan van oplichting, nadat de afzender niet meer reageerde maar ik wel had betaald. Bleek dat mens mijn pakket weer in huis te hebben.
pi_25190824
Ik had het recentelijk ook. Je krijgt een reactie op het emailtje waarin ze je verzoeken 3 weken te wachten .... na die 3 weken email je ze nogmaals dat het pakketje er nog steeds niet is en dan maken ze de rekening weer vrij en kun je het opnieuw bestellen. Geen probleem.
  maandag 21 februari 2005 @ 10:07:15 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25190881
3 weken wachten Nou dat is lekker, zeg. Het gaat wel om studieboeken
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 februari 2005 @ 16:08:26 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25193837
Nou m'n pakketje is binnen, hoor. Belde zonet een buurmeisje aan uit hetzelfde blok. Het was vorige week al bezorgd, maar ze had me pas nu thuis kunnen treffen... Nou ja, in ieder geval geen drie weken wachten
Niet meer actief op Fok!
  maandag 21 februari 2005 @ 22:42:42 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_25196625
Ik heb maar even een brief geschreven aan de TPG.

Geachte heer/mevrouw,

tot op heden is het meerdere malen voorgevallen dat de (pakket)post van mij en mijn huisgenoten op het verkeerde adres bezorgd werd, waardoor er, ik weet niet hoeveel, poststukken die onder onze ogen hadden moeten komen, spoorloos zijn verdwenen. Voorts ontvangen ook wij zelf post die voor een ander huisnummer bestemd is. Hoewel we enige tijd bereid zijn geweest zelf maar voor postbode te gaan spelen, is een geval dat zich nu heeft voorgedaan toch wel de druppel die de emmer deed overlopen. Via internet had ik een bestelling geplaatst die reeds vorige week maandag verstuurd zou zijn en dus dinsdag of woensdag bezorgd had moeten worden. Omdat ik én niet de postbode aan de deur kreeg, én geen briefje in de brievenbus had dat ik mijn pakketje de volgende dag kon komen ophalen bij het postkantoor, ging ik er vanuit dat er bij de verzending iets was fout gegaan en contacteerde de verzender van het pakketje, wat een hoop rompslomp en kopzorgen met zich heeft meegebracht. Heden echter bezorgde een buurvrouw mij het pakketje, met de melding dat het bij haar bezorgd was, aangezien ikzelf op het moment dat de postbode aan de deur was, niet thuis was. U zult begrijpen dat dit soort gevallen voor hevige frustraties zorgen, aangezien wij op deze manier amper meer iets (van waarde) durven te bestellen, omdat het mogelijkerwijs verkeerd bezorgd wordt en wij dus naar ons pakketje én naar ons geld kunnen fluiten, dit alles door het nalaten van uw postbode om onze privacy in acht te nemen door het pakketje bij de buren te bezorgen (die in dit geval, gelukkig, wél bereid waren om mij het pakketje te geven, maar wie zegt dat zij dat in eerder gevallen ook waren?). Voorts kunt u, begrijpelijkerwijs, ook niet van ons verwachten dat wij steeds wanneer wij een belangrijk poststuk verwachten, alle buren afgaan om te vragen of onze post wellicht bij hen is bezorgd. Hierbij hoop ik u voldoende in kennis te hebben gesteld van mijn grieven en ik vertrouw erop dat hetgeen ik hierboven geschetst werd voor u aanleiding is om actie te ondernemen.

Met vr. gr.,

Viking84
Niet meer actief op Fok!
pi_25197217
TPG post mag trouwens volgens hun algemene voorwaarden bij de buren bezorgen, ik denk dus dat die brief niet veel helpt (afgezien van een tekst als "alleen huisadres" wat ze je als advies geen misschien, omdat het alleen dan aan het woonadres alleen aangeboden mag worden)
pi_25197668
http://www.tpgpost.nl/downloads/postvervoer2005.pdf
artikel 17.2 (op pagina 12van 20) geeft ze die mogelijkheid, alleen hun verplichting van jou in kennis stellen dat het bij de buren ligt hebben ze nagelaten (evenals dat het je directe buren moeten zijn misschien)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')