abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2005 @ 09:57:21 #1
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_25096734
Mijn vriendin en ik willen op vakantie naar een warm en zonnig land, na tientallen folders te hebben doorgespit, zijn er nog 2 landen over te weten Tunesië en Egypte, bij beide kost een alinn vakantie van 8 of 12 dagen ongeveer hetzelfde, alleen nu weten we niet welke we moeten kiezen.....

Dus ik wou graag jullie mening over beide landen.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_25097051
egypte ga ik ook heen kan je geweldig duiken!
very funny scotty, Now beam down my clothes!
pi_25097091
Egypte!! Ben er in het najaar geweest...... De uitjes ( snorkelen, Luxor, nog meer snorkelen ) zijn geweldig!

Hoor over Tunesië minder positieve verhalen.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_25097177
Tunesie is aardig maar vol met russen (kutvolk is het, erg asso)
Egypte is idd echt ideaal voor duikvakantie..hoewel het voor de rest ook erg mooi is, is er redelijk weinig te doen (pyramides bezoek en duiken is zo'n btje het enige)

Ik zou toch kiezen voor egypte
pi_25097182
je moet alleen GEEN sla eten daar... heb daar 4 dagen van de 7 op de plee gezeten
very funny scotty, Now beam down my clothes!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 10:38:24 #6
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_25097210
Voordeel, is dat ik geen sla lust, maar wat is er negatief aan Tunesië
pi_25097274
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 10:25 schreef Tombert het volgende:
egypte ga ik ook heen kan je geweldig duiken!
Jahaa! Duiken! De Rode Zee regeert!!! * Karstman gaat in het najaar weer

ontopic:
All Inclusive in een resort maakt het volgens mij niet veel uit waar je zit, hoewel de kans op mooie oude dingen in Egypte imho een stuk groter. (Hangt ook weer af van waar je zit, rond Sharm el Sheikh is niet echt veel te beleven)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_25097303
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 10:36 schreef Liquid_Cula het volgende:
Tunesie is aardig maar vol met russen (kutvolk is het, erg asso)
Egypte is idd echt ideaal voor duikvakantie..hoewel het voor de rest ook erg mooi is, is er redelijk weinig te doen (pyramides bezoek en duiken is zo'n btje het enige)

Ik zou toch kiezen voor egypte
Egypte zit tegenwoordig ook vol met russen. Arrogante nieuw rijke etters.
Whiskyplankje
  dinsdag 15 februari 2005 @ 10:53:14 #9
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_25097409
Maar wat zijn de nadelen van Tunesië en Egypte.... behalve wodka zuipende russen
pi_25098057
Als je All-Inclusive gaat zijn het dus toeistenoorden, daar moet je van houden. Verder zullen ze je in allebei de gevallen proberen je alles te verkopen wat los en vast zit (come in to my shop, very cheap ). Ik heb daar zelf niet zo'n last van ik negeer die mensen gewoon en bepaal zelf wel waar ik ga eten.
Ik zou zelf kijken naar wat er in de plaats zelf en in de omgeving te doen is en mijn keuze daarop bepalen. (en de temperatuur natuurlijk)
Whiskyplankje
pi_25099658
In Egypte heb je ook Russen in overvloed

Ik ben afgelopen zomer 8 dagen in Tunesie geweest. Er is best veel te zien; Amfitheater El Djem (waar een deel van de Gladiator zich heeft afgespeeld), Souks, mooie kerken / kapelletjes / moskees, aquaduct, genoeg oude stadjes en dorpjes waar de tijd heeft stil gestaan, en de woestijn natuurlijk. Een auto huren is dan ook een grote aanrader! En het is nog goedkoop ook...
amokaapjeeh O+
pi_25099718
Als je graag wilt duiken dan zou ik naar Egypte gaan. Verder maakt het elkaar niet veel uit.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25099822
Wat wil je uberhaupt doen? Iets zien, of lekker luieren? Voor dat eerste zou ik naar Egypte gaan, en voor het tweede ook Nee, geintje, allebij is leuk natuurlijk, en in allebij de landen moet je oppassen dat je niet in een gigantisch oord terechtkomt waar de toeristen in een all-inclusive hotel van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan de bar zitten.

In Egypte ben ik zelf geweest, maar dan op een veel langere reis. Mijn zus heeft een 10-daagse Nijl-cruise gedaan en vond dat een leuke manier om lekker te luieren en toch wat cultuur mee te pakken. Als je zoiets leuk vindt, da dan wel vanaf Aswan/Luxor naar boven richting Caïro (stroomafwaards dus), want dan heb je een betere werking naar het hoogtepunt toe.

Als je gewoon lekker op 1 plek wilt blijven dan kan ik je het plaatsje Dahab aanraden, vlakbij de Sinaï. Dit is een duikersookrd waar je ook heerlijk kunt relaxen. Het is veel kleinschaliger dan bijvoorbeeld Hugarda, wat ik erg fijn vond. En je kunt er supperlekker eten (en goedkoop!).
pi_25170429
Als je van cultuur houd is Egypte leuk, vooral de Nijlcruisse is een aanbeveling. Tip: boek bij Isropa
pi_25186570
Als je graag wilt relaxen aan het strand heeft geen van de landen de voorkeur. Ben zelf naar Egypte geweest, maar beide landen kennen de oriëntaalse cultuur.

Elke reis is anders; als je voor een badplaats in Egypte kiest, zit je wel ver van de culturele hoogtepunten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')