Wat wil je uberhaupt doen? Iets zien, of lekker luieren? Voor dat eerste zou ik naar Egypte gaan, en voor het tweede ook
![]()
Nee, geintje, allebij is leuk natuurlijk, en in allebij de landen moet je oppassen dat je niet in een gigantisch oord terechtkomt waar de toeristen in een all-inclusive hotel van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan de bar zitten.
In Egypte ben ik zelf geweest, maar dan op een veel langere reis. Mijn zus heeft een 10-daagse Nijl-cruise gedaan en vond dat een leuke manier om lekker te luieren en toch wat cultuur mee te pakken. Als je zoiets leuk vindt, da dan wel vanaf Aswan/Luxor naar boven richting Caïro (stroomafwaards dus), want dan heb je een betere werking naar het hoogtepunt toe.
Als je gewoon lekker op 1 plek wilt blijven dan kan ik je het plaatsje Dahab aanraden, vlakbij de Sinaï. Dit is een duikersookrd waar je ook heerlijk kunt relaxen. Het is veel kleinschaliger dan bijvoorbeeld Hugarda, wat ik erg fijn vond. En je kunt er supperlekker eten (en goedkoop!).