abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:31:57 #151
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_25160686
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:26 schreef Hymn het volgende:

[..]

uhu

Je bent pas een helder licht als je je geheime schuilplaats gaat vrijgeven
Ze staan allebei weer ff niet in de schijnwerpers en *ploep* die muts zegt ff waar hun geheime schuilplaats is, waarvoor heb je dan een geheime schuilplaats?
Omdat ze helemaal geen geheime schuilplaats wil.
Ze wil een veilige schuilplaats. En dat is totaal wat anders.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_25160777
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:31 schreef Knarf het volgende:

[..]

Omdat ze helemaal geen geheime schuilplaats wil.
Ze wil een veilige schuilplaats. En dat is totaal wat anders.
Maar misschien valt dat toevallig wel samen?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:39:41 #153
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_25160825
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar misschien valt dat toevallig wel samen?
Nee.
Ze wil gewoon haar werk kunnen doen.
Zonder alle geheimzinnigheid. Denk je dat alle staatslieden in Israel op een geheime plek zitten.
pi_25160850
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:39 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nee.
Ze wil gewoon haar werk kunnen doen.
Zonder alle geheimzinnigheid. Denk je dat alle staatslieden in Israel op een geheime plek zitten.
Wonen we hier in Israel dan? Natuurlijk wil ze dat, dat is begrijpelijk. Maar het moet ook kunnen zeg.

Ik vind dat ze de vergissing maakt door voortdurend in de aanval te gaan en te doen alsof Donner bijna persoonlijk verantwoordelijk is voor de bedreigingen. Dat is op het onbeschofte af.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:45:51 #155
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_25160927
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Wonen we hier in Israel dan? Natuurlijk wil ze dat, dat is begrijpelijk. Maar het moet ook kunnen zeg.

Ik vind dat ze de vergissing maakt door voortdurend in de aanval te gaan en te doen alsof Donner bijna persoonlijk verantwoordelijk is voor de bedreigingen. Dat is op het onbeschofte af.
Het zou tot september duren voordat er een oplossing was voor Wilders.
Hirsi is natuurlijk al gezien door een aantal mensen op die basis. Hoe lang blijft dat nog verborgen?
Kranten waren al op de hoogte waar Wilders zat.

Hoe veilig is dat dan. Het is alleen maar schijnveiligheid, omdat je niet weet of het al bekend is.

Dan maar de knuppel in het hoenderhok. Doe er nu wat aan, en ga niet aan modderen. Dat is dus ook wat Frans Weisglas zegt.
pi_25160950
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:45 schreef Knarf het volgende:

[..]

Het zou tot september duren voordat er een oplossing was voor Wilders.
Hirsi is natuurlijk al gezien door een aantal mensen op die basis. Hoe lang blijft dat nog verborgen?
Kranten waren al op de hoogte waar Wilders zat.

Hoe veilig is dat dan. Het is alleen maar schijnveiligheid, omdat je niet weet of het al bekend is.

Dan maar de knuppel in het hoenderhok. Doe er nu wat aan, en ga niet aan modderen. Dat is dus ook wat Frans Weisglas zegt.
En dan is het veilig ofzo???
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:03:52 #157
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_25161240
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:46 schreef SCH het volgende:

[..]

En dan is het veilig ofzo???
Waar zit jij liever?

In een cel, waar niemand weet waar je zit (dus ook geen vrienden en bekenden (familie waarschijnlijk wel)). Maar dat elk moment ondekt kan worden.

Of in een huis, dat zwaar bewaakt word, maar waar je gewoon je werk kunt doen en waar je vrienden ook gewoon langs kunnen komen.
pi_25161433
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:03 schreef Knarf het volgende:

[..]

Waar zit jij liever?

In een cel, waar niemand weet waar je zit (dus ook geen vrienden en bekenden (familie waarschijnlijk wel)). Maar dat elk moment ondekt kan worden.

Of in een huis, dat zwaar bewaakt word, maar waar je gewoon je werk kunt doen en waar je vrienden ook gewoon langs kunnen komen.
Op een plek die de mensen die er voor doorgeleerd hebben als het meest veilig kwalificeren.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:21:03 #159
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_25161492
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Op een plek die de mensen die er voor doorgeleerd hebben als het meest veilig kwalificeren.
Dat denk ik niet, want daar zit ze nu ook niet.
pi_25161513
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:21 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, want daar zit ze nu ook niet.
Tuurlijk wel, hoe weet jij dat nou.

Nu niet meer, nu ze uit de school geklapt heeft.
pi_25161542
Een leven waar je alleen dan veilig bent als je verblijfplaats voor iedereen, dus ook vrienden , geheim is, is geen leven.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:30:51 #162
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_25161613
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, hoe weet jij dat nou.

Nu niet meer, nu ze uit de school geklapt heeft.
\
Nee, de meest veilige plek is een hutje op de noord-pool (of Sahara, als je wilt). Met een straal verbinding naar de 2e kamer.

