abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26547407
Dreads drogen duurt meestal wel lang, 's morgens douchen is 's avonds er nog plezier van hebben. :p
pi_26547820
De dreads zelf drogen best wel snel, maar je eigen haar droogt voor geen meter dus dat duurt wel ellendig lang....
"Don't wanna come back down from this cloud..."
pi_26597138
quote:
Op woensdag 27 april 2005 16:56 schreef Smirnoff-Ice het volgende:
De dreads zelf drogen best wel snel, maar je eigen haar droogt voor geen meter dus dat duurt wel ellendig lang....
Je hebt het over nepdreads ofzo?
Ja, dat is ook troep...
pi_26605719
Eigenlijk moet je je dreads alleen maar wassen als je daarna lekker in de zon kan gaan zitten
pi_26613911
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:24 schreef Triloxigen het volgende:

[..]

Je hebt het over nepdreads ofzo?
Ja, dat is ook troep...
Nee, JIJ vind het troep.
pi_26660119
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 08:21 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Nee, JIJ vind het troep.
Leef jij tegenwoordig hier? :p

Nee, alles wat nep is, is troep...
Nep is voor paupers :p
pi_26903925
-edit: Fok! is niet bedoeld voor dit soort doeleinden, spam is daarom verwijderd

[ Bericht 83% gewijzigd door Mylene op 11-05-2005 09:46:12 ]
pi_37320535
bestaan dreadlocks nog op dit forum? (nee ze stinken NIET!)
pi_37320819
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:37 schreef Triloxigen het volgende:

[..]

Leef jij tegenwoordig hier? :p

Nee, alles wat nep is, is troep...
Nep is voor paupers :p
Zoiets.
Vind jij.
Nep is duurder dat die dingen op jouw hoofd hoor! Enige wat jij hoeft te doen is háár kweken en dat kost niet zoveel. Pauper

Ok, béétje late reactie
  donderdag 27 april 2006 @ 17:52:01 #60
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_37351376
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:35 schreef Cat_Byte het volgende:
bestaan dreadlocks nog op dit forum? (nee ze stinken NIET!)
Ik heb ze nog steeds .
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2006 @ 19:03:59 #61
7074 moussy
kuttekop
pi_37353575
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:52 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik heb ze nog steeds .
foto
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_37370617
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:03 schreef moussy het volgende:

[..]

foto
Ja, vind ik ook. Hier alvast de mijne:

† In Memoriam † vrijdag 28 april 2006 @ 11:38:07 #63
7074 moussy
kuttekop
pi_37371576
die kikker heeft helemaal geen dreads
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_37430708
en nu doet ie het wel ! (gekke kikkert ook)

maandag 1 mei 2006 @ 12:26:52 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37450568
Haha, ik zou ook wel dreads willen, maar ik denk dat ik me heel erg vies zou voelen. Als ik m'n haar een dag niet gewassen hebt, heb ik al enorme jeuk, dus kun je nagaan als ik m'n haar een paar wéken niet mag wassen omg. Bovendien ga ik ruzie krijgen met mijn moeder en zussen, want die zijn jaloers op mijn haar. Zullen ze eeuwig zonde vinden. En ik zie het niet echt zitten om met een kale kop rond te lopen als m'n dreads er weer af moeten
Niet meer actief op Fok!
pi_37466058
ik heb ook al eens dreads gehad voor dit setje. Met een kale kop eindigde ik het niet hoor ;-) Ik had een vrolijk kapseltje met ongeveer 15 à 20 cm haar.

Gelukkig is dat 3 weken haren niet wassen alleen na het zetten, daarna mag je zo vaak als je wilt. Wassen is zelfs goed voor dreadjes. Maar nu ben ik toch wel benieuwd naar het engelenhaar op je hoofd
  zondag 16 juli 2006 @ 18:14:36 #67
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_39881558
Ik heb en zet dreads, ik zal vanavond wel even wat foto's plaatsen van de mijne.

