abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25098070
Ik las vannacht een stuk in de Chip van maart 2005.

Er staat in beschreven hoe je met een simpele aanpassing in firefox de pagina's veel sneller kan laten laden.
quote:
typ "about:config" in de adresbalk en druk op enter.

In de lijst met instellingen zoek je de items:

"network.http.pipelining"
"network.http.proxy.pipelining"
"netword.http.pipelining.maxrequests"

Normaal gesproken stuurt de browser 1 request naar eeb webpagina. Als je pipelining aanzet, verstuurt het meerdere verzoeken tegelijk waardoor de pagina sneller geladen wordt.

Klik met de rechtermuisknop op "network.http.pipelining" en kies omschakelen, zodat de waarde verandert in "true". Doe dit ook bij "network.http.proxy.pipelining".

Klik daarna met je rechtermuisknop op "netword.http.pipelining.maxrequests"
en kies aanpassen. Verander deze waarde in bijvoorbeeld 30 (hierdoor doet firefox voortaan 30 verzoeken in een keer).

Als laatste klik je ergens met de rechtermuisknop in het venster, en kies je "nieuw" en dan getal. Noem deze nieuwe integer "nglayout.initialpaint.delay" en zet zijn waarde op 0. (deze waarde geeft aan hoelang firefox wacht voordat de browser iets doet met de informatie die hij ontvangt).
En het werkt

Fok is een stuk sneller (lijkt het tenminste).

Kan dit misschien ook een reden zijn waarom het de laatste tijd zo traag is. Vrijwel iedereen gebruikt firefox volgens mij. Of heeft het niks met elkaar te maken?
pi_25098122
Hoe meer mensen dit doen hoe trager FOK! gaat worden. Het is heel slecht voor de load op de servers.
For great justice!
pi_25098159
nou hier ook ff aangepast en de snelheidswinst hier is vrijwel nihil.... Maar dat kan ook aan hier liggen of course...
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
pi_25098203
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:48 schreef Hakkert het volgende:
nou hier ook ff aangepast en de snelheidswinst hier is vrijwel nihil.... Maar dat kan ook aan hier liggen of course...
Ja het kan ook dat op dit moment de boel wat sneller is.

Maar in het blad claimen ze dat pagina's twee tot drie keer sneller laden.
pi_25098240
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:51 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dat merk ik in ieder geval niet op fok forum... frontpage lijkt wel iets sneller te zijn, maar dat is dan weer niet echt consistent met het forum... Misschien is het ook wel een gevoelskwestie...
Mijn games
pi_25098332
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:57 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Dat merk ik in ieder geval niet op fok forum... frontpage lijkt wel iets sneller te zijn, maar dat is dan weer niet echt consistent met het forum... Misschien is het ook wel een gevoelskwestie...
Ja dat dacht ik ook even, dat het misschien een gevoelskwestie is.

Maar aan de andere kant zullen ze dat dan nooit in de Chip geplaatst hebben.
pi_25098531
Ja lekker handig, als iedereen dat gaat instellen ligt FOK! straks helemaal plat!
copyright 2006
pi_25098639
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:18 schreef pooier het volgende:
Ja lekker handig, als iedereen dat gaat instellen ligt FOK! straks helemaal plat!
of misschien juist niet
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:33:53 #9
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25098778
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:18 schreef pooier het volgende:
Misschien juist niet. Omdat men minder vaak gaat F5'en.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_25099147
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:24 schreef Conflict het volgende:

[..]

of misschien juist niet
Wat denk je zelf als je het volgende leest: "Verander deze waarde in bijvoorbeeld 30 (hierdoor doet firefox voortaan 30 verzoeken in een keer)."
Powered by JanetjeŽ
pi_25099181
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:51 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dan hoef ik nog maar 1 minuut te wachten in plaats van 2
pi_25099205
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:58 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Wat denk je zelf als je het volgende leest: "Verander deze waarde in bijvoorbeeld 30 (hierdoor doet firefox voortaan 30 verzoeken in een keer)."
Ik denk dan.. Direct op 600 zetten.. ik hou wel van tempo
Mijn games
pi_25099218
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:04 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook even, dat het misschien een gevoelskwestie is.

Maar aan de andere kant zullen ze dat dan nooit in de Chip geplaatst hebben.
Ik ken Chip niet ... dus geen idee of dat een beetje betrouwbaar is..
Mijn games
pi_25099299
Dit is net zo fout als download managers. Ofschieten, stenigen of ophangen de mensen die dit gebruiken danwel toepassen.
pi_25099398
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:10 schreef markvleth het volgende:
Dit is net zo fout als download managers. Ofschieten, stenigen of ophangen de mensen die dit gebruiken danwel toepassen.
... daar ben ik het toch niet helemaal mee eens... Als en ik zeg ALS het werkt dan ben je gek als je het niet gebruikt. Je gaat toch niet 2 minuten wachten op iets als het ook in 1 kan of ben ik nou gek ( voorbeeld is even overdreven, maar dient ook als VOORBEELD )...

Ik snap het probleem voor de servers, maar ja lang niet iedereen leest dit dus er zullen, maar weinigen dit echt doen. Ook omdat ik eigenlijk niet echt verschil merk...

Daarnaast moet Fok! gewoon zorgen dat het snel genoeg is, zodat deze constructies helemaal niet nodig zijn... en ja ja ja ja ik weet het Fok! is geen winstinstelling en moet alles bij elkaar schrapen... Maar goed dat is niet mijn probleem., maar het probleem van Fok! waar het wat aan moet doen ( en al mee bezig is ).. Ow en ik wil trouwens geen discussie uitnodigen over wat fok! allemaal wel goed of fout doet.. Die nieuwe servers zijn vast een hele verbetering!
Mijn games
pi_25099455
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:10 schreef markvleth het volgende:
Ik vind deze opmerking onnodig kwetsend.
pi_25099503
Hij vraagt die pagina geen dertig keer op.

Hij doet 30 dingen tegelijk ipv een voor een.

Tenminste, zo kwam het op mij over.

Om mij hiervoor meteen op te gaan hangen of mij te gaan stenigen vind ik buiten alle proporties. Mensen die zo denken mogen ze van mij levenslang opsluiten. Er is al geweld genoeg in de wereld.
pi_25099539
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:24 schreef Conflict het volgende:
Hij vraagt die pagina geen dertig keer op.

Hij doet 30 dingen tegelijk ipv een voor een.

Tenminste, zo kwam het op mij over.

Om mij hiervoor meteen op te gaan hangen of mij te gaan stenigen vind ik buiten alle proporties. Mensen die zo denken mogen ze van mij levenslang opsluiten. Er is al geweld genoeg in de wereld.
Nou volgens mij vraagt hij hem wel 30 keer op, maar op de 1 of andere manier combineert FF dat naar 1 pagina.. volgens mij, maar zeker weten doe ik het niet..
Mijn games
pi_25099627
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:27 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Nou volgens mij vraagt hij hem wel 30 keer op, maar op de 1 of andere manier combineert FF dat naar 1 pagina.. volgens mij, maar zeker weten doe ik het niet..
Waarom zou je een pagina 30 keer opvragen

Volgens mij is dat niet zo hoor. Maar goed, nu heb ik hier dus een tweak waarvan ik niet weet wat 'ie doet en ook niet weet of het schadelijk voor Fok! is.

pi_25099631
Er zijn 30 connecties van 1 host, connecties die andere gebruikers niet meer kunnen maken. Het geeft extra load op de servers.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:34:06 #21
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_25099655
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:24 schreef Conflict het volgende:

[..]

of misschien juist niet
Ga er maar van uit dat het er wel trager door wordt als iedereen dit gaat doen. Als er nu 100 mensen een pagina opvragen, zonder die instellingen, worden er 100 requests door de server behandeld. Gaan mensen deze dingen instellen, zullen er 3000 requests door de server behandeld moeten worden. Je snapt zelf toch wel dat het daardoor niet sneller zal worden?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_25099682
zou je zo niet massaal webpaginas plat kunnen leggen, door van die 30 een 300000 te maken en dan met 10 pc's ofzo tegelijk een webpagina opvragen en dan immer F5 doen ?
pi_25099719
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]
Je snapt zelf toch wel dat het daardoor niet sneller zal worden?
Denk je dat ik dit topic dan geopend had

Lijkt me toch duidelijk dat ik het niet zeker wist, vandaar dit topic. Geen slechte bedoelingen verder.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:38:55 #24
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_25099728
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:36 schreef SuperFruitig het volgende:
zou je zo niet massaal webpaginas plat kunnen leggen, door van die 30 een 300000 te maken en dan met 10 pc's ofzo tegelijk een webpagina opvragen en dan immer F5 doen ?
Nee, zo veel connecties kan 1 pc niet aan. Daarom 'werken' DDoS aanvallen ook pas echt goed vanaf een flink aantal geinfecteerde pc's. En dan vaak nog met meer basis-programma's, omdat een browser een hoop extra 'troep' heeft ingebouwd die voor zo iets overbodig is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_25099794
ah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')