abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:27:06 #201
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41629722
Ik geef 'm maar weer eens een schop
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:09:33 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41631128
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 16:43 schreef Suzanna het volgende:
Tussen Noa en Emma zit 11 maanden (en een week) en dat gaat heel goed! tis wel vermoeiend

Bij een volgende wil ik er wel graag wat meer tijd tussen...
juist, suzanna dat is dus maar nét gelukt!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:22:44 #203
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41631567
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:51 schreef jessie het volgende:
Pfff sugar hou op, vooral pappadag, ook zoiets stoms!
Woensdags is het hier anders papadag mannendag trouwens.

Leah goeie kick, vooral omdat we in het moederstopic ons ineens weer zo gingen uitwijden over moeder zijn van 2 kinderen. Kunnen we hier ook doen natuurlijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:57:43 #204
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41632700
Wat ik me ook afvraag hè? Hoe doen de andere moeders dat met halen en brengen (naar school, psz) van de oudste?
Dreumes slaapt tussen de middag, en ik zag het toch echt niet zitten om met een slaperig/niet uitgeslapen kind te gaan fietsen. Gelukkig heb ik een buuv die wel even de babyfoon aan wil pakken, dus kan ik gewoon gaan met Freek, maar anders? Ik lees weleens mensen die hun kindje dan alleen thuis laten, maar daar ben ik echt te doemdenkerig voor hoor.
pi_41632943
Kan hij dan niet overblijven? Is hier bij veel basisscholen zelfs verplicht.
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:06:31 #206
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41632970
Hier niet, en ik wil het ook (nog) niet.
pi_41633197
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 22:57 schreef Leah het volgende:
Wat ik me ook afvraag hè? Hoe doen de andere moeders dat met halen en brengen (naar school, psz) van de oudste?
Dreumes slaapt tussen de middag, en ik zag het toch echt niet zitten om met een slaperig/niet uitgeslapen kind te gaan fietsen. Gelukkig heb ik een buuv die wel even de babyfoon aan wil pakken, dus kan ik gewoon gaan met Freek, maar anders? Ik lees weleens mensen die hun kindje dan alleen thuis laten, maar daar ben ik echt te doemdenkerig voor hoor.
Toen Leigh nog niet zelf uit haar bedje kon klimmen, liet ik haar gewoon liggen. Ik vond het zieliger om haar uit haar middagslaapje te halen, dan dat ze 10 minuutjes alleen wakker zou liggen.
Toen ze ouder werd nam ik haar mee. Ik probeerde de slaaptijd zo te "regelen" dat ze wakker zou zijn als ik Nino uit school ging halen (niet dat het altijd werkte hoor).
Het scheelt wel dat de school vlakbij is, ik ben uit en thuis in 10 minuutjes.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_41633229
Leah, een moeder waar ik ooit in de gezinszorg zat had een regeling getroffen met een andere moeder, om en om halen en brengen geloof ik. Die andere moeder had overigens maar één kind.
Oudste werd dus tussen de middag thuis gebracht.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:14:54 #209
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41633252
Maar was je dan niet bang voor brand, inbrekers, of dat je zelf iets zou overkomen?
pi_41633571
Haha, ja, ik was vrij bang voor inbrekers enzo, maar ik ben sowieso vrij neurotisch als het om mijn kids gaat.
Toch vond ik het beter om wel te gaan, het was gewoon zielig om zo'n klein babietje uit dr warme bedje te halen en door weer en wind mee te slepen naar school.
Maar toch knaagde het wel hoor, en ik ging altijd meteen bij haar kijken als ik thuis was.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:25:54 #211
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41633640
Ik doe het ook hoor, maar dan wel de babyfoon naar de buurvrouw. Ben ook wel heel blij dat ik in een straat woon waar dat kan.
  zaterdag 9 september 2006 @ 06:57:05 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_41641086
iedere keer als ik die naam van je dochter lees jurk, denk ik wow! zo prachtig he "Leigh"

ik heb nog niet met schoolgaande kids te maken, maar het lijkt me best moeilijk hoe je dat moet regelen. Ik denk toch dat ik de kleinste wakker zou maken en mee zou nemen. alleen thuis laten zal ik niet doen iig. dat vind ik echt doodeng
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 9 september 2006 @ 13:44:05 #213
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_41646138
Ik heb m'n jongere kind(eren) altijd meegesleept naar school, als ik Wouter en/of Sterre moest wegbrengen. Oke, het is een gedoe, vooral als je ook nog borstvoeding geeft, maar liever gedoe dan een kind alleen thuis laten. En het is altijd prima gelukt. Ik had een slaazakje waar een gat aan de achter- en voorkant in zat voor de autostoelgordels, dus als het écht nodig was kon het kind met slaapzak en al in de Maxicosi.
pi_41646433
quote:
Mijn moeder regelde dat samen met de moeder van een klasgenootje van mij. Die kreeg ook nog wat kroost toen dat meisje en ik op school zaten, en het mooie was dat mijn moeder het ene jaar aan de beurt was, en zij het andere jaar. Daardoor konden ze redelijk afspreken hoe ze elkaar konden ontzien.