En een vesting is makkelijker te bewaken dan een geheime plaats.
Een geheime plaats mag niet opvallen, dus overdreven beveiliging kan niet. Dat kun je in een vesting wel.
pi_25161633
quote:
'Beveiliger en beveiligde moeten contract sluiten'

De bedreigde Kamerleden Hirsi Ali en Wilders verblijven in een gevangenis en in een marinekazerne. Is er een veilig alternatief?

Door onze redacteur Tom-Jan Meeus

Bij dit artikel
• NIEUWS - Wilders: verblijf in Kamp Zeist is bijna onleefbaar

ROTTERDAM, 19 FEBR. Hans Slaman kan het niet goed geloven als hij het nieuws hoort. ,,Wilders? In een gevangenis?'' Met zijn bedrijf International Security Partners (ISP) werkt hij veelvuldig voor families die behoefte hebben aan persoonsbeveiliging. In de jaren tachtig was hij bij de politie betrokken bij de beveiliging van de Franse ambassadeur in Den Haag, op wie toenmalig topterrorist Carlos het gemunt zou hebben. Ook hielp hij bij de bescherming van een Turkse ambassadeur, die het gevaar liep doelwit te worden van de Grijze Wolven, een Turkse, ultranationalistische groepering.

Slaman kent het ambacht van de persoonsbeveiliging dus al een jaar op 25. En hij is ,,zéér verbaasd'' dat de bedreigde Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali (VVD) en Geert Wilders (Groep Wilders) al maanden tot hun weerzin in respectievelijk een marinecomplex en een gevangenis verblijven, zoals gisteren in deze krant werd onthuld. ,,Dit is vragen om problemen'', zegt Slaman. ,,Je kan op je klompen aanvoelen dat niemand dit volhoudt. Maandenlang verblijf in een cel in Zeist of een Amsterdams marinecomplex - ik ken beide locaties - roept zoveel emotionele weerstand op; dat houdt niemand vol.''

De kunst van persoonsbeveiliging, vertelt Slaman, is om er voor te zorgen dat het bedreigde individu overtuigd is van de noodzaak van het regime. ,,Ik heb in het verleden meegemaakt dat mensen 's nachts door het raampje van hun slaapkamer kropen nadat ze zich al geruime tijd beklaagden over hun beveiliging. Als je zulke spanningen op hun beloop laat, creëer je zelf een lek in de beveilingsketen.''

Het kan gemakkelijk anders, aldus Slaman. ,,Zwaar-bedreigde mensen kunnen in een villa met een tuin wonen. Een dader maakt ook een risicoanalyse.'' Het grote probleem bij persoonsbeveiliging is volgens Slaman ,,het straatrisico'', zoals experts dat noemen. ,,Het is veel belangrijker dat je dat goed regelt: het moment dat je een auto verlaat, of uit huis vertrekt. Dat zijn de kritieke momenten.''

Eén element in de zaak van Hirsi Ali en Wilders maakt hun beveiliging wel extra gecompliceerd, zegt Slaman. ,,Het bijzondere aan hun gedrag is dat zij er niet voor terugschrikken mensen aan te spreken waarvan ze weten dat deze zich daardoor beledigd voelen. Dat maakt dat zij als persoon een doel worden. In andere zaken - een terreurdreiging van de IRA of de Grijze Wolven - richt de dreiging zich op in principe alle vertegenwoordigers van landen of instellingen. Niet op specifieke personen.''

Voormalig Amsterdams politiecommissaris en beveiligingsexpert Kees Sietsma benadrukt dat in deze kwestie alles afhangt van de dreigingsanalyse. Nu die geheim is wil hij niet beoordelen of de Kamerleden terecht op deze wijze zijn afgezonderd. Het gaat erom, zegt hij, dat je als beveiliger en beveiligde ,,een contract'' sluit, zodat je het eens bent over de maatregelen. ,,Als dat niet meer zo is heb je een groot probleem.'' Bovendien is het voor bedreigde personen ook van belang dat ze stilstaan bij de belangen van hun beveiligers. ,,Hun leven kan ook op het spel staan. Je moet niet vergeten dat deze week met de voormalige premier van Libanon ook al zijn beveiligers zijn vermoord.''

Anderzijds hebben Hirsi Ali en Wilders gelijk als ze stellen dat in landen als Israel, de VS, Spanje en Italië de verblijfplaats van bedreigde toppolitici gewoon bekend is, beaamt Sietsma. ,,Maar als je een moord coûte que coûte wil voorkomen en geen enkel risico wil nemen, moet je handelen zoals de regering nu doet'', stelt Sietsma.

Hij is lid van de commissie-Van den Haak, die destijds oordeelde dat de in 2002 vermoorde Pim Fortuyn door de overheid beveiligd had moeten worden.

