abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25069508
Is het erg om harde lenzen te doen in zachte lenzen vloeistof? Een collega van me heeft dit net gedaan en heeft enorm wazige zicht nu en rode ogen. Ligt dit aan de reactie van de ogen op de vloeistof, of zijn de lenzen aangetast.

De lenzen hebben er een hele nacht in gezeten.
pi_25069515
Het is niet voor niets vloeistof voor zachte lenzen, dus nee, dat is niet goed.
''Going mental on the Wabbu''
pi_25069519
Nee die lenzen zijn niet aangetast... bewaarvloeistof is sowieso niet agressief dus vind ik het nogal raar. Overigens bewaar ik mijn (harde) lenzen gewoon in water, dat maakt geen flikker uit.
My soul... blood will be dripping
pi_25069571
quote:
Op zondag 13 februari 2005 10:47 schreef Irish_Legend het volgende:
Nee die lenzen zijn niet aangetast... bewaarvloeistof is sowieso niet agressief dus vind ik het nogal raar. Overigens bewaar ik mijn (harde) lenzen gewoon in water, dat maakt geen flikker uit.
pi_25069576
En zachte lenzen in harde vloeistof dan?
pi_25069628
Ik had het verkeerd begrepen van me collega, het is dus zachte lenzen in harde vloeistof, kan een mod dat ff aanpassen in de titel?
pi_25069629
probeer gewoon,
TRENDSETTTE!
pi_25069679
quote:
Op zondag 13 februari 2005 10:55 schreef Burbo het volgende:

[..]

My soul... blood will be dripping
pi_25069688
Beide combinaties zijn compleet verkeerd. Er is voor harde en zachte lenzen beide een speciale vloeistof, als je dit niet goed gebruikt kunnen er verschillende reacties optreden die afhankelijk zijn van de conditie waarin de lens zich nog verkeerd. Zo is een paar minuten in verkeerde vloeistof niet zo erg, maar een hele nacht (inweken) kan de porien van een lens dusdanig verstoppen dat hij onbruikbaar is. Voor harde lenzen is dit nog desastreuzer aangezien deze volledig zuurstofdoorlatend zijn. Mijn tip is dus om terug te gaan naar de opticien.
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
pi_25069695
Dat is niet helemaal de bedoeling. Harde zijn veel steviger dan zachte, dus ik denk dat hij beter even een nieuw setje kan halen.
pi_25069907
quote:
Op zondag 13 februari 2005 10:56 schreef achterop23 het volgende:
En zachte lenzen in harde vloeistof dan?
harde vloeistof....bestaat dat??
pi_25069984
quote:
Op zondag 13 februari 2005 11:34 schreef Toryu het volgende:

[..]

harde vloeistof....bestaat dat??
ijs is ook vloeistof, toch?
pi_25069995
Er bestaat inderdaad speciale vloeistof voor harde lenzen.. hier aangeduid met harde vloeistof

ps. hard water bestaat toch ook?! water met veel kalk?
verlangen voorbij vanitas
pi_25070922
quote:
Op zondag 13 februari 2005 11:40 schreef achterop23 het volgende:

[..]

ijs is ook vloeistof, toch?
Nee, glas daarentegen wel.
pi_25071120
GC >> LIF
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 13 februari 2005 @ 14:57:25 #16
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25072824
Lijkt mij niet zo een goed idee. Er zullen vast geen 2 soorten vloeistof zijn voor jan lul kijkt mij

Ik denk dat de lenzen zijn beschadigt en dat hij daarom een reactie krijgt.

Ga morgen even langs een opticien om het te vragen!
  zondag 13 februari 2005 @ 15:01:31 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25072889
Als je een keer geen vloeistof hebt kan je je lenzen best een nacht in water zetten. Echt geen probleem. Dat is beter dan andere vloeistoffen die niet voor je lenzen bedoeld zijn.

Of dat ze hun lens in hun mond houden, om vochtig te houden als hij lastig inwil, ook not done!
pi_25073115
Hoe kan je nu testen of de lenzen niet aangetast zijn? Opticien zeker.

Is in de mond ook slecht dan?
pi_25074172
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:21 schreef achterop23 het volgende:
Hoe kan je nu testen of de lenzen niet aangetast zijn? Opticien zeker.

Is in de mond ook slecht dan?
Bacterien uit de mond en kleine etensrestjes die in het oog terecht komen is niet echt goed.

Lees eerst eens de gebruiksaanwijzingen van de fabrikant door, van zowel de lens als de vloeistof. Als je opticien geen gebruiksaanwijzing heeft gegeven, moet je daar om vragen of van Internet downloaden van bijv. de echte fabrikant. (Pearl valt niet onder echt.)

Er bestaan ook verschillende 1-fase reinigers met neutralisatie die ZOWEL voor hard ALS zacht gebruikt kunnen worden. Maar de meeste goedkope zachte lensgebruikers hebben zon alles-in-1 geval.
pi_25081313
Was niet echt een goed idee van je collega (alhoewel dit ook een typische actie van mij had kunnen zijn ). De meeste reacties hierboven spreken voor zich. Hij zou dus inderdaad morgen meteen naar de opticien moeten gaan.
Achterop23: bij de opticien kun je inderdaad testen of je lenzen aangetast zijn (doen ze bijvoorbeeld dmv een speciaal vloeistof wat oplicht in uv-licht wat op je ogen gedaan wordt terwijl je je lenzen inhebt ofzo)
pi_25081357
Zachte lenzen in 'harde vloeistof' (leuke benaming ) kunnen vaak lijden tot geirriteerde ogen. De vloeistof wordt namelijk opgenomen door de zachte lens en de meeste harde vloeistoffen zijn een stuk agressiever dan zachte vloeistoffen (om deze reden dus). In principe hoeft de lens niet aangetast te zijn en misschien dat je hem door hem goed te reinigen met zachte vloeistof wel weer bruikbaar kunt maken, maar voor de zekerheid zou ik gewoon een nieuwe nemen (als je tenminste geen halfjaarlenzen hebt).
pi_25081383
quote:
Op zondag 13 februari 2005 15:01 schreef Zwansen het volgende:
Als je een keer geen vloeistof hebt kan je je lenzen best een nacht in water zetten. Echt geen probleem.
Behalve het inzetten dan :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')