Moet wel zeggen dat slaaptijden hier altijd aangepast zijn geweest op onze schooltijd. Van mijn jongste zusje weet ik dat zij in bed ging als ze terug kwamen van ons wegbrengen, om 13:20. Om 15:20 werd ze er weer uit gehaald, dan was mams precies op tijd...

en er is er ook weleens een alleen gebleven... Gelukkig alle vier overleefd. Al keek mijn moeder dan wel naar "het kind". Met nummer drie heeft ze het nooit gedaan, die was te grillig, kwam uit bed, liet zich rustig in d'r slaapzak de trap af vallen. Nummer vier was juist zo'n kind dat heerlijk kon blijven liggen spelen in bed. Geen garantie, dat niet.
  zaterdag 9 september 2006 @ 14:45:37 #215
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41647493
quote:
Ik heb hiermee het geluk dat ik een schoonmoeder voor de deur heb, plus nog eens een vriend met bedrijf aan huis, altijd iemand aanwezig dus, maar toen ik dat nog niet had was het dus inderdaad kindje uit bed halen. Zileig, maar als je dat vanaf de geboorte al doet passen die slaaptijden zich vanzelf aan.
pi_41993067
Ik heb een vraag voor de vaders en/of moeders met meerdere kindjes:
Hebben jullie bij de geboorte van een broertje of zusje iets speciaals gedaan voor de oudste(n)?
En dan bedoel ik: een kadootje geven, of een speciaal aandenken ofzo.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator woensdag 20 september 2006 @ 20:22:59 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41993489
Wij hebben dat bij Eva niet speciaal gedaan, omdat ze het toch niet zo goed doorhad. Wat ik wel weer heel leuk vond van alle kraamvisite is dat ze voor Eva ook een kleinigheidje hadden meegenomen zodat niet alle pakjes alleen naar Iris gingen.

Toen ik 4 jaar oud was kreeg ik een klein zusje, dat was best leuk. Wat ik nog veel leuker vond, en me ook veel beter kan herinneren is de schommel die ik kreeg omdat het feest was.
Het ligt dus een beetje aan het besef en de leeftijd van het kind denk ik, of je er iets bijzonders van moet maken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 20 september 2006 @ 20:50:50 #218
103793 kozakken
Living the life
pi_41994653
Jonne heeft van Romme een enorme shovel gekregen. Echt, midden in de nacht werd het ding uitgepakt, bewonderd en druk mee gespeeld. Verder mocht Jonne zelf samen met opa en oma iets uitzoeken in de winkel wanneer de baby er zou zijn.
Hier is het in goede aarde gevallen, moet ik zeggen. (Jonne is 2,5 dus heeft het allemaal wel redelijk goed door)

Net wat Lois zegt. Er wordt vaak ook een kleinigheid voor Jonne meegenomen door de visite. Plus dat ik Jonne meestal de cadeautjes voor Romme open laat maken. Hij weet eigenlijk ook best heel goed dat het voor Romme is. Ook al is het speelgoed dat het ook vaak is enorm verleidelijk. Ik laat Jonne ook best veel met 'voor Romme gekregen' spelen. En Jonne zegt dan ook wel als je hem erom vraagt (Van wie is dat?): Romme. Maar ik krijg ook om de oren wat ik hem zelf meegeef ;)
Samen spelen! zegt hij dan wijsneuzig
  woensdag 20 september 2006 @ 20:55:55 #219
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41994859
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:14 schreef snoopy het volgende:
Ik heb een vraag voor de vaders en/of moeders met meerdere kindjes:
Hebben jullie bij de geboorte van een broertje of zusje iets speciaals gedaan voor de oudste(n)?
En dan bedoel ik: een kadootje geven, of een speciaal aandenken ofzo.
Hier zat ik ook al aan te denken van de week
ik had een BabyBorn in gedachten, maar weet 't ook nog niet echt.

Wat zijn trouwens nog echte do's en dont's qua voorbereiding van de oudste? Heb 'kleine pluis' gekocht, maar die wil ze niet voorgelezen krijgen Verder vertel ik wel zo af en toe over baby's en gaat ze mee naar de 'buikendokter'.
Geen idee of het goed aanpak zo, eigenlijk..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_41994890
Ik nam en neem Jans altijd mee. Dat was en is best wel een lastig hoor. Tussen slaapjes door halen en brengen. En dan heb ik t geluk dat
Ger onregelmatig werkt en overdag geregeld nog thuis is. En Jans kan soms gewoon niet slapen omdat Bo gehaald moet worden. Bij een2e kan je het leventje niet op haar of hem aanpassen en bij een eerste kan dit wel.
Jammer, maar ik merk wel dat Jans bv veel flexibeler is en meer tegen veranderingen kan dan Bo. Elk nadeel heeft zijn voordeel enzo. Maar goed zielig was het soms wel.

Bo kreeg van de familie eigenlijk allemaal kadootjes bij de geboorte. Van ons niet, ja haar zusje. We hadden tijdens de zwangerschap wel een pop gekocht, maar dat was meer om alles voor haar een plekje te geven. (maar daar was ze ook te klein voor, toen ik bv voordeed dat de pop de baby was en bij mij op schoot lag werd de pop met veel nijd weggegooit want Bo wilde op schoot, dat gaf me echt een warm gevoel )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_41994999
O ja wat ik merkte dat Bo heel speciaal vond (heeft ze het nog over) is dat als je zwanger bent en dan zelf op t eidn ook wel wat slaap kan gebruiken, is savonds samen op bed gaan liggen en dan tv kijken naar iets speciaals. Zo keken Bo en ik bon bini beach Ze snaptte er niks van maar het was iets van ons samen. bibibies noemde ze het. Dan lag ze te draaikonten en over mijn buik te wrijven en te kroelen. Heerlijk
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_41995217
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:50 schreef kozakken het volgende:
Jonne heeft van Romme een enorme shovel gekregen.
Aan zoiets zat ik dus ook te denken. Een kadootje voor Morris van het nieuwe brusje.

Het enige waarmee ik Morris een beetje mee probeer voor te bereiden is met wat boekjes: Kleine Pluis (dit boekje wil hij pas sinds deze week voorgelezen hebben) en De buitelende baby in mama's buik. En verder vertellen dat het wiegje en andere dingetjes voor de baby zijn. Geen idee of hij het snapt.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 21 september 2006 @ 06:53:47 #223
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42006073
Maria kreeg van ons een armbandje met lieveheersbeestjes eraan. Nu vindt ze het niet eens zo leuk, maar ik vind het leuk voor later, een armbandje omdat ze zus werd.

En verder inderdaad heeeeeeeeeeeeeeeel veel cadeaus van iedereen die op visite kwam. (Speelt waarschijnlijk ook mee dat ze zelf jarig was die dag. )
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 21 september 2006 @ 07:03:01 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_42006090
Ik heb er niks bijzonders aan gedaan. Ik denk ook niet aan dat soort dingen, sta daar niet bij stil.
Ja, Liam kreeg ook wel cadeautjes van mensen en dat vond ik erg lief, maar verder... nee. Het besef van het hebben van een broertje komt ook pas langzamerhand. Nu Ezra 2 maanden is begint hij zich het een beetje te beseffen, heeft het wat vaker over zijn broertje. Hij groeit er echt in.
Hij is wel evengoed ook "trots" op zijn broer want als we ergens zijn moet ie vaak wel laten weten dat dat Ezra is
stormy waters...
sailin'
  donderdag 21 september 2006 @ 12:22:34 #225
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42011660
Léon heeft van ons ook niets gehad. Inderdaad al veel van de visite gekregen.
E.T. die boekjes zijn leuk ter voorbereiding. Maar bereid je niet al te veel voor. Het zal voor Saskia toch wennen zijn. Ik heb ook wel eens gehoord dat als de baby er eenmaal is, dat je de oudste er niet constant bij moet betrekken. Zo van: "Zullen we samen de luier verschonen, in bad doen enz.?" Als de oudste dat leuk vindt prima, maar het schijnt beter te zijn om ze lekker hun eigen ding te laten doen. Hier staat Léon er toch regelmatig bij, omdat hij "Casje wil zien". Maar vaak ook niet. Ik laat hem gewoon lekker zijn gang gaan en dat gaat prima.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')