ik was ze 1 x per week met shampoo en de rest van de week met alleen water.
Heb ze nu ruim anderhalf jaar.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_39886215
Ik vind dreads heel mooi! Helaas heb ik zelf heel erg dun haar en heb vaak gelezen dat je daar geen goeie dreads van kan maken Maar ik vind 't echt heel goed eruitzien bij verreweg de meeste mensen (er zijn altijd uitzonderingen die ze echt vies laten worden enzo).
pi_39897233
Hoezo kan dat niet dan? Gaat prima hoor. Of het moet zó dun zijn dat je gewoon kale plekken hebt, dan zou ik het ook maar laten
pi_39911499
Ik heb gehoord dat de dreads dan gaan afbreken bij de wortels. En dat je er tussenin inderdaad heel veel hoofdhuid gaat zien. Kale plekken nee, maar het is echt heeeeeeeeeeeeeel dun en helemaal recht dus ook lastig om te dreaden. Bovendien heb ik zo weinig haar, ik zou het echt heeeeel ver moeten opkammen om een beetje volume te krijgen. Als ik 't alleen in elkaar draai heb ik sliertjes spaghetti ipv dreads.
pi_39912287
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:59 schreef Sheriam het volgende:
Ik heb gehoord dat de dreads dan gaan afbreken bij de wortels. En dat je er tussenin inderdaad heel veel hoofdhuid gaat zien. Kale plekken nee, maar het is echt heeeeeeeeeeeeeel dun en helemaal recht dus ook lastig om te dreaden. Bovendien heb ik zo weinig haar, ik zou het echt heeeeel ver moeten opkammen om een beetje volume te krijgen. Als ik 't alleen in elkaar draai heb ik sliertjes spaghetti ipv dreads.
Hmm, ik ben nu wel heel benieuwd naar je haar. Foto? Kunnen we zelf even kijken of het wat is of niet. Voor raad kun je mss ook even bij http://www.dutchdreads.tk/ terecht.
pi_39912865
quote:
Op woensdag 27 april 2005 15:53 schreef BlaatschaaP het volgende:

Ik heb hele goede ervaringen met Wijda, een meisje uit Schoonhoven dat dreads zet. Ik heb geen ervaringen met het zelf laten zetten.
Ten eerste,Ziet echt kick uit,koel dat je het gedaan hebt...ik zit zelf enorm te twijfelen of ik het ook zal doen,en bij jou ziet het erg wel uit zoals ik het ook zou willen. Nu begrijp ik alleen niet waar je het hebt laten doen...niet bij die wijda begrijp ik ??
pi_39914198
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:59 schreef Sheriam het volgende:
Waarom zouden ze afbreken? Ja, als je elastiekjes gebruikt (en blijft gebruiken) en zeer extreem bijwerkt, ja. Maar dat ligt niet aan jouw dunne haar :p

Dreads worden dikker met de loop der tijd he.. Ze zijn niet op het dikst als ze net gezet zijn.

En doe eens een foto! Ben nou wel benieuwd of je een beetje lichtelijk overdrijft of niet
pi_39921427

Niet zo'n duidelijke foto misschien maar ik heb niet veel foto's van mezelf.

Dat beetje volume wat er nog in lijkt te zitten, boven waar ik 't naar achter heb gekamd, komt van de hairspray, ik heb geen foto's zonder ook maar iets van hairspray in m'n haar... maar die dunne sprietjes met de kraaltjes zijn kleine vlechtjes, ik ben dus bang dat ik ook zoiets krijg als ik ga dread'en. Wel iets dikker natuurlijk van 't tegenkammen maar toch niet veel soeps...

En ik heb 't toch best vaak gehoord dat dun & droog haar gaat afbreken... juist omdat ze dikker worden; dan wordt de dread zelf steeds dikker omdat de haren die zonder dreads zouden uitvallen er in blijven zitten, maar bij de wortel laten die haren toch gewoon los, dus worden ze ook langzaam zwaarder in verhouding tot de hoeveelheid haar die nog stevig aan het hoofd zit... en je zou ook heel veel hoofdhuid zien tussen de dreads door als je zo dun haar hebt?
pi_39930619
Zulk dun haar heb je helemaal niet! Je dreads zullen waarschijnlijk wel een stuk korter worden dan je haar nu is, maar je krijgt echt geen sprietjes hoor! Daarnaast ziet het er in het begin bijna altijd er niet uit zoals je wilt. Maar dat hoort een beetje bij de mentaliteit die je krijgt als je dreads hebt

Ja, droog haar breekt af. Je moet dus ook zorgen dat je geen droog haar krijgt Geen permanent, goede shampoo, niet teveel aan zitten, beschermen tegen de zon.

En zóveel dikker worden ze ook weer niet hoor. Het wordt niet zo dik als een arm ofzo Je haar kan ook een hele hoop hebben (ookal is het droog). Op een gegeven moment heb je inderdaad een grens bereikt en breken ze af, maar tegen die tijd ben je wel een aantal jaartjes verder hoor.

Hoofdhuid zie je alleen als je echt kale plekken hebt en als je elastiekjes gebruikt (niet doen dus, nergens voor nodig, plus dat het je haar kan beschadigen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')