quote:Ajax hoopt eigenaar spandoek te achterhalen
In het Parool laat woordvoerder Simon Keizer van Ajax weten dat Ajax videobanden gaat bestuderen in de hoop de eigenaar van het gewraakte spandoek over Kalou te achterhalen. Na een artikel van het Franse persburea AFP werd er wereldwijd melding gemaakt over racisme bij Ajax. "Ik wil dit geen grap meer noemen. Dit is pure racisme en daar willen we niets mee te maken hebben" aldus Keizer.
Ach, de laatste assistent die bij Ajax werd doorgeschoven deed het toch best aardig.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maa een assistent doorschuiven pakt ook heel vaak verkeerd uit
Kalou dans l'arbe de banane.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat stond er op het spandoek over Kalou?
Als in Pim?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:57 schreef methodmich het volgende:
Van mij mag Verbeek komen als nieuwe trainer, als Koeman echt niet kan blijven.
quote:Eigenlijk had je het op de middelbare school al moeten leren. Bij maatschappijleer of anders wel bij geschiedenis. Racisme is niet cool.
Maar ja, jij hebt je school misschien helemaal niet afgemaakt, dus je kon dat niet weten. Zonder enig schuldgevoel maakte je dus dat spandoek om Bonaventure Kalou even te kijk te zetten voor de wedstrijd Ajax - Auxerre.
Maar om nou 'Kalou in een bananenboom' op een spandoek te zetten, is niet zo spannend. Nee, jij hebt laten zien dat je een paar lessen Frans in ieder geval hebt gevolgd. Dus had je een spandoek met de tekst 'Kalou dans l'arbe de banane'.
Een minuutje liet je het doek zien. En moet je nu eens kijken wat het teweeg heeft gebracht. Het Franse persbureau AFP maakte het wereldkundig. En vandaag heeft deze krant er zelfs twee stukken over. Je bent ze misschien al aan het uitknippen. Wacht nog maar even.
Je hebt een foutje gemaakt. Het Franse woord voor boom is niet arbe. Gefeliciteerd zelfs, je hebt een heel nieuwe Frans woord uitgevonden. Boom is namelijk arbre.
Dat is niet je enige fout. Ook dans l'arbre de banane is niet correct. Vrij vertaald moet Kalou van jou in een boom zitten die is gemaakt van bananen. Een bananenboom heet in Frankrijk gewoon une bananier.
Het valt nog niet mee een goed spandoek te maken. Had je toch maar je school afgemaakt.
Mike van Damme
Ik had het inderdaad ook al gelezen in mijn krantje.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:34 schreef keeper het volgende:
Leuk stukje in datzelfde Parool over dat spandoek voor Kalou trouwens.:
[..]
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:49 schreef StarGazer het volgende:
Willen jullie FF lachen?
In een topic over vermeende omkoping wedstrijden op het feyenoord netwerk:
CL finale '95 Milan - 020
Dit neigt ook gewoon naar pure omkoping, die gasten van milan hebben volgens mij een veelvoud van hun jaar salaris gekregen om die wedstrijd maar onopzichtig te verliezen. (leuk voor de kinderen uit amsterdam...) Dit op verzoek van de voorzitter van de Uefa, die dikke zwitser.!!!!!!!!!!!
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:18 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1224.php#post42490
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |