abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:03:05 #1
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25098319
Ik kwam dit tegen op een website en vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft.
Zou het echt werken? Is het wel gezond?
Het zou zogenaamd ook een ontslakkende werking hebben.
Iemand hier ervaring mee of andere tips?
quote:
Soepdieet

Dit dieët was ontworpen voor hartpatiënten met overgewicht die snel moesten afvallen vanwege een aanstaande operatie. Het zal u helpen om snel gewicht te verliezen op een veilige gebalanceerde en verantwoordelijke manier. Verlies tussen het 9 & 18 pond in 7 dagen!
Basis soep:

* 6 grote uien
* 2 groene paprika´s
* 1 of 2 grote blikken tomaten
* bosje selderij of bleekselderij
* 1 grote wortel
* 1 pakje soepmix
* 4 tot 5 bouillonblokjes
* 2 liter water
* een beetje basilicum / oregano

lekker soepje
Bereiding: Snij de groente in kleine stukjes en gooi ze in een pan met 2 liter kokend water. Voeg de soepmix, de bouillonblokjes en de blik(ken) tomaten toe en laat het geheel ongeveer een half uurtje doorkoken. Klaar! Bewaren in de koelkast.

Eet wanneer u honger heeft net zoveel als u wilt. Deze soep bevat geen calorieën: hoe meer u ervan eet,hoe meer gewicht u verliest. Tijdens het dieët moet u elke dag minstens 1 kop van deze soep nemen. Als u alleen deze soep voor een lange tijd eet, kan deze ondervoeding veroorzaken.

* Dag 1: alle soorten fruit behalve bananen. Watermeloenen hebben de voorkeur omdat deze de minste calorieën bevatten van alle vruchten. Drink koffie of thee zonder suiker en zwartebessen— of bosbessensap of water.
* Dag 2: Alle soorten groenten rauw of gekookt. Eet totdat u een vol gevoel heeft. Neem vooral groene bladgroenten zoals sla, spinazie of andijvie . Vermijd bonen, erwten en granen. Tijdens het diner mag u 1 gepofte aardappel. Geen fruit vandaag.
* Dag 3: Meng dag 1 en 2. Eet zoveel fruit en groenten als u wil. Geen gepofte aardappel op deze dag.Als u niet gesmokkeld heeft bent u tussen de 4 en 6 pond kwijtgeraakt.
* Dag 4: Bananen, maximaal 8 stuks. En magere melk of karnemelk zoveel u wilt.
* Dag 5: Biefstuk of gebakken/gefrituurde kip zonder vel en tomaten of salade. Drink 6 tot 8 glazen water om de zuren uit uw lichaam te spoelen.
* Dag 6: Vlees (of kip) en groenten. Eet naar hartelust zoveel u wilt. U kunt zelfs 2 of 3 steaks eten, zolang u ze maar met bladgroenten eet. Geen gepofte aardappel.
* Dag 7: Bruine rijst. Ongezoete vruchtensappen en groenten. Opnieuw: eet zoveel u wilt en zoveel mogelijk.

Als u niet gesmokkeld heeft zult u aan het eind van de 7e dag tussen de 9 en 15 pond zijn kwijtgeraakt.Maar omdat ieders spijsvertering anders werkt, zal dit dieët iedereen anders beïnvloeden. Als u meer dan 15 pond bent kwijtgeraakt laat dan dit dieët minstens 2 dagen staan voordat u verder gaat.Dit 7 dagendieët kunt u zo vaak gebruiken als u wilt.

Dit dieët zal uw vet snel doen verbranden. Het geheim is dat u meer calorieën verbrand dan dat u tot u neemt. Als u het nauwkeurig volgt zal het uw lichaam zuiveren en u een gevoel van welbevinden geven zoals nooit tevoren. Na een dag of 3 zult u zich al lichter voelen en een overvloed aan energie ervaren als u tenminste niet gesmokkeld heeft. Nadat u enige dagen op dit dieët bent zult u ervaren dat uw peristaltiek (darmbeweging) veranderd. Eet een kopje zemelen of iets wat rijk is aan vezels zoals muesli. Hoewel u zwarte koffie kunt drinken met dit dieët zult u na een dag of 3 ervaren dat u geen cafeïne meer nodig heeft.

Er zijn een aantal dingen waar u beslist "nee" tegen moet zeggen:

* geen brood
* geen alcoholische dranken
* geen koolzuurhoudende dranken
* geen sportdranken
* geen dieëtdranken

Houdt u strikt aan:

* water
* thee zonder suiker
* zwarte koffie
* ongezoet vruchtensap
* zwarte bessen— of bosbessensap
* magere melk of karnemelk (alleen op die dagen dat melk is toegestaan)

De basis soep voor vetverbranding kan elk moment van de dag gegeten worden als u zich hongerig voelt. Eet zoveel u wilt en zo vaak u wilt. De soep bevat geen calorieën. Eet zoveel u kunt, want hoe meer u eet hoe meer u afvalt. Geen gebakken voedsel of brood. Wel kunt u gefrituurde of gebakken kip eten in plaats van brood zolang er geen vel op zit. Als u er de voorkeur aan geeft kunt u vis eten in plaats van vlees op die dagen dat vlees op het menu staat. Dit dieët zal geen conflict geven met enige medicatie. Ga er zolang mee door als u wilt en ervaar de mentale en lichamelijke verandering die dit dieët teweegbrengt.
good luck!

De basis van dit dieet is een vetverbrandingssoep, waarvan je zoveel mag eten als je wil, ze bevat bijna geen calorieën en breekt vet af, zonder dat je een hongerig gevoel krijgt.

Als je dit dieet stipt volgt kan je 4 tot 7 kg afvallen in 7 dagen.

Je kan dit dieet volgen zolang je wil, maar niet aaneensluitend, het beste is 7 dagen volgen, 7 dagen niet (minimum 2 dagen niet).
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:08:10 #2
37248 BertV
Klei indiaan
pi_25098374
afvallen met normaal eten...

of ga je je hele leven aan de soep?
Handgemaakt
pi_25098419
M'n ex heeft dat eens gedaan. Hielp prima maar het betrof vnl. vochtverlies (op zich raar met soep).... haar vader (huisarts) heeft wel eens uitgelegd hoe dat zat, ben dat alleen vergeten.

Kortom vnl. vochtverlies wat zo aangevuld is. Dus echt afvallen doe je er niet van.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:11:43 #4
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25098426
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:08 schreef BertV het volgende:
afvallen met normaal eten...

of ga je je hele leven aan de soep?
IIk ben de afgelopen 3 jaar langzaamaan steeds iets aangekomen en dat ben ik er nu af aan het werken, door middel van gezonder eten en meer bewegen. Laatste tijd ben ik er veel mee bezig en dit leek me wel het proberen waard. gewoon een keer een weekje wel en een keer een weekje niet.. zodat ik die paar kilootjes wat sneller kwijt ben
pi_25098455
yup het werkt echt, we doen het hier thuis 1 of 2 keer per jaar, met name omdat het je lichaam ook heel goed zuivert van allerlei afvalstoffen. de eerste keer toen heb ik het 2 weken volgehouden en ben toen 11 kilo kwijtgeraakt. weet wel waar je aan begint want na een dag of 2 kan je die soep echt niet meer zien.. maar alvast veel succes als je het gaat prboeren!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:14:16 #6
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25098465
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:11 schreef Fastcruiser het volgende:
M'n ex heeft dat eens gedaan. Hielp prima maar het betrof vnl. vochtverlies (op zich raar met soep).... haar vader (huisarts) heeft wel eens uitgelegd hoe dat zat, ben dat alleen vergeten.

Kortom vnl. vochtverlies wat zo aangevuld is. Dus echt afvallen doe je er niet van.
Het schijnt een ontslakkende werking te hebben, hoe dat precies zit weet ik ook niet.
Maar alleen vochtverlies is idd vrij nutteloos. Thanks
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:15:56 #7
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25098489
Ik heb het soepdieet wel eens gedaan.
Het recept smaakt alleen nergens naar, en na twee dagen komt de soep je neus uit
Geen succes hier.

Een ontslakkende werking heeft het idd wel.
pi_25098500
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:13 schreef nothingman het volgende:
yup het werkt echt, we doen het hier thuis 1 of 2 keer per jaar, met name omdat het je lichaam ook heel goed zuivert van allerlei afvalstoffen. de eerste keer toen heb ik het 2 weken volgehouden en ben toen 11 kilo kwijtgeraakt. weet wel waar je aan begint want na een dag of 2 kan je die soep echt niet meer zien.. maar alvast veel succes als je het gaat prboeren!
En blijven die 11 kilo eraf? Of heb je ze er zo weer aanhangen?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:17:40 #9
37248 BertV
Klei indiaan
pi_25098519
Als je lichaam tijdens je "soeptijd" te weinig calorieen krijgt gaat ie het in je "niet soeptijd" proberen op te slaan. Los van het feit dat jezelf onnodig aan het hongeren bent.

Langzaam minder, maar vooral gezonder eten werkt op de lange termijn het beste. Dit is/wordt jojo-en.

"Neem een patatdag(tm)"
Handgemaakt
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:18:36 #10
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25098534
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:13 schreef nothingman het volgende:
Dankje
Als ik meer van zulke positieve reacties krijg ga ik het zeker proberen
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:20:32 #11
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25098568
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:17 schreef BertV het volgende:
Als je lichaam tijdens je "soeptijd" te weinig calorieen krijgt gaat ie het in je "niet soeptijd" proberen op te slaan. Los van het feit dat jezelf onnodig aan het hongeren bent.

Langzaam minder, maar vooral gezonder eten werkt op de lange termijn het beste. Dit is/wordt jojo-en.

"Neem een patatdag(tm)"
Daar heb je wel gelijk in, het duurt alleen zo lang
pi_25098613
Hmm, om het een keer te proberen kan toch geen kwaad? Klinkt best goed.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat de kilootje die er met de jaren aankomen, er bij mij gemakkelijk afgaan, door de porties eten die je eet gewoon iets te verminderen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:29:23 #13
37248 BertV
Klei indiaan
pi_25098715
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:20 schreef Shreever het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, het duurt alleen zo lang
Duurde bij mij een jaar. Van 87 naar 70 kg (1.80m) Nu al weer een jaar stabiel kwa gewicht.
Ik probeer nu weer wat aan te komen, maar dat is nu zelfs lastig als je gezond eet en veel sport.

Die "patatdag" is echt een aanrader. Houd het bij 1 snackdag, dan is smokkelen ook niet zo spannend meer.
Handgemaakt
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:29:44 #14
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25098718
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:23 schreef Oblivion het volgende:
Hmm, om het een keer te proberen kan toch geen kwaad? Klinkt best goed.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat de kilootje die er met de jaren aankomen, er bij mij gemakkelijk afgaan, door de porties eten die je eet gewoon iets te verminderen.
Mensen zeggen ook wel; wat zie je er goed uit en goh, ben je afgevallen? maar ik zie het resultaat zelf niet vandaar dat ik even aan het rondsnuffelen was naar een dieetje of iets dergelijks. Ik eet nu gezonder, kleinere porties, drink veel water en beweeg meer. Bij mij zijn er gewoon in drie jaar tijd langzaamaan meer kilootjes bijgekomen en die wil ik gewoon weghebben
Maar geduld is natuurlijk ook een schone zaak
pi_25098729
Ok het soep dieet is dus een crashdieet, en ja het werk heel goed. Echter alleen als eerste stapje. Als je nu tussen de 5 en 10 kilo afvalt is het zaak dat je gaat sporten je weegt iet minder en zou het dan dus ook langer vol moeten kunnen houden.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:34:40 #16
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25098791
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Duurde bij mij een jaar. Van 87 naar 70 kg (1.80m) Nu al weer een jaar stabiel kwa gewicht.
Ik probeer nu weer wat aan te komen, maar dat is nu zelfs lastig als je gezond eet en veel sport.

Die "patatdag" is echt een aanrader. Houd het bij 1 snackdag, dan is smokkelen ook niet zo spannend meer.
Vrijdag is patatdag hier, en qua snacken enzo valt het ook wel mee, daar heb ik totaal geen moeite mee (behalve snoep, dat blijft mijn grote zonde:P ) Bij mij is het ook maar een kilootje of 10 wat ik kwijt wil. Maar als ik in een jaar weer terug zou zijn op mijn gewicht van 3 jaar geleden zou ik al blij zijn
pi_25098959
Mijn vriendin heeft het geprobeerd, het werkte niet (niet lang genoeg volgehouden) EN heeft nu een pokke-hekel aan elke soort soep!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:49:14 #18
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25099014
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:45 schreef LaTiNo het volgende:
Mijn vriendin heeft het geprobeerd, het werkte niet (niet lang genoeg volgehouden) EN heeft nu een pokke-hekel aan elke soort soep!
I love soup
Maar ik kan me voorstellen dat je na een week soep eten een tijdje geen soep meer kan/wil zien
pi_25099097

[ Bericht 100% gewijzigd door joysie op 15-02-2005 12:58:23 ]
pi_25099099
nou het lijkt me helemaal niks... de hele dag soep met bananen... mij niet gezien
pi_25099152
quote:
]En blijven die 11 kilo eraf? Of heb je ze er zo weer aanhangen?
er is geen kilootje bijgekomen sinds die tijd ben al maandenlang stabiel qua gewicht dan, maar dat zou ook kunnen omdat ik rond die tijd ben begonnen met roken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')