#ANONIEM | donderdag 17 februari 2005 @ 22:47 |
Ik stond vanmiddag met de rover voor het stoplicht, en ineens gingen me toeren omhoog naar ongeveer 1700 rpm, zakten naar 5-600 (hij sloeg net niet af) en dit herhaalde zich effe, daarna stond het effe stil, en bewoog hij zich tussen 950 en 975 rpm ongeveer. Steeds als ik gas gaf herhaalde hij dit geintje. Toen ik op ene parkeer;plaats stond (moest effe wachten) merkte ik dat hij effe "hikte" bij 1200 rpm, de toerenteller stopte heeeel kort en schoot verder omhoog. Tevens merk ik bij het rijden met koude motor dat op het moment dat je gasgeeft hij effe inhoud, ipv gelijk vooruit te gaan zegmaar. Je remt (zo voelt het) en schiet dan wel vooruit. Tis een Rover 214 Si met een 1.4 benzine motor, heeft pas een nieuwe accu en oliefilter en heeft 95k gelopen | |
D-Devil | donderdag 17 februari 2005 @ 22:52 |
benzinefilter, verdelerkap. | |
#ANONIEM | donderdag 17 februari 2005 @ 22:53 |
Waar ik bij op moet merken dat ik zonet niets merkte | |
Youp | donderdag 17 februari 2005 @ 23:02 |
laat de motorelectronica maar eens uitlezen... kan zijn dat ie spontaan ff gek wou doen en dat ook deed ![]() | |
punchdrunk | donderdag 17 februari 2005 @ 23:06 |
lijkt me iets te maken hebben met het klepje van de choke. heb het ook wel eens gehad in een golf IV geloof ik. | |
#ANONIEM | donderdag 17 februari 2005 @ 23:08 |
Youp - Kostdat? Punchdrunk - wAT kan ik olien of met een hamer bewerken? | |
Herr.Flick | donderdag 17 februari 2005 @ 23:10 |
Vuiltje in de stationair regelmotor van je injectie,kan goed zijn dat het een eenmalig iets is,het kan ook nog zijn dat je een vacuumlekje hebt | |
geurkaars | donderdag 17 februari 2005 @ 23:11 |
Ook wel eens gehad. Probleem met luchtfilter of losse/lekke vacuumslang.. Leidde ook tot onregelmatig toerental bij stilstand en en inhouden van gas bij koude motor.. | |
Youp | donderdag 17 februari 2005 @ 23:12 |
quote:bij wealer (vw en audi) was het 35 euro om te laten uitlezen... en dan wordt er verder ook helemaal niks aan gedaan.. moet de auto niet binnenkort een beurtje hebben ofzo? dan lezen ze hem ook uit meestal ![]() | |
B4tman_DH | donderdag 17 februari 2005 @ 23:12 |
Ik gok de luchtmassameter | |
GizartFRL | donderdag 17 februari 2005 @ 23:12 |
Kan het ook zijn dat er ergens valse lucht word aangezogen? | |
Herr.Flick | donderdag 17 februari 2005 @ 23:13 |
quote:=vacuumlek ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 17 februari 2005 @ 23:15 |
Hij moet volgende maand voor APK ![]() | |
Alecks | donderdag 17 februari 2005 @ 23:30 |
quote:Is de distributieriem misschien aan vervanging toe? * Alecks is geen expert, /me lult ook maar wat. | |
Guidoweb5 | donderdag 17 februari 2005 @ 23:32 |
misschien had je de airco aanstaan, dan moet ie soms ook ff wat meer toeren maken | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 17 februari 2005 @ 23:32 |
quote:Dat is te merken ja ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 17 februari 2005 @ 23:38 |
Nee, airco hebtie niet, tis zo een starten en rijden auto ![]() De choke is trouwens wel goed, als ik em koud start doetie 1100 toeren (automatische choke, dunkt mij) | |
Guidoweb5 | zaterdag 5 maart 2005 @ 01:42 |
en de achteruit verwarming? | |
Sjonnjoop | zaterdag 5 maart 2005 @ 01:54 |
Is dacht ik iets met het ECU. kijk eens op http://www.mg-r.nl/ daar zit een tweakers achtige club Rover experts | |
#ANONIEM | zaterdag 5 maart 2005 @ 09:50 |
Tis al weg ![]() | |
matig | maandag 7 maart 2005 @ 11:59 |
wat was het dan? | |
BazzoS | maandag 7 maart 2005 @ 12:20 |
quote:fijn datie dat er ook ff bij zegt ja ![]() |