Volgens Arie Duijndam van Interseco, het bedrijf dat de meeste persoonsbeveiliging in Nederland doet, zit in die recente geschiedenis het dilemma besloten waarmee de overheid nu worstelt. Aan de ene kant de druk om niet opnieuw het verwijt van een lankmoedig optreden te krijgen. Anderzijds is er nu het verwijt van Wilders en Hirsi Ali. ,,Maar ik kan me voorstellen dat je een alternatief zoekt voor een gevangenis of een kazerne. Normaal beschikt de overheid over safehouses. Het verbaast me enigszins dat deze mensen daar niet zitten. Maar de overheid zal hier beredeneerd toe gekomen zijn.''

Toch kunnen ook de presidenten-directeur van Shell en Philips - eveneens permanent een potentieel doelwit - zich laten beschermen zonder hun toevlucht te moeten nemen tot een militair complex. ,,Dat is waar'', zegt Duijndam, die zelf in de jaren tachtig vier jaar als persoonlijk bewaker van Freddie Heineken werkte, na diens ontvoering. ,,Meneer Heineken koos uiteraard zeer bewust voor permanente bewaking. Maar hij heeft zijn woning nooit hoeven verlaten. Een kidnap is ook iets anders dan een bedreiging.'' Hij heeft kennis kunnen nemen van technieken van persoonsbeveiliging op veel plaatsen in de wereld. Duijndam: ,,Maar het soort beveiliging dat in Nederland is gekozen voor deze Kamerleden is voorzover ik weet nooit eerder toegepast. Het is wel erg pittig.''
NRC
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:48:04 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25161761
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Have fun at McMurdo Base.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:36:09 #165
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25162387
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 12:39 schreef TimmyAsd het volgende:
In ieder geval niet iedereen lopen te beschuldigen via de media... maar dat moge duidelijk zijn lijkt me
Wie zegt dat ze buiten de media niet op de stenen muur die Donner heet zijn aangelopen? Kortom, jij gebruikt aannames, geen feiten.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:38:45 #166
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25162419
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze buiten de media niet op de stenen muur die Donner heet zijn aangelopen? Kortom, jij gebruikt aannames, geen feiten.
Of dat nou wel of niet is gebeurd, het via de media spelen is gewooon vies
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:46:34 #167
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25162520
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:38 schreef TimmyAsd het volgende:
Of dat nou wel of niet is gebeurd, het via de media spelen is gewooon vies
Zou het kunnen dat de overheid - Donner voorop - zo autistisch is dat je alleen resultaten krijgt als je de boel openbaar maakt? Moet je je leven laten verzieken in een cel - waar kamerleden absoluut niet thuis horen - omdat je het zuiver wilt spelen?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:47:42 #168
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25162542
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zou het kunnen dat de overheid - Donner voorop - zo autistisch is dat je alleen resultaten krijgt als je de boel openbaar maakt? Moet je je leven laten verzieken in een cel - waar kamerleden absoluut niet thuis horen - omdat je het zuiver wilt spelen?
Ook dat is een aanname en geen feit..
pi_25162566
quote:
U heeft ook het onderkomen van Wilders bekendgemaakt, een cel op Kamp Zeist. Wilders wist niet dat u dat zou doen.

,,Inderdaad. Maar ik heb hem vaak gesproken over hoe het gaat. Ik zie een bang, eenzaam iemand. Hoe hij leeft! Een tijd lang gingen de lichten in zijn cel automatisch aan en uit. Hij is afgevallen. Het persoonlijk leed is enorm. Het is niet humaan en vreselijk onrechtvaardig.''
Ze denkt wel heel gemakkelijk over de vrijheid van Wilders om zijn eigen afweging te maken. Niet echt een liberaal zo te horen...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:51:52 #170
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25162602
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Ook dat is een aanname en geen feit..
Een aanname gebaseerd op het gedrag van Donner in het verleden. In het interview zegt AHA ook dat ze hier intern mee bezig was.
pi_25162610
Het lijkt me ook dat je een huis met een beetje tuin prima valt te bewaken.

Ik zou zeggen Maxima en Willem Alexander naar Argentinie en Ali of Wilders in hun villa
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 19 februari 2005 @ 16:31:35 #172
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25163176
Van mij mogen Hirsi Ali en Wilders klagen over de omstandigheden van de beveiliging, en via de media is nu eenmaal de makkelijkste weg die ook wat 'publieke druk' zet om je wensen te zien vervullen, maar wat is dit nu al, de derde, vierde keer dat het via de media wordt gespeeld? Die aandachttrekkerij via de media qua beveiliging wordt een beetje jammer.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25163269
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:24 schreef milagro het volgende:
Een leven waar je alleen dan veilig bent als je verblijfplaats voor iedereen, dus ook vrienden , geheim is, is geen leven.
Dat zal best maar dat is de schuld van de regering ofzo?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 16:41:07 #174
19194 Oversight
◢◤
pi_25163310
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
eigen schuld hirsi Ali . dan moet je andere keer beter opletten wat je zegt
geldt dat ook voor moslimextremisten ?

dan kun je na een gemiddelde koran-les de leraar gelijk afknallen.....
◢◤
pi_25163326
Ja.

Ze verdienen een veilige plaats waar ze een 'normaal' kunnen leven

En dat kan best in